Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

_dumbuser_ kirjutas: 19 Sept, 2022 16:09 Millal te AE kategooria loa üle vaidlema hakkate ?
No ma panen siis märgi ette :D :
Kood 1102. Lubatud suurim pikkus
10. L kategooria sõiduki haakes oleva haagise lubatud suurim pikkus on 2,5 m.
Kood 1103. Lubatud suurim laius
6. L kategooria sõiduki haakes olev haagise lubatud suurim laius on 2,00 m
Kood 1104. Lubatud suurim kõrgus
2. L kategooria sõiduki ja selle haakes olev haagise lubatud suurim kõrgus on 2,50 m.
Kood 1110. Mootorsõiduki haakes veetava või pukseeritava sõiduki lubatud suurim
tegelik mass
1. Ühelgi juhul ei ole lubatud ületada veduki valmistaja poolt ette nähtud vedukiga veetava
haagise lubatud suurimat massi
5. L kategooria sõiduki haakes oleva haagise lubatud suurim tegelik mass on pool veduki
tühimassist.
6. Pukseeritava seadme tegelik mass ei tohi ületada mootorsõiduki tegelikku massi.
Lisaks veel haakeseadmele kehtestatud nõuded:
Kood 641. L kategooria sõiduki haakeseade
1. L kategooria sõiduki ja selle haakes oleva haagise haakeseade peab olema projekteeritud
ja valmistatud selliselt, et see oleks kasutamisel ohutu ja oleks tagatud selle pikaajaline
nõuetele vastav töötamine.
2. Kui alates 9. novembrist 2007. a esmaregistreeritud L kategooria sõidukile on paigaldatud
haakeseade, siis selle ehitus ja paigaldus peab vastama direktiivi 97/24/EÜ või määruse
44/2014/EL nõuetele.
See kõik peaks siis olema lubatud. Kustmaalt see A nüüd AE-ks peaks üle minema või mitte, vat seda ma ei tea küll nüüd kohe öelda....
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

mart2 kirjutas: 19 Sept, 2022 20:16 Lihtsalt jutuks võrride kõrvale -
mu isal oli 60-ndate algul abimootoriga jalgratas, millege sõitis mitmeid kordi Pärnust Võrru, Tartusse ja Tallinnasse sugulastele külla. Kuidas ta täpselt sellega ühe käega sõidetud sai, kott risti üle õla, seda ei mäleta, kui sõjas jäi vasakust käest ilma (õlavarrest jäi ~20cm könt).
Olen ise kümmekond aastat tagasi müünud rolleri, mis läks ühe käega kasutajale, aitasin väimeest veel juppidega, et paigutada nupud kõik talle sobivalt ühe käega hakkama saamiseks. Neid seiku, kus inimesed soovisid osta ATV-d puudega isikule, neid oli küllaga. Rollereid ja vanaisa kalalkäimise sääreväristajaid kah, aga neid oli vähem. Sellist laadi,millel õng eest ja tagant pikemalt välja ulatus ja millega siis vanaisa pedaalidega käima vändates kalale töristas. Eriti oli neid maapiirkondadest, kus vanal ja haigel/väetil inimesel oli ikka veel soov elust osa saada, liskas veel eluline vajadus. Mõnel jalg puudu, mõnel lihtsalt jalad enam ei kanna lühemat maadki, ammugi siis kaugemale minekut.... Tüüpiline näide: Ütles, et ma saan vähemalt poes ise ära käidud ja vajadusel küla peale naabri juurdegi sõidetud. Muidu oleks päris kinni siin oma kodus. Üldjuhul oli see kõik meie enda riigi sotsiaalsüsteemi tegemata jäänud töö, mida siis meie pidime tegema. Tulid koos laste või lähedastega ja otsisid lahendust. Ja siis üks hetk hakkas jutt tagasi tulema, et "jamaks kisub". Et kohalik urjadnik nõuab väikese laste-noorukite ATV-kökatsi (millega papi kaalu lõhki ajamata poekoti koju omale toob), arvelevõtmist kuna mootoril kiri 70cc ja kindlustamist ja ülevaatamist ja lubasid jne. Et ütlevat, et muidu saavat tema pähe oma ülemustelt, kui papi poe juures kellelegi "vilkuritega-linnahärrale" pihku peaks jääma. jne. Asjad, mis papile mingit lisaväärtust ei anna, aga mis tal asjaajamisi põhjustavad ja rahakotist ainult raha välja viivad. Siis aretasime 50cc versiooni ja hammakate/ülekande korrigeerimist. Ja loomulikult oli teemaks, et anna 50cc mootoritähisega pilli ..139.. ja paku/pane sinna juurde/asemele ..143... või ..147.. silindripea komplekti. Sest 50cc jääb tibake väheks, et Lõuna-Eestis küngastel igalpool kindlalt hakkama saaks. Muideks selle rolleripulli algaastail oli/tuli küllalt rollereid, milledel oli juba Hiinas tootja poolt mootor tähistatud kirjaga .. 139QM... ehk siis 50cc, aga see oli kantud mootorile, mis oli oma aluselt hoopis 125-150cc põhjaks, vastavalt ..152QM..., või siis ..157QM.. Sinna oli küll tootja poolt väiksem kolb pandud, aga oli reaalsuses ikka mingi 100-110cc-ne. Kaugeltki mitte 50cc. Kui seda vanematele näitasin, siis väideti mulle tõsimeeli, et poisil on see 50-cc-ne. Näe paberidki olid pilliga kaasas ja kirjad pillil ju klapivad. Et nemad ei tea midagi, lihtsalt pill jookseb hästi ja paremini kui naabripoisil, temal jah olevat selline uimane kuidagi. Sellised pillid jooksid ilma midagi tegemata lõdvalt 75-80 välja. Mul endal oli mitu konteinerit 50cc-d, mis olid "avatud", ka nood jooksid kenasti vabalt 60-65 välja ilma midagi tegemata, samas olid mootorid kõik kenasti 139QM-id ehtsad 50cc, lihtsalt avad ja klapid olid suuremad, 16mm asemel 19mm. Ca 2006 sai see periood läbi ja siis olid juba ainult serdiga pillid valikus.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Üks tsiklimees on aastaid sõitnud ühe käe ja jalaga kiirendusvõistlusi. Saab, kui tahta.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Kuidas juhtimisõiguse nõude korral puudega inimesed omale tervisetõendi saavad jäägu nende südametunnistusele. :scratch:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Walter2 kirjutas: 20 Sept, 2022 11:15 Kuidas juhtimisõiguse nõude korral puudega inimesed omale tervisetõendi saavad jäägu nende südametunnistusele. :scratch:
Nii nagu kõik teisedki, arstlikus kontrollis. Ilma käe või jalata saab vabalt isegi tavalise autoga sõita, invaliididele kohandatakse auto vastavalt nende puudele. Tervis ja puue ei ole üks ja seesama asi. Nii et milles küss? :dont_know:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Silma jäi puudega tsiklimees - sellest oli ka küsimus. Vabandan kui valesti aru sain.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Walter2 kirjutas: 20 Sept, 2022 12:55 Silma jäi puudega tsiklimees - sellest oli ka küsimus. Vabandan kui valesti aru sain.
Kui minu näitest jutt, siis käis jutt rollerist. Ja oli vanem mees. Nii, et temalt poleks siis alust ka AM-juhtimisõiguse luba küsida. Võtab ja põristab. Täpselt samamoodi sõidaks ta ka muu kaherattalisega, millel temaealisena ei juhiluba ega arstionu luba või keeldu ei uurita. Neid juhtumeid, mille puhul ei oskanud ei A-d ega Ö-d öelda oli veel ja veel. Tuleb mees, kes ütleb, et mul on kohe rollerit vaja. Et arst ütles, et ma annan sulle mingi kaks nädalat aega elu korraldada, aga pean sul tervisetõendi peatama. Tal talu pidada. Arst vastu, et oma maa peal pea oma talu autode-traktoritega edasi, aga tervisetõendi pean peatama. No vat ja tuleb mees ja ütleb, et aga mul ju kah elada vaja, eluaeg olen kõikide autode ja traktoritega sõitnud ja kõik kategooriad on olemas. Aga nüüd anna palun kohe roller, sest vaid sellega võin nüüd tänaval legaalselt sõita. Või siis kõõrdsilmsus, nii napp, et saab kõigega hakkama, aga vat silmaarst ei või tervisetõendit väljastada, ja siis sõidabki rolleriga, praegu sõidab see mees rollerautoga. Või veel näide: mees, kes elatub metsamarjakorjamisest (hea silmanägemine nende kribalate jaoks) ütles , et kas tasub seda risu remontida enam või võtan sult uue rolleri, et häh selle uue rolleri raha korjan metsast nigu lõtva. Aga vat mootorsõiduki juhtimiseks luba ei saa, sest luubid arstitädi jaoks tiba liiga suured....

Ja eraldi teema veel: ühiskonnas on küllalt veel suhtumist, et kui inimene näiteks käia tervetega samas taktis ei suuda, siis ta on juba justkui täitsa jobu ja ei sobi millekski enam. Vanem inimene (või lihtsalt invaliid) võib sul vaat et sinuga võidu ajapeale iga nädalavahetus ristsõnu ja sudokusid lahendada, võib teha peent käsitööd, või muud täpset ja mõistust nõudvat tegemist. Aga vat üle 50 meetri käia ühejutiga need põlve- või puusa- või hüppeliigesed (enam) ei luba. Või midagi muud. Postkasti juurde lehe järgi kah vaevaliselt. Ja siis tuleb noor terve inimene ja tema ainuke jutt on: "Mis mõttes sõidab ATV-ga? Kui ikka käia ei saa ise, siis järelikult tervisekontrolli asja pole, ja pole talle ka ATV-d vaja!"

Ei-tea-millal-vanasti juba öeldi, et kerjakoti ja sandikeppi ei naerda. Üks õnnetu hetk, niisama kukkumine kuskil või avarii või mida iganes ja peale seda võib elu olla juba hoopis teistsugune. ARK eksamil ütles tuttav eksamineerija, elukogemusega vanem mees, mulle lihtsalt: "Arvesta, sul poiss läheb rolleriga liiklusesse mootorratta koha peale. Ja kui midagi juhtub või valesti läheb, siis saab samasuguseid traumasid kui mootorrattur. Maarjamõisas opilaual oleme saatuse ees ühtemoodi võrdsed". Ja vat seda tuleks ka neile tõuksistidele rääkida, aga mitte jahuda, et "tõuks jääb tõuksiks" olgu või sota sees.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On sügis käes ja viimane aeg oleks tõmmata saag käima kõigi autofoorumite hooaja lemmikteemal "Naast vs lamell". :P
Või siis "kellele ema ja kellele tütar", Diskleimin kohe ära, et pooldan naastu.

Aga tõukside ja mopeedide teemal on probleemiks mitte mõned käeta invaliidid (vaevalt nad 100 kmh kõnniteel sõidavad), vaid need kel on ajuinvaliidus - st see kuplitäide on vähesel määral välja arenenud. Vat nendega on vaja tõsiselt võidelda. Mingi ellujäämisinstinkt võiks siiski olla, et täie kiirusega kõrvale vaatamata auto alla mitte kihutada (veel nii, et juriidiliselt autojuht õige mees on).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Sellel naast vs. lamell vaidlusel pole erilist mõtet, sest mõlemal omad plussid-miinused ja meil endil ka on erinevad vajaduses/tingimused.
Pole ammu enam see aeg, kui oligi ainult üks rehv - võta siis või jäta...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas allkirjastas eelnõu, millega peavad naastudeta talverehvid alates 2022. a 1. detsembrist vastama rahvusvaheliselt kokkulepitud nõuetele ning olema varustatud sellekohase talverehvi sümboliga.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/m ... us-sumbol/
Pilt
mart2 kirjutas: 20 Sept, 2022 19:02 Sellel naast vs. lamell vaidlusel pole erilist mõtet, sest ....
... on ka kolmas variant olemas.

Kuna naast- ja lamellrehvi kõrval on meie turul ka nõuetekohaselt talimärgistatud aastaringsed rehvid, siis seoses olulise elukalliduse tõusuga, arvatavasti valib tulevikus üha enam autojuhte hoopis neid rehve, sest need aitavad oluliselt aastate lõikes rehvikulutusi vähendada.

Kuna aastaringsete rehvide massilise kasutamisega kahanevad oluliselt rehvimüüjate ja rehvivahetajate tulud, siis kohalikud rehvifirmad pole nende pakkumisest huvitatud ja püütakse igatpidi universaalrehve halvustada ning enamuse rehvimüüjate kodulehtedel puudub isegi aastaringse rehvi otsingu võimalus.

Isegi kui autoomanik, ostab 1 kord 2 aasta tagant uued universaalrehvid jääb selle kliendi pealt rehvimüüjal saamata 1 rehvijooksu müügi ja 4 rehvivahetuse tulu ja seepärast pakutakse ainult kas nael- või lamellrehve (kusjuures pakutakse ka "ilma naelteta naelrehve" lamellrehvide pähe).
Kui aastane läbisõit jääb alla 10 000km, siis sõidavad universaalrehvid isegi 5 aastat.

Näitamiseks, et millega tegu, lisan mõned juhuslikud lingid netipoodidest kus on eraldi otsing ja müüdavate rehvide juures on nõuetele vastavuse talvemärgis väljatoodud:
https://www.tirendo.ee/search?vehicleTy ... =price_asc
https://www.rehviliider.ee/rehvialane-n ... kasutuseks
https://www.reifendirekt.co.ee/search?s ... eTypes=OFF
https://www.rehviliider.ee/autorehv-205-55-16/?s=G

Muidugi selliste pehme kummiseguga rehvide kasutamisel on hoiatatud, et sobivad kas pideva veojõukontrolli või väiksema mootoriga autode puhul (nagu lamellrehvidki), ehk mõeldud normaalseks kulgemiseks mitte sportlikuks sõiduks kus rehvid võivad "liiga kiiresti ärakuluda".

(Mul omal "seisavad" väiksema läbisõiduga autod juba aastaid aastaringsetel universaalrehvidel.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 20 Sept, 2022 23:28

Kuna naast- ja lamellrehvi kõrval on meie turul ka nõuetekohaselt talimärgistatud aastaringsed rehvid, siis seoses olulise elukalliduse tõusuga, arvatavasti valib tulevikus üha enam autojuhte hoopis neid rehve, sest need aitavad oluliselt aastate lõikes rehvikulutusi vähendada.

Ainult enesetapja paneb meie tingimustes sellised rehvid alla.

Ja kuidas need aitavad rehvikulutusi vältida? Nende läbisõit on ikka sama, mis ühel keskmisel rehvijooksul. Ku mul on topeltjooks rehve (suve- ja talverehvid), siis ma sõidan nendega täpselt sama kaua, kui kahe jooksu nende aastaringsetega, aga mul on kummakski hooajaks parimad rehvid.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Kui mingi asi kõlbab kõigeks, siis ei kõlba ta õieti mitte millekski...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Universaalrehvidel on kindlasti oma kindel koht kus neil on eelis - näit. mingi osa UK-st, Kreeka, Itaalia, Prantsusmaa lõuna ja lääneosa, Hispaania rannik ning Vahemere saared.

Isiklik arvamus (ümberveenmisega pole mõtet alustadagi 8) ).
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 21 Sept, 2022 7:43
OLAVI kirjutas: 20 Sept, 2022 23:28

Kuna naast- ja lamellrehvi kõrval on meie turul ka nõuetekohaselt talimärgistatud aastaringsed rehvid, siis seoses olulise elukalliduse tõusuga, arvatavasti valib tulevikus üha enam autojuhte hoopis neid rehve, sest need aitavad oluliselt aastate lõikes rehvikulutusi vähendada.

Ainult enesetapja paneb meie tingimustes sellised rehvid alla.

Ja kuidas need aitavad rehvikulutusi vältida? Nende läbisõit on ikka sama, mis ühel keskmisel rehvijooksul. Ku mul on topeltjooks rehve (suve- ja talverehvid), siis ma sõidan nendega täpselt sama kaua, kui kahe jooksu nende aastaringsetega, aga mul on kummakski hooajaks parimad rehvid.
"Vähendada" ja "vältida" on erineva tähendusega sõnad!
"Keskmine läbisõit" rehvijooksul, "normaalsel kulgemisel" võiks olla ca 50 000km.
Ehk läbisõidul alla 10 000km aastas võiks rehvid kesta 5 aastat.
Ei tasu segamini ajada "Kesk-Euroopa universaalrehve" ja "Põhjamaiseid universaalrehve".
(Eks ise olin ka aastaid skeptiline aga kui esimest korda, naerehvidega bemmile jäärajal ringiga ära tegin, siis suhtumine muutus.)

5 aasta jooksul tuleks hooajarehve kasutades teha ühele autole 10 rehvivahetust (seoses elukalliduse tõusuga on hetkel netis näha rehvivahetuse hindu plekkveljel isegi juba 40eur 1 ratas), mis ajalist tulevikuperspektiivi arvestades teeks kokku rehvivahetuse kogukuluks 10x4x40=1600eur + lisanduva rehvijooksu ostmine (ca 400eur) + teise rehvijooksu hoiustamine töökojas (8x40=320eur).

Kui lisada juurde oma ajakulu (10x1 tund), siis saab näha ainuüksi rehvivahetuse (ilma rehvide maksumuseta) kulu oleks ca 400eur/aastas (mis ju tõesti pole märkimisväärne rahanumber).

Ei taha siinkohal õpetada, et kuidas keegi võiks oma isikliku töövaeva (raha) kulutada aga tooksin näite oma tarvideustest.
Minul näiteks on lisaks igapäevaautodele, majapidamises 4 väiksema läbisõiduga masinat, millede läbisõit aastas jääb alla 5000km ja nendele neljale topelt rehvikomplektide kasutamine on minu jaoks "ebamõistlik raha ja aja kulutus", mille eest saaksin näiteks aasta läbi oma elamist kütta või sõita lõunamaa reisile või terve suve kütuse paadile osta. :roll:
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Unes nägid neid hindu? Näita seda kohta, kus rehvivahetus 40 eur/tk on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist