"Agad" võivad tekkida (sh vajadus kasutada originaalõlisid) võivad tekkida siis, kui tagasillas on piiratud libisemisega diferentsiaal ehk ketasblokk ehk LSD. Näiteks Valvoline õlide valik kirjutab, et kui on LSD, siis "vajab spetsiaalset toodet". Võimsatel tagaveolistel autodel tihti LSD on - muidu pole auto libedamal teel kuigi juhitav.
Siin on nüüd koht, kus on vaja teadmisi, kas autotehas ajab lihtsalt jama või ongi vajadus. Muidu see LSD õli erineb tavalisest GL-5-st selle poolest, et sisaldab spetsjomm lisandit, mis teeb õli libedamaks, et need kettad liiga kiiresti ei kuluks. Sõltuvalt nüüd selle difri materjalidest võib tekkida erinevusi ja eks tehnika ka areneb, igal pool ei pruugi olla mingid lihtsad kulumiskindla kattega teraskettad.
Muidu BMW mehhaanilistesse LSD-sse läheb sisse täiesti tavalises autopoes müüdav, nt Valvoline (soov sünteetiline) GL-5LS, näiteks
https://automaailm.ee/transmissioonioli ... 180-866904
Õlitotsik maksab umbes 15 euri liiter.
Selleks, et tehase nõudeid üle lasta, peab teadma, kas see vajadus on seal tõesti või tehas lihtsalt väidab, et inimeste käest 15 eurose õli eest 300 eurot nöörida.
Ma olen neid BMW difreid mõndasid lapanud ja võin kinnitada selle libeda õli juttu, jupid ei taha hästi näpuvahel püsida, sest kõik on tõesti äärmiselt libe.
Kui aga seal tagasillas on tavaline, lahtine differentsiaal, siis käib sinna enamvähem suvaline GL-5 õli. Ettevaatlik tuleb olla paksemate õlide (nt 75W-140) kasutamisel, mida kasutada tõesti siis, kui vaja on (neid kasutatakse muidu rasketehnikal).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.