Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

B kati kaubiku üle koormamine ei ole sobiv näide.
Sobiv näide oleks näiteks see, et sul on buss, kust sa oled eemaldanud istekohad nii, et see muutub veoautoks (vajalik C luba).
Kui sa C lubadega sõites paned sinna 20 istet tagasi ja vead 20 inimest, muutub see juhtimisõiguseta bussi (D-kat) juhtimiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Sept, 2022 12:00 B kati kaubiku üle koormamine ei ole sobiv näide.
Sobiv näide oleks näiteks see, et sul on buss, kust sa oled eemaldanud istekohad nii, et see muutub veoautoks (vajalik C luba).
Kui sa C lubadega sõites paned sinna 20 istet tagasi ja vead 20 inimest, muutub see juhtimisõiguseta bussi (D-kat) juhtimiseks.
Sul on ikka omapärased arusaamised asjadest. Kui sa eemaldad bussist istmed, sis ei muutu ta automaatselt veoautoks, sest passi jääb ikka see 40 kohta alles. Seega pead minema ARK-i ja laskma ta ümber registreerida veoautoks (c-kat luba). Kui sa nüüd topid sinna omaalgatuslikult istmed tagasi ei muutu ta automaatselt jälle bussiks (passis on märge veoauto) ja vahele jäädes saad mune kõige muu eest, aga mitte vastava juhtimisõiguse puudumise eest. Sest C-kati veokaga ei tohi inimesi vedada isegi, kui sul on D-kat.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei tahaks just Leninit tsiteerima hakata, aga....
Pilt

Ehk siis eriti ignorantsetele kordame üle - kiiruspiiraja eemaldamine toob kaasa trahvi mitte omavolilise ümberehituse, vaid (vastavat kategooriat omamata) juhtimisõiguse puudumise eest. Samal alusel peedistati omal ajal ka neid rolleribandesid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Sul vist ikka tõsiselt raskusi asjast arusaamisega.
Artiklis on oluline lause: "Mille võimsus on suurem kui 1000 W või mille valmistajakiirus suurem kui 25 kmh".
Kui sa sellest aru ei saa siis on kahju küll.

Sa kirjutad kogu aeg nendest rolleribandedest. Ilmselt kirjutas siis neist ka meedia, kui see nii üldine nähtus oli. Otsi mulle mõni artikkel selle kohta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Artiklis on ka lause piiraja eemaldamise ja sellele järgneva trahvi kohta juhtimisõiguse puudumise eest. Seega piiraja eemaldamine mõjutab küll asja juriidilist kvalifikatsiooni ning asi ei piirdu ainult ümberehitusega.

Rollerit meenutav mootorsõiduk, mille kiirus on näiteks 70 kmh (sõltumata, kas see on ametlikult või saadud piiraja eemaldamise teel) on Eestis võrdsustatud mootorrattaga. Mootorratast ei või juhtida AM (mopeedi) lubadega. Samamoodi loetakse mootorrattaks 70 kmh sõitev elektritõuks (sõltumata jällegi kiiruse allikaks). Seda ei või juhtida mopeedi (AM) lubadega ega lihtsalt ilma A lubadeta täisealine = lubadeta sõit.

Ja rääkides rolleribandedest, siis kirjutati küll. Nii meedias kui kiruti netis.
https://parnu.postimees.ee/2357011/roll ... s-segadust
https://fin.auto24.ee/foorum/foorum.php ... &advsrch=0
https://tartu.postimees.ee/1542967/poli ... -teavitama
jne jne
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

eemaldatud piirajaga tõuksi ei saa võrdsustada mootorrattga, sest sa ei saa seda ka mootorrattana registreerida, sest tal puuduvad paljud vajalikud asjad, näiteks iste (EU direktiiv nõuab et mooooooooootorrattal oleks iste)
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

LS pg 23 ja 24.
Juhtimisõiguseta sõit on tõepoolest see, mille kaela saad.

Eemaldatud piirajaga mopeed pole enam AM vaid A1 ja kogu lugu.
Samamoodi, kui võtad N1 kaubikule registrimassiga 3T külge tühja kerghaagise, saad B lubadega vahelejäämise korral juhtimisõiguse puudumise eest. Tohid sõita kaubikuga üksi või sama haagist mingi veidi väiksema tranduleti küljes vedades. Mis siis, et rongi pikkus ja tegelik mass võivad olla suuremad :D

Ja muidugi saad kõik muud rikkumised (võmmide) soovi korral protokolli lisaks- registreerimata mootorsõiduk, omavoliline ümberehitus ja tehnilistele nõuetele mittevastavus, ülevaatuse puudumine jne, ka LS muud rikkumised (nt sõiduki paiknemine, kiiruse ületamine jne jne). Küll sobivad punktid leitakse.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

häh kirjutas: 15 Sept, 2022 15:48 LS pg 23 ja 24.
Juhtimisõiguseta sõit on tõepoolest see, mille kaela saad.

Eemaldatud piirajaga mopeed pole enam AM vaid A1 ja kogu lugu.
Samamoodi, kui võtad N1 kaubikule registrimassiga 3T külge tühja kerghaagise, saad B lubadega vahelejäämise korral juhtimisõiguse puudumise eest. Tohid sõita kaubikuga üksi või sama haagist mingi veidi väiksema tranduleti küljes vedades. Mis siis, et rongi pikkus ja tegelik mass võivad olla suuremad :D

Ja muidugi saad kõik muud rikkumised (võmmide) soovi korral protokolli lisaks- registreerimata mootorsõiduk, omavoliline ümberehitus ja tehnilistele nõuetele mittevastavus, ülevaatuse puudumine jne, ka LS muud rikkumised (nt sõiduki paiknemine, kiiruse ületamine jne jne). Küll sobivad punktid leitakse.
Meil oli hetkel põhiteemaks tõuksid ja need ei ole AM kategooria sõidukid.

Nii palju võiks ikka teada, et N1 kaubikule täismassiga 3,5 t võib kerghaagise rahulikult taha panna ja B-kati lubadega sõita. LS:
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega;
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Tõuks kvalifitseerub (A kat) mootorsõidukiks, sama, millest artikkel räägib.

Aga muidu, kleebi ikka terviktekst-
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Veelkord, "palja" B katiga saad lubadeta sõidu, sest registrimass >3500kg. See "vastav sõidueksam" on B96

Keegi ei hakka sulle isegi kuuti sisse vaatama, huvitab vaid registrimass. 3000 + 750 > 3500
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Pilt
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

https://www.tiki.ee/kasulik-info/?gclid ... kGEALw_wcB


B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1) ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.



3T tühi kaubik + tühi 750 kg kerghaagis on no-go.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Häh, sa üldse loed ka mida postitad? B kategooria alla läheb B kategooria auto koos kerghaagisega.

3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Loen ikka. Minu näite jaoks on vaja B96 kat juhtimisõigust. Ei peaks tulema üllatusena.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Päris huvitav teemaarendus tekkinud. Algatuseks ütlen, et tollel "rollerigängide ajastul" tegelesin ATV-de, rollerite ja muu sedalaadse mototehnika maaletoomise, nende hulgi- ja jaemüügi organiseerimise, hoolduse (sealhulgas garantiihoolduse), varuosade, ka ekspertiisi (sh ka tarbijakaitsega) jne-ga. Siis kui riik leidis, et asja on vaja ikka hakata reguleerima, tekkisid nii inimestel, kui seeläbi ka edasimüüjatel, nii õiguslik-juriidilised (kahjukäsitlus ja muu dokumentatsioon) kui ka õiguslik-tehnilised küsimused, millele lihtsalt ettevõtluse toimimise pärast pidin vastused leidma ja edastama. ARK-st nii eksamipoole pealt spetsialistidelt (LS, nõuded, koolituseed, seadused), kui ka tehniliste nõuete poolelt.
Sellest võib järjekordselt kirjutada pikema loengu (näe tuligi..), aga esimene märge on kohe see, et mootorsõidukitel on omaette kategooriad, ja juhtimisõigusel on omaette kategooriad. Meil ei ole AM-kategooria sõidukeid. AM-kategooria juhtimisõigus annab loa osaleda liikluses ainult L1, L2, ja L6 kategooria mootorsõidukiga. A-kategooria juhtimisõigus annab meil õiguse L1, L2, L3, L4, L5 ja vist oli ka L7 juhtimiseks. Samamoodi lubab L7-t meil juhtida ka B-kategooria, aga traiki vmt (L4&5) B-kat ei luba. Mõnel pool jällegi lubab. Samas on L1, L2 ja L6 kategooria sõidukiga lubatud osaleda liikluses ka ilma juhiloata isikutel, kes on vanemad st sündinud varem kui seaduses sätestatud kuupäeval. Mõnes teises riigis on L-kategooria sõidukitega olukord jälle teisiti reguleeritud. jne. (Sel teemal võib veel-ja-veel kirjutada).
Kui seadus näeb ette mingi konkretse sõiduki vmt osalemisel liikluses selle kandmist registrisse, siis sõiduk registreeritakse sellesse kategooriasse, mis on ära märgitud antud mootorsõiduki CEE-sertifikaadil. Registreerimise käigus kontrollitakse antud sõiduki vastavust sertifikaadiga. Kui sõiduk vastab nõuetele, siis antud sõiduk registreeritakse. Juhtumil kui sõiduk ei vasta nõuetele tuleb sõiduk viia registreerimiseks vastavusse nõuetega. Nõuetele mittevastavaid sõidukeid ei registreerita. Sõiduki valdajal on õigus taotleda registripidajalt ümberehitusluba, mis võidakse rahuldada, aga vastus võib olla ka eitav. jne. Juhtumil kui liikluses tuvastatakse sõiduk, mis ei vasta tehnilistele tingimustele, suunatakse see erakorralisele ülevaatusele. Nüüd konkretsemalt: kui tuvastatakse, et AM-kategooria mootorsõiduk ei vasta enam AM-kategooria nõuetele, vaid kvalifitseerub juba A-kategooria (vmt) sõidukiks, tuleb a) taastada sõiduk AM-kategooria nõuetele vastavaks, või b) taotleda sõiduki ümberregistreerimist A-kategooria (vmt) sõidukiks. Igal juhul toimub veel üks ülevaatus varem tuvastatud rikkumiste/puuduste kõrvaldamise fikseerimiseks. Mõningail juhtumeil on see ümberregamine ka reaalselt tehniliselt poolelt võimalik, aga see ei tähenda veel, et ümberehitusluba ka saadakse, nt lihtsalt tootjadokumentatsioon ei võimalda sellist ümberehitust. Ka dokumendid peavad olemas korras. Ka siin võib veel pikalt teemat arendada ja on küllalt jällegi nüansse, millele pidin ARK-poolset tõlgendust küsima. Seda kõike sai tehtud ja vastuseid saadud nii ametliku vastuse-seisukohana, kui ka suulise insaid-selgituse-seisukohana.
Mille eest karistada võib saada, see on juba jällegi omaette teema ja jällegi sõltub asjaoludest ja sellest milline on olukord kinnipidamisel, või millised on sinu suhted oma kohaliku "urjadnikuga", see siis rohkem maapiirkondades. Loen siin ette näiteid, mis kõik on täiesti reaalsed:
* registreerimata sõidukiga liiklemine (kui sõiduk vajab registreerimist)
* tehnilistele nõetele mittevastava sõidukiga liiklemine
* liikluskindlustust mitteomava mootorsõidukiga liiklemine (juhtumil kui antud kategooria sõiduk peab olema sundkindlustatud (nt A-kati mootorratas, tegelikult siis L3 kategooria mootorsõiduk)
* tehnilise ülevaatuseta sõit (sõltub jällegi kas ja kuidas annab rikkumiseks kirjutada)
* antud kategooria juhtimisõiguse puudumine
Ei ole niimoodi, et ehitad oma mopeedautost GT-masina, jääd 90-ga (või 150-ga) radarisse, ja siis väidad, et käige kuupeale, mul mopeedauto, mis juhtimisõigus, lihtsalt kiirust ületasin. Saad selle eest, et ehitasid oma käula ümber antud käulakategooria nõuetele mitte enam vastavaks, sõiduk tuvastatakse kiirmenetlusega M1 kategooria sõidukiks ja selle eest saadki. Lubamatu ja/või omavolilise ümberehituse eest. Ja kui sul nüüd ei juhtu juba selle kategooria sõiduki juhtimiseks luba või varustust (nt kiivrile esitatavad nõuded) või mida iganes olema, siis saad ka selle eest. Eks see sõltu asjaoludest jne.
Eraldi teema oli/on veel see, et kui saadi poiss järjekordselt kätte, vmt ja oli ehk juba ka varasem probleemsem olukord suhetes, ja tsikkel või ATV- juhtus isa nimel registris olema, siis oli veel see jutt lisaks: *omavoliline sõiduki võtmine, ehk siis mis teeme, kas teeme sul poiskesele ärandamise, või kui ütled, et ise andsid, siis teeme sulle kui omanikule *juhtimise üleandmise juhtimisõigust mitte omavale isikule. Et meil on villand juba, mitmes kord me räägime sulle sellest ja mitmes kord me teda jälle näeme? Ja neid asjatamisi ikka oli. Ja jutt käis lihtsalt maal kooli sõitmisest.
Järgmine teema oli sõitmine väljaspool teid. Selleks peab jällegi maaomaniku luba olema. Ja seal on jällegi nüansse. MS-iga ei või teedele-tänavatele tulla, aga L7-ga jällegi ei tohiks tee pealt kõrvale pöörata. T-sse registreeritud ATV-ga võib igal pool sõita, (võsas või põllul maaomaniku luba peab ikka olema!) aga üks hetk lõpetas ARK L7-kateegooria ATV-de T5-ks registreerimise lihtsalt ära- sul on ju serdi peal kirjas L7! jne
Ja kogu selle jama peale tasub mõelda, millised paragrahvid tuleksid veel siis lisaks, kui peaks selles olukorras ühest õllekesest mingise näidu veel välja puhuma... oi-oi-oi. tehnilistele nõuetele mittevastava registreerimata, ülevaatuseta, kindlustuseta sõidukiga juhtimisõigust omamata joobeseisundis liiklemine selleks mitte ettenähtud teedel või pinnasel . oi-oi-oi.
Viimati muutis Peeter, 16 Sept, 2022 9:37, muudetud 4 korda kokku.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Hmmmm jah, nüüd ei saa üldse enam pihta-
https://www.autosert.ee/be-kategooria-j ... aja-laheb/

Kas ja millal siis see range 3500 kg nõue ära korjati? Ilmselt on jah mul probleem.... :scratch:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline