Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
KT, õli soojusmahtuvus on hulga madalam kui jahutusvedelikul, seega tegelikult saab ka väiksem radikas hakkama jahutamisega.
Re: Autotehnikateema
Need õli-vee kokkupuuteagregaadid pole tegelikult jahutid vaid soojusvahetid nagu juba mainiti.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Kas jahuti ei ole soojusvaheti? Kas radikas on soojusvaheti? Mu meelest on. Auto puhul see valdavalt jahutab ja majas valdavalt kütab. Kas Jahutusseadme soojusvaheti ei ole jahuti?
Re: Autotehnikateema
Jahutiteks radikate näol me nimetame tavaliselt vedelik/õhk või õli/õhk vahelist soojusliikumist. Antud vedelik/õli süsteemil õhu komponent nagu puudub. Siin tekib küsimus mispidi soojus liigub - kas õlist vedelikku või vahel ka vastupidi (oleneb kumma temp. kõrgem on). Keeleliselt võiks nagu soojusvaheti täpsem olla.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Keeleliselt on ka radikas soojusvaheti. Jääme ikka konstruktiivseks, kui teksti mõte on arusaadav siis sitta need keelelised ebatäpsused, see on siin foorum, mitte diplomi kaitsmine!
Re: Autotehnikateema
Soojusvaheti on üldmõiste, aga vedelik/vedelik soojusvahetuse korral tõesti täpsem. Lõppude lõpuks on vaja vähemalt ühest vedelikust soojus ikkagi atmosfääri saada. Õli/jahutusvedelik soojusvaheti voorus on see, et vedelikud saavutavad kiiresti sarnase temperatuuri ning mootor soojeneb töötemperatuurini kiiremini ja ühtlaselt. Mina paneks rohkem radiaatoreid jahutusvedelikule, sest õliringlusesse mingeid takistusi ja katki minna saavaid vidinaid lisada ei ole hea mõte, samas jahutusvedeliku ringluse juhtimine on ammu ja hästi ära lahendatud probleem.Walter2 kirjutas: ↑30 Juun, 2023 9:03Jahutiteks radikate näol me nimetame tavaliselt vedelik/õhk või õli/õhk vahelist soojusliikumist. Antud vedelik/õli süsteemil õhu komponent nagu puudub. Siin tekib küsimus mispidi soojus liigub - kas õlist vedelikku või vahel ka vastupidi (oleneb kumma temp. kõrgem on). Keeleliselt võiks nagu soojusvaheti täpsem olla.
Radiaator võib vabalt ka soojust tahkelt kehalt (näiteks protsessorilt või muult pooljuhtdetaililt) õhule üle kanda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui õli-õhk jahuti elik radikas väljutab oma soojust keskmiselt +15 kraadisesse õhku, siis seal ei toimu ju õli töötemperatuurini soojendamist, mis toimub õli-vesi tüüpi seadmes. Samas need pisikesed õli-vesi jahutid, mis tänavasõiduautodele pannakse, minu arusaama järgi omavad piiratud jahutavat efekti just oma pisikese soojusvaheti pinna ja selle tõttu, et jahutav keha on tegelikult 90 kraadine jahutusvedelik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks vastus sõltub, kumb on kuumem - temperatuuridel on komme ühtlustuda.Walter2 kirjutas: ↑30 Juun, 2023 9:03Jahutiteks radikate näol me nimetame tavaliselt vedelik/õhk või õli/õhk vahelist soojusliikumist. Antud vedelik/õli süsteemil õhu komponent nagu puudub. Siin tekib küsimus mispidi soojus liigub - kas õlist vedelikku või vahel ka vastupidi (oleneb kumma temp. kõrgem on). Keeleliselt võiks nagu soojusvaheti täpsem olla.
Selle õli-vesi tüüpi soojusvaheti jahutav roll paistab olevat üsna sekundaarne, pigem hoolitseb see õli kiirema töötempi jõudmise eest.
Kes on näinud, kui suur on näiteks vesi-vesi soojusvaheti 10 kW, see ilmselt saab ka aru, et selline sigaretipakist natuke suurem soojusvaheti ei tuleks never ever toime soojushulgaga, mis õlist eraldub. Ja tänavaautol tavasõidus, ütleme 120 kmh temponi ei ole õlijahutus eriti vajalik, kui mootori karteri väline jahutus auto liikumise õhuvooluga on normaalselt organiseeritud (ei asu mingis umbses ruumis).
Arvutage lihtsalt natuke - kui sisepõlemismootori kasutegur ei ületa 30%, teil on 100 kW maksimumvõimsusega sõiduk, millest te maanteel kasutate 30 kW, mitu kW soojuse ärastuse võimsust vajate? Palju maanteekiirusel, palju ringrajal gaas põhjas?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Vee soojusmahtuvus on vist ikka tiba teine, kui õhul? Ja kogu see soojus siis ühest suurest radikast, millel on vajadusel sundjahutus, õhku edasi anda on vast ikka parem idee?
Re: Autotehnikateema
Ma töömehe lohakuse välistaks. Ta meie pere autodega tegelenud päris mitu aastat. Aga käivitama ei hakanud, sai pukseeritud meistrimehe kätte. Tegelikult sellised ebamäärased asjad on jamad. Kui keps kotis, siis tead kust poolt läheneda.Rebane11 kirjutas: ↑29 Juun, 2023 18:33 Kui õli on ikka õli moodi, siis on tõenäoliselt diisel või on õli tangitud liigselt. Topeltnorm tähendab, et seda on 1,5-2 liitrit tavalisele õlile lisaks. Õlivarda ülemise ja alumise märgi vahe on tavaliselt 1 liiter sõiduautol. Ära sellise asjaga vähemalt sõida, lase see solk välja, vaheta filter ja õli ja hoia siis asjal silma peal, mis toimub. Kui auto käis hiljuti teeninduses (kus keegi tegi), ei saa välistada loomulikult seda, et mõni tukkuma jäänud töömees lasi sellest õlipüstolist liiga palju, ei taibanud midagi teha või ei saanudki aru. Minu nähes on kunagi suudetud õlitankimise püstolist lasta nii, et õlivarda august purskas õli välja.
Kui on teeninduse variant, siis jälgimisel leiad, et õli juurde ei tule. Hinga kergendatult ja järgmine kord raha eest tööd tellides pead kõik üle kontrollima ise.
[/quote]
Kui õli kogus üle normi, siis tavaliselt võib see olla küttega segamini. Eriti diislitel, kuna DPF põletamise tsükliajal tehakse segu rikkamaks(drossel diislitel), siis satub ka põlemata kütus kolvirõngastest mööda.
Bensukatel on täna samuti filter vahel, põletamise protsess on sama, st segu rikkaks. Või siis on lambda, või mõne muu anduri rike, millepärast kütusesegu ülirikkaks läheb.
Re: Autotehnikateema
Töömees arvas lõpuks siiski pihusti teema olevat. Soovitas kõik pihustid ära vahetada. Krt, need ligi 400 EUR tükist.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selliste arvamusdiagnooside peale on hea küsida - kui korda ei saa kas maksate remondi kinni?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Mis nende vanade pihustite kontrollimisele raha raisata, kui on teada et mitmete tonnide kütuse läbimine auto eluajal on neid nagunii juba küllalt kulutanud ja uueväärsed need ei ole.maksipoiss kirjutas: ↑30 Juun, 2023 19:31Pihusteid lihtsalt "töömees arvas" peale vahetama hakata? Need ikka kontrollitakse stendis üle enne kui vahetama hakatakse.
Igasugu asju võib kontrollida aga enamus autoomanikke ei ole nõus uurimisele kuluvat tööaega kinni maksma, kui uurimise tulemusel saab ta teada, et: "uuritav osa ei ole enam uus".
Autotehnikuid õpetatakse juba ammu mitte "testima komponente" vaid "järgima tootja juhendit" ning kui tootja juhendi järgi tuleb mõni detail asendada, siis nii peab ka remondimees tegema.
Autodiagnostikud peaks rohkem teadmisi omama, aga kui palju neid leida on?
"Õhust võetud" hinnapakkumist võiks tõlgendada niimoodi: "Ära tüüta mind oma rondiga, osta "korralik" masin ja siis külastage meid jälle."
(Mõne jaoks kindlasti liiga otsekoheselt öeldud aga nii tegelikult on.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See 2008 a Volvo mille õnnelik omanik Rebane11 on - kas see on siis klassikaliste pihustitega või ühisanumpritsega?
Kui vanakooli pihustitega siia pump lööb ikka oma koguse ja kui pihusti pole korras siis peaks ülejääk väljama sinakashalli suitsuna. Küll ühisanumpritsega siis surve on kogu aeg taga, pihusti võib korras olla aga arvuti lolliks läinud ja hoiab teda kogu aeg lahti. Mumeelest peaks mingi OBD-lugejs näitama kogust mis sealt läbi jookseb.
Ma laseks hakatuseks selle õli välja, paneks uue ja mootori käima. Siis keeraks pihustitorud ükshaaval lahti või juhtmed maha kui ilma klapikambrikaant torkimata sinna juurde pääseb ja kuulaks muusiku kõrvaga et kas pihusti lahtiühendamisel mootori töös üldse midagi muutub. Kui muutub oli tõenäoliselt korras. Kui ei siis rikkis.
Ärge näkku pekske sest mul ongi karmid testid ja Volvo hingeeluga pole elupõline VAG omanik kursis
Töömehe vigadest õlivahetusel - mitte õlikorki ei keerata ära ( siis peab põhjakatteid hakkama avama ja kellel selleks aega) vaid vana õli imetakse läbi õlivarda augu välja. Kui tundub et küll imetud lastakse raamatu järgi 5,3 liitrit asemele , õlivardast (kui see üldse on ) keegi ei kontrolli ja pärast imestatakse et mismoodi liiter üle normi sai.
Või kallatakse õli silma järgi, pannakse mootor käima et õlifilter ka korralikult täis saaks ja kallatakse peale seda ülemise normini juurde. Järgmisel hommikul on üle normi sest ei oodatud ära kuni kõik karterisse on valgunud.
Kui vanakooli pihustitega siia pump lööb ikka oma koguse ja kui pihusti pole korras siis peaks ülejääk väljama sinakashalli suitsuna. Küll ühisanumpritsega siis surve on kogu aeg taga, pihusti võib korras olla aga arvuti lolliks läinud ja hoiab teda kogu aeg lahti. Mumeelest peaks mingi OBD-lugejs näitama kogust mis sealt läbi jookseb.
Ma laseks hakatuseks selle õli välja, paneks uue ja mootori käima. Siis keeraks pihustitorud ükshaaval lahti või juhtmed maha kui ilma klapikambrikaant torkimata sinna juurde pääseb ja kuulaks muusiku kõrvaga et kas pihusti lahtiühendamisel mootori töös üldse midagi muutub. Kui muutub oli tõenäoliselt korras. Kui ei siis rikkis.
Ärge näkku pekske sest mul ongi karmid testid ja Volvo hingeeluga pole elupõline VAG omanik kursis

Töömehe vigadest õlivahetusel - mitte õlikorki ei keerata ära ( siis peab põhjakatteid hakkama avama ja kellel selleks aega) vaid vana õli imetakse läbi õlivarda augu välja. Kui tundub et küll imetud lastakse raamatu järgi 5,3 liitrit asemele , õlivardast (kui see üldse on ) keegi ei kontrolli ja pärast imestatakse et mismoodi liiter üle normi sai.
Või kallatakse õli silma järgi, pannakse mootor käima et õlifilter ka korralikult täis saaks ja kallatakse peale seda ülemise normini juurde. Järgmisel hommikul on üle normi sest ei oodatud ära kuni kõik karterisse on valgunud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline