

Ning enamus jaapani autode rattapolte on 12x1,25 keermega.
Puhtatõulised japsid (no nii aastani 2005) pigem kasutavad vastutusrikkamates sõlmedes peenkeeret. Poldi (mutri) pead on puhtatõulisel japsidel 10,12,14,17,19,(21 rattamutril) ja 22 mm.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Dets, 2022 13:54 .
Vene autode iseärasus muidu oli, et nad kasutasid vastutusrikkamates kohtades miskipärast peenkeeret. Samades kohtades lääne autodel olid küll asjad täiesti tavalise meeterkeermega. Kui ma neid mosse tikkpolte silma ette manan, siis minumeelest olid ka need peenkeermega.
Kes pole kursis, siis meeterkeermetel on lisaks "tavalisele" ka I peenkeere ja II peenkeere. Näiteks M10 "tavaline" keermesamm on 1,5 mm, kuid I peenkeere on 1,25 mm ja II peenkeere 1,00 mm. Vähemalt saksa autodel olen peenkeeret leidnud üliharva, üks koht on turvavööde poldid. Muidu plokikaane poldid, veermikupoldid on sakslastel kõik kõige tavalisema meeterkeermega, ju seal pole leidlikke Ivane, kes panevad sinna poldipoe polte.
Viimati kohtasin peenkeeret naise korealase ratta mutritel-tikkpoltidel, kus pidin ühte nässus keeret parandama ja minu suureks üllatuseks oli sea M12x1,5 mm (I peenkeere), normaal on 1,75 mm. Õnneks oli mul lõikaja olemas ja põlve otsas sai see tikkpolt korda tehtud ilma autot lammutamata.
Ma pidin Moskvitsi renoveerimiseks ostma neid igasugu "tihedaid" lõikajad ja puure terve hunniku, nii I kui ka II. Kuna neid enam Kepstomist ei saanud, siis pidin ostma Lääne omi, vastavate hindadega mõistagi (maksis nii 3 korda rohkem kui tavalise meeterkeerme omad). Samas BMW, mida olen ka kõvasti muterdanud, ei meenu mulle ainsagi peenkeerme või veel enam, tollikeermega. Õnneks keermekammidega imemõõtudele probleeme polnud, Tööriistamarketis olid kõik variandid olemas.
See kehtib vanemate (enne 2000 toodetud) bemmide kohta. Mul peres üks F11 kerega isend (2013) ja seal juba rattapoldid tihekeermega, vist 1.25.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Dets, 2022 10:31 Samas BMW, mida olen ka kõvasti muterdanud, ei meenu mulle ainsagi peenkeerme või veel enam, tollikeermega.
Vaja aru saada, et torude puhul tähendavad tollid torude sisemist läbimõõtu.aga torukeerme G 1/2 välisläbimõõt on umbes 21 mm.
Ei ole nende torude keermete puhul kõik nii lihtme.Poldikeermetel on keermeharja nurk 60° (nii meeter- kui tollkeermel), torukeermel 55°.
Parandus minu eelneva jurude - nt Mercedese konditsioneeri torude ühendused on ka mingi NPT (National Plumbing Thread), keerasin ühel otsal selle vussi, siis pidin ekstra lõikuri ostma. Kas ka teistel autodel, ei tea.Väino kirjutas: ↑06 Dets, 2022 15:42 Nagu akf Ahto42 juba kirjutas, on poltidel ja torudel erinev tollkeere. Poldikeerme UNC (ja vastava peenkeerme UNF ning UNEF) välisläbimõõt on vastavuses keermemõõduga ehk 1/2 UNC on pool tolli, aga torukeerme G 1/2 välisläbimõõt on umbes 21 mm. Samm antakse mõlemal keermeniitide arvu kohta tollile ehk suurem number on peenemal sammul (nagu ka USA autode kütusekulu, mitu miili galloniga sõidab).
Poldikeermetel on keermeharja nurk 60° (nii meeter- kui tollkeermel), torukeermel 55°.
Lisaks veel, UN*, G ja M ei ole ainsad keermed maailmas.
Ma olen imepolte esindusest käinud ostmas, vähemalt tellides paari päevaga on enamus saadud.Fuchs kirjutas: ↑06 Dets, 2022 15:10See kehtib vanemate (enne 2000 toodetud) bemmide kohta. Mul peres üks F11 kerega isend (2013) ja seal juba rattapoldid tihekeermega, vist 1.25.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Dets, 2022 10:31 Samas BMW, mida olen ka kõvasti muterdanud, ei meenu mulle ainsagi peenkeerme või veel enam, tollikeermega.
Kapotialusest poldimajandusest ma enam ei räägigi, vanasti M10 ja M30 mootoritel sai enamus töid seal 10, 13, 17 ja 19 võtmega aetud siis nüüd on kõik vahepealsed numbrid ka kasutuses. Pilti on muidugi veel igasuguste sisekuuskantide ja torxidega (sise ja välis mõlemad) rikastatud. Samaväärse töö tegemiseks läheb kohati tarvis 2x rohkem tööriistu, väga tüütu. Ja kui siis juhub olema mõni polt vigane või kadunud, pole hobigaraazi nurgas olevast poldikastist midagi võtta. Isegi spets poldipoest ei pruugi päris õiget asja letist leida. Autotootjad teevad vist kõik endast oleneva, et hobimehhaanikud autost eemal hoida.![]()
NPT on väliskeermena koonuskeere. Klapib üldjuhul "meie" torukeermega (vene tähisega G, lääne BSP), ainult keermenurk on 55 asemel 60 kraadi. Autotootjad kipuvad eriti hüdraulikas omi toru- ja voolikuliitmikke kehtestama et keegi jumala eest ei läheks hüdraulikafirmasse mitmesajaeurose torujupi asemele paarikümneeurist analoogi tegema.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Dets, 2022 10:16 Parandus minu eelneva jurude - nt Mercedese konditsioneeri torude ühendused on ka mingi NPT (National Plumbing Thread), keerasin ühel otsal selle vussi, siis pidin ekstra lõikuri ostma. Kas ka teistel autodel, ei tea.
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist