Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Runkel »

Autokoolid võiks siis Venemaale käe ulatada ja tellida õppeks need 9-kohalised analoog Nivad. Las õpilased maadlevad tõelise autoga. OT

Trummi jutuga muidu päri.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Maanteeamet võiks sõidueksamit hakata vastu võtma näiteks Peugeot Boxer kaubikuga. Millal pole kabiinist tahapoole erilist vaadet peale peeglite.
Autokoolidel on mõttekoht, kas tasub teha õppesõitu 3 m pikkuse Toyota IQ-ga.

Ja see mööndus, et kui õpilane on õppinud sõitma ainult automaadiga ja kui see läheb ka lubadele, siis tehakse eksamit automaadiga on selge jama.
Kui isik ei suuda oma kahe käe ja kahe jala tegevust mõtestatult koordineerida, siis taolist indiviidi on liiklusse lasta päris ohtlik. Tuleks sõita bussiga.
Meil oli kodus ka teemaks see ("äkki saab nii lihtsamalt load"), kuid minu resoluutne EI jäi siiski peale. Esiteks ei kontrolli praktikas keegi, kas nad ka reaalselt automaadiga sõidavad (elus tuleb ette kõike) ja teiseks liikluses esineb olukordi, mis esitavad inimese koordinatsioonile palju suuremaid väljakutseid kui käsikastiga heal asfaldil sõit, kui isik juba sellegagi hakkama ei saa, siis mis saab siis, kui fekaal tõesti ventileerub?

Põhiline probleem, mis liikluses silma paistab, on see, et meil on terve plejaad autojuhte, kes ei suuda oma auto ninast kaugemale näha. Seda võimet õpetas 52 muidu väga hästi, et vahetada vähem käike (ragiseb ju) ja kohapeal mitte hiidrasket rooli väänata, tuleb oma liikumist sedasi ette planeerida, et taolisi asju mitte teha. Näite praktikast - mõni aeg tagasi päris kiuslikult lugesin, mitu korda ühe kilomeetri jooksul vajutab pidurile minu ees sõitva mersu linnamaasturi juht. Sain sellise statistika - 1 km jooksul (Pärnu mnt kesklinnas) pidurdas ka 35 korda, mina pidurdasin 2 korda. Mitu korda 100 tuhande peale taolised pidurikettaid ja klotse vahetavad, rääkimata kaasliiklejate segamisest oma pideva piduritulede vilgutamisega. 35 pidurdust muidu 1 km kohta teeb üks pidurdus 29 meetri takka :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 815
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Mitte vahegaas ja Gaz-52, vaid väljaõppe keerukus ja sellest tulenev oskuste kõrgem tase.
Autoõppes saab seda saavutada raskemini käsitsetava masina kasutamisega.
Automaadi asemel manuaal. Sünkroniseeritud manuaali asemel sünkroniseerimata jne.
ABS pidurite asemel ilma ABS-ta (talvel). Ilma elektrooniliste juhiabideta jne.
Kui soovite isegi, siis ilma roolivõimendita (sunnib rohkem ette planeerima oma liikumist, et teha roolipöörded liikudes, kus see on palju kergem kui kohapeal. Sõiduauto asemel veoautoga õppesõidu tegemine (peale 52 oli mossega ülilihtne sõita)
Mida siia puutub süüteküünla vahetus või süütenurga seadistus?
See millest Sa räägid on otseselt seotud sõitmisega. Millest tuleneb Sinu arvamus, et tänapäeva noored ei ole seda võimelised ära õppima? Nad ei ole neid oskusi omandanud, kuna neil ei ole neid vaja. Nad ei ole meist rumalamad. Minu üks laps õppis näiteks KV-s minust paremini sõitma. Teine tuuritab suure vana Hymeriga mööda Kreekat ja neil ei ole probleeme.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kas sa nüüd asusid lihtsalt trollima?
Ma ei ole süüteküünla vahetusest midagi rääkinud, kuid teadmine mis juhtub mootori õlitusega siis, kui mootori pöörded langevad liiga madalaks või mis toimub käigukastis siis, kui käik ei taha sisse minna, ei jookseks mööda külgi maha ühelgi juhil.

Ja KV-s heal tasemel? Tunnistan sinu õigust oma arvamusele, aga omades veel nõuka tüüpi veoautojuhi koolitust, ei arva ma nendest KV "autojuhtidest" suurt midagi. Oma praktika - olen kabiinis nende kõrval omajagu istuma pidanud. Tegelikult KV neid juhte ka ei koolita, seda teevad autokoolid ja KV maksab lihtsalt autokoolidele - järelikult on ka KV koolituse põhiosa täpselt sama kehv nagu autokoolitus meil tervikuna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Täitsa lõpp, mis tekst.

Mis puutub gaz 52 tänapäeva tehnikasse? Ajad olid sellised. Tubli oled, aga tule tänapäeva tagasi. Moodsatel autodel ei ole vaja mingit vahegaasi ja 10x siduri vajutamist, et käiku vahetada. Kui käigu vahetus käib raginaga, siis tuleb õppida siduri vajutamist ja käigu vahetamist õigesti ajastama. Mitte pole vaja 10x sidurit tallata. Kõik mis liigub ka kulub. Kulub tänapäevane manuaalkast, kulus ka Sinu super gaz 52 kast. Mõlemad vajavad mingi hetk remonti.

Super sõiduoskused ja triljon kilomeetrit, aga ometi on 1017 (või oli see unna) kraavis olnud. Vahegaas jäi puudu?

Kurat kus vanasti oli muru rohelisem ja taevas sinisem. Tänapäeval mõlemad nii lillad. Jube kohe.

PS! Loodan, et relvalt võtad ikka optika ja harkjala maha, kuna nii laseb ju ikkagi õige mees. (Tegelikult pead need nagunii maha võtma. Kui pole veel teinud seda)
Illike
Liige
Postitusi: 815
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Ja KV-s heal tasemel? Tunnistan sinu õigust oma arvamusele, aga omades veel nõuka tüüpi veoautojuhi koolitust, ei arva ma nendest KV "autojuhtidest" suurt midagi. Oma praktika - olen kabiinis nende kõrval omajagu istuma pidanud. Tegelikult KV neid juhte ka ei koolita, seda teevad autokoolid ja KV maksab lihtsalt autokoolidele - järelikult on ka KV koolituse põhiosa täpselt sama kehv nagu autokoolitus meil tervikuna.
Kui Sa ei tea, siis palun hoia oma suu kinni. Tundud targem. Võib olla oli Sul lihtsalt halb õnn.
Mina ei arva sellest vene C-kategooria koolitusest mitte midagi. Ta on lubadel olemas, kuid ma ei saa väita, et see täht teeb mind nüüd heaks sõitjaks. Pigem ikka pikk praktika. (Kuigi ma ei tea mis loom see hea sõitja on, missugused on kriteeriumid Sinu arust) Sa ei saa nõuda värskelt kooli lõpetanud inimeselt sama, mida Sa ise tead. Tuleta meelde oma põrsapõlve ja siis vaata peeglisse. Mitu korda Sa vahegaasi ära unustasid?
Pealegi vahegaasi ei olnud vaja kui hoidsid pöörded õiges vahemikus.
See koolitus oli n+1 aastat tagasi, autod on muutunud. Üldpõhimõtted on küll enam-vähem samad, kuid tehnika on teine. Pean tunnistama, et kapoti alla vaatan viimasel kümnekonnal aastal ainult klaasipesuvedelikku valades. Rohkem ei ole vaja. Ma saan hakkama nii KAMAZ-i kui ka GAZ-51-ga. Ja selle mudruga mis sinna vahele jääb. Ma arvan, et enamus kuuekümnendate väljalaskest suudab nendega toime tulla ja ei pea seda eriliseks saavutuseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

taara kirjutas: 31 Okt, 2022 14:40 Täitsa lõpp, mis tekst.
Mis puutub gaz 52 tänapäeva tehnikasse? Ajad olid sellised. Tubli oled, aga tule tänapäeva tagasi. Moodsatel autodel ei ole vaja mingit vahegaasi ja 10x siduri vajutamist, et käiku vahetada. Kui käigu vahetus käib raginaga, siis tuleb õppida siduri vajutamist ja käigu vahetamist õigesti ajastama. Mitte pole vaja 10x sidurit tallata. Kõik mis liigub ka kulub. Kulub tänapäevane manuaalkast, kulus ka Sinu super gaz 52 kast. Mõlemad vajavad mingi hetk remonti.
Millal sa viimati sõitsid mõne tänapäevase veoautoga, näiteks väljalaskeaasta 2015 ja uuem?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

2016. Tõenäoliselt oli tegemist vanema kui 2015 aasta omaga, aga max paar aastat. Mis sellest?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina sõitsin viimati nädalavahetusel. 2015. a auto, käsikäigukastiga (4+4 käiku). Vahegaas on jätkuvalt vajalik, kui on vaja kiiresti alla vahetada (kasti inerts on suur), üles saab tõesti nagu sõiduautoga, ainult mitte kärsitult vahetades.

Seda muidugi sedasi sõites nagu mind õpetati (käigukang käigu väikse sõrmega), vägisi kangi murdes saab ka ilma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Ok. Võibolla tõesti. Väga ei koti. Aga mis see kõik puutub sõiduautodesse ja tänapäevaste juhtide sõiduoskusse?
avrnbr
Liige
Postitusi: 201
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas avrnbr »

Te tehke üks reis Tallinnast Lasnast Haapsallu mittelahutava siduriga. Autoks oli tol korral UAZ-kastikas.
Põrsapõlves on samamoodi, siis küll reisijana, sõidetud maaliini Ikarusega, mil kuskil peale Keilat sidurivoolik lõhkes.
Käik sees starterit ja edasi vahetad gaasiga timmides.
Kas tänapäeval selliseid trikke korrata õnnestub, on kahtlane, liiklustihedus on niipalju kasvanud.
Ja pole ka vajadust vast, mobla on igaühel taskus, mõnel mitugi. Abi on kõne kaugusel.
Tol ajal olid eestimaal mõned kohvertelefonid juba olemas.....
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Vetu »

Minu väljalalaskeaasta on 83 ja ainus vene tehnika istumise all on olnud 2 ladat kogu selle aja jooksul, need ka polnud minu omad vaid sain rooli vahel. CE tegin 2014a. Autokoolis 4+4 MAN ja MB, hiljem sõitnud ka sama ajastu (00ndate autod) 4+4 ja ka teetööde(ei mäletagi enam palju sellel neid käike ja lüliteid oli) Scanniga. Ülejäänud autod kõik uuemad ja automaadid olnud.
Aga ma ei tea siiamaani mis asi on vahegaas või miks seda vaja on. Tehes 4+4 kastiga Tallinna vahel jaotusvedu tuli ikka igasugu olukordi ette aga käigud läksid alati 1x sidurit vajutades ja normaalselt jõudu (mitte)rakendades.
Kui CE sain siis läksin esimeses firmas koos nö õpetajaga kaasa Euroopa ringile, autoks Euro5 automaat Volvo FH500. Sõitsime Itaaliasse ja tagasi kordamööda kuidas kaardid lubasid ning pidin terve tee kuulma kuidas püsikas ja automaat kast ei oska absoluutselt sõita ja tuleb käike ise vahetada ikka kasvõi nuppu vajutades ja püsikas on ökonoomsuse surm. Tulemuseks oli see, et mina, olles laisk ja lohakas sõitsin nii palju kui võimalik püsikaga ja käike ise ei vahetanud ning kütust kulus mul vist mälu järgi vähemalt 10% vähem ning ka teised näitajad mida see fleet management näitas olid paremad kui sellel Päris Autojuhil kes sõitis juba siis kohalikus Autobaasis kui minu vanemad veel tuttavadki polnud...
Manuaalse käiguvahetuse võimalust hakkasin hindama alles Norras elades ja siin mägedes ukerdades. Pole sageli kette vajagi kui tunned oma autot ja selle rehve, tead koorma paigutust ja kaalu ning mõtled paar meetrit ette.
Ei saa võtta nii, et õige juht on see kes õppis puukabiiniga autoga sõitma. Arvestades kui palju on tänapäeval rohkem inimesi kes lube teevad tolle ajaga võrreldes siis ma arvan et pole see seis nii hull midagi. Kasvõi võrreldes liikluses hukkunute arvu 90ndatel (kui kõik olid selle loogika järgi veel päris juhid) ja täna.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Marvin »

Ma saan aru, et siin on koos suur hulk maailma parimaid juhte, sest nad on erilise utiiliga kunagi eksamid teinud. No ma olen ka, GAZ-52, aasta 1986. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, vaid sellest, et vahegaas ja topeltsidurdamine ja palju muudki ei ole mitte meisterlikkuse märk ja hea autojuhi tunnus, vaid lihtsalt üks tehniline oskus. Kui tänapäeva tehnika seda enam ei vaja, siis ei ole põhjust ka autoõpilaselt seda nõuda, sest selle oskuse olemasolu või puudumine ei ole tänases liikluses enam relevantne. Ma näiteks ei oska ratsutada - aga 150 aastat tagasi oli see tõenäoliselt hädavajalik oskus. Mis teha - ajad muutuvad.
Hea autojuhi teeb heaks liikluse ja sõiduki tajumine, sõiduki juhtimiseks vajalike juhtimisvõtete valdamine ning nende oskuste kasutamine olukorrale vastavalt. Kui keegi sinust kaks põlvkonda noorem näeb liiklust paremini ja oskab oma automaatkasti paremini kasutada kui sina, siis ei maksa su GAZ-52 kogemus ja igasugu pedaalide mitu korda pressimise oskus tühjagi.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas parkija »

Mulle õpetas üks Ikaruse ja Laz bussidega sõitnud bussijuht kuidas sõita et sidurit kasutada vaid paigalt võttes , muud käiguvahetused käisid vaid mootori pööretega "mängides" , sai küll , kas ma nüüd sellepärast ülijuht olen , vaevalt .
Nüüd on vast kõik soovijad omi autojuhioskusi kirjeldanud , keeraks rehvivaliku kui lähiajal aktuaalse teema juurde tagasi .
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Runkel »

Paraadi juhatab siin küll akf Kapten Trumm, aga üks vahepala topelt siduri ja vahegaasile, kuidas jalad pedaale peavad tallama.

Francesco Paoli, metalbänd Fleshgod Apocalypse'i trummar, saaks arvatavasti hõlpsalt Gaz 52 käiguvahetamisega üles ja alla hakkama.
https://www.youtube.com/watch?v=451KzibdI4w
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist