
Kui tahta aja järgi kõrgust leida siis ka selleks on kalkulaatoreid, olge loovad
https://www.vcalc.com/wiki/ballistic-max-height
https://www.vcalc.com/wiki/vCalc/Ballistic+Travel+Time
No päris täpset vastust sellega ei saa. Kiirendus võib vabalt alguses suurem olla, sest tegu ju laenguga lennanud objektiga. Nt kui lased püssist kuuli taevasse, siis konstant kehtib ainult alla langemise osas. Kuuli algkiirus sõltub siis juba täpsemalt laengust jne.Taaniel Tina kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 15:15 Oeh.
Hakkame siis algusest peale.
Selleks, et välja arvutada kui kõrgele jumpstükk lendas on vaja teada ainult õhus viibimise aega. Pool sellest ajast kulus üles minekuks ja pool uuesti alla tulemisesks.
Sest üles minnes on negatiivne kiirendus 9,81 m/s2 kohta, alla tulles positiivne. Ning alg kiirus üles minnes ja lõpp kiirus vastu maad puutudes on sama suured.
g=9,81 ja on konstant.
Massi selle kõrguse arvutamiseks ei ole vaja teada.
Kas õhutakistus mängib nii suurt rolli tanki torni lennul?1uudistaja kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 15:48No päris täpset vastust sellega ei saa. Kiirendus võib vabalt alguses suurem olla, sest tegu ju laenguga lennanud objektiga. Nt kui lased püssist kuuli taevasse, siis konstant kehtib ainult alla langemise osas. Kuuli algkiirus sõltub siis juba täpsemalt laengust jne.Taaniel Tina kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 15:15 Oeh.
Hakkame siis algusest peale.
Selleks, et välja arvutada kui kõrgele jumpstükk lendas on vaja teada ainult õhus viibimise aega. Pool sellest ajast kulus üles minekuks ja pool uuesti alla tulemisesks.
Sest üles minnes on negatiivne kiirendus 9,81 m/s2 kohta, alla tulles positiivne. Ning alg kiirus üles minnes ja lõpp kiirus vastu maad puutudes on sama suured.
g=9,81 ja on konstant.
Massi selle kõrguse arvutamiseks ei ole vaja teada.
Päris nii ju see ei ole, sest üles liikumine ja allatulemine ei käi ju konstantsel kiirusel. Toimub aeglustumine, hetkeline seismine ja allapoole tulemine.Taaniel Tina kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 15:15 Oeh.
Hakkame siis algusest peale.
Selleks, et välja arvutada kui kõrgele jumpstükk lendas on vaja teada ainult õhus viibimise aega. Pool sellest ajast kulus üles minekuks ja pool uuesti alla tulemisesks.
Sest üles minnes on negatiivne kiirendus 9,81 m/s2 kohta, alla tulles positiivne. Ning alg kiirus üles minnes ja lõpp kiirus vastu maad puutudes on sama suured.
g=9,81 ja on konstant.
Massi selle kõrguse arvutamiseks ei ole vaja teada.
Seda ma mõtlesingi, et kaadri haaval saab junni kukkumise kiiruse teada. Kiirendus on ju teada. Aga seda laksu ei võetud kiirkaaderkaameraga üles.
Siin on natuke põnevat lugemist: https://opik.fyysika.ee/index.php/book/ ... tion/10013ahto42 kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 16:58Päris nii ju see ei ole, sest üles liikumine ja allatulemine ei käi ju konstantsel kiirusel. Toimub aeglustumine, hetkeline seismine ja allapoole tulemine.Taaniel Tina kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 15:15 Oeh.
Hakkame siis algusest peale.
Selleks, et välja arvutada kui kõrgele jumpstükk lendas on vaja teada ainult õhus viibimise aega. Pool sellest ajast kulus üles minekuks ja pool uuesti alla tulemisesks.
Sest üles minnes on negatiivne kiirendus 9,81 m/s2 kohta, alla tulles positiivne. Ning alg kiirus üles minnes ja lõpp kiirus vastu maad puutudes on sama suured.
g=9,81 ja on konstant.
Massi selle kõrguse arvutamiseks ei ole vaja teada.
Olenevalt objekti algkiirusest ja takistustegurist võib vahe olla vägagi märkimisväärne.Kas õhutakistus mängib nii suurt rolli tanki torni lennul?
Ei, sest õhutakistus on sama ülesse minnes, mis alla tulles.nimetu kirjutas: ↑04 Jaan, 2023 12:45Olenevalt objekti algkiirusest ja takistustegurist võib vahe olla vägagi märkimisväärne.Kas õhutakistus mängib nii suurt rolli tanki torni lennul?
Lihtsalt näiteks:
http://www.motiongenesis.com/MGWebSite/ ... XYFeet.png
Kui õhutakistusjõud on arvestatava suurusega, siis alla tuleku aeg on kindlasti pikem kui ülesse lendamise aeg.
Ei ole tegelikult.Ei, sest õhutakistus on sama ülesse minnes, mis alla tulles.![]()
Nii, ja kui palju see mõjutab 17 tonnise torni, mille algkiirus on 39m/s, kõrguse arvutust?nimetu kirjutas: ↑04 Jaan, 2023 15:55Ei ole tegelikult.Ei, sest õhutakistus on sama ülesse minnes, mis alla tulles.![]()
https://www.feynmanlectures.caltech.edu ... _sol_2.pdf
Lihtsustatult. Ühel juhul on raskuskiirendusjõud ja õhutakistusjõud samasuunalised, teisel juhul vastassuunalised.
Sellepärast ongi langevatel objektidel terminaalkiirus. Kui need jõud saavutavad tasakaalu, siis kiirendus on 0.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline