Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ole vaja juuksekarva lõhki ajama hakata.
Enamikel autodel jookseb see veelahe, kust allapoole ei maksaks sõita, kuskil 1500 pöörde juures.
Ja natuke tuleb ka autot vaatada, Korea vabahingava bensiinimootoriga auto pole päris sama mis TDI.

Need läbisõidurekordite lööjad olid mersu W124 diislid (200D 55 kW?) See on jälle natuke erinev kui 2.0 DOCH bensiin vabahingav.
See sinu "320nm@1800 pole piisav" viitab vägisi sellele
Pole midagi sellist öelnud. Lihtsalt ütlen, et 1200 rpm sõidab ka see (üsna) vastumeelselt. Käsikastiga on tegelikuld pöörded kiiremad, pigem 1500-1800 ja kui silmpunnis tahhot mitte vaadata, kipub ka 2000 taha. Ma miskipärast arvan, et kui viitsida sinna täna õlimanomeeter taha panna, siis võib sealt 1200 pöördel näha mingit pooletoobist õlisurvet ka. Eriti arvestades seda 0W20 õli, mida antud isend vajab.

Ma olen viimasel ajal vähe nende Kaitseväe G-mersudega sõitnud, kus on analoogsed need igikestvad turbovabad diislid. No sellega "suhteliselt madalatel pööretel" sõitmiseks peavad närvid olema suisa volframist, sest selle auto kiirendusvõime on isegi pöördesse ajades üsna null, rääkimata siis madalatel pööretel tiksumisest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 21 Juun, 2023 8:20 ... See on nüüd küll täiesti mõttetu targutamine. Sinusugune kõiketeadja peaks ju teadma, et C klassi õlid kuuluvad ACEA standardi alla, API kasutab veidi teist tähistust.
Ja miks neid tuhasuse näitajaid peaksid olema eraldi välja toodud, kui C klassi õlidel on see standardi järgi alla 0,8%, C4 lausa alla 0,5%
Minu teadmised võid vabalt lugeda võrdseks nulliga ja mind see üldse ei häiri aga miks on sul kahju konkreetse "ametliku Volvo õli" marki jagada teiste foorumikasutajatega, et vähegi oma jutule tuge anda?
Muidu keegi võtab äkki tõepähe ja läheb poodi "Volvo C klassi" õli nõudma.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2023 9:54
AMvA kirjutas: 21 Juun, 2023 9:40 Täiesti õige tähelepanek.
Näiteks kui vaadata spetsiifiliselt võidusõiduks mõeldud õlide tuhasust, siis see on üldiselt oluliselt kõrgem, kui nende moodsate katalüsaatori- ja kübemefiltrisõbralike õlide oma.
Võidusõiduks on saadaval täiesti eraldi katalüsaatorid, mida tänavakasutuses pole lubatud kasutada. Ju siis mõni klass nõuab. Vaadake nt Laki Auto kodukal. Ju siis on seal see keraamiline sõel jämedam vms, et katti see "tuhk" ei häiri.

Võidusõit ja katt tundub natuke ebaloogiline, aga ju siis on nõudlust (mingid klassid vist siis nõuavad kati olemasolu).
Võidusõidu keemia ei ole mõeldud kestvalt liikluses kasutamiseks ja selle omadustel on teised prioriteedid.

Võistlusmasinate tööaega loetakse tundidega aga mitte aastatega nagu rahvaautodel.

Õlide müügil sõiduautodele on ka regioonilised erinevused.
Näiteks kui vaadata õiltootja kodulehte erinevates keeltes, siis sama toote kohta on Saksakeeles kirjutatud: "vananenud toode ja pole enam saadaval".
Ingliskeelses: "toode saadaval tellimisel" ja verekeeles: "väga hea õli mis sobib kõikidele masinatele".
Kuna militaarsõidukitele kehtivad erinevad nõuded, siis näiteks vana Unimogi õli sõiduautodele müüdavate õlide hulgas ei näidata, kuigi 40 aasta vanune Golf tahab sama õli.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas T-62 »

Mõne eriliselt jutuks isendi teooria kohaselt peaksid kõik klassikalised USA autod olema ammu väljasurnud, nende legaalse kiirusega sõit toimub tunduvalt alla 2000 tiiru ja neil on suured mootorid, vastavalt ka suured jõud.
Muide mitte ühtegi viidet, seega kõik on fantaasia.
Mu sajandi alguse Fordi diisel näitab soojalt tühikäigul õlisurveks numbrit üks, 2000 tiiru juures kolme. See on remontimata mootor, originaalse ölipumbaga.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2023 10:15 Et ei ole vahet, mis käigukast on ju täielik rumalus. Automaatkastil puudub ju püsiv jäik sidestus mootori ja rataste vahel, hüdromuhv moduleerib seal pöörete ja jõu vahekorda (üleakandearv on muutuv). See võimaldab ülekoormuse lävendit alandada (pluss võimalus välkkiirelt paar käiku üles vahetada ja gaasi vabastamisel samamood üles vahetada).

Ja ma pole kuskil rääkinud, et mootori pöörded alla 2000 on pahad, ma olen rääkinud, et käsikäigukastiga tühikäigupööretest natuke kõrgemal (olgu selleks siis seesama 1200 rpm) sõitmine pole õige. 1985a BMW 535i sõidab ka maanteekiirusel 5 käiguga 1800 pöördega.
Mis vahet seal on kas sa sõidad käsikastiga või automaadiga alla 2000 rpm?
Sinu väide oli täiesti üheselt, et veidi üle tühikäigupöörete sõitmine on mootori surm.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sa sellest vahest aru ei saa, siis pole ka mõtet edasi vaielda ju.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

2korda2 kirjutas: 21 Juun, 2023 10:47 Trumm,
Näidiseks 2009 Golf 1,9TDI, 5k manual. Üks maailma enimmüüdud auto+käiguosa kombinatsioone. 90km/h (GPS järgi) kõrgeima käiguga sõites 1600rpm.
Selle Golfiga on Eestis sinu jutu järgi kõrgeimat käiku võimalik tarbida vaid valitud 2+2 lõikudel kus 120km/h lubatud. Golf on minu käes olnud nüüdseks 10 aastat, pea 300K kellal. Õli ei võta, heitgaasid normis. Linnas liigun rahulikult 4ga (just seesama 1200rpm) - kui pikivahet pisutki hoida ja liiklust aimata, siis pole vaja ka pidevalt "energiavaru" hoida - Eesti on lame maa. Aasta keskmine kütuse kulu jääb alla 5l/100km. ...
Jutt oli koormatud mootoriga sõitmisest.
Keskmise sõiduauto energiakulu liikumisel kiirusega 90km/h, mis kulub õhutakistuse ja veeretakistuse ületamiseks on ca 23kW.
Ehk 100kW mootor töötab ca 25% oma nimivõimsusel liikudes rõhtsal teel kirusega 90km/h ja seda ei saaks lugeda "püsivalt koormatuna kasutamiseks".

Kui samale 100kW Golfile panna taha täiskõrge tendiga haagis või autoelamu, siis seda saaks liikumisel 90km/h lugeda, et mootor on koormatud 50% võimsusest.

(50kW 1,9D (turbota diisel) Golf praktiliselt ei jõua maanteel täiskõrget tendiga haagist vedada kiirusega 90km/h, sest õhutakistuse tõttu on mootor 100% koormatud.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2023 11:25
AMvA kirjutas: 21 Juun, 2023 8:20 ... See on nüüd küll täiesti mõttetu targutamine. Sinusugune kõiketeadja peaks ju teadma, et C klassi õlid kuuluvad ACEA standardi alla, API kasutab veidi teist tähistust.
Ja miks neid tuhasuse näitajaid peaksid olema eraldi välja toodud, kui C klassi õlidel on see standardi järgi alla 0,8%, C4 lausa alla 0,5%
Minu teadmised võid vabalt lugeda võrdseks nulliga ja mind see üldse ei häiri aga miks on sul kahju konkreetse "ametliku Volvo õli" marki jagada teiste foorumikasutajatega, et vähegi oma jutule tuge anda?
Muidu keegi võtab äkki tõepähe ja läheb poodi "Volvo C klassi" õli nõudma.
Esiteks ei ole ma rääkinud "ametlikust Volvo õlist" vaid Vovo specile vastavast õlist (kui ei usu otsi mu postitus üles)
No ja googeldades oleks sa selle ka oma teadmistega ammmu üles leidnud, aga põhimõtteliselt minna poodi ja küsida Volvo specile vastavt C standardi õli on täiesti õige tegevus. Saaksid täiesti õige toote.
https://www.castrol.com/et_ee/estonia/h ... ab_0w-20-v
Vastab Volvo specile ja vastab ka ACEA C5 standardile
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2023 11:55 Kui sa sellest vahest aru ei saa, siis pole ka mõtet edasi vaielda ju.
Värvisid ennast nurka ja argumendid lõppesid otsa?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Automaatkast võimaldabki sõita läbilõikeliselt väiksemate pööretega. Ja 1800 või mis iganes RPM läbi hüdromuhvi või läbi mehhaanilise siduri on üsna erinevad asjad. Autokoolis aga on käsikäigukastiga ja bensiinimootoriga auto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2023 11:58 (50kW 1,9D (turbota diisel) Golf praktiliselt ei jõua maanteel täiskõrget tendiga haagist vedada kiirusega 90km/h, sest õhutakistuse tõttu on mootor 100% koormatud.)
Sõitsin eelmine nädal, XC70 volvo 147 kW käsikast, sabas 2000 kg haage. Jõuab vedada küll, aga kütusekulu on kosmiline. Ja pole vahet, kas sõita 4. või 5. käiguga, kompuuter näitab ühteviisi 18 liitrit 100 km peale. 5. käiguga on ehk mingi 2000 pööret, aga vaadates kui põhjas oli gaasipedaal, hakkas mootorist kahju (ülekoormamine annab tunda).

Antud autol on pöördemomendikõver 1800-5000 pööret minutis horisontaalne (285 Nm), madalsurveturbo rõõmud. Käsiraamat soovitab siiski sõita mitte alla 1500 pöörde. Maanteel 5 käiguga 100 kmh on kuskil 2300 pööret. Kuna pöörded on pigem kõrgemad, siis kütusekulu maanteel sellisel kiirusel on pigem 8 liitri ringis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

T-62 kirjutas: 21 Juun, 2023 11:52 Mõne eriliselt jutuks isendi teooria kohaselt peaksid kõik klassikalised USA autod olema ammu väljasurnud, nende legaalse kiirusega sõit toimub tunduvalt alla 2000 tiiru ja neil on suured mootorid, vastavalt ka suured jõud.
Muide mitte ühtegi viidet, seega kõik on fantaasia.
Mu sajandi alguse Fordi diisel näitab soojalt tühikäigul õlisurveks numbrit üks, 2000 tiiru juures kolme. See on remontimata mootor, originaalse ölipumbaga.
Jällegi. :D
Klassikalised USA autod on 95% ulatuses automaatkäigukastiga. Automaatkasti hüdromuhvi momendikordistuse abil võibki sõita küllalt madalatel tuuridel, ilma mootorit üle koormamata.

Autokooli õppesõiduauto on täna enamasti mingi odavama otsa Opel või Toyota, käsikäigukasti ja väiksekubatuurilise bensiinimootoriga (kas siis turboga või ilma).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas T-62 »

Mida see hüdromuhv annab? Võimsust juurde, tõstab õlirõhku või muudab pumba tootlikkust. Sinu probleem oli - madalad pöörded ja sellest tulenev halb õlitus. Usaraud sõidab 1200 tiiru juures meie liikluses lubatud kiirusega, samas võimaldab arendada ka pöördeid 6-7 tuhat, sõltuvalt mootorist. See võime, mida sina omistad hüdromuhvile, on võrreldav siduri libistamisega. Selleks, et kolakast liigutada tuleb rakendada ikka sama võimsust, sõltumata kasti tüübist, pigem nõuab algeline ja väheste käikudega kast rohkem võimsust, kui kepikast.
Õlirõhu ja õlikogusega mootoris pole siin mingit seost.
P.S. Vene ajal, midea sina mäletad, olid autokoolides kepikastiga autod ainult, tänapäeval on valik mitmekesisem.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On raske midagi seletada inimesele, kes ei saa aru või ei suuda ette kujutada, kuidas sisepõlemismootor või auto töötab.
Kui mootoril pole erilist koormust (töötab tühikäigul või võimaldab pingutuseta tühikäigupöördeid jõukordistus), siis võib ta oma 1,0 bar õlisurvega väga kaua töötada. Üks harjukeskmine autokoolile kuuluv, 1,4 liitrise bensiinimootoriga ka käsikastiga auto mootor 1200 pöördel otse sõites selles seisus päris kindlasti pole.

Ja siduri libistamine ei anna mingit jõukordistust, ainult võtab ainult vähemaks. Automaatkasti hüdromuhv (mis oma sisult on muutuva ülekandega hüdrauliline reduktor) võtab mootorilt koormuse ju enamikus ära, seepärast ongi seal võimalik väikeste pööretega lohistada, ilma et mootor vastumeelset häält teeks.

Sellist olukorda 1200 pöördega vedama pandud 1,4 liitrisel bensiinimootoril ei teki. Mootor on üle koormatud ja töötab puuduliku õlitusega (kulub kiiresti) ning samamoodi pole jõudu puhuks, kui on vaja kiirust suurendada. Näiteks lipsaga üle ristmiku kui roheline asub vilkuma, selmet järsku pidurdada (tagant sissesõidu oht).
P.S. Vene ajal, midea sina mäletad, olid autokoolides kepikastiga autod ainult, tänapäeval on valik mitmekesisem.
NSVL-s välja antud I ja II liigi autojuhi õpikus pühendati päris mitmeid lehekülgi automaatkasti töötamise selgitamisele (see oli Liaz bussidel näiteks). Aga loomulikult, õppesõitu tuleb teha käsikastiga ja ka täna tehakse. Selle "automaadi load" jama võiks üldse kaotada, kui isik ei suuda oma jäsemeid piisavalt koordineerida, võiks autoroolist eemale hoida, liikluses esineb tunduvalt keerukamaid olukordi kui oma jäsemete koordineeritud liigutamine.
Viimati muutis Kapten Trumm, 21 Juun, 2023 14:21, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

"Tuurid" on meestel , siin teemas , masinal / mootoril on pöörded .
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline