Maasturiinimeste ja offroaderite seltskonnas kehtib vaikimisi määratlus: pargimaasturit ja pärismaasturit eristab põhimõtteliselt vahekasti JA aeglusti olemasolu. Nii et I põlvkonna Sportaget, (oli ta kui iganes õnnetu), loetakse siiski pärismaasturiks, kuna mõlemad nimetatud atribuudid on tal olemas. Muidugi on olemas ka 2WD Sportaged, need arvesse ei lähe.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõepoolest, uurisin vaheapeal tehnikat ja tuleb oma sõnad tagasi võtta - Sportage I on (erinevalt oma järeletulijatest) vähemalt formaalselt maastikuauto (ei süvenenud, kuidas see kraam maastikul vastu peab). Kuid mäletan miskipärast, et kui see veel uus oli, siis neid osteti enamasti esiveolistega, kuna nelivedu lisas hinnale tubli tüki.
Linnamaasturi tüüpne lahendus on siiski esisillavedu (jäigalt käigukasti otsas) ja käigukastist on tehtud väljavõte, sealt väljub kardaan tagasilda (puudub keskdiferentsiaal) ning enamasti (koos) tagasillaga on mingi lülitatav sidur, mis vajadusel paneb tagasilla tööle. Kui sidur on elektriliselt aktiveeritav, siis sinna on võimalik lisada ka "lukustus", st lülitada see sisse rataste pöörlemisest sõltumata. Ehk siis pargimaasturi veovärk on sarnane neliveolise sõiduauto omaga (mis algupäralt on ka esiveoline).
Et aeglusti olemasolu teeb maasturiks, siin ma natuke vaidleks. On olemas ka neliveolisi "tavalisi" autosid, millel on aeglusti ja midagi jaotuskasti laadset. Näiteks neliveoline Fiat Ducato kaubik. Olen sõitnud isegi. Seal tuleb seda võtta tubli soolaga, sest tehniliselt on see lahendatud nikerdise vormis, mingite mitmekettaliste sidurite ja asjadega, mille 15 minutise koormamisega järgneb kärsahais ja tõrkumine.
Ka olid vanasti Subarud, kui neid veel käsikastiga produtseeriti, aeglustiga. Proovinud pole, kas sellega kannataks ka paati veest välja vedada.
Meil on majapidamises ka paar neliveolist veoautot. Seal kasutatakse aeglusti asemel siiski erakordselt aeglast 1. käiku (mida tavasõidus ei pruugita, sõit algab 2. käiguga) - analoogne lahendus oli ja vene "tava" veoautodel.
Linnamaasturi tüüpne lahendus on siiski esisillavedu (jäigalt käigukasti otsas) ja käigukastist on tehtud väljavõte, sealt väljub kardaan tagasilda (puudub keskdiferentsiaal) ning enamasti (koos) tagasillaga on mingi lülitatav sidur, mis vajadusel paneb tagasilla tööle. Kui sidur on elektriliselt aktiveeritav, siis sinna on võimalik lisada ka "lukustus", st lülitada see sisse rataste pöörlemisest sõltumata. Ehk siis pargimaasturi veovärk on sarnane neliveolise sõiduauto omaga (mis algupäralt on ka esiveoline).
Et aeglusti olemasolu teeb maasturiks, siin ma natuke vaidleks. On olemas ka neliveolisi "tavalisi" autosid, millel on aeglusti ja midagi jaotuskasti laadset. Näiteks neliveoline Fiat Ducato kaubik. Olen sõitnud isegi. Seal tuleb seda võtta tubli soolaga, sest tehniliselt on see lahendatud nikerdise vormis, mingite mitmekettaliste sidurite ja asjadega, mille 15 minutise koormamisega järgneb kärsahais ja tõrkumine.
Ka olid vanasti Subarud, kui neid veel käsikastiga produtseeriti, aeglustiga. Proovinud pole, kas sellega kannataks ka paati veest välja vedada.
Meil on majapidamises ka paar neliveolist veoautot. Seal kasutatakse aeglusti asemel siiski erakordselt aeglast 1. käiku (mida tavasõidus ei pruugita, sõit algab 2. käiguga) - analoogne lahendus oli ja vene "tava" veoautodel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Oli võimalus pea 2 aastat '89 aasta L-seeria Subarut omada (Euroopas müüdi seda vist Leone nime all). Ronis nii, et mul sai enne julgus otsa kui auto kinni jäi (tõsi, seal outbackis oleks lähima traktorini ka päris pikk maa olnud). Üldse oli see Subarožets üks omamood frukt: boksermootor tegi paigalt võttes täpselt sapaka häält, lülitatav oli mitte esi- vaid tagasild ja käsipidur toimis ka esisillale. Aga Perthist Dunsboroughsse ja hiljem mööda kruusateed läbi Marble Bari Port Hedlandisse (ja mööda rannikuäärt tagasi Perthi) teekonna pidas kenasti vastu.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Veebr, 2023 11:56
Ka olid vanasti Subarud, kui neid veel käsikastiga produtseeriti, aeglustiga. Proovinud pole, kas sellega kannataks ka paati veest välja vedada.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Veel kord - maasturil peavad olemas olema mõlemad, nii aeglusti kui ka vahekast. Vahekastilaadsed ja aeglustilaadsed asjad ei kvalifitseeru. Vahekast on eraldiasetsev või käigukastist kompaktsena eraldatav tükk, kus jõuülekanne esisillale toimub hammasülekandega või ketiga. Ning samuti, aeglusti on vahekastis asuv hammasülekandega demultiplikaator.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Veebr, 2023 11:56 Et aeglusti olemasolu teeb maasturiks, siin ma natuke vaidleks. On olemas ka neliveolisi "tavalisi" autosid, millel on aeglusti ja midagi jaotuskasti laadset.
Jah, muidugi on olemas ka igatsugu poolkõvad lahendused, aga nende liigitamine jäägu liigitaja südametunnistusele

See apastraat ei pidanud tõtt-öelda kusagil vastu. Oligi üks õnnetus.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Veebr, 2023 11:56 Sportage I on (erinevalt oma järeletulijatest) vähemalt formaalselt maastikuauto (ei süvenenud, kuidas see kraam maastikul vastu peab).
Viimati muutis isakene, 23 Veebr, 2023 13:07, muudetud 1 kord kokku.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Subarut loetakse siiani üheks võimekamaks pargimaasturiks. Neile, kes soovivad maasturi võimekust ja sõiduautolikku mugavust, üks parimaid valikuid.
Ning, olles ise üht 90-ndate lõpu Subaru Legacyt omanud - tegemist oli inseneritöö kõrgtasemega. Kõik oli läbi mõeldud ja paigaldatud, igade asjale oli oma koht, hooldus oli lihtsalt tehtav ning põhja all ühtki tolgendavat ja kaitsmata toru, juhet ega mingit detaili ei olnud. Mulle meeldis ja silm puhkas.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Paadi välja tõmbamiseks pole 99% vaja aaeglustit. Väga paljud sikutavad esiveoga üldse vms.
Tavaline "linnamaasturi" nelikvedu on paadi välja tõmbamisel üldiselt üsna pädev. Aeglusti vajadust näen ma ainult väga väga suure paadi puhul või siis väga halva loodusliku pinnase peal.
Tavaline "linnamaasturi" nelikvedu on paadi välja tõmbamisel üldiselt üsna pädev. Aeglusti vajadust näen ma ainult väga väga suure paadi puhul või siis väga halva loodusliku pinnase peal.
Re: Autotehnikateema
Naisel 5a vana Outback. Muidu ok aga see mulle CVT ei meeldi... Vajutad gaasi ja edasi ei liigu
Müüduks manuaaliga, ehk oleks eneselegi võtnud. Aga naisele meeldib nii väga, et jättis peale liisingu lõppu alles. Tunneb ennast autoga turvaliselt, liigub ükskõik kui vastikutes oludes kindlalt. Ta sugulasel on ka Outback ja tema kasutabki seda mootorpaadi vedamiseks tihti, pidavat hästi hakkama saama.

Re: Autotehnikateema
Minu naisele samuti meeldib see 2.5 l bensukas. Kui tahta, et auto natuke äkilisem oleks tuleb labadega paar nõksu alla teha ja siis enam ei ole maanteel probleeme. On tunda ühtlast tugevat vedu kuni 150-ni. Peale seda hakkab natuke järgi andma. Eriti lõbus on kuskil mägedes serpentiinide peal.
Re: Autotehnikateema
Enamike CVT-de probleem on selles, et eriti rasketes olukordades ei lase see ratastel vabalt ringi käia, nt 2/3 rattal turnimine ülesmäge. Gaas põhjas ja ükski ratas ringi ei käi.
https://www.youtube.com/watch?v=QpH1if2 ... bruceyyyyy
https://www.youtube.com/watch?v=6ua51LA ... astLaneCar
Praegustel on see programmeering paranenud, nö offroad variantidel.
Samas olgem ausad, kui palju me sellistes olukordades vabatahtlikult oleme?
https://www.youtube.com/watch?v=QpH1if2 ... bruceyyyyy
https://www.youtube.com/watch?v=6ua51LA ... astLaneCar
Praegustel on see programmeering paranenud, nö offroad variantidel.
Samas olgem ausad, kui palju me sellistes olukordades vabatahtlikult oleme?
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Aeglustit enesestmõistetavalt ei ole vaja küll ,aga kuluvad marjaks ära keskdiffri ja sillalukud . Ise näinud kuidas suur ameerika linnamaastur Pärnu jahtklubi slipil ei edasi ega tagasi(ivo86 kirjutas: ↑23 Veebr, 2023 13:48 Paadi välja tõmbamiseks pole 99% vaja aaeglustit. Väga paljud sikutavad esiveoga üldse vms.
Tavaline "linnamaasturi" nelikvedu on paadi välja tõmbamisel üldiselt üsna pädev. Aeglusti vajadust näen ma ainult väga väga suure paadi puhul või siis väga halva loodusliku pinnase peal.

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See aeglusti mittevajaduse jutt pole tõsi - kui paadil vähegi massi ja kallak ka paras/kaldapealne pehmevõitu. Umbes 900 kilo sabas (paat koos haagisega) kruusasel jõekaldal (käru tuli lasta poritiibadeni vette) ja auto umbes tagarataste veljeservani - tuli lasta kas rattad ringi või kärsatada sidurit. Auto Volvo XC 70 käsikast. Samas olen ka ühe esiveolist V70t välja sikutanud, kes esisillatala maha pani katsel Amuuri välja vedadad (üle 1000 kg). Esivedu ja ülesmäge minek mitte väga pidaval pinnal ei ole hea mõte.
"Rattad ringi" selles mõttes, et vajutad rohkem tuuri ja sidur kiiresti üles ning rattakoobastes kruusakolina saatel paat raksti välja. See tekitas vähim kärsahaisu (ei tekitanudki). Selgelt oli näha, et jõudu väiksel pöördel napib. Arvan, et üks 50 korda olen küll tõmmanud ja sidur on siiani vahetamata. Neliveolise auto nõrgim lüli on enamasti sidur.
Eile vedasin aeglustiga maasturiga 2800 kg haaget ehitusplatsil - aeglusti sees manööverdades pole gaasi vaja andagi, lased sidurit tasakesi üles ja liigub, ei mingit kärsatamist.
Lihtsalt kui ma antud autot paadi vedamiseks 2010 paiku otsisin, siis taskus olnud rahapaki eest (vastas umbes 2000. a autodele) saada olnud Outbackid olid kohe välistatud rooste pärast. See roostetab nagu jube. Volvo ei roosteta sellega võrreldes peal üldse (võibolla ka seepärast, et nt kapott on alumiiniumist ja tagaluuk plastmassist). Koopa- ja ukseservad on plastiga kaetud. Noh, Subarul muidugi ka, aga seal paistab rooste välja plasti servade alt. Ja Audi Allroad jäi kõrvale liigse eksootika ja probleemse remonditavuse pärast.
"Rattad ringi" selles mõttes, et vajutad rohkem tuuri ja sidur kiiresti üles ning rattakoobastes kruusakolina saatel paat raksti välja. See tekitas vähim kärsahaisu (ei tekitanudki). Selgelt oli näha, et jõudu väiksel pöördel napib. Arvan, et üks 50 korda olen küll tõmmanud ja sidur on siiani vahetamata. Neliveolise auto nõrgim lüli on enamasti sidur.
Eile vedasin aeglustiga maasturiga 2800 kg haaget ehitusplatsil - aeglusti sees manööverdades pole gaasi vaja andagi, lased sidurit tasakesi üles ja liigub, ei mingit kärsatamist.
Lihtsalt kui ma antud autot paadi vedamiseks 2010 paiku otsisin, siis taskus olnud rahapaki eest (vastas umbes 2000. a autodele) saada olnud Outbackid olid kohe välistatud rooste pärast. See roostetab nagu jube. Volvo ei roosteta sellega võrreldes peal üldse (võibolla ka seepärast, et nt kapott on alumiiniumist ja tagaluuk plastmassist). Koopa- ja ukseservad on plastiga kaetud. Noh, Subarul muidugi ka, aga seal paistab rooste välja plasti servade alt. Ja Audi Allroad jäi kõrvale liigse eksootika ja probleemse remonditavuse pärast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
60-90 tuhande tagant tuleks kindlasti käigukasti õli vahetada ja mitte uskuda esinduse müügijuttu "eluaegsest õlist". See tõsi, maksab midagi ja õigesti pidi seda Mariines tehtama (lastakse ööläbi nõrguda). Neid "eluaegse" õliga variaatoreid on puruks küllalt sõidetud. Tehase õliga võib 200 tuhat ka sõita, lihtsalt see variaatorkett ja tema juhtrattad kuluvad ja varsti märkad, kuidas kompuuter näitab 7 liitri asemel 9-10.Some kirjutas: ↑23 Veebr, 2023 14:05 Naisel 5a vana Outback. Muidu ok aga see mulle CVT ei meeldi... Vajutad gaasi ja edasi ei liiguMüüduks manuaaliga, ehk oleks eneselegi võtnud. Aga naisele meeldib nii väga, et jättis peale liisingu lõppu alles. Tunneb ennast autoga turvaliselt, liigub ükskõik kui vastikutes oludes kindlalt. Ta sugulasel on ka Outback ja tema kasutabki seda mootorpaadi vedamiseks tihti, pidavat hästi hakkama saama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sa oled loll või mängid lolli? Milline osa mu jutust tõsi pole? Mina kirjutasin:Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Veebr, 2023 17:14 See aeglusti mittevajaduse jutt pole tõsi - kui paadil vähegi massi ja kallak ka paras/kaldapealne pehmevõitu.
"Paadi välja tõmbamiseks pole 99% vaja aeglustit. Väga paljud sikutavad esiveoga üldse vms.
Tavaline "linnamaasturi" nelikvedu on paadi välja tõmbamisel üldiselt üsna pädev. Aeglusti vajadust näen ma ainult väga väga suure paadi puhul või siis väga halva loodusliku pinnase peal."
Sina vastad, jutt pole tõsi ja siis kirjutad järgi, et aeglustit on vaja suure paadi või sita pinnase puhul. Sul on mingi vigastus või? Mida mina kirjutasin siis?
Ei noh, see jutt ei ole ju tõsi, sest kui laeva veetakse läbi soo küllili, siis on kindlasti aeglustit vaja, sest ma vedasin eile ehitusplatsil haagist ja seepärast on mul see asi üdini selge. Mõnikord vean ka subaruid slipist üles ja see on kerge, sest rooste on hea kerge vedada, kui koobastest kruusa lendab, sest paadi slippimisel ongi kaks varianti - kas sidur libiseb või rattad kaabivad. ma tean täpselt, sest ma vedasin 2800 kg haagist ehitusplatsil.
Re: Autotehnikateema
Miks peaks õlivahetuse tegemiseks lastama midagi ööläbi välja nõrutada?Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Veebr, 2023 17:22 60-90 tuhande tagant tuleks kindlasti käigukasti õli vahetada ja mitte uskuda esinduse müügijuttu "eluaegsest õlist". See tõsi, maksab midagi ja õigesti pidi seda Mariines tehtama (lastakse ööläbi nõrguda).

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist