Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas maksipoiss »

Smith kirjutas: 05 Juul, 2023 16:37 Ikkagi on arusaamatu, mille pagana pärast nad sõiduteele ratastega ronivad, mina sõidan jalgrattaga alati kergliiklusteel. Sõiduteel tõesti peetakse liikluseeskirjadest rohkem kinni, aga see ka tasapidi nende mopeedautode jms muutub. Need liibuvates pükstes tegelased sõidavad sõiduteel kusjuures üsna tihti ka üksteise kõrval ja ajavad juttu, siis vaatan küll nõutult seda kalli raha eest ehitatud tühja kergliiklusteed ja vangutan pead. Darwini auhinna kandidaadid.
Täpselt sama siin.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

AUtol on olemas ka piduripedaal ja kui kodanik on load saanud peab ta suutma ka ratturist mööda manööverdada.
Kas jalgrattal pole pidureid, et jalakäijast kergliiklusteel mööda manööverdada? Kui inimene jalgrattaga sõidab , peab ta oskama neid kasutada ja muu kergliiklusega arvestama samamoodi nagu peavad autojuhid jalgratastega. Kui maantee ääres on kergliiklustee on täiesti põhjendamatu nii jalakäijatel kui jalgratturitel sõiduteele ronida. Seda meelt on ka politsei ning selleks need üleüldse ehitatud ongi - turvalisuse pärast. Mõttetu virisemine pigem sinu poolt.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
hai
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 02 Apr, 2015 16:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas hai »

Ajaga lähevad autot ainult laiemaks.Kui laiaks jalgrattad läinud on? Sõidutee ei ole ainult autodele see ei kuulu neile. Kes teevad trenni sõidavad teepeal,lihtsal põhjusel.Sa ei saa 35km/h sõita kergliiklusteel seal on lapsed seal on koerad,seal on vankriga lapsevanemad kellel kõrvaklapid peas või nägupidi nutitelefonis. Ükski jalgrattur ei taha sõita otsa mõnele lapsevankriga ja sellepärast sõidetakse teepeal.Lisaks teepeal sõidetakse sellepärast et paljudes kohtades ei ole ju kergliiklusteed .Või inimsed eluaeg sõitnud sõiduteel ja kui nüüd isegi on jalakäijate tee siis pole harjutud seal sõitma.
Viimati muutis hai, 05 Juul, 2023 20:11, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Some »

Ideaalis on kõikidele oma territoorium, vastavalt liikumiskiirusele - autodele oma, ratastele/tõuksidele oma, jalakäijatele oma. Soomes vist juba ongi nii?
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas mart2 »

Smith kirjutas: 05 Juul, 2023 19:07
AUtol on olemas ka piduripedaal ja kui kodanik on load saanud peab ta suutma ka ratturist mööda manööverdada.
Kas jalgrattal pole pidureid, et jalakäijast kergliiklusteel mööda manööverdada? Kui inimene jalgrattaga sõidab , peab ta oskama neid kasutada ja muu kergliiklusega arvestama samamoodi nagu peavad autojuhid jalgratastega. Kui maantee ääres on kergliiklustee on täiesti põhjendamatu nii jalakäijatel kui jalgratturitel sõiduteele ronida. Seda meelt on ka politsei ning selleks need üleüldse ehitatud ongi - turvalisuse pärast. Mõttetu virisemine pigem sinu poolt.
Tõesti nutt ja hala...
Miks sõidavad treenijad autoteel?
- Autoteel ON LUBATUD SÕITA ja ei ole kiiruse piirangut. Mina sõidan keskmisega ~30 km/h ja lõike, kus vahepeal üle 40. Kergliiklusteel on lubatud ainult jalakäia kiirusega.
- Turvalisusest oli juttu: kergliiklusteel on väikelapsed, vanainimesed, koerajalutajad, rulluisutajad jne., kes kõik on mingis "Browni liikumises". Paljudel klapid peas ja rattakella ei kuule.

Kahjuks on Liiklusseaduse rikkujaid ratturite seas olemas, kuid sama käib ka autojuhtide kohta, kes ei anna otseliikujale teed, peatuvad/pargivad rattaraja, ei kasuta suunatuld, jne.
Koolitusest ei piisa, sest autojuhid ju käivad autokoolis ja teevad eksamid, kuid peale lubade saamist sõidavad nii nagu poleks Liiklusseadusest kuulnudki! :evil:
Mis aitaks? Kindlasti kontroll ja rahakoti kallale minek. Vahet pole, kas autojuht, jalakäia või rattur.

PS. Miks on akf-d nii närvis nende lycrast rattariiete peale? Mingi kompleks? Liiga kirjud? Muuseas, kukkumisel on nahk vähem marraskil - proovitud.
Millist vaatepilti olen jälle kõrval autodes juhtunud nägema, rattaga foori taga seistes - mis riideid või isegi ilma ... :wall:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Mina sõidan keskmisega ~30 km/h...
...ja sunnin kõiki teisi liiklejaid samuti selle kiirusega sõitma. Kusjuures foori tagant selle 30 kilomeetri üleskorjamine võtab mul viis korda kauem aega kui teistel liiklejatel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 7:33
Mina sõidan keskmisega ~30 km/h...
...ja sunnin kõiki teisi liiklejaid samuti selle kiirusega sõitma. Kusjuures foori tagant selle 30 kilomeetri üleskorjamine võtab mul viis korda kauem aega kui teistel liiklejatel.
Kui autojuht ei suuda üksikust jalgratturist, kes sõidab kenasti tee paremas servas, ilma suurema hädaldamiseta mööduda, siis peaks ta vabatahtlikult loovutama oma juhiload ja tagasi autokooli minema. Väidan, et 99% jalgratturitest saad sa niimoodi mööda, et ei pea isegi aeglustama. Vähemalt selline on minu kogemus autoroolis. Ja ka jalgratta seljas.

Võta veelkord teadmiseks, et jalgrattur on arukas inimene (enamasti arukam, kui keskmine autojuht, kuna kognitiivne võimekus on aeroobse võimekusega seotud: https://lumenpublishing.com/journals/in ... /view/5342) ja see, kus ta parasjagu sõidab on kaalutud riskide hindamise tulemus. Vähemalt enamasti on see nii.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Nutt ja hala

Postitus Postitas mart2 »

Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 7:33
Mina sõidan keskmisega ~30 km/h...
...ja sunnin kõiki teisi liiklejaid samuti selle kiirusega sõitma. Kusjuures foori tagant selle 30 kilomeetri üleskorjamine võtab mul viis korda kauem aega kui teistel liiklejatel.
No minu taha pole küll ükski auto veel pidama jäänud, sest mul on tee servas ruumi ohtrasti.
Üleval kirjutasin juba, et halbu sõitjaid on nii ratturite kui autojuhtide seas, kuid viimased ei taha seda kahjuks tunnistada.
Võiksin kihla vedada (kui oleks hasartmängija 8), et treenivast jalgratturist, kes sõidab 30+ km/h on lihtsam mööduda kui mopeedautost - sõltumata sellest, kas maanteel või ristmikul! :lol:

Aga halval tantsijal pidid kerad ka kogemata alati vales sääres olema... :wall:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Smith kirjutas: 05 Juul, 2023 16:37
Kergliiklusteedel jalutajad ei pea kinni parema käe reeglist, kulgevad ennustamatuid trajektoore pidi, lapsed sõidavad oma tõuke- ja muude ratastega ning sarnanevad browni liikumisele, gruppidega pannakse tee täiesti kinni jne
Ikkagi on arusaamatu, mille pagana pärast nad sõiduteele ratastega ronivad, mina sõidan jalgrattaga alati kergliiklusteel. Sõiduteel tõesti peetakse liikluseeskirjadest rohkem kinni, aga see ka tasapidi nende mopeedautode jms muutub. Need liibuvates pükstes tegelased sõidavad sõiduteel kusjuures üsna tihti ka üksteise kõrval ja ajavad juttu, siis vaatan küll nõutult seda kalli raha eest ehitatud tühja kergliiklusteed ja vangutan pead. Darwini auhinna kandidaadid.
Vahepeal ületab see kergtee ju sõiduteed - ja sealne sõidueesõigus/teeandmine ületab oluliselt enamike ratturite mõtlemisvõimet (või egotripi ületamise võimet). Eks see sama tõusiklik suhtumine on ka siis, kui ikka on 10 000 eurot maksev karbonfiibrist raami ja ABS piduritega ratas, siis PEAB kogu ülejäänud maailm seisma jääma, kui MINA sõidan. Ja eks palju on ka lihtsalt idikaid, kes arvavad, et jalgratturile annab roheline transport kõik vajalikud eesõigused.

Teine teema, kus probleem on igasugu kaherattalised (ka mopeedid ja mootorrattad) on ristmikud, nimelt arvab iga tõsiseltvõetav rollerimees, et TEMA PEAB SAAMA trügida kogu autorivist mööda esimeseks. Ja õnnetust sulle, kui sa ei märganud peeglisse vaadata ja keerasid liikuma hakates taolisele ette. Rääkimata möödasõitudest paremalt ja muudest sigadustest. Seepärast ma enda lastele õpetan alati, et paremale keerates tuleb reastuda nii paremale äärekivi kõrvale kui annab ja vasakule vastu telgjoont, vältimaks võimalust, et mõni kaherattaline idikas sealt hakkab läbi tuhisema. Neid on raske märgata, kiirused võivad olla suured ja olukord muutub hetkega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas wolfgang »

Mingi MAMIL-ite(middle age man in lycra) värk ilmselt. Liibukad, eriti peene kummiga süsinikratas, "kergliiklusteel sõidavad kulgejad" suhtumine. Ma olen ise ka mõelnud, mis neid selle vaevab. Peale esinemisvajaduse pole mingit muud motiivi suutnud välja mõelda.
Kui autojuht ei suuda üksikust jalgratturist, kes sõidab kenasti tee paremas servas, ilma suurema hädaldamiseta mööduda, siis peaks ta vabatahtlikult loovutama oma juhiload ja tagasi autokooli minema. Väidan, et 99% jalgratturitest saad sa niimoodi mööda, et ei pea isegi aeglustama.
on eriliselt kange väide. Ei haaku eriti järgmisega
algrattur on arukas inimene (enamasti arukam, kui keskmine autojuht, kuna kognitiivne võimekus on aeroobse võimekusega seotud:
. Terve autojuht, nimelt, üritab kedagi alla ajamata oma sõidu ära sõita ja nähes ratturit tee pervel võtab vasakule, et turvaliselt mööduda(min 1,5 m peaks vahe jääma, tuletan meelde), mis toob auto tee keskjoonele või tiba ülegi ja kui keegi vastu sõidab, võib , olenevalt olukorrast, olla vajalik ka pidurdada. Pealegi on autojuhtide seas massiliselt debiile kes oma telefone näpivad ja mitte alati ratturit märkavad, niiet sõiduteel rattamine on ohtlik hobi.
Oma kognitiivset võimekust saab arendada ka joostes või maastikurattaga sõites(nendega saab sama liibuvates kombedes sõita). Maastikuratas on ka oluliselt universaalsem riist, kui maantee oma, kuigi aeglasem. Aga pulsisagedusele kiirus maapinna suhtes mõju ei avalda. Koormus loeb.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 8:37 ... kui ikka on 10 000 eurot maksev karbonfiibrist raami ja ABS piduritega ratas, ...
1. karbonfiiber on värdsõna. Süsninkkiud on selle maakeelne nimi
2. Mitut sellist ratast oled sa oma elus näinud? Ükski MAMIL sellise rattaga ei sõida. Ma elan vallas, kus on Eesti kõrgeim keskmine sissetulek elaniku kohta ja käin tubli paar-kolm korda rattaga sõitmas iga nädal. Tean ühte sellist venda, kes sõidab tipptasemel temposõidu rattaga (süsinikraam, fikseeritud kõrgusega sadualpost, küünarnukitoed, udupeen raam, taga ketasratas jne.) treeninguid. Miks ta seda teeb, ma ei tea. Vbl see on tema ainus ratas. Ilmselgelt on tegemist sportlasega. Tema keskmine kiirus on silma järgi ca. 40-45km/h. Tõsiselt soovitad tal kergliiklusteel sõita? Pakun, et kui ta seda teeks, saaks igal teisel tema trennil mõni laps või koer surma või vigastada. Kus ta siis sõitma peaks?
wolfgang kirjutas: 06 Juul, 2023 8:44 Mingi MAMIL-ite(middle age man in lycra) värk ilmselt. Liibukad, eriti peene kummiga süsinikratas, "kergliiklusteel sõidavad kulgejad" suhtumine. Ma olen ise ka mõelnud, mis neid selle vaevab. Peale esinemisvajaduse pole mingit muud motiivi suutnud välja mõelda.
Aga mis see sinu asi on? Sõidab kodanik kasvõi klounikostüümis, kui tahab. Mida sa siis ootad, et inimesed sõidaksid jalgrattaga Marati puuvillastes dressides või teksades? Poest ei olegi mitte midagi muud saada rattasõidu jaoks. Pätsiga püksid on eranditult liibukad.
Ja inimesed, kes soovitavad tõesti rattasõitu treenijatel sõita alati kergliiklusteel võiksid ise korra proovida seal 30km/h sõita. Pooltel juhtudel saab (ja mina isiklikult ka siis sõidan, kui saab). Pooltel juhtudel mitte, sest liiga ohtlik on. Kui mõte kaugemale ei küüni, kui "esinemisvajadus", siis on viga mõtleja puudulikkuses.
wolfgang kirjutas: 06 Juul, 2023 8:44 Terve autojuht, nimelt, üritab kedagi alla ajamata oma sõidu ära sõita ja nähes ratturit tee pervel võtab vasakule, et turvaliselt mööduda(min 1,5 m peaks vahe jääma, tuletan meelde), mis toob auto tee keskjoonele või tiba ülegi ja kui keegi vastu sõidab, võib , olenevalt olukorrast, olla vajalik ka pidurdada.
Selle pärast ma väidangi, et 99% ei pea sa isegi hoogu vähendama, sest enamasti ei tule sulle kedagi vastu. Kui vaja, siis pidurdad. Ja debiil, kes mobiili näpib, põrkub ennem teise auto, kui jalgratturiga, sest rattureid on mitu suurusjärku vähem.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas: 06 Juul, 2023 9:10
1. karbonfiiber on värdsõna. Süsninkkiud on selle maakeelne nimi
2. Mitut sellist ratast oled sa oma elus näinud? Ükski MAMIL sellise rattaga ei sõida. Ma elan vallas, kus on Eesti kõrgeim keskmine sissetulek elaniku kohta ja käin tubli paar-kolm korda rattaga sõitmas iga nädal. Tean ühte sellist venda, kes sõidab tipptasemel trialirattaga (süsinikraam, fikseeritud kõrgusega sadualpost, küünarnukitoed, udupeen raam jne.) treeninguid. Miks ta seda teeb, ma ei tea. Vbl see on tema ainus ratas. Ilmselgelt on tegemist sportlasega. Tema keskmine kiirus on silma järgi ca. 40-45km/h. Tõsiselt soovitad tal kergliiklusteel sõita? Pakun, et kui ta seda teeks, saaks igal teisel tema trennil mõni laps või koer surma või vigastada. Kus ta siis sõitma peaks?
Sa vist ei lugenud mõttega. Küsimus pole mitte selles, et sõidetakse sõiduteel, vaid KUIDAS sõiduteel käitutakse. See, et äkki eikuskilt tuiskab mingi lycra-mees oma rattaga välja ja vuhiseb kahe autorea (või autorea ja äärekivi) vahel olevast vaevu meetrisest vahelst läbi (hea, et lenksuotsaga ei riiva) ja sellega lihtsalt ehmatab autojuhti või hullemal juhul nende trajektoorid ristuvad. Täpselt samamoodi eiravad need "sportratturid" teeandmise korda ülekäiguradadel (üks väga ohtlik koht on Akadeemia teel, kus sõidutee ristub kergteega, no mõni idikas kihutab lausa pidurdamata sealt üle (kuigi ta peab sadulast maha tulema) ja kui julged signaaliga oma nördimust näidata, näidatakse sulle selja tagant keskmist sõrme ka.

Paraku taoline element sellest aru ei saa, et kohtumisel autoga jäävad nad kaotajaks, isegi kui mitte juriidiliselt, siis füüsiliselt ikkagi. Ja kui piisavalt viga ei saa, siis vihase autojuhi rusika eest ei pruugi kaitset olla.

Minul ajas see roheliste möla "liikusraevu all kannatavatest jalgratturitest" turjakarvad küll turri, mida kuradit, täielik kallutatud möla, liikluses on vastupidi ja sõimata saavad need ratturid enamasti asja eest.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Juul, 2023 9:40, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas wolfgang »

Ma sõidangi rattaga teksades enamus ajast. Talvejope seljas, kuna valdavalt on õues külm, tuul ja/või vihm. Suvel muidugi lühkarites ja T-särgis. Kuna mul maastikuratas(laiad kummid, kärn) ja ei ürita pulssi piirajasse ajada siis 30 km/h liiga tihti ette ei tule. Kaasliiklejatest möödumiseks pidurdamist ja taaskiirendamist võib samuti võtta trennina.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 8:37
Teine teema, kus probleem on igasugu kaherattalised (ka mopeedid ja mootorrattad) on ristmikud, nimelt arvab iga tõsiseltvõetav rollerimees, et TEMA PEAB SAAMA trügida kogu autorivist mööda esimeseks. Ja õnnetust sulle, kui sa ei märganud peeglisse vaadata ja keerasid liikuma hakates taolisele ette. Rääkimata möödasõitudest paremalt ja muudest sigadustest. Seepärast ma enda lastele õpetan alati, et paremale keerates tuleb reastuda nii paremale äärekivi kõrvale kui annab ja vasakule vastu telgjoont, vältimaks võimalust, et mõni kaherattaline idikas sealt hakkab läbi tuhisema. Neid on raske märgata, kiirused võivad olla suured ja olukord muutub hetkega.
Ah et sina oledki see emm, kes ummikus mootorrattaid läbi ei lase. Eks su muidki postitusi lugedes võib aru saada, et viisakas liiklemine ja teiste liiklejatega arvestamine ei ole sinu jaoks eriti tuttavad asjad. Ikka mina ja minu eesõigus.

Mul tekkis küsimus, et kui sa liikuma hakates sellisele ette keerad, siis äkki peaks sõidutunde võtma?
Viimati muutis AMvA, 06 Juul, 2023 9:42, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul on neid sõidutunde sinust tunduvalt rohkem, niiet tänan muretsemast.
Lihtsalt kui keeran paremale, siis minu ja äärekivi vahelt ei hakka ükski ratturist, tõuksi või mootorrattajuhist emm mööda trügima. Ongi kõik. Mingu autokooli tagasi. Ja kui ootan vasakpööret, siis minust vasakult ei hakka ka keegi mööda trügima. Mingi läbi vastassuuna kui kihk nii suur on.
t viisakas liiklemine ja teiste liiklejatega arvestamine ei ole sinu jaoks eriti tuttavad asjad. Ikka mina ja minu eesõigus.
Igast praost läbi trügimine, autojuhi ehmatamine ja ette keeramine pole viisakas liiklemine, taolisele labasuusele samamoodi vastata on täiesti viisakusreeglite kohane.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Juul, 2023 9:45, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist