Ma liiklen igapäevaselt autoga Tallinnas ja mul ei ole siiani mitte kunagi tekkinud olukorda, kus jalgrattur takistaks mu liiklemist. Kui kellelgi on pidevad probleemid jalgratturitega, siis peaks vist eelkõige peeglisse vaatama.Lemet kirjutas: ↑07 Juul, 2023 10:03
Ja mille poolest see suhtumine on halvem suhtumisest "mina ja minu jalgratas:? Et lugupeetav peab igati õigustatuks, kui üks tolvan paneb terve sõidurea enda järel kiirusega 20-30 km/h liikuma? Rääkimata sellest, et fooritsüklite läbitavus tema armust kordades väiksemaks muutub.
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Eeldus, et jalgrattaga liiklejad omavad ainult ühistranspordiga liiklemise kogemust, on olemuslikult vale.
Tõesti "eeskujulik liikleja", kellel on ka teiste suunas midagi möliseda. Pakun, et sa kimad mööda linna suht sellises stiilis: https://youtu.be/rj0d5VTTMSU?t=17
Re: Liikluse planeerimisest
Ilmselt pole sa sattunud mõnel vahemeremaal trakatsi või suisa hobuveoki sabas kitsal mägiteel sõitma. Ilusti mahtusid sinna nii kohalikud külamehed oma päevinäinud pikapidega, turiste täis bussid kui välismaalased kallimate/nooblimate liikuritega. Ning jaksasid kõik ära oodata millal lugupeetav oma koduhoovini jõudis üritamata temast mööda pressides kellegi elu ohtu seada. Teistega arvestamine ning nõrgemate tolereerimine. Eestis ilmselt nii ei saaks sest siinsete liiklejate ego on lihtsalt nii suur et see ei mahu koos teistega teedele-tänavatele ära. Hetkest kui autouks kinni tõmmatakse muutuvad ka kõige viisakamad ja vaguramad tallekesed möirakiskjateks ja emalõvideks sest kalli raha eest omandatud liikur on tema privaattsoon ja häda neile, kes seda ohustama kipuvad. Rahvuslik eripära mis muud..Ja mille poolest see suhtumine on halvem suhtumisest "mina ja minu jalgratas:? Et lugupeetav peab igati õigustatuks, kui üks tolvan paneb terve sõidurea enda järel kiirusega 20-30 km/h liikuma? Rääkimata sellest, et fooritsüklite läbitavus tema armust kordades väiksemaks muutub.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Liikluse planeerimisest
Lemet kirjutas: ↑07 Juul, 2023 10:12
...
P.S. Mul on üks tuttav, kes regulaarselt käib Viimsist Männikule tööle jalgrattaga, kasutamata selleks ülepea tiheda liiklusega sõiduteid. Ja saab suurepäraselt trenniga hakkama, osaleb Põhjamaades ja Euroopas 300 km+ võistlustel. Nii et saab ka linnas edukalt trenni teha, ronimata selleks tiheda liiklusega trassidele autojuhtidele peavalu valmistama.
Kui inimene linna ei tunne, siis sõidabki rattaga "bussi taga", ehk nendel tänavatel kus toimub ühistransport, sest ei tea teiste teede olemasolust.
Kuna linnaametnikud sõidavad ise autoga, siis ka nemad ei oska leida sobivaid liikluskoridore.
Seni kuni rattateid tehakse "tavakasutaja häältega" poliitilist profiiti püüdes ei tõuse teadlike rattasõitjate (neid on vähemus) hääl esile rattateede planeerimisel.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Nii loll ei ole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.Kilo Tango kirjutas: ↑07 Juul, 2023 10:31...
Tõesti "eeskujulik liikleja", kellel on ka teiste suunas midagi möliseda. ....

Noorena sõitsin iga suvepäev linnas jalgrattaga spidomeetri järgi 50km.
Tänapäeval liiklen linnas autoga ja kodualevis on nüüd kergliiklusteed mida mööda poodi sõita.
Autos on kaamera, probleemsete olukordade lahendamiseks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Selline pilt tekkib lugedes noorte kirjutatut ja jälgides linnaliiklust.
Kas tasub "mõistmatut teemat" nimetada rumalaks?
Tasub lugeda erinevaid (noorte, probleemsete) liiklejate sots.meedia gruppe, kus arutatakse linnaliikluse kergliikluse planeerimise arengute üle ja näete, et vanemate seltsimeeste soovitusi sõiduteekonna planeerimisel ei peeta miskiks.
Agaramad nõuavad isegi eraldi "jalgratta kiirrada" sõiduteele, Lasnamäe kanalisse ja Järvevana teele.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Kuuel kuul aastast saan jalgrattast täiesti aru, meie peres ka kõigil jalgrattad. Aga milleks kasutatakse jalgrattateid ülejäänud kuudel?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Vaatab alljärgnevat videot: https://www.youtube.com/watch?v=X6EaJ1Zd8Kk
Muide, ma olen käinud proovi pärast talv läbi jalgrattag tööl. Naelkummid alla ja pole hullu midagi. Alla -10 oli parem sõita balaklavaga.
Re: Liikluse planeerimisest
Kus on vale?Kilo Tango kirjutas: ↑07 Juul, 2023 10:31Eeldus, et jalgrattaga liiklejad omavad ainult ühistranspordiga liiklemise kogemust, on olemuslikult vale. ...
Sina kasutad sõna "ainult", mitte mina?
Kui kergliikuri juhil puudub vanuse tõttu teiste sõidukite juhtimise õigus, siis ei saagi temal olla täismõõtmelise mootorsõiduki juhtimise isiklikku kogemust.
Tema isiklik sõidukogemus saab olla ainult "reisija kogemus".
Ja kuna selline Liiklusseadust mittetundev grupp on kõige kõvema emotsionaalse kisaga "oma õiguste nõudjad", siis on ka neid kõige rohkem kuulda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
See vast pigem fanaatikute lõbu. Väga harva kui kergliiklusteel talvel mõnda jalgratturit näeb. Võimalik sõita kindlasti aga kas ka mõnus?Kilo Tango kirjutas: ↑07 Juul, 2023 11:07Vaatab alljärgnevat videot: https://www.youtube.com/watch?v=X6EaJ1Zd8Kk
Muide, ma olen käinud proovi pärast talv läbi jalgrattag tööl. Naelkummid alla ja pole hullu midagi. Alla -10 oli parem sõita balaklavaga.
Re: Liikluse planeerimisest
Kuidas see liiklusõnnetuste statistika, mis siin mõni postitus tagasi välja toodi, oligi??? 80%?? Minul pole mingeid probleeme, pigem on need tõukseritel ja jalgratturitel.Ma liiklen igapäevaselt autoga Tallinnas ja mul ei ole siiani mitte kunagi tekkinud olukorda, kus jalgrattur takistaks mu liiklemist. Kui kellelgi on pidevad probleemid jalgratturitega, siis peaks vist eelkõige peeglisse vaatama.
Rohkem kui küll. Portugal, Hispaania , Prantsusmas, Itaalia, Malta- kõik on risti ja põiki läbi sõidetud- lihtsalt töö on selline. Ja sealsest liiklusest võin ma lugupeetavale pikki loenguid pidada.Ilmselt pole sa sattunud mõnel vahemeremaal trakatsi või suisa hobuveoki sabas kitsal mägiteel sõitma. Ilusti mahtusid sinna nii kohalikud külamehed oma päevinäinud pikapidega, turiste täis bussid kui välismaalased kallimate/nooblimate liikuriteg
Nii ja naa...selliseid tolavaskasi oli sel nädalal kahel korral õnn kohataMulle tundub see pastakst imetud probleemina.
Kusjuures mõlemal korral tekitasid nad probleemi Pirita Selverist Randvere tee ristini. On seda palju või vähe, jääb igaühe enda otsustada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kui see on tõsi, siis on sul mingi juhtimispuue. Peaksid kiiremas korras juhiload loovutama. Kogu sellel alal on sul kasutada 2 parallelset sõidurida ja kui sa neid kasutades ühest jalgratturist mööda ei saa, siis on probleem rooli ja istme vahel, mitte jalgratturis.
Tõenäolisem on, et sa valetad. 2 jalgratturit ei saa põhjustada probleeme Pirita Selverist Randvere tee ristini.
Re: Liikluse planeerimisest
Kaunikesti loll avaldus IMHO. Mõlemad sõiduread on kella poole viie paiku tihedalt autosid täis ja reavahetus on asjatu tõmblemine ning niigi närvilise liikluse veelgi närviliseks muutmine.Kui see on tõsi, siis on sul mingi juhtimispuue. Peaksid kiiremas korras juhiload loovutama. Kogu sellel alal on sul kasutada 2 parallelset sõidurida ja kui sa neid kasutades ühest jalgratturist mööda ei saa, siis on probleem rooli ja istme vahel, mitte jalgratturis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
No ei ole tõsi. Ma olen seda otsa sõitnud tubli 25+ aastat. Alati on võimalust rida vahetada. Alati. Kui sinu reas on mingi takistus, siis on reavahetus igati õigustatud. Nimetada seda "asjatuks tõmblemiseks" näitab veelkord, et sa peaksid juhiload loovutama.
Pigem on su vihapurske põhjuseks kadedus, sest nimetatud jalgrattur liiklus ilmselt ummikuga sama kiiresti või kiiremini.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist