Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Tänapäeval on ka kleebitavaid andmesilte koos vin-koodiga liikvel aga neid rohkem tsiklite peal kohatud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas ahto42 »

avrnbr kirjutas: 22 Dets, 2022 19:19 Teie numbrilöömise lugudega mulle tuleb meelde oma kerghaagisega olnu.
Sai teine ehitatud omale ca aastatuhandevahetuse paiku. Maja oli vaja ehitada ja talus on tavaari koguaeg vedada, aga rahaga kitsas, saigi iseehitamise kasuks otsustatud. Metalliga aitas tööandja, tingimuseks seati, et vajadusel neile ka mõne veo teen.
No hea, käru valmis, sõit tollal siis Tallinna ARK-i tehnoosakonda, mis siis esmase ülevaatuse tegi ja asja arvele pidi võtma.
Paar pisipuudust leiti, need kästi parandada ja siis maakonna ARK-ile ette näidata, siis saab registrisse.
A VIN-i tahtsid ise lüüa. Kui ma seda numbrilöömist siis vaatasin, tuli naer peale: kamp ametnikke üritas numbriraudadega ja kingsepahaamriga lüüa numbreid korralikust kontstruktsiooniterasest nelikantoru pikemasse külge, mis kahekihilise pulbervärviga kaetud.
Värvisse said õrnad jäljed. :wall:
Kui ma küsisin, et kuidas see edasine elu siis olema hakkab, kui keegi järgmine tähtis nina neid numbreid nõudma hakkab, vaid nohiseti.
Ma pakkusin siis, et ma teen siis ise selle sildi alumiiniumplekist ja needin või kruvin siis sinna kärutiisli külge.
Väga vastumeelselt, aga sellega nõustuti.
Lõpuks siis kohalikus ARKis hakati mu käest nõudma dokumente, materjalide päritolu kohta, et ehk on midagi varastatud. Ei olnd parata, tuli tööandjalt veel arve ka välja nuiata metalli kohta, boss vaatas selle jutu peale küll nagu kuutõbist, et mis mõttes?
Teine numbrilugu oli töökaaslase käruga, kes tegi tiisli ümartorust. Sinna nad ei proovinudki lüüa, pakkusid ise, et löö al-plekki või too neile tükk plekki, nad löövad, kui omal raudu pole.
Tea, on nad tänaseks suurema haamri suutnud osta, või mis selle masina all ennem mõeldi?
Põlva vanal oli ikka korralik mini kuvalda. Päeast meid oli veel üks militaar Zil131 ja muu huvitavat kraami majaette veetud. Ju nõutud meed, et ei komposeeri ja löök korralik. Numbrid/tähed oli ka korralikum firma, mis omalgi mügis, mitte chineesiumist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mäger kirjutas: 22 Dets, 2022 19:53 Ma küsiks nüüd ühe enesele elulise küsimuse - sõidan 2013. a diisliga, millel AdBlue katalüsaator otsad andis. Otsustasin, et ei soovi maksta ca 2500 eerut uue jupi eest ja lasin selle välja võtta/programmeerida. Olen saanud nüüd erinevaid hinnanguid, osad arvavad, et ülevaatus sellist asja veel ei kontrolli, teised on pessimistlikumad ja ütlevad, et ma ei saa läbi uuel aastal. Mida akf-d loost arvavad?
Eks ühel hetkel muudetakse see diisli väljalasete ratsimine nagunii probleemiks, küsimus on ainult ajas. Pluss probleemid auto müümisel tulevikus. Ise sellises rollis olles üritaks otsida seda juppi B-varuosana (nt bensumootori universaalkatalüsaatorid on küll mõõdu järgi täitsa vabalt saada) ja keevitaks olemasoleva torustiku külge.

https://www.bmcatalysts.co.uk/

Antud kompanii suutis mulle tekitada AMG mersu katalüsaatori koos tuletorudega 250 euro eest, mis on küllalt hea hinna-kvaliteedi suhe, arvan (originaal maksis neljakohalise summa). Äkki tasub otsida sealt. Neil on müügikoht ka e-bays. Näiteks 2013 Audi A6 3.0 TDI DPF-id tulid kohe nipsi välja sealt. NB! Toodang on põhiliselt parempoolse rooliga autode tarbeks, enne tuleks välja selgitada, kas sobib ka vasakpoolsele. Näiteks mersul sobis küll, ronisin enne auto alla ja vaatasin, mis teistmoodi seal olla võiks. Kui jupp tuli kohale, selgus, et läks 1:1 alla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mäger
Liige
Postitusi: 378
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mäger »

No mul parandus pakkus ka 800 eerust B-osa, aga siis teised mehed jälle pööritasid silmi. Lähiajal veel ei müü ka, pereolukord selline ja ma ei viitsi uut suurt autot sebima hakata... parem mõned aastad oodata, kuni tehnoloogia rohkem valmis ja elektrilise osatan. Siis pole katalüsaator enam teemaks.
otsin puude taga metsa
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Marvin »

mäger kirjutas: 26 Dets, 2022 15:20... parem mõned aastad oodata, kuni tehnoloogia rohkem valmis ja elektrilise osatan. Siis pole katalüsaator enam teemaks.
Kas on ette näha, et elektrit hakkab kusagilt sellise hooga peale viskama, et elektriauto iseend ära tasub ja alailma juhtme otsas olemise kuidagi talutavaks teeb?
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas slider »

Kui tohib, üks küsimus Tallinn-Narva neljarealise kohta. Iga kord kui sõidan siis nuputan, miks 2+2 Harju maakonna piiril seal vahepeal hargneb? Küllap on see põhjus üldteada värk aga minust on see kuidagi mööda läinud.
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas manjabes »

slider kirjutas: 26 Dets, 2022 18:00 Kui tohib, üks küsimus Tallinn-Narva neljarealise kohta. Iga kord kui sõidan siis nuputan, miks 2+2 Harju maakonna piiril seal vahepeal hargneb? Küllap on see põhjus üldteada värk aga minust on see kuidagi mööda läinud.
Ma ei tea, aga spekuleerin: toreda veebilehe kitsendused.maaamet.ee andmetel on keset seda lahknevust geodeetiline märk, ning selle ümber tema kaitsevöönd, kokku umbes pool sellest vahejupist (ülejäänud pool on ilmselt tee-ehitus-tehniline paratamatus).

Kui ma eksin, ning geodeetilist punkti võib, nagu suvalist Sämmi Grilli silti, siia-sinna nihutada ning uued koordinaadid lihtsalt andmebaasi kirja panna, siis ma loodan, et avalike andmeallikatega töötamise spetsialist (ning kohalikku know-howd omav) AKF Fucs võtab siit järje üle (ja päris kohe kannaga näkku ei löö).
mäger
Liige
Postitusi: 378
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mäger »

Kas on ette näha, et elektrit hakkab kusagilt sellise hooga peale viskama, et elektriauto iseend ära tasub ja alailma juhtme otsas olemise kuidagi talutavaks teeb?
Ei, ma mõtlen mootori lihtsuse peale. Ja kütuse, sõltumata kas elekter või diisel, peale mõeldes, ega see 2+eerut liiter ka midagi toredat ei ole.
otsin puude taga metsa
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Fucs »

manjabes kirjutas: 26 Dets, 2022 20:36 Kui ma eksin, ning geodeetilist punkti võib, nagu suvalist Sämmi Grilli silti, siia-sinna nihutada ning uued koordinaadid lihtsalt andmebaasi kirja panna, siis ma loodan, et avalike andmeallikatega töötamise spetsialist (ning kohalikku know-howd omav) AKF Fucs võtab siit järje üle (ja päris kohe kannaga näkku ei löö).
:D

Einoh, Fucs on väga rahuarmastav indiviid ja "kohe per**ga näkku" tüüpide täielik vastand. Ei mingeid vägivallaakte !


See (ja kõik teised) geodeetiline märk on küll riikliku kaitse all, aga tee-ehitusel, kui vaja sealt tee teha, ei oleks takistuseks.
slider kirjutas: 26 Dets, 2022 18:00 Kui tohib, üks küsimus Tallinn-Narva neljarealise kohta. Iga kord kui sõidan siis nuputan, miks 2+2 Harju maakonna piiril seal vahepeal hargneb? Küllap on see põhjus üldteada värk aga minust on see kuidagi mööda läinud.
Telos näpuga tipin, sestap lühidalt.

Alumine haru on vana Tallinn-Narva tee. Ülemine on uuem haru, minu mäletamist mööda 1980 olümpiaks Tallinn-Narva toonase renoveerimise jäigus ehitatud. Ehitati toona kaherealisena. Alumine vana haru jäi liivakarjääri teenindama ja Läsnasse mahasõiduks ha samuti kaherealiseks.

Millalgi vahepeal, aastatel 2000 +/- muudeti ülemine haru 1+1 ühesuunaliseks ja alumine haru samuti ning pikendati sellega natuke 2+2 teed Valgejõest natuke edasi Loobu poole. Enne seda lõppes 2+2 Tallinn-Narva Valgejõe juures ära.

2009-2010 läks käiku Valgejõe-Rämeda lõigu renoveerimine ja 4-realiseks ehitamine. Selle käigus oli antud lõigus otstarbekam jätta mõlemad harud eraldi nii nagu oli, kui hakata ülemise haru teekoridori ja teemaa kahte serva eraldi uusi 2+2 radu ehitama ja vana 1+1 osa keskelt üles kündma.... kusjuures alumine haru oleks mingil kujul pidanud nagunii alles jääma ... või siis oleks pidanud lahendama keerulisemalt ja kallimalt Läsna mahasõidu/liiklussõlme.

Toona loeti raha natuke rohkem ja igasugu eurorahasid teedeehituseks nii laialt ka kasutada polnud. Antud lahendus oli odavam, lihtsam ja funktsionaalsem, kuid mitte kehvem, kui muud alternariivid.
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas slider »

tänud akf Fucs. (kertu ma ka ei tea)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kriku »

Arvutasin peast välja et olen senise elu jooksul autodele kulutanud umbes 25 000 eurot. No võib-olla 30 000 (loomulikult kütust ja õli arvestamata).

Kui ma oleksin 1997. aastal ostnud 30 000-kroonise "Sierra" asemel uue auto, kas see oleks mul sama eelarve raames tänaseni kestnud, isegi kui mul oleks tookord see raha olnud? Vaevalt küll.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Ghostship »

Sõltub läbisõitudest. Mõne auto puhul võib isegi plussis olla kui läbisõit jääks alla 200 000 selle aja jooksul. See muidugi eeldab väga kompaktset elukorraldust või rohkem autosid peres meie hajaasutuse juures vist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kriku kirjutas: 27 Dets, 2022 9:24 Arvutasin peast välja et olen senise elu jooksul autodele kulutanud umbes 25 000 eurot. No võib-olla 30 000 (loomulikult kütust ja õli arvestamata).

Kui ma oleksin 1997. aastal ostnud 30 000-kroonise "Sierra" asemel uue auto, kas see oleks mul sama eelarve raames tänaseni kestnud, isegi kui mul oleks tookord see raha olnud? Vaevalt küll.
Sierra tegelikult oma lõpuaastatel oli küllalt töökindel ja kestev auto. Erinevalt Mondeost, mis algusajal oli vigu paksult täis.
1990ndte alguses ostesti Eestis ühe hankega maavanematele ametiautodeks Sierrad, sedaan 2.0 DOCH mootoriga. Üks viimaseid tootmisaastaid.
Kui neid 10+ a hiljem oksjonitel müüdi, olid läbisõidud seal 400 tuhande km kandis ja autod olid endiselt täitsa viisakas korras. Korrektse hoolduse viga :) Paljud neist sõidavad vist tänaseni.

Kõige odavam võimalus auto ära rikkuda on lasta üle mootori õlivahetusega (ah, miks nii tihti peab jne). Kindlalt leidub mootoris mõni nõrk koht, kuhu see kiirelt mõjub. Autotootjate lubadused "vähese hooldusvajadusega" õlide teemal on enamasti marketingi pläust (et kliendi silmis muuta auto soodsamaks), ilma tehnilise põhjenduseta ("madal hooldusvajadus" tuleneb madala üldressursi arvelt). Tavaliselt annab see kulukalt tunda moodsates "hooldusvabades" ketiga mootoritel, kus on kasutusel mingi impeenike ketike, mille rullid käivad nõellaagritel. Näiteks uuemad BMW-d on sellega lausa kuulsad ("hooldusvälp 30 000 km").

Eestist uuena ostetud ainuke W126 seeria S-klassi Mercedes (Lennart Meri 260SE) sõidab ka tänaseni, kuigi teenistuse ajal sai vatti piisavalt.
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Dets, 2022 10:56, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kriku »

Mul oli karburaatoriga, see läks nässu ja edasi tegelda sellega ei tahtnud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ülevaatus kontrollib meil ainult heitgaaside nõuetele vastavust. Kui su apastraat suudab aktsepteeritava koostisega väljaheidet produtseerida, siis rohkem asi kedagi ei huvita. Isegi EGR toimimist meil ei kontrollita.

Kuigi, on olnud juhuseid, kus pahaaimamatult margiesindusse remonti minnes, on seal arvutiga tuvastatud ebaseaduslik tarkvaramuudatus ning sõnalausumata kõik tehase nõuetele vastavusse viidud. Koos priske arvega muidugi. Kuna nemad margiesindusena ei tohtivat nõuetele mittevastavat autot majast välja lasta...
Kas see "Adblue katalüsaator" on sama asi mis tahmafilter (DPF)?
Ma ise arvan, et see vahelt välja ratsimine on nagu karmavõlg, mis hiljem ringiga tagasi tuleb, näiteks auto ostja palub esinduses teha tehnokontrolli ja ongi asi avalik.

Ise arvan, et kui mingi jupp on ette nähtud, tuleks see tagasi panna - kui originaali ei jaksa, siis B-varuosade tootjad pakuvad ka igasugu lahendusi. Vähemalt B-varuosa universaalkatte bensumootorile olen küll pannud ja need täitsa töötavad. Lisaboonusena - kui sul vana kati kärg on terve, siis selle viimisest kokkuostu võib saada raha rohkemgi kui B-katalüsaator maksab. Vähemalt bensumootori kattidega sedasi on (originaalkatid on tavaliselt päris massiivse kärjega, kaal maksab).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Tauri_J ja 2 külalist