EV energia ja julgeolek

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Lõuna-Korea eelmine president oli tuumajaamade vastane ja loopis kaikaid kodaratesse.

Lõuna-Korea praegune president aga eelistab tuumajaamu ja toimib nende ehitamise eest.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kriku »

Puhub neile tuult tiibadesse, kui täpne olla.
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Kriku kirjutas: 31 Okt, 2022 15:57 Puhub neile tuult tiibadesse
Aga mitte kahjulike tuuleveskide tiibadesse.
https://jput.fi/Verovaroin_tuetaan_tuulivoimahui.htm

Eestis aga kahjuks veelgi makstakse dotatsioone kahjulike tuuleveskide omanikedele. JAMA.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Castellum »

Tuumaelektrist heade kaasteeliste juures:
https://www.err.ee/1608773098/poola-sol ... se-lepingu
Väga mõistlik, koostöö kahe eri arendajaga.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Some »

Päevalehes Rail Balticu tegelased ütlesid, et RB rongid hakkavad liikuma vesinikul, pole vaja elektriinfrat sinna rajada. Et selleks ajaks kui rongid liikuma hakkavad on olemas suured tuulepargid, millest ülejäävat energiat kasutatakse vesinikutootmiseks. Ei tea, kas tegu on nende enda fantaasiatega või on miskid kokkulepped juba olemas?

Edit: leidsin artikli enda ka üles:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120090750 ... jekte-pole
Huvitaval kombel loodetakse, et Rail Balticut polegi vaja elektriga varustada. „Postid, traadid ja alajaamad on kõige viimane etapp. Praegu aga loodame, et 2030. aastaks on meil meretuulepargid ja saame toota rohkem elektrit, kui turg jõuab osta,“ rääkis Kaunissaare. See tähendab, et riigil oleks võime toota vesinikku ja rongid saaksid hoopis sellega sõita. „Me suhtleme järgmisel aastal Šveitsi rongitootjatega, kes pakuvad ka vesinikul töötavaid ronge. Kui me traate ei pea vedama, on see tohutu kokkuhoid, lisaks saavad rongid vesinikul sõita pikki vahemaid,“ kirjeldas Kaunissaare.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Dr.Sci »

Some kirjutas: 02 Nov, 2022 9:34 Päevalehes Rail Balticu tegelased ütlesid, et RB rongid hakkavad liikuma vesinikul, pole vaja elektriinfrat sinna rajada. Et selleks ajaks kui rongid liikuma hakkavad on olemas suured tuulepargid, millest ülejäävat energiat kasutatakse vesinikutootmiseks. Ei tea, kas tegu on nende enda fantaasiatega või on miskid kokkulepped juba olemas?

Edit: leidsin artikli enda ka üles:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120090750 ... jekte-pole
Huvitaval kombel loodetakse, et Rail Balticut polegi vaja elektriga varustada. „Postid, traadid ja alajaamad on kõige viimane etapp. Praegu aga loodame, et 2030. aastaks on meil meretuulepargid ja saame toota rohkem elektrit, kui turg jõuab osta,“ rääkis Kaunissaare. See tähendab, et riigil oleks võime toota vesinikku ja rongid saaksid hoopis sellega sõita. „Me suhtleme järgmisel aastal Šveitsi rongitootjatega, kes pakuvad ka vesinikul töötavaid ronge. Kui me traate ei pea vedama, on see tohutu kokkuhoid, lisaks saavad rongid vesinikul sõita pikki vahemaid,“ kirjeldas Kaunissaare.
Postid ja alajaamad on tõesti viimane etapp. Ja muldkeha ehitushange läheb kohe välja ühes lõigus, ainult et sellesse muldkehasse tuleks nende postide vundamentida asukohad ära planeerida, ja vajalikud kommunikatsioonid samamoodi, kuid kuna see on jäetud tegemata siis mingi aja pärast läheb muldkeha uuesti lahti kaevamisele.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jälle mingi rohevisionääride fantaasia? Vesinikku tööstuslikult tootab lähipiirkonnas....kes? Kust rong tankida saab?
Vesinikutanklaid on meil täna 1 tk, asub Kakumäe sadama kail.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas kraal »

Targemad pead on mitmeid kordi rääkinud ja kirjutanud, et rongid vesinikuga sõitma panna on mõttetus. Vesiniku tasub kasutada siis kui liiklus on väga harv.
elekter > vesinik > elekter > kineetiline energia kasutegur on umbes 30% äkki või isegi vähem.
elekter > kineetiline energia kasutegur on ca 90%
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Walter2 »

Vesinikutanklaid on meil täna 1 tk, asub Kakumäe sadama kail.
See on balloonivahetuspunkt vastavaid seadmeid omavatele klientidele - lähim tankla asub endiselt Riias..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kraal kirjutas: 02 Nov, 2022 11:21 Targemad pead on mitmeid kordi rääkinud ja kirjutanud, et rongid vesinikuga sõitma panna on mõttetus. Vesiniku tasub kasutada siis kui liiklus on väga harv.
elekter > vesinik > elekter > kineetiline energia kasutegur on umbes 30% äkki või isegi vähem.
elekter > kineetiline energia kasutegur on ca 90%
Rail Balticu ehitajaid peab ka mõistma, eelarvel eest kappav ehitusmaksumus ja vajadus see asi kuidagi ühele poole saada. Selle asja majandusliku jätkusuutlikkusega on nagu on ja mida rohkem üritus venib (ja kallineb), seda kehvem selle majanduslikkusega olema saab, sest lõpuks tuleb ju maha pandud raha piletitulust tagasi saada.

Seepärast on loobumine elektri kontaktliinidest ja selle asendamine vesinikufantaasiaga päris asjakohane asi kulude säästmiseks. Kujutage ette näiteks elektrivõrgu liitumistasusid, mis seal maksta tuleb. Seal pole ju mingi 16A liitumine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Some »

kraal kirjutas: 02 Nov, 2022 11:21 Targemad pead on mitmeid kordi rääkinud ja kirjutanud, et rongid vesinikuga sõitma panna on mõttetus. Vesiniku tasub kasutada siis kui liiklus on väga harv.
elekter > vesinik > elekter > kineetiline energia kasutegur on umbes 30% äkki või isegi vähem.
elekter > kineetiline energia kasutegur on ca 90%
Sa vaatad energeetilist kasutegurit aga vaata parem rahalist. Kui kõik regiooni planeeritavad tuulepargid tuulise ilmaga mõnuga jahvatavad ja tekib elektri ülejääk - kas kasulikum on see 0 hinnaga maha müüa nagu Taanis vahel juhtub või siis vesinikuks töödelda ja kalli hinnaga maha müüa? Eriti kui miski ime läbi siiakanti veel mõned tuumajaamad tekivad. Tuumajaamade puhul tasub samuti ka odava hinnaga energiat toota, kütus ei maksa ju praktiliselt midagi, infra teeb projekti kalliks.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Gideonic »

Some kirjutas: 02 Nov, 2022 11:56 Sa vaatad energeetilist kasutegurit aga vaata parem rahalist. Kui kõik regiooni planeeritavad tuulepargid tuulise ilmaga mõnuga jahvatavad ja tekib elektri ülejääk - kas kasulikum on see 0 hinnaga maha müüa nagu Taanis vahel juhtub või siis vesinikuks töödelda ja kalli hinnaga maha müüa? Eriti kui miski ime läbi siiakanti veel mõned tuumajaamad tekivad. Tuumajaamade puhul tasub samuti ka odava hinnaga energiat toota, kütus ei maksa ju praktiliselt midagi, infra teeb projekti kalliks.
Jah, aga see eeldab ka et tootmiskoht on "tanklale" suhteliselt lähedal, muidu pole sellest tootmisest suuremat kasu, sest vesinik kipub igasugu mahutitest kiirelt uttu tõmbama. Selle infra rajamine tarbijani (+ käigushoidmine) võib omakorda minna üüratult kalliks, kallimaks kui need liinid ära vedada.

Lisaks siis see teema:
Juhani Putkinen kirjutas: 29 Okt, 2022 20:50 Soome tuuleveskide nominaalvõimsus on 4598 MW, ehk 4,598 GW. Tegelikult näiteks 24.10.2022 kell 13 kõik Soome tuuleveskid tootsid kokku ainult võimsusega 15 MW.
Ehk et tuuleenergia on väga vähe väärtuslik ilma salvestuseta. Koos salvestusega aga ei pruugi seda tootmise ülejääki üldse nii palju ollagi (kui just absurdselt üle ei dimensioneeri), sest korraga tuleb anda energiat nii võrku, kui ka salvestada.

Ka seda vesinikku on ju rongidel vaja kindla peale iga graafikujärgse sõidu eeel. Paneme rongigraafiku sõltuma tuulest, nagu vanadel headel aegadel purjelaevadega (pole tuult, pole transporti)?
Viimati muutis Gideonic, 02 Nov, 2022 12:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Some kirjutas: 02 Nov, 2022 11:56 vesinikuks töödelda ja kalli hinnaga maha müüa?
Vesinikuvedeliku tootmise tehas pole sugugi odav investeering. Kardan väga, et seda doteeritakse jälle maksumaksja rahakotist.

Vesinik ei taha ka vangis olla vaid põgeneb kõige väiksemastki praost. Kõige parem oleks unustada see vesinik täielikult.

Kõige lihtsam on ehitada suuri tuumajaamu APR1400 Lõuna-Koreast.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas kraal »

Some kirjutas: 02 Nov, 2022 11:56Sa vaatad energeetilist kasutegurit aga vaata parem rahalist. Kui kõik regiooni planeeritavad tuulepargid tuulise ilmaga mõnuga jahvatavad ja tekib elektri ülejääk - kas kasulikum on see 0 hinnaga maha müüa nagu Taanis vahel juhtub või siis vesinikuks töödelda ja kalli hinnaga maha müüa? Eriti kui miski ime läbi siiakanti veel mõned tuumajaamad tekivad. Tuumajaamade puhul tasub samuti ka odava hinnaga energiat toota, kütus ei maksa ju praktiliselt midagi, infra teeb projekti kalliks.
Sellest on siin juba korduvalt kirjutatud. Selleks, et muude tarbijate kõravalt elektrit ülejääks millest vesinikku toota on vajalik meeletus koguses tuulikuid. Eelmisel aastal oli tuulikute võimsuse kasutegur 27,4%. Selleks, et elekter olemas oleks igala ajal on vaja seda elektrit salvestada. Salvestamisega kaasnevad jälle kaod jne. Ehk siis selleks, et meil elekter koguaeg olemas oleks on meil vaja tuulikuid võrreldes tarbimisega min 5 korda rohkem.
Praeguse tehnoloogia juures ei ole võimalik vesiniku hoiustada suurtes kogustes. Ja need kogused mida oleks vaja on väga suured. Puudub ka igasugune taristu suure koguse vesiniku liigutamiseks ühest kohast teise. Seda saab muidugi rajada aga see on väga kallis.
Tehnoloogiat ei ole aga lähema 10 aasta jooksul ei tule ka.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Benjy »

Mis saab siis, kui tuulikute eluiga mööda saama hakkab? Tuuleparkide kaupa. Kas kas mahavõtmine, taaskäitlus ja uue ehitamine on hinnas sees? Kas see tants on söe ja naftata üldse jätkusuutlik? Või tuleb paarikümne aasta pärast pikk ja visisev agoonia, vanad tuulikud lagunevad ja uusi ehitada ei ole mitte millestki.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist