Chiptuning maksab alla 500EURi. Võrreldes rehvijooksu hinnaga on see pigem odav.OLAVI kirjutas: ↑04 Juul, 2023 10:01Kõik oleneb, et millistes ühikutes soovid hobi tasuvust mõõta, sest pereauto praktilisel tavakasutusel paremust ei ole?
Rahaliselt ei ole mitte ükski hobi tasuv, sest kui tegevus (hobi) oleks rahaliselt tasuv oleks see "teenistus".
Emotsionaalset rahuldust muidugi annab aga lõpuks kulusid kokkulüües tuleb tõdemus, et oleks võinud parem kulutatud energiaga vingema masina jaoks raha koguda.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Oled Bolti rendiautoga ettevaatamatu, maksad tuhandetes remondi kinni.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12021 ... t-toendada
Kas sellisel firmal siis mingit omavastutuseta kaskot ei ole? Jälle mingi "üksssarve uus majandusmudel"?
Üle 2000 eurone remondiarve kliendile pähe määrida viitab lihtlabasele raha kokkuhoiule ja riskide võtmisele (kaskokindlustust ei tehta).
Isegi esinduste proovisõiduautod, mis sulle antakse, on 300 eurose omavastutusega, kui sellega avarii peaksid näiteks tegema.
Minu arvamus nende "ükssarvede" kohta on jätkuvalt hapu.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12021 ... t-toendada
Kas sellisel firmal siis mingit omavastutuseta kaskot ei ole? Jälle mingi "üksssarve uus majandusmudel"?
Üle 2000 eurone remondiarve kliendile pähe määrida viitab lihtlabasele raha kokkuhoiule ja riskide võtmisele (kaskokindlustust ei tehta).
Isegi esinduste proovisõiduautod, mis sulle antakse, on 300 eurose omavastutusega, kui sellega avarii peaksid näiteks tegema.
Minu arvamus nende "ükssarvede" kohta on jätkuvalt hapu.
Viimati muutis Kapten Trumm, 04 Juul, 2023 14:15, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Selle auto võiks ainult kollektsiooniks osta, ehk hind kasvab. Ülal pidada ma seda vist ei suudaks. Stingeri õlivahetushooldus maksab esinduses €200. Kütust maanteel 8,5l/100km, linnas 14+. Ma kahlustan, et too Brabus eeldab märksa suuremaid väljaminekuid. Muidu vaatan, et auto24 on üks "aidatud" Stinger ka müügis, seal küll ka väljalase vahetatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Juul, 2023 12:25 Kui Stingerist väheks jääb, siis peetud autosid mittepelgav inimene ostab näiteks Brabus 7,3S W210 keres. V12 mootori käigurahu on muljet avaldav, kiirendus 0-100 umbes 4 sek (sõltub suuresti pidamisest konkreetses kohas) ja maksimaalkiirus 330 kmh. Korras auto peaks saama ca 50 000 euroga ja odavamaks see auto enam ei muutu. Ja Schumacheril oli see auto universaalkerega. Ja mis kõige tähtsam, Skoda 1,0TSI mootori ressursiprobleemid sind ei hirmuta, kui hooldada ja mitte kuritarvitada, siis kestab see auto ka sinu lastelastele. Ka kujundus on pigem diskreetne, võimaldab liigse tähelepanuta sõita ka presidendi vastuvõtul treppi. Keskmine kütusekulu võib seal olla 20-30 liitri kandis 100 km peale, aga kindlasti lisavarustuse hulgas on võimalik soetada ka 200-liitrine paak.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=EuunofOJy-Y
https://www.auto24.ee/soidukid/3892920
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Noh, kui mulle jõuluvana selle soetusmaksumuse eraldaks, siis saaks selle pidamisega ehk ka hakkama, kui jutt hobiautost oleks. Eks siis ise sätiks ja parandaks. Ma ühte vähemat AMG Mercedest pean sedasi, kui midagi spetsiifilist katki ei lähe (AMG=$$$). Auto maksis neljakohalise arvu eurodes ja selle rahuldavaks kordategemiseks kulus umbes samapalju. Niipalju kui osad on Mercedese omad, siis nende hinnad on täitsa talutavad ning täiesti vabalt saadavad. Ostsin hiljuti esindusest ühe radika lõdviku, mis on AMG spetsiifiline tükk (tava-mersu oma ei sobi sinna, proovisin enne kavaldada b-varuosaga (maksis 15 eurot) - umbes 110 eurot. Kõige kallim ühekordne varuosa, mis ma ostnud olen, oli kasutatud mootori juhtmekimp, mille eest USA lammutus tahtis umbes 1000 eurot. Esindusest tellides 2500, valisin kasutatu.
Loomulikult E/S-klass on suur ja asjad on suuremad, samas noh, kui ise nt õli vahetaks, pole suurt vahet, kas 5W-40 läheb sinna sisse 1 või 2 kanistrit, rahaliselt on see umbes 25 eurone vahe. Aga noh, eks veermiku kuluosad on ikka tavalised ja kui auto pole ära trööbatud, siis rahuldavas korras amordid, pidurid jne kestavad kaua, kui sellega 5000 km suviti sõita. Noh, selline tavaliselt röögatu hinnasildiga artikkel nagu summuti (tavaline, tsingitud summuti kestab originaalosana 10a, B-osana 5-6 aastat) - taolistel autodel on see tehtud enamasti käsitööna roostevabast ja see on kvaliteetne sõna otseses tähenduses, ma polnud enne näinud summutit, mis on 29 aastat auto all olnud ja mida pole kuskilt parandatud (sest kvaliteetne roostevaba koos kvaliteetse keevitusega ei mädane lihtsalt).
Aga võrreldes BMW M-autodega on need tuuningumersud odavamad pidada. Juba seepärast, et BMW teeb taolisel toodangul peentuuningut ja see tähendab väga palju spetsiaaljuppe, kuhu tavamudelite omad ei sobi. Mersu (aga ka Audi) on orienteeritud rahulikumale ostjaskonnale, kes ringrajal ei käi ja seepärast leidub ja nendes muskelversioonide küljes palju osi, mida võid igast varuosapoest ka b-osana osta. Loomulikult pole taolised autod ka nii teravad kui BMW omad ja ei sõida taolisi ringiaegu, need on rohkem mõeldud 250 kmh Berliinist Kölni kruisimiseks.
Loomulikult E/S-klass on suur ja asjad on suuremad, samas noh, kui ise nt õli vahetaks, pole suurt vahet, kas 5W-40 läheb sinna sisse 1 või 2 kanistrit, rahaliselt on see umbes 25 eurone vahe. Aga noh, eks veermiku kuluosad on ikka tavalised ja kui auto pole ära trööbatud, siis rahuldavas korras amordid, pidurid jne kestavad kaua, kui sellega 5000 km suviti sõita. Noh, selline tavaliselt röögatu hinnasildiga artikkel nagu summuti (tavaline, tsingitud summuti kestab originaalosana 10a, B-osana 5-6 aastat) - taolistel autodel on see tehtud enamasti käsitööna roostevabast ja see on kvaliteetne sõna otseses tähenduses, ma polnud enne näinud summutit, mis on 29 aastat auto all olnud ja mida pole kuskilt parandatud (sest kvaliteetne roostevaba koos kvaliteetse keevitusega ei mädane lihtsalt).
Aga võrreldes BMW M-autodega on need tuuningumersud odavamad pidada. Juba seepärast, et BMW teeb taolisel toodangul peentuuningut ja see tähendab väga palju spetsiaaljuppe, kuhu tavamudelite omad ei sobi. Mersu (aga ka Audi) on orienteeritud rahulikumale ostjaskonnale, kes ringrajal ei käi ja seepärast leidub ja nendes muskelversioonide küljes palju osi, mida võid igast varuosapoest ka b-osana osta. Loomulikult pole taolised autod ka nii teravad kui BMW omad ja ei sõida taolisi ringiaegu, need on rohkem mõeldud 250 kmh Berliinist Kölni kruisimiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tavaline chippimine käib nii et tegija ostab faili ja laeb siis selle sinu autole peale. Minu kogemus 2017a sprinteriga ütleb et toimib ideaalselt. Aga ideaalis tuleks teha see fail käsitsi konkreetsele sõidukile mis on juba mitu korda kallim
Re: Autotehnikateema
Siin võib see oht olla et kui hooldus eb ette mingit tarkvara värskendust siis jääd oma chipist ilma. Nagu BSH aastaid tagasi vaidles silberautogaWelber kirjutas: ↑03 Juul, 2023 23:45Mu eelmisel (hobi-) autol, Isuzu kastikal, oli tuuning tehtud selles firmas:
https://www.vkmmotors.ee/chip-tuning/
Aju loetakse maha, progedesse kirjutatakse jupid juurde ja tagasi, margihoolduses ei saadud midagi aru - toimus see üsna kohe pärast auto ostmist ja garantiiajal. Võimsuse ja pöördemomendi muutust peast ei mäleta, aga 0-100 km/h kukkus 12,5 pealt 9,5-le. Kütust võttis pärast seda pigem vähem. Ühtegi füüsilist tükki ära ei vahetatud.
Re: Autotehnikateema
Kas mõtlesid sõna "tasuv" all rahakasutust või otstarvet?Some kirjutas: ↑04 Juul, 2023 14:01Chiptuning maksab alla 500EURi. Võrreldes rehvijooksu hinnaga on see pigem odav.OLAVI kirjutas: ↑04 Juul, 2023 10:01Kõik oleneb, et millistes ühikutes soovid hobi tasuvust mõõta, sest pereauto praktilisel tavakasutusel paremust ei ole?
Rahaliselt ei ole mitte ükski hobi tasuv, sest kui tegevus (hobi) oleks rahaliselt tasuv oleks see "teenistus".
Emotsionaalset rahuldust muidugi annab aga lõpuks kulusid kokkulüües tuleb tõdemus, et oleks võinud parem kulutatud energiaga vingema masina jaoks raha koguda.
Kui otstarve on "fooritaga kellelegi ärategemine", siis iga raha mis parandab tulemust on tasuv.
Aga kui otstarve on "rohkematele tädidele keelt kõrva ajada", siis on autotuunimisest tasuvam külastada "keelekasutuse" kursust.
(Ära võta isiklikult, lihtsalt mõtiskluseks.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Puhtalt uudishimust, kuidas auto iseloom muutub. Foori taga launch kontrolliga mässata ei viitsi ja järgmisel kuul saab aasta abielus oldud. Muidu kiirelt ja mugavalt liigub ta praegugi. Unustasin enne mainida, et vana sakslast ei taha juba sellepärast, et olen harjunud kahe mugavusega, mida vanadel autodel pole. Ventileeritavad istmed ja distantsi hoidev kiirusehoidja. Pikki sõite kuskil kolonnis teha väga mõnus. Muidugi vanasti ei osanud sellest puudust tunda.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Uue auto omamisega kaasneb veel üks mugavus. Saab sõita igapäevaselt ja piisab enamasti korra aastas hoolduses käimisest.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Huvitav miks 10 a. vanuse autoga nii ei saa teha?davidsoniharald kirjutas: ↑04 Juul, 2023 20:40 Uue auto omamisega kaasneb veel üks mugavus. Saab sõita igapäevaselt ja piisab enamasti korra aastas hoolduses käimisest.

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Puistan siinkohas varrukast lugusid, mis mul on viimase tööautoga juhtunud. Auto aastast 2017, uuena ostetud on hooldatud punktipealt esinduses.davidsoniharald kirjutas: ↑04 Juul, 2023 20:40 Uue auto omamisega kaasneb veel üks mugavus. Saab sõita igapäevaselt ja piisab enamasti korra aastas hoolduses käimisest.
Umbes 50 000, esimesed amordipadjad läbi - õnneks sai krobisevatega selle paar päeva sõita
Umbes 75 000 km, käigukast puruks. Olin kaks nädalat sunnitud sõitma enda autoga.
Umbes 90 000 km, generaator kutu, jäin teepeale ka. Nädal aega sõitsin oma autoga kuni seda seitsme mere tagant telliti.
Umbes 110 000 km, jälle amordipadjad läbi, seekord sai kogeda leedulaste arusaama "garantiist" - ühe padja eest tuli endal maksta, teine oli "garantii korras" - õnneks sai krobisevaga taas sõidetud.
Et pole päris nii, et uus auto on murevabalt kord aastas 200 euroses hoolduses käimine. Kui auto ost ei sisalda piiranguta asendusautot (enamikul seda pole), siis oled ikkagi jalamees, kuni seda tasuta garantiiremonti tehakse.
Kui ma järgi mõtlen, siis mu vanad autod vanuses 20-40 aastat pole mulle taolisi purakaid põhjustanud, et käigukast laiali vms. Ja genekat pole vaja Antarktikast tellida, kui enam ei lae, on piisanud 15 eurose tableti vahetamisest (mis on garaazis poole tunniga tehtav).Huvitav miks 10 a. vanuse autoga nii ei saa teha?Kui on korralikult peetud ja hooldatud auto siis täiesti vabalt. Mul naisel selline S60 ja täiesti toimib see variant.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Paneks ikka automargi ka juurde. Siis on vähemalt info olemas, muidu võrdleme pöialt äkki peenisega siin.
Aga juhtub ka kallimatega. Töökaalsase paar aastat vana Q5, tutikana ostetud, jättis ta jõululaupäevaks jalameheks. Mingi elektroonika julla minestas ära ja oligi jalamees.
Aga juhtub ka kallimatega. Töökaalsase paar aastat vana Q5, tutikana ostetud, jättis ta jõululaupäevaks jalameheks. Mingi elektroonika julla minestas ära ja oligi jalamees.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Muidugi saab. Minu mõlemad pereautod just nii toimivad ja mõlemad ostetud kolm aastat vanana. Nüüdseks vanus 11 aastat. Tuttavad, kellel on sama aasta premiumid, räägivad aga hoopis teisi lugusid. Q7 omanikul on kord kütusepump koos pihustitega "neli tonni", kord tagasild "kaks tonni" jne. Volvo mehel oli kolm autot järjest, millel kõigil läks "vahekast, kaks tonni". Neid premiumi meeste "tüüpvigasid" võib siin lõputult rääkida.Walter2 kirjutas: ↑05 Juul, 2023 8:20Huvitav miks 10 a. vanuse autoga nii ei saa teha?davidsoniharald kirjutas: ↑04 Juul, 2023 20:40 Uue auto omamisega kaasneb veel üks mugavus. Saab sõita igapäevaselt ja piisab enamasti korra aastas hoolduses käimisest.Kui on korralikult peetud ja hooldatud auto siis täiesti vabalt. Mul naisel selline S60 ja täiesti toimib see variant.
Mida uuem ja lihtsm on auto, seda suurem võimalus on võita toimivuse ja vastupidavuse loteriil. 10+ aastat vanad kolmanda neljanda ringi "premiumid" kipuvad aga olema ühed rahaaugud.
Viimati muutis davidsoniharald, 05 Juul, 2023 10:51, muudetud 1 kord kokku.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Osa mehed sõidavadki papist ja tainasplekist tehtud idamaade autodega eluaeg ja kuna nad pole eales millegi paremaga kokku puutunud, siis kuuleb sealt ka juttu "ei näe sellel premiumil üldse pointi" (minu kõmisev ja mürisev Hyundai I20 on ikka kõvasti etem) 
Eri klassi moodustavad veel need eluaegsed uue Kia omanikud, kelle ego ei luba kellegi pruugitut osta ja kes ei taha ühtegi remonti kunagi teha ega senti liigselt kulutada.
Päris kahju taolistest kohe, pole elu sees kogenud, milline sõit ühe korraliku autoga ka tundub.

Eri klassi moodustavad veel need eluaegsed uue Kia omanikud, kelle ego ei luba kellegi pruugitut osta ja kes ei taha ühtegi remonti kunagi teha ega senti liigselt kulutada.
Päris kahju taolistest kohe, pole elu sees kogenud, milline sõit ühe korraliku autoga ka tundub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Pole vist korraliku tõusva päikese maa autoga sõita saanud, et sellist juttu ajada. Päris kõike niimoodi ühe labidaga taguda ei tasu.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Marvin ja 2 külalist