Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 10 Mär, 2023 17:21 Samas näiteks krossi mootorratastel on tehase soovitus 10W-40 ja need töötavad suure osa ajast ligi 10 000 pöörde juures, õli on ehk 0,7 liitrit ja mingit õliradikat pole.
"Baigi õli" on küll 10W-50, kuna ma olen 50 õlide kasutaja, siis enamvähem igal teisel juhul paneb müüja letile vale õli, st baigi oma. Seepärast tean. :P
Ma ei ole väga sügavalt uuringud, järsku kärab see ka sõiduauto mootorisse, kuid igaks juhuls pole katsetanud, sest 10W-50 on ka sõiduautole olemas.

Ahjaa, selle 20W-50 kohta unustasin hoiatada, et selle ostmisel tuleb jälgida API indeksit, sest neid õlisid kasutavad ka vanad autod (Gaz-51) ja seal võib osadel õlidel olla nt API SB (loe väheforsseeritud bensiinimootorid). Kuid sama viskoossust on olemas ka moodsatele mootoritele sobiva API-ga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 13 Mär, 2023 10:34
AMvA kirjutas: 10 Mär, 2023 17:21 Samas näiteks krossi mootorratastel on tehase soovitus 10W-40 ja need töötavad suure osa ajast ligi 10 000 pöörde juures, õli on ehk 0,7 liitrit ja mingit õliradikat pole.
"Baigi õli" on küll 10W-50, kuna ma olen 50 õlide kasutaja, siis enamvähem igal teisel juhul paneb müüja letile vale õli, st baigi oma. Seepärast tean. :P
Ma ei ole väga sügavalt uuringud, järsku kärab see ka sõiduauto mootorisse, kuid igaks juhuls pole katsetanud, sest 10W-50 on ka sõiduautole olemas.
Tsikli ja auto mootoriõlid on totaalselt erinevad. Karakteristikud hoopis teistsugused, põhiline põhjus on mootorratta märgsidur, mis auto õliga lihtsalt libisema hakkab, pluss muud nüansid.

Ning krossitsiklitel vahetatakse õli iga 10 töötunni tagant, kõvema käega mehed vahetavad iga sõidu järel...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ivo86 »

Ma ei saa aru, inimene küsis konkreetselt hobikorras jääraja sõitmise kohta.
Nüüd oleme otsaga ringrajal ja dakaril ka ära käinud.

Jäärada sõites on tõenäoliselt väljas külm. Alla 15 soojakraadi, võiks isegi arvata. Võimalik lausa, et jää tekkeks on miinuskraade vaja.
Seega on vaja vaeva näha, et auto julmalt üle kuumeneks, sest külm õhk mõnikord ka jahutab midagi, eksju.

Lisaks hobikorras seda tehes ilmselt ei ole tegu ka 250kw piikidega pilliga, sest muidu ta siin ei küsiks selliseid küsimusi.
Seega, mis mootorile sa seda soovitust otsid? Muidu oleme varsti kuumaõhupallide juures väljas, sest ühel siin oli kunagi kogemus nendega.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Kui huvitab siis tegu M52b28 bmw mootoriga. Ehk siis rida 6 millel 142kw. Suvel teda eriti ei kasuta seega suvel pole probleemi. Sõidan hea tänava rehviga. Paar hooaeg tagasi oli mootoriks m43b16 mis sai kõvasti rohkem vatti aga üldiselt on need mootorid ennast tõestanud kui pommikindel at seega midagi nendega teha pole vaja. Nädalavahetusel sai just järve peal käidud, oleks pidanud laser termomeetri kaasa võtma,oleks ehk mingi pildi saanud kui karterit mõõta.
Aga jah eks kokkuvõttes tuleks ikka õli temp kell panna ja siis saab täpselt teada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ivo86 kirjutas: 13 Mär, 2023 15:23 Ma ei saa aru, inimene küsis konkreetselt hobikorras jääraja sõitmise kohta.
Nüüd oleme otsaga ringrajal ja dakaril ka ära käinud.

Jäärada sõites on tõenäoliselt väljas külm. Alla 15 soojakraadi, võiks isegi arvata. Võimalik lausa, et jää tekkeks on miinuskraade vaja.
Seega on vaja vaeva näha, et auto julmalt üle kuumeneks, sest külm õhk mõnikord ka jahutab midagi, eksju.

Lisaks hobikorras seda tehes ilmselt ei ole tegu ka 250kw piikidega pilliga, sest muidu ta siin ei küsiks selliseid küsimusi.
Seega, mis mootorile sa seda soovitust otsid? Muidu oleme varsti kuumaõhupallide juures väljas, sest ühel siin oli kunagi kogemus nendega.
Miks sa sellist lollakat plära siia toodad, ise asja sisust suuremat teadmata? Lihtsalt trollimise vajadus või?
Sest kui sa teaksid, siis ilmselt saaksid aru, jutt, et jäärajal jahutab külm õhk, on täielik jaburdus.
Kui kiirus on pigem väike, aga mootori pöörded laes, siis kuumeneb ka seal. Ja kuumeneb üle ka kui hästi tahta.
Ja BMW rida-6 mootor on ülekuumenemise suhtes väga kapriisne (plokikaane kõverdumine), seega minimaalselt on vaja huvi tunda, kas probleem tekib, mitte eeldada "talvel on jää ju miinuskraadidega" :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

isakene kirjutas: 13 Mär, 2023 12:50 Tsikli ja auto mootoriõlid on totaalselt erinevad. Karakteristikud hoopis teistsugused, põhiline põhjus on mootorratta märgsidur, mis auto õliga lihtsalt libisema hakkab, pluss muud nüansid.
Ei maksa üldistada. Ma olen kahte tsiklit pidanud, millel oli kuivsidur ja sisse võis valada tavalist autoõli.
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ivo86 »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Mär, 2023 9:21
ivo86 kirjutas: 13 Mär, 2023 15:23
Miks sa sellist lollakat plära siia toodad, ise asja sisust suuremat teadmata? Lihtsalt trollimise vajadus või?
Ma küsiks täpselt sama asja vastu iga jumala teema kohta, kuhu sa 24x päevas kirjutad. Kaua võib? Tehti vihje siin mingis teemas seoses "multitööriistaga", mis teeb kõike natuke, aga mitte midagi hästi. Ei jõudnud kohale vist?

Kas bmw kuulus kõveraks minev ridakuuene läheb kuumaks nii, et jahutusvedelik läheb ka kuumaks? Või ainult õli läheb kuumaks, jahutusvedelik on normis ja plokk on kõver? Kas tavaline temp kell on armatuuris olemas?
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

ivo86 kirjutas: 14 Mär, 2023 10:44 Kas bmw kuulus kõveraks minev ridakuuene läheb kuumaks nii, et jahutusvedelik läheb ka kuumaks? Või ainult õli läheb kuumaks, jahutusvedelik on normis ja plokk on kõver? Kas tavaline temp kell on armatuuris olemas?
Õli ja jahutusvedeliku temperatuur ei ole omavahel jäigalt seotud sõidu ajal. Ringrajal on täiesti tavaline olukord, kui jahutusvedeliku temperatuur püsib normis aga õli temperatuur on juba 130 kraadi kandis (ilma õliradikata autol).
Jääraja sõit on ka mootorile korralik väljakutse. Minu tagasihoidlikul kogemusel kippus talvisel jäärajasõidul õlitemperatuur kohati isegi kõrgemale ronima, kui suvel Audruringil (sama auto).
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Fuchs kirjutas: 14 Mär, 2023 10:18 Ei maksa üldistada. Ma olen kahte tsiklit pidanud, millel oli kuivsidur ja sisse võis valada tavalist autoõli.
Numaitia, kas väikese marginaalse osa tsiklite mittemainimine käib üldistamise alla... :D aga mainime siis tõe huvides ära, et kuiva sidurit kasutavad kaasajal põhiliselt suured bokserid ehk BMW-d. Pluss mõned itaallased, ehk Ducati ja MotoGuzzi osadel mudelitel. Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt nonde omanikud maksavadki põhiliselt kuivsiduri iseloomuliku hääle eest, mis sarnaneb kõige enam karterisse lahtipääsenud pihutäiele mutritele. Vist mingid MotoGP tsiklid kasutavad ka kuiva, aga sel teemal sõna ei võta ja arvamusele ei pretendeeri. Noh ja muidugi vene emmilised ehk BMW derivaadid...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Fuchs kirjutas: 14 Mär, 2023 10:56
ivo86 kirjutas: 14 Mär, 2023 10:44 Kas bmw kuulus kõveraks minev ridakuuene läheb kuumaks nii, et jahutusvedelik läheb ka kuumaks? Või ainult õli läheb kuumaks, jahutusvedelik on normis ja plokk on kõver? Kas tavaline temp kell on armatuuris olemas?
Õli ja jahutusvedeliku temperatuur ei ole omavahel jäigalt seotud sõidu ajal. Ringrajal on täiesti tavaline olukord, kui jahutusvedeliku temperatuur püsib normis aga õli temperatuur on juba 130 kraadi kandis (ilma õliradikata autol).
Jääraja sõit on ka mootorile korralik väljakutse. Minu tagasihoidlikul kogemusel kippus talvisel jäärajasõidul õlitemperatuur kohati isegi kõrgemale ronima, kui suvel Audruringil (sama auto).
Loomulikult ei ole seotud. Ivo86 ajab lihtsalt mingit teoreetilist iba, ise asjast teadmata.
Minul on ühel autol kõik need lisakellad pandud, BMW 3,5 rida6 kogemata.
Mootori jahutussüsteem tuleb ka piitsutamisega toime (jäärajal ma muidugi pole käinud, kuna selle autoga talvel ei sõideta), aga õlijahutus (eraldi õliradikaga) tuleb toime maksimum kiirteekasutusega (Audrus kontrollitud). 2 ringiga on õli temp 120 taga, kui alustada stardis 80-90st.
Ei ole omavahel eriti seotud.

Üks asi veel, äkki on abiks. Nendele vanematele, 12-klapistele mootoritele on olemas ja müügil spetsiaalsed, võidusõiduks mõeldud termostaadid (M30 puhul avanemistemp 70 kraadi). Võibolla on ka 24V need olemas.
Jääraja sõit on ka mootorile korralik väljakutse. Minu tagasihoidlikul kogemusel kippus talvisel jäärajasõidul õlitemperatuur kohati isegi kõrgemale ronima, kui suvel Audruringil (sama auto).
Loomulikult, ringrajal on ju kiirus palju suurem ja pole vaja niipalju tuuritada, kuna pidamine on täiesti olemas. Audrus läheb õli kuumaks isegi siis, kui õliradikas on olemas.
Viimati muutis Kapten Trumm, 14 Mär, 2023 11:21, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ivo86 kirjutas: 14 Mär, 2023 10:44
Ma küsiks täpselt sama asja vastu iga jumala teema kohta, kuhu sa 24x päevas kirjutad. Kaua võib? Tehti vihje siin mingis teemas seoses "multitööriistaga", mis teeb kõike natuke, aga mitte midagi hästi. Ei jõudnud kohale vist?

Kas bmw kuulus kõveraks minev ridakuuene läheb kuumaks nii, et jahutusvedelik läheb ka kuumaks? Või ainult õli läheb kuumaks, jahutusvedelik on normis ja plokk on kõver? Kas tavaline temp kell on armatuuris olemas?
Ära palun dotseeri sellistes teemades, kus su enda jutu kvaliteet vastab tasemele "random BS".
Rohkete küsimärkide loll jutt viitab sellele, et sul endal on isegi "multitööriista" tasemega raskusi.
Seega ei näi sul olevat ka jalgealust siin näpuga näidata, kes jagab ja kes mitte. Pealegi, foorumi lugemine on vabatahtlik.

PS. minu ajalooline postituste sagedus on umbes 5,6 postitust päevas, mitte 24.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Läheb see õlitemp. ka tavakasutuses piisavalt kõrgele. Suvel 25+ trassil minna andes kerib sinna 135...140 kraadi kanti, selle tembeldamine mootorile ohtlikuks on meelevaldne ning tavaliselt seos mootori jahutusvedeliku temp.-ga puudub. Õliks 5w-50, autoks 29 aastat vana VW, 6-silindriline klassika (ilma õliradikata).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Fuchs kirjutas: 14 Mär, 2023 10:18
isakene kirjutas: 13 Mär, 2023 12:50 Tsikli ja auto mootoriõlid on totaalselt erinevad. Karakteristikud hoopis teistsugused, põhiline põhjus on mootorratta märgsidur, mis auto õliga lihtsalt libisema hakkab, pluss muud nüansid.
Ei maksa üldistada. Ma olen kahte tsiklit pidanud, millel oli kuivsidur ja sisse võis valada tavalist autoõli.
isake ju kirjutas konkreetselt "märgsidur". Kuivsiduriga ratta mootorisse võid valada mida tahad.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Walter2 kirjutas: 14 Mär, 2023 11:22 Läheb see õlitemp. ka tavakasutuses piisavalt kõrgele. Suvel 25+ trassil minna andes kerib sinna 135...140 kraadi kanti, selle tembeldamine mootorile ohtlikuks on meelevaldne ning tavaliselt seos mootori jahutusvedeliku temp.-ga puudub. Õliks 5w-50, autoks 29 aastat vana VW, 6-silindriline klassika (ilma õliradikata).
Jutt sai alguse 10w40 mootoriõli kasutamisest jäärajal. 135-140C temperatuuriga selle õliga mingist korralikust õlitusest enam rääkida ei saa ja üldiselt loetakse õli normaalseks töötemperatuuriks 100-130C vahemikku. Väidetavalt kannatavad tänapäevased moekad sünteetilised õlid ka üle 200C temperatuure, ilma et õlikile katkeks. Küsimus on ainult kas ja miks peaks selliseid piire kompama? Mootoriremont ei ole odav lõbu.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 14 Mär, 2023 11:22 Läheb see õlitemp. ka tavakasutuses piisavalt kõrgele. Suvel 25+ trassil minna andes kerib sinna 135...140 kraadi kanti, selle tembeldamine mootorile ohtlikuks on meelevaldne ning tavaliselt seos mootori jahutusvedeliku temp.-ga puudub. Õliks 5w-50, autoks 29 aastat vana VW, 6-silindriline klassika (ilma õliradikata).
No 29a vanal VW mootoril vaevalt algupäraselt 5W-50 õli oli :P
Ohtlikuks muutub õlitemperatuur siis, kui õli muutub piisavalt vedelaks, et õlipump ei jaksa seda pumbata, kannatab õlirõhk ja pumbatav õli kogus (tekib õlinälg).

Ekstreemsel juhul pole õlirõhk ja õlitus omavahel seotud, kasutades liigpaksu õli, võib õlinälg samuti tekkida, kui õlipump ei jõua liiga paksu õli nendesse imepeentesse piludesse piisavalt pumbata, kuigi õlisurve on väga ok - ohumärk on see, kui juba vähegi gaasi lisades õnnestub reduktsiooniklapp avada (manomeeter jääb paigale ja rõhk ei kasva gaasi lisades).
Viimati muutis Kapten Trumm, 14 Mär, 2023 11:57, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline