

Tegelikult on lihtsam vasikaga võidu joosta, kui mõnda kõiketeadjat uskuma panna, et tema teadmised on nagu Tootsil. Millised olid Tootsi teadmised, leiad Kevadest. Edu ja lolli publikut sulle.
Alustame otsast:OLAVI kirjutas: ↑21 Juun, 2023 11:58 Jutt oli koormatud mootoriga sõitmisest.
Keskmise sõiduauto energiakulu liikumisel kiirusega 90km/h, mis kulub õhutakistuse ja veeretakistuse ületamiseks on ca 23kW.
Ehk 100kW mootor töötab ca 25% oma nimivõimsusel liikudes rõhtsal teel kirusega 90km/h ja seda ei saaks lugeda "püsivalt koormatuna kasutamiseks".
Nagu näha, on Trummi jaoks ühtlase lubatud kiirusega sõit "koormatud". Sinu definitsiooni järgi ei sõida sõiduautod "koormatud mootoriga" sisuliselt üldse. Tänapäeva sõiduautol on võimsusvaru piisav, et ilma korralikult sõidukit üle koormamata ja püsides lubatud kiirusel jääbki püsiv koormus (oluliselt) alla 50%. Üle 50% tõuseb koormus pigem lühiajaliselt, kiirendades.Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Juun, 2023 8:27 Jutt oli sellest, et selle müütilise "tänapäeva auto" õlitussüsteem ei võimalda samamoodi tühikäigupööretest natuke kõrgemal püsivalt koormatud mootoriga sõita. Sest nii madalatel pööretel puudub õlipumbal vajalik tootlikkus, siis pole erilist vahet, mis aasta auto. Niipalju kui ma neid raamatuid lapanud olen, siis õlirõhu näidud on ikka samasugused, tühikäigul minimaalselt 0,5 bar kandis ning pööretel vähemalt 2,5 bar. Nad on mõeldud ikka 2000 pöördest kiiremini sõitmiseks.
Seepärast autokoolide jutt, et ökonoomselt sõidetakse linnakiirusel 1200 pöördega 4- käiguga - ongi kodukootud teooria. Õlipumba tootlikkus nii madalatel pööretel on ebapiisav (ja mida kulunum mootor, seda rohkem), õlitus jääb puudulikuks, samas koormus pöörleva osa ja laagri vahel on pigem suur. Selline kombinatsioon toob enamikel autodel kaasa mootori kiirendatud kulumise.
Ma olen nõuka automaatkasti näinud ka reaalses elus ja lahtivõetud kujul (Gaz-13) ning võrrelnud näpu vahel nende friktsioonkettaid, kas sobiks äkki Powerglide või Torqueflite omad. Tuli välja, et muu on nagu sama nagu TF-l, aga nuutide samm oli siiski erinev. Vihjeks võin veel öelda, et tagumine simmerling on sama mis Gaz-21 manuaalkastil (ainus osa, mis Eestis varuosapoest saada õnnestus).T-62 kirjutas: ↑21 Juun, 2023 19:10 No tule taevas appiMees on näinud pildi peal sügavalt nõuka-aegset automaatkasti, kindlasti analooge mitte omavat ja sellest piisab põhjapanevate järelduste tegemiseks
![]()
Tegelikult on lihtsam vasikaga võidu joosta, kui mõnda kõiketeadjat uskuma panna, et tema teadmised on nagu Tootsil. Millised olid Tootsi teadmised, leiad Kevadest. Edu ja lolli publikut sulle.
Hüdromuhv võimaldab sõita madalamatel pööretel mootori ülekoormamise ohuta. Kui sa sõidad põhimõtteliselt hooga, jalg gaasi samahea kui ei vajuta, siis pole ka mootoril koormust. Ja nagu koormus tekib ja sa gaasi vajutad, muutub hüdromuhvi ülekandearv suuremaks (mootori pöörded tõusevad veitsa). Selleks lastakse teatud gaasi surumise punktist lukustus lahti. Ja kui sa jätkad pressimist (koormuse kasvu), siis ühel hetkel ammendub hüdromuhvi võimalik ülekandearvu kasv ja käigukast vahetab juba käigu alla (või lausa 2 käiku).ahto42 kirjutas: ↑21 Juun, 2023 20:35 Pidage mehed oma hobuseid nüüd. Hüdromuhv tänapäevases automaatkasis ei langeta mingeid pöördeid.
Seal see on omakorda sidur, mis teatud tingimustes(ühtlane maantesõit nt) lülitab muhvi lukku, st et toimuks jõu ja pöörete otsene ülekandmine automaatkasti.
Automaadil on tavaliselt viimane käik pikem, või siis peaülekanne aeglasem, et pööre alla tuua, sellega seoses ka maantekulu. See toob omakorda keskmist küttekulu alla, kompenseerimaks linnasõidu suuremat küttekulu, sest mootoripoolne sõukruvi, peab õli suruma käigukasti poolse labade ja kuna seal tekivad kaod, siis ka küttekulu suurem.
Moodsamad kastid nt panevad juba alates kolmandast kägust muhvi lukku, et ei oleks energikadu. Vanematel kastidel läks alles viimasel käigul muhv lukku.
https://www.youtube.com/watch?v=pTfipse ... cTheCarGuy
1. Mis mina sellest võidan, kui sina minu auto mootorile tootja poolt mitte ette nähtud lisasid paigaldad?! Samahästi võiks väita "kui õli ei ole, siis saab mootor otsa". Loomulikult saab otsa. Minu mootor on aga tehaseseades, vähemasti 10 aastat ekspluateeritud just sedasi nagu sina väidad pikaajaliselt võimatu olevat ja ometi on ülevaatused korras olnud.Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Juun, 2023 10:45Kes mind ei usu, võime teie autoga teha loomkatse - paneme õlipumba reduktsiooniklapile vedru, mis avab klapi 1 bar juures (just selline on õlisurve tühikäigu ligidal) ja vaatame, kaua see mootor vastu peab. Minu pakkumine on, et soovijaid siin ei leidu, isegi mitte 2korda2 ei ole valmis seda tegema.
Keda antud teema akadeemiliselt huvitab ja kellel pole tehasest seda - laske paigaldada mehhaaniline õlirõhu manomeeter. Päris hariv on jälgida, mis õlirõhuga tegelikult toimub, kui 1200 pöördel kõvasti koormust suurendada.
Hüdromuhv võimaldab sõita madalamatel pööretel mootori ülekoormamise ohuta.
Kahjuks on sinu teadmised kohati ilmutuslikku laadi, sest ühtegi allikat pole sul kunagi pakkuda. Õnneks sind vasturääkivused ei häiri, sa võtad jälle natuke teise teema ja lood täiesti uue teooria, analooge mitte omava.Jõudu tankistile siin teadmatuse miiniväljal koperdamisel, miinile sattumine on aja küsimus
Kasutajad foorumit lugemas: AndresK ja 2 külalist