Tervitus üle pika aja!
Vaatan, et teema on juba päris kaugele alla vajunud, eks tuleb teist siis kergitama hakata.
Kuna viimati läksin nii hoogu, et otsustasin kõik KV-1 mudelid karpidest välja võtta  ja valmis teha, siis hetkeks tekkis tunne, et palju mul sinna veel KV-sid jäi... No ja leidsingi vaid ühe. ÜHEAINSA.. No ja kuigi see ei olnud just KV-1, siis pärast väikest kõhklust sai ka antud karp lahti tehtud. Tegu oli küll KV-5-ga, aga eks tal on neid KV jaoks tüüpilisi elemente ikka üksjagu. Ja siis läks lahti – kuna tegu on sellise „what if“ laadse asjaga, siis võtsin seekord suht vabalt ja varsti hakkaski looma. 
Prototüübi kohta leiab vene vikis suht pika ja asjaliku loo, ei hakka seda siinkohal ümber jutustama, link: 
https://ru.wikipedia.org/wiki/КВ-5 
Paar sõna siiski – vaevalt, et oleksin midagi taolist üldse ette võtnud – no ei köida sellised „mis oleks kui oleks“ projektid, kui tegu ei oleks masinaga mida jõuti omal ajal isegi ehitama hakata. No aga siis tuli sõda vahele ja joonistele jõuti viimased allkirjad kanda 1941 aasta augusti keskpaigas. Ent siis olid sakslased juba üsna Leningradi lähistele jõudnud,  valmis detailid ja sõlmed evakueeriti Tšeljabinskisse, kus projeks edukalt välja suretati. Õnneks, sest väheusutav, et selline monstrum oleks suutnud midagi asjalikku korda saata. Masina kaaluks on pakutud erinevaid numbreid, olen kohanud neid alates sajast tonnist (vikipeedia) kuni sajaviiekümneni(Suvorov). No muljetavaldav muidugi, aga kui võrrelda sakslaste „hiirekesega“, siis see pidi ju samuti algselt 150 tonni kaaluma. No ja kui nüüd käiguosa vaadata, siis on ikka täiesti küsitav, kas selline „tavalise“ KV tanki elementidest koosnev oleks suutnud tohutule raskusele vastu pidada, kuna isegi KV-1 kaalu tõus 43 tonnilt mõne tonni võrra ülespoole tõi kaasa päris tõsised probleemid. Tugevdati tugirattaid, neid tekkis  päris mitu varianti, käigukast kippus alatihti lagunema ja nii edasi. 
Mingi teoreetilise matemaatilise mudeli saaks ju viitsimise korral välja arvutada – kõikide soomuskere ja torni elementide ligilähedased mõõdud saab ju mudeli pealt kätte ja neid 35 korda suurendades pole kuigi keeruline iga detaili ruumala leida. Edasine on juba terase erikaaluga korrutamine ja peakski mingi ligikaudne väärtus käes olema. Seejärel läheb juba udusemaks – jõuallikas, kahur, lahingukomplekt, kütusevaru, meeskond – need tulevad juba palju umbmäärasemad numbrid, nii et lõpptulemus jääks ikkagi suht küsitav.
Nii et savi sellest, kuna päriselt masin siiski ilmavalgust ei näinud. 
KV-5 mudeli on valmistanud plastikus kaks tootjat – TAKOM ja Trumpeter ja need erinevad teineteisest. Mitte just palju, aga siiski – Trumpeteri mudeli kere on TAKOM-i omast pea sentimeetri jagu pikem, aga kui seda võrrelda netist leitud jooniselt pärit mõõduga, siis peaks kere veel paar milli pikem olema. Aga et tegu on suht teoreetilise asjaga, siis pole tegelikult vahet. Siin on siis üks kahest netist leitud projektsioonist – kere pikilõige:
 
Üht-teist veel – Trump on võtnud vaevaks ja fantaseerinud põhja alla üksjagu detailsust, isegi teades, et tegu on fantaasiaga, mõjub see siiski positiivselt ja tundub isegi suht loogiline – neediread mõlema mootori postamentide kinnitamiseks, mootorialused luugid või õigemini nende kohad, sest luugid tuli endal lisada. Ja evakuatsiooniluuk, ehk „kangelaste luuk“, nagu seda reasõdurite keeles kutsuti. Ning lisaks veel torsioonide kinnitused ning luugikesed. TAKOM-il on selle kõige asemel täiesti sile põhi, ei mingitki  märki vähimastki detailsusest. Mis võib ka õigustatud olla, sest kui infot ikka ei ole siis seda lihtsalt ei ole ja fantaasiaga tegeleda ei soovitud. Selline siis jäi mudeli põhi pärast pisemat kohendamist:
 
Nii et tegelikult maitse asi. Mina leidsin, et antud juhul ei riku väike fantaasia üldist pilti, sest valmis seda monstrumit ei ehitatudki, jõuti vaid alustada, aga et mis oleks võinud välja tulla – no see jääb igaühele ise otsustada. 
Samas tekivad mul ka mõned küsimused -  kui selline kere lõige on netis täiesti vabalt saadaval ja sellel on üheselt mõistetava konstruktsiooniga esiosa, kus kaks paksu soomusplaati on omavahel ja ka põhjaga ühendatud  nii, et moodustuvad täiesti konkreetsed nurgad, siis trumpi poisid on teinud esisoomuse ja põhja ühenduse täiesti kumera, nagu „tavalisel“ KV tankil. Sellise siis, siin on mul juba majakad paigaldatud, mille abil ma selle nurga hiljem teravaks ajasin:
 
Ja siin on siis lõpptulemus:
 
Teine moment on tagaosas, kus agselt on mudelil selline, täiesti umbne alumine osa:
 
Mis sai pärast väikest pingutust veidi tesitsuguse konfiguratsiooni:
 
Mis veel? Ahjaa, gužoonid, neid on siin ja seal, kena vähemalt, et olemas on, kuigi need kujutavad endast matemaatiliselt õige kujuga rõngakesi, mis peaks tegelikult jäljendama ringikujulisi keevisõmblusi. Võtsin „barankad“ järjest ette ja üritasin neile veidi realistlikuma välimuse anda, siin on siis näha millised need on enne ja pärast töötlemist:
 
Sellega saavad kere juures tehtud muudatused läbi ja võib torni kallale asuda. Kõige suurem küsimis oli minu jaoks torni tagaosas, kus mõlemad tootjad pakuvad tornile kumerat alumist tagaseina segmenti. Aga kui vaadata joonise teist fragmenti, siis siin on see pealtvaates kõike muud, kui kumer:
 
Nonii, läkski retsimiseks, tulemus sai niisugune:
 
Kuna joonisel oli tugevduseks keevitatud vinkel kumera profiiliga, siis tuli plastikust toorikut veidi Tamiya putty-ga järele aidata, sellest need kollakad triibud nurgikute keskel. Ülejäänud osa koostamine oli suht lihtne, küljed küll lainetasid veidi, nii et tuli üle lihvida. Ahjaa, need kenad käepidemed/astmed, need olid nii hästi valatud, et valujäljed olid vaevalt aimatavad, ei olnudki mõtet traadiga asendada. Ainult et ega kõik ka nii ilus ei olnud – paigaldamiseks mõeldud avad olid see-eest poolteist korda suuremad, kui vaja. Need liimisin täis ja puurisin uued, kuig jah, aega läks muidugi üksjagu.
Toru. See on ABER-i töö, täiesti korralik, mul oli see varem juba tellitud, aga juhtus miskipärast nii, et olin veits segast pannud ja tellinud toru KV-3 jaoks. Ise mõtlesin, et mõlemal oli ju üks ja sama ZIS-6, mis seal vahet... Aga oli ikka küll, tagumine ots tuli üsna kapitaalselt ümber teha, mida ma kellelegi ei soovita, nii et kui tekib ketserlik mõte sarnane KV-5 riiulisse saada, siis tasub kindlasti õige toru tellida.
Aga aitab küll, kokku see asjandus sai ja siin on ka mõned pildid valmis mudelist:
 
 
 
 
 
Värvimise koha pealt on pähe kinnistunud mõte, et see mudel saab olema enamjaolt punaka krundiga kaetud ja nn. standardsed KV detailid saavad olema rohelised. No et eristuks kuidagi ka reavaataja jaoks, muidu võib tekkida küsimus, et mis elukaga tegu?
Aga ülejäänud KV-1 tankid? Tegelikult on kõik hästi, see vedur, mis KV tankide projekti veab, teeb ikka endiselt tšuhh-tšuhh edasi, siin on väike pilt järgmise kolme, seekord Tšeljabinski tehases toodetud KV-1 tanki esiplaatidest veidi enne keevitustööde algust:
 
Järgmise korrani!