Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Walter2 kirjutas: 26 Veebr, 2023 17:49
Kapten Trumm kirjutas: 26 Veebr, 2023 17:22 60-90 tuhande tagant tuleks kindlasti käigukasti õli vahetada ja mitte uskuda esinduse müügijuttu "eluaegsest õlist". See tõsi, maksab midagi ja õigesti pidi seda Mariines tehtama (lastakse ööläbi nõrguda).
Miks peaks õlivahetuse tegemiseks lastama midagi ööläbi välja nõrutada? :) See protsent mis vana õli karterisse jääb ei pela antud koguste juures mingit pilli. Ilmselt jälle miskine "müüginipp" ullikestele välja mõeldud kui selline asi tõesti reaalselt kuskil toimub..
Nii üks kui teine jutt õlivahetuse protsessist ei päde kusagilt otsast :D

Nii automaadil kui variaatoril tuleb õli vahetada "dünaamiliselt": Dünaamiline õlivahetus tähendab lihtsustatult seda, et põhimõtteliselt käigukast pestakse puhta õliga läbi ja protsessi käigus kulub seda siis ka arvestatavas koguses ehk 3-4 normi. Kuna nood kastid sisaldavad kõikvõimalikke õlikanaleid ja igatsugu nurgataguseid, kuskohast lihtsalt punni eest keeramisega õli välja ei tule. Huviline vaatab https://www.youtube.com/watch?v=EpgqOCtWonk või toksib guuglisse "dünaamiline õlivahetus".
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Dünaamilise asemel võib ka tavalist vahetust teha aga sagedamini
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Siduri kärsatamise vastu on leiutatud automaatkast(mitte dsg, cvt).
Oma käulal olen teinud 3-4 korda järjest. 3.5 liitri kaupa, kuna puubub eraliseiseisvad õliradika väljavõtud ja spets adapterit vesi-õli jahutile teha ei raatsi/viitsi.
Olen ka kanalist välja pumbanud,nii kui vahutama hakkab, kohe mootor seisma.
Teadmiseks et sellist protseduuri lubab sama kastiga teist marki auto tehase manual.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Veebr, 2023 11:56 ... Ka olid vanasti Subarud, kui neid veel käsikastiga produtseeriti, aeglustiga. Proovinud pole, kas sellega kannataks ka paati veest välja vedada. ...
Olen omanud aastaid tagasi karbussiga, käsikastiga, lülitatava 4 veoga, aeglustiga, digiarmatuuri ja elektrilisadega, Subaru 1800GLF Station Wagon`it:
https://www.flickr.com/photos/nielsautos/35133139893
https://www.google.com/search?q=subaru+ ... s-wiz-serp
Kliirents oli reguleeritav ca 7cm, käsitsi mehhaaniliselt.

Kasutasin oma veesõidukite transpordil.
Kui 4x4 Volvo juht ei suutnud pehmel pinnasel oma kajutiga plastpaati isegi jõeäärde vedada, siis Subaruga tõmbasin välja Volvo ja paadi ning viisin sama paadi jõkke ja tõmbasin hiljem paadi ka välja.

Arvata jonnakaim asi, mida see Subaru vedas oli nõukaaegne 2,5m pikkune ja 40cm paksune vundamendiplokk, mida vedasin mööda heinamaad ca 50 meetrit.
Talvel kasutasin muidu teepeal lumelükkamiseks, 4m sillus trossiga taga nurgaall lohisemas ja tehnilise abi masinana.

10 aasta jooksul jõuagregaat ja veermik varuosi ei vajanud aga kere muutus vaatamata korduvale võõpamisele koledaks.

(Paadid saab isegi Daciaga vette lasta ja välja tõmmata.
https://www.youtube.com/watch?v=wcoL6fw ... laviMandlo )
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

isakene kirjutas: 26 Veebr, 2023 18:06 Nii üks kui teine jutt õlivahetuse protsessist ei päde kusagilt otsast :D
Jutt käis mingi kasti ööks nõrguma panemise kohta mitte dünaamilise vahetuse kohta mis on midagi muud (siia käib hüdrotrafo mida tühjaks ei tilguta). Mul pole midagi asjade tühjaks nõrutamise vastu kui tootja sellist metoodikat ette näeb. Kui miskist agregaati saab tühjaks tilgutada siis aga ei pea seda küll ööks tilkuma jätma oli asja point :) . Teine huvitav ''asjaolu'' oli et esinduses tilgutamine on kuskilt otsast tootlikum tegevus kui kuskil mujal pädevas teeninduses (jutt käib siis tilgutamisest mitte mingist muust seksikast vedelike vahetamise metoodikast).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ivo86 kirjutas: 26 Veebr, 2023 17:34
Sa oled loll või mängid lolli? Milline osa mu jutust tõsi pole? Mina kirjutasin:

"Paadi välja tõmbamiseks pole 99% vaja aeglustit. Väga paljud sikutavad esiveoga üldse vms.
Tavaline "linnamaasturi" nelikvedu on paadi välja tõmbamisel üldiselt üsna pädev. Aeglusti vajadust näen ma ainult väga väga suure paadi puhul või siis väga halva loodusliku pinnase peal."

Sina vastad, jutt pole tõsi ja siis kirjutad järgi, et aeglustit on vaja suure paadi või sita pinnase puhul. Sul on mingi vigastus või? Mida mina kirjutasin siis?
Kinnitallatud kruusaplats pole kindlasti väga halb looduslik pinnas.
Ja 4 m pikkune RIB paat päramootoriga ja TIKI haabise peal pole ka kindlasti "väga suur".
Aeglusti kulub juba ära siis, kui paadi+haagise kaal läheneb 1000 kilole ja tegemist pole betoonslipiga.
Mulle tundub, et sul puudub lihtsalt temaatiline kogemus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 26 Veebr, 2023 20:30 Siduri kärsatamise vastu on leiutatud automaatkast(mitte dsg, cvt).
Oma käulal olen teinud 3-4 korda järjest. 3.5 liitri kaupa, kuna puubub eraliseiseisvad õliradika väljavõtud ja spets adapterit vesi-õli jahutile teha ei raatsi/viitsi.
Olen ka kanalist välja pumbanud,nii kui vahutama hakkab, kohe mootor seisma.
Teadmiseks et sellist protseduuri lubab sama kastiga teist marki auto tehase manual.
Hüdromehhaanilisel automaatkastil kärssavad sidurid ka üsna hästi, isegi paremini kui käsikäigukasti sidur. Kõik sõltub muidugi, kui kaua. Minu teadmised autost ütlevad, et tõmmata tuleb üks raksakas, mitte venitada pikalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 815
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Illike »

..... See tõsi, maksab midagi ja õigesti pidi seda Mariines tehtama (lastakse ööläbi nõrguda). ......
Trumm räägib jälle asjadest, mida ta on kuulnud kuskilt nurgataguste garaažimeeste käest, mitte ei tea ise.
Algatuseks võiks tutvuda sellise ettevõtte töödega: https://www.hobenool.eu/kaigukasti-hool ... livahetus/
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Lasin seda Subaru käigukasti õlivahetuse juttu lugeda asjatundjal - töötab margi hooldusega ~15 aastat ja omab ise peres kolme, eri vanusega, vastava tootja autot - WRC STI-st kuni Outbackini. Lisaks hoiab silma peal ka minu (praegu juba teine) ja minu poja Outbackidel.

Muigas ... ning ütles järgmised sõnad - Ja siis mõne aja pärast on nad minu leti taga reas ...

"Eluaegse õli" kohta tegi täpsustuse, et tehas otseselt ei nõua vahetust, kuid kasutaja juhenis on kirjas (kontrollisin, on!), et kui kasutatakse suuremal koormusel , siis on soovitav vahetada vastavalt vajadusele! Mida iganes siis see peaks tähendama? :scratch:
Meie autodel siis tegelikult ~90.000 tagant korralise hoolduse ajal.

Aga igaüks usub seda, mida ise soovib. Ja ise maksab. :mrgreen:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Minu jaoks jäi ivake selgusetuks, mille üle see vend muigas ja milline toiming need Subarud ta leti äärde toob.
Variaatori õlivahetus? Kuidas see, erinevalt õli mittevahetamisest, Subaru asjatundja leti taha toob?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas: 27 Veebr, 2023 9:17 Trumm räägib jälle asjadest, mida ta on kuulnud kuskilt nurgataguste garaažimeeste käest, mitte ei tea ise.
Algatuseks võiks tutvuda sellise ettevõtte töödega: https://www.hobenool.eu/kaigukasti-hool ... livahetus/
Trollid jäävad trollideks, Illike.

Antud info põhineb 2015a Subaru XV hoolduseks, sh "plaaniväline variaatorkasti õlivahetus" 2019 võetud pakkumistel (ja järgnenud kirjavahetusest) kahest Subaru esindusest Tallinnas (Mariine ja Autospirit). Seejuures Mariinest öeldi kohe, et auto tuleb ööseks töökotta jätta ("tilkuma"), Autospirit oli valmis tegema seda paaritunnise ootetöö korras.

"Dünaamiline õlivahetus" on üldiselt vajalik vaid siis, kui õli on saastunud mingi vale ollusega, näiteks Mercedestel levinud käigukasti õlijahuti läbimädanemine ja sealtkaudu jahutusvedeliku sattumine õli sisse. Kui õli on normaalne ja sisaldab minimaalselt sadet, siis tegelikult piisab selle osa vahetamisest, mis nõrutamise teel kätte saab. Mercedestel muide oli 1990ndateni ka hüdromuhvil õli väljalaskmise kork.

Niiet, kes siis nurgataguste garaazimeestega siin tegemist teeb?
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Veebr, 2023 11:38, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: 27 Veebr, 2023 10:54 Lasin seda Subaru käigukasti õlivahetuse juttu lugeda asjatundjal - töötab margi hooldusega ~15 aastat ja omab ise peres kolme, eri vanusega, vastava tootja autot - WRC STI-st kuni Outbackini. Lisaks hoiab silma peal ka minu (praegu juba teine) ja minu poja Outbackidel.

Muigas ... ning ütles järgmised sõnad - Ja siis mõne aja pärast on nad minu leti taga reas ...

"Eluaegse õli" kohta tegi täpsustuse, et tehas otseselt ei nõua vahetust, kuid kasutaja juhenis on kirjas (kontrollisin, on!), et kui kasutatakse suuremal koormusel , siis on soovitav vahetada vastavalt vajadusele! Mida iganes siis see peaks tähendama? :scratch:
Meie autodel siis tegelikult ~90.000 tagant korralise hoolduse ajal.

Aga igaüks usub seda, mida ise soovib. Ja ise maksab. :mrgreen:
Eks siin ole teatud annus ja enese saba tõstmist, või kuidas seda viisakalt nimetada.
AGA tehase nõuetele vastava õliga õlivahetuse perioodiline tegemine (ka nõutavast tihedamini) ei kahjusta ühtegi masinat ega too kedagi "leti äärde".
Siia ei kuulu igasugu valmistajatehase kvaliteedi eiramised a'la suvalised õlid, mingite pesuainete kasutamine "läbipesuks" (mis ei pruugi kastist lõpuni välja tulla) jne.

Ainuke asi, mida liiga tihe õlide vahetamine kahjustab, on omaniku rahakott. Tehnikale ei tee korrektne (kordan, rangelt ettenähtud õlide, filtrite ja töövõtete kasutamine) õlivahetus tehase ettenähtust tihedamini mitte midagi halba. Iga töötava õli omadused ainult halvenevad töötamise käigus.

Minul on üks automaatkastiga auto, Mercedes W202. Kui seal vahetasin roostetanud käigukasti õlijahutuse torusid (mis eeldas õli väljalaskmist), siis läks uus õli ka sisse, tehas nõuab ATF Type D, kuigi vana nägi ka kena välja, selle solgutamise ja 400 eurot makstnud torude juures ei olnud see mõnekümne eurone kanistritäis polnud märkimisväärne kulu ja filtri (peenike metallsõel) pesin bensiiniga puhtaks ning sõidab hästi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ivo86 »

See aeglusti mittevajaduse jutt pole tõsi - kui paadil vähegi massi ja kallak ka paras/kaldapealne pehmevõitu. Umbes 900 kilo sabas (paat koos haagisega) kruusasel jõekaldal (käru tuli lasta poritiibadeni vette) ja auto umbes tagarataste veljeservani - tuli lasta kas rattad ringi või kärsatada sidurit. Auto Volvo XC 70 käsikast.
Kinnitallatud kruusaplats pole kindlasti väga halb looduslik pinnas.
Ja 4 m pikkune RIB paat päramootoriga ja TIKI haabise peal pole ka kindlasti "väga suur".
Aeglusti kulub juba ära siis, kui paadi+haagise kaal läheneb 1000 kilole ja tegemist pole betoonslipiga.
Trollid jäävad trollideks. On siis tegemist kruusase jõekalda või kinnitallatud kruusase slipiga?

Emajõe ääres, Jõesuus, on taoline slipp, kus on kruusane pind + veepiiril juba betoonplaat all ka. Kallas on üsna aukus ja ära kaabitud, sest esiveolised lasevad haagise suvaliselt vette, randi taha, ning auto rattad sötitakse sinna kruusaaukudesse. Mis edasi juhtub, on porno.
Sama slipi peal tõmbab mõni esiveoline ka oma suure paadi välja, olles ise rooli taga asjalik ja paat+haagis on normaalselt ettevalmistatud ning paar korda on seda protsessi enne tehtud ka. Rääkimata linnamaasturist, millel tagaratas kaasa aitab.

Paadi veeskamisel räägime ikkagi üldiselt slipi pealt sisse laskmisest ja suurem osa paate lastakse sisse ning võetakse välja ilma aeglustita. Mõni loll jääb kinni ka, jah. Mine vaata slippide juurde parklatesse neid autosid, kus on paadihaagised järel. Palju aeglustiga autosid on? Kõik istuvad kinni või?

Kas aeglusti aitab. Jah, aitab muidugi. Traktor aitab veel rohkem, kui ta seal juba oleks. Aga kui sa vaatad slippidel paatide sisselaskmist, siis valdav osa teeb seda ilma igasuguse aeglustita ning saavad hakkama küll.

Suislepas on näiteks selline slipp, mis on üsna kruusane, tundub võiks olla "kinnitrambitud" kruus. Esiveolist olen sealt ära aidanud. Nelikuid pole seal kinni näinud. Aga parklas näed kõiki liiki autosid ja mõni üksik on aeglustiga. Toimib asi.
Viimati muutis ivo86, 27 Veebr, 2023 11:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

wolfgang kirjutas: 27 Veebr, 2023 11:11 Minu jaoks jäi ivake selgusetuks, mille üle see vend muigas ja milline toiming need Subarud ta leti äärde toob.
Variaatori õlivahetus? Kuidas see, erinevalt õli mittevahetamisest, Subaru asjatundja leti taha toob?
Staazikatel asjatundjatel on mõnikord tihtiesinev viga teisi rumalateks pidada. Ma eespool selgitasin tehnilisi nüansse - kui inimene tahab sama autoga ka 20 aasta pärast sõita, siis ongi tungivalt soovitatav need marketoloogide välja mõeldud "eluaegsed õlid" ja "pikendatud vahetusvälbad" unustada.

Selle dünaamilise läbipesu teemal (see ongi alguse saanud nendest tosooliga saastunud mersu käigukastidest, mida ei saagi muudmoodi korda, kuna tosool on libe ja tekitab kastis friktsioonpindadel ebavajalikku libisemist) sõltub õige vastud detailidest - millega pestakse, kas pruugitakse ka mingit survet jne. Ennevanasti oli nii, et kindel meetod hooldamata automaatkasti pekki keeramiseks oli teha õlivahetus ja mida moodsam õli, seda parem (saasta lahti pesevaid pesuomadusi on rohkem). Kõik see lahtipestud saast lõpetas lõpuks filtris, kust ühel hetkel õlipump enam õli läbi ei suutnud imeda. Ja osadel kastidel on tänapäeval filter ehitatud kasti sisse (hoolduse käigus alt kätte ei saagi).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sten1111 kirjutas: 26 Veebr, 2023 18:44 Dünaamilise asemel võib ka tavalist vahetust teha aga sagedamini
Jah õige - kuna osa õlist jääb kasti, siis tuleb vahetada sagedamini.
Dünaamiline (st läbipesu) on vajalik aga siis, kui õli on saastunud nt jahutusvedelikuga, siis osalist tehes ei saa sa seda kõike kastist kätte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist