Noh , eks inimesed ongi erinevad. Minu jutt sai alguse sellest, et konkreetselt mind üsna tihti kodukandis sõites häirivad need liibuvates pükstes keskealised mehed, kes sõidavad kurvilisel maanteel. Ma pean pidevalt kiirust oluliselt vähendama, sest samal hetkel jalgratas/mina/vastutulev auto ei saa samal joonel olla - ma oleksin jalgratturile liiga lähedal ja ohustaksin teda. Nüüd väike nüanss - kõrval on praktiliselt tühi kergliiklusee.või sõiduteel liigeldes ei näita käega suunda, kui hakkavad manöövrit sooritama. siin pikalt kirjutatud muud X probleemid mulle suht arusaamatud.
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Jälle need liibuvad püksid. Saa ükskord üle. Mis nad peavad sinu meeleheaks palja peega sõitma või? Ma tean, et meil on üks tolvan siin foorumis, kes arvab, et jalgrattaga võib sõita ainult teksapükstes (mis on ka, tundub, ainus pükste liik, mis mehele sobivaks on tunnistatud peale laiguliste), aga praktiliselt treenivale jalgratturile need ei sobi.
Re: Liikluse planeerimisest
Milleks treenid? Tuurdöfraansiks või? CO2 emissiooni vaates on mõistlikum üritada ka muid sõite ratta seljas teha, kui "treenida". Või käidki liibuvates kogu aeg?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
No ja kui käiksin kogu aeg liibukates, siis mis see sinu asi on? Üleüldse on Eestis millegipärast teiste riietus kole paljude inimeste asi. Aga tõsiasi on see, et kui sa soovid rattasõidu riideid, siis muud ei olegi poest saada. Ja keegi pole endiselt vastanud, et mis see muu peaks olema. Peale kõige on need liibuvad püksid sel otstarbel kõige mugavamad.
Ja mis see sinu asi on, milleks ma treenin? Praegu treenin iseenda jaoks, sest mulle meeldib. Minu praegune trennirutiin on muidu selline: Päev 1: jõutrenn; Päev 2: rattasõit; Päev 3: jooks. Siis puhkepäev ja kordus. Praegu on aeroobse otsa asju vähem, sest kunstinäitusel käies kukkusin ja vana põlvevigastus andis tunna. Eile käisin näiteks hoopis ujumas. Aga veelkord - see, milleks ja mis riietes mina treenin ei puutu kuidagi teemasse ja ei ole sinu asi. Tahan siis treenin kasvõi klouni kostüümis ja sul pole endiselt põhjust mulle (või mistahes teisele ratturile) seda ette heita.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Liikluse planeerimisest
Täiesti nõus, aga ise kekkad siin oma liibukatega. Mis sa siis pröökad, kui veids torgitakse? Kui mõnda rattapoodi sisse juhtud astuma siis võid kergesti avastada, et rattariided põlegi kõik liibukad. Kui hargivahe ei kannata muu kui pampersiga püksi siis võib ka sadulat vahetada. Muidugi ei pea, aga see võimalus on. Rattasõit hakkab oluliselt rohkem meeldima kohe. Mul on kasutusel miskit sellist https://www.brooksengland.com/en_eu/flyer-special.htmlAga veelkord - see, milleks ja mis riietes mina treenin ei puutu kuidagi teemasse ja ei ole sinu asi.
Re: Liikluse planeerimisest
Liibuvate pükste hirm on ikka võimas meie mail. Eks need kadetsejad tahaks ka mugavaid trenni/ sõiduriideid aga matslik mehelikkus ei luba - no selline poetaguste alfade eluvaade või hirm, teiste arvamuse ees on mugavusest võimsam. Aga see selleks.
Jalgratturite ning autode äramahtumine linnaruumi ning eelnevad kümme lehte egoistlikku plära on tegelikult valus lugeda, kuna kõige häälekamad on oma lahterdamises absoluutsed ning ei tunnista ei erandeid ega gruppide siseseid erisusi eesmärkides ja vahendites.
Mina näen olukorda järgnevalt:
Kergliiklustee - see on kulgemiseks punktist A punkti B kergliiklejatele. Seal peavad saama liikuda sarnaste kiirustega nii käruemmed, liibuvate püksteta linnavurled, jalakäijad ja kasvõi koerad ja kassid. Liikumine on kaootiline ning kiiresti liikuvaid indiviide mitte soosiv. Seega kui mul on vaja kulgeda jalgsi või nautida linna ratta või tõuksi otsas valin ma alati kergliiklustee. Hea lahendus on näiteks kergliiklustee poolitamine jalakäiatele ja rattaga liiklejatele, hõredama liiklusvoo puhul ei pea isegi sõidusuundi eraldama (nt tallinas tondil), veel parem on eraldi märgistatud teed ratturitele ja ülejäänutele (nt valga jõeäärne osa).
Jalgratta tee - see on koht, kus ei tohiks olla kohta aeglastele jalakäiatele ega kõrvuti kogu teelaiuses kulgevatele käruemmedele. Liikumine on suunatud. Samas on oht kiiresti liikudes takerduda näiteks aeglasemini liikuvate isa ja poja rattaduo taha vms. Sellest ei pääse ning peab ootama / otsima võimalust möödumkseks. Probleem on trajektooride valikus - marsruudid on enamasti piiratud ning igale poole ei vii.
Sisetänavad - enamasti piiratud kiirusega autodele ning täis liikumist ka nõrgemate liiklejate poolt - lapsed ratastega, jooksjad, tõuksid jms (erkti kui kõnniteed on kehvas seisus võo olematud). Jälle ei saa jalgrattaga kiiresti sõita ning autoga jäävad ka kõik ettearvamatult ette.
Kõrvalteed - liiklust vähe, aeglased liikujad olematud, mistõttu ongi tegemist linnaümbruses ideaalsema rattasõidu keskkonnaga. Kuid peab arvestama autodega - kui ratturil on ettekujutus autojuhtimisest, siis enamasti valitakse ka sobilik trajektoor ning välditakse kurvis grupiviisilist suitsiidi. Need liibuvad tolad, keda võib oma autokapotilt peale kurvi avastada on minu arvates sama väärtusega elundidoonorid nagu ka füüsikaseaduste eirajad mootorratta otsas, kahjutunne puudub.
Põhimaanteed - siia ei tohiks ratturil asja olla, seda enam, et ma ei saa aru, mis nauding on kulgeda autorongi ja teepiirde vahel.
Linna peatänavad - siin ei tohiks spordiga midagi pistmist olla ning üksikud ratturid, kes on piisavalt julged, et sõita liiklusvoolus saavad enamasti hakkama.
Ma ise käin lastega sõitmas kergliiklusteedel ja jalgrattateedel ning kiiremaid sõite teen kõrvalteedel. Kui mul on vaja linnas kulgeda siis tallinna tänavatel eelistan ratta seljas kõnniteed, samas ülejäänud eestis saab ka autode vahel rahuldavalt sõodetud. Probleem on pigem noorte juhtide rohkuses, kes ise ei ole olnud aktiivsed ratturid nooruses nig nüüdses liikluspildis ei saa aru, mis asi see jalgrattur nüüd on.
Ja foori taga surun ennast ette mitte autode ja kõnnitee vahel, vaid mööda kõnniteed, siis saab veel jalakäija fooriga vahest rohelisega üle ka)
Jalgratturite ning autode äramahtumine linnaruumi ning eelnevad kümme lehte egoistlikku plära on tegelikult valus lugeda, kuna kõige häälekamad on oma lahterdamises absoluutsed ning ei tunnista ei erandeid ega gruppide siseseid erisusi eesmärkides ja vahendites.
Mina näen olukorda järgnevalt:
Kergliiklustee - see on kulgemiseks punktist A punkti B kergliiklejatele. Seal peavad saama liikuda sarnaste kiirustega nii käruemmed, liibuvate püksteta linnavurled, jalakäijad ja kasvõi koerad ja kassid. Liikumine on kaootiline ning kiiresti liikuvaid indiviide mitte soosiv. Seega kui mul on vaja kulgeda jalgsi või nautida linna ratta või tõuksi otsas valin ma alati kergliiklustee. Hea lahendus on näiteks kergliiklustee poolitamine jalakäiatele ja rattaga liiklejatele, hõredama liiklusvoo puhul ei pea isegi sõidusuundi eraldama (nt tallinas tondil), veel parem on eraldi märgistatud teed ratturitele ja ülejäänutele (nt valga jõeäärne osa).
Jalgratta tee - see on koht, kus ei tohiks olla kohta aeglastele jalakäiatele ega kõrvuti kogu teelaiuses kulgevatele käruemmedele. Liikumine on suunatud. Samas on oht kiiresti liikudes takerduda näiteks aeglasemini liikuvate isa ja poja rattaduo taha vms. Sellest ei pääse ning peab ootama / otsima võimalust möödumkseks. Probleem on trajektooride valikus - marsruudid on enamasti piiratud ning igale poole ei vii.
Sisetänavad - enamasti piiratud kiirusega autodele ning täis liikumist ka nõrgemate liiklejate poolt - lapsed ratastega, jooksjad, tõuksid jms (erkti kui kõnniteed on kehvas seisus võo olematud). Jälle ei saa jalgrattaga kiiresti sõita ning autoga jäävad ka kõik ettearvamatult ette.
Kõrvalteed - liiklust vähe, aeglased liikujad olematud, mistõttu ongi tegemist linnaümbruses ideaalsema rattasõidu keskkonnaga. Kuid peab arvestama autodega - kui ratturil on ettekujutus autojuhtimisest, siis enamasti valitakse ka sobilik trajektoor ning välditakse kurvis grupiviisilist suitsiidi. Need liibuvad tolad, keda võib oma autokapotilt peale kurvi avastada on minu arvates sama väärtusega elundidoonorid nagu ka füüsikaseaduste eirajad mootorratta otsas, kahjutunne puudub.
Põhimaanteed - siia ei tohiks ratturil asja olla, seda enam, et ma ei saa aru, mis nauding on kulgeda autorongi ja teepiirde vahel.
Linna peatänavad - siin ei tohiks spordiga midagi pistmist olla ning üksikud ratturid, kes on piisavalt julged, et sõita liiklusvoolus saavad enamasti hakkama.
Ma ise käin lastega sõitmas kergliiklusteedel ja jalgrattateedel ning kiiremaid sõite teen kõrvalteedel. Kui mul on vaja linnas kulgeda siis tallinna tänavatel eelistan ratta seljas kõnniteed, samas ülejäänud eestis saab ka autode vahel rahuldavalt sõodetud. Probleem on pigem noorte juhtide rohkuses, kes ise ei ole olnud aktiivsed ratturid nooruses nig nüüdses liikluspildis ei saa aru, mis asi see jalgrattur nüüd on.
Ja foori taga surun ennast ette mitte autode ja kõnnitee vahel, vaid mööda kõnniteed, siis saab veel jalakäija fooriga vahest rohelisega üle ka)
Re: Liikluse planeerimisest
Miks hea akf Kilot Tango keskendub nendele liibukatele? See oli lihtsalt indiviidi kirjeldus, asi mis mind häiris oli tegu (sõidab maanteel kui kõrval on tühi kergliiklustee). Järelikult need liibukad on õrn koht mingil põhjusel . Sama nagu neegri kohta peab mustanahaline mingil põhjusel ütlema. Kui nii väga meeldivad siis kanna, praegu justkui ei tohiks jalgratturit üldse kirjeldadagi riietuse alusel.Nüüd väike nüanss - kõrval on praktiliselt tühi kergliiklusee.
Offtopic: Must kass sittus mulle ukse ette. Probleem on sittumises, mitte kassi värvis!
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Liibuvate pükste hirm on ikka võimas meie mail. Eks need kadetsejad tahaks ka mugavaid trenni/ sõiduriideid aga matslik mehelikkus ei luba - no selline poetaguste alfade eluvaade või hirm, teiste arvamuse ees on mugavusest võimsam. Aga see selleks.

Keskealiselt lycra-meestel liibukaid kanda on täpselt sama suur õigus kui “poetagustel alfadel” muiata neid nähes
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Ja sinu poolt postitatud pildil näib probleem olevat ka milleski muus kui lükras.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Liikluse planeerimisest
No kui Selver juba väljastab PPA asemel ID kaarte, passe jms, siis ega see vist kaugel enam pole, kui Rimi hakkab väär- ja kuriteoavaldusi vastu võtma, Maxima relvalubasid ning Maksimarket elamis- ja töölubasid väljastama...davidsoniharald kirjutas: ↑13 Juul, 2023 12:59 Positiivseid arenguid teemasse: https://lugejakiri.ee/suur-lugu-riik-pl ... _yQ9V7vcrA
![]()


Aga, et teemas püsida, siis...
Kitsastest liiklusoludest ja liiklemise korraldamisest ning eeskirjade rikkumisel karistustest 1848 aastal
Re: Liikluse planeerimisest
Iga rattasõit ei ole sportlik sõit. Kahju, kui asjast räägib inimene, kes sellest aru ei saa ...wolfgang kirjutas: ↑13 Juul, 2023 13:07 ... Kui hargivahe ei kannata muu kui pampersiga püksi siis võib ka sadulat vahetada. Muidugi ei pea, aga see võimalus on. Rattasõit hakkab oluliselt rohkem meeldima kohe. Mul on kasutusel miskit sellist https://www.brooksengland.com/en_eu/flyer-special.html

Sadulapehmendus e. "pampers" on vajalik siis, kui sportlikult sõidetakse pikka maad või pikemat aega ja spetsiaalsadulaga, lühikest maad võid sõita millega iganes ning kas või trussikutes...

Pampers pehmendab ainult tuharate alust vajalikku piirkonda, mitte kogu jalgevahet. Tema efektiivseks tööks PEAVAD püksid olema tihedalt ümber (ilma aluspüksteta!).
Sportsadulad tehakse otstarbest, sõiduasendist ja vaagna kujust lähtuvalt ning need kõvad just selle pärast, et ei häiriks vere liikumist jalgade vahel. Lai ning pehme vaht- või silikoonsadul on pikal kasutamisel hoopis kahjulikud verevarustusele ja "poovad" närve!
Lühidalt - poes käi millega tahad, kuid pikalt sporti teha ilma "liibukateta" ei saa!
Toodud Brooksi sadul ei ole sportsadul, kuid sama hinnaga saan korraliku eesmärgipärase sadula, "pampersiga" püksid ning jääb raha ülegi.

PS. Miks ülekaalulisi on rattal rohkem kui jooksurajal? Märksõna - põlved ...
Post oli tutvustav eesmärgiga, rohkem seda siin ei lahka, sest ei puuduta liikluse reguleerimist.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
1. Ei ole mina oma liibukatega kordagi kekanud. Ma ise ei sõidagi sellise klassikalise kileviinerina ringi ehkki liibuvad püksid on mul olemas ja kasutusel akf mart2 toodud põhjustel. Ärritun selle peale, kui keegi peab teise inimese riietust mingiks argumendiks liikluskultuuri koha pealt. Üldiselt fraasiga "... liibukates keskealised ..." (mis ei ole lihtsalt indiviid kirjeldus, vaid selge halvustamine) üritatakse näidata, et ju on tegemist ühtede ääretult rumalate inimestega, kes ei taipa ennast normaalselt riidesse panna (mehele on ju lubatud ainult teksad Eestis teatavasti) ja sõidavad pea laiali otsas suvaliste kohtade peal liikluseeskirja tundmata. Mõlemad argumendid tegelikult ei päde - keskmise jalgratturi IQ on kõrgem, kui keskmise autojuhi oma (kuna aeroobne võimekus on kognitiivse võimekusega korrelatsioonis ja põhjuslikult seotud) ja sellest tulenevalt on neil ka oma agentsus, mis ei ole sugugi halvem, kui autojuhi oma (saati, et samad inimesed sõidavad ka autoga).wolfgang kirjutas: ↑13 Juul, 2023 13:07Täiesti nõus, aga ise kekkad siin oma liibukatega. Mis sa siis pröökad, kui veids torgitakse? Kui mõnda rattapoodi sisse juhtud astuma siis võid kergesti avastada, et rattariided põlegi kõik liibukad. Kui hargivahe ei kannata muu kui pampersiga püksi siis võib ka sadulat vahetada. Muidugi ei pea, aga see võimalus on. Rattasõit hakkab oluliselt rohkem meeldima kohe. Mul on kasutusel miskit sellist https://www.brooksengland.com/en_eu/flyer-special.htmlAga veelkord - see, milleks ja mis riietes mina treenin ei puutu kuidagi teemasse ja ei ole sinu asi.
2. Nimetatud Brooksi sadul on ilus ja tore, aga see on (nagu akf mart2 juba näitas) hipsteritele linna vahel eputamiseks. Mitte treenimiseks.
3. Mina vaatan seda akf smith-i poolt toodud pilti pigem sellise pilguga, et tubli mees, kes on ennast käsile võtnud ja hakanud mingitki sporti tegema. Kandku oma liibukaid, kui seda vajalikuks peab. Ilmselgelt on tegemist hea huumorimeelega enesekindla tüübiga. Vastasel korral ei oleks ta sellises vormis avalikkuse ette ilmunud.
Just tulin oma Haabneeme-Kelvingi-Leppneeme-Randvere-Muuga-Mähe ringilt. Sõitsin mööda kõiksugu teid vastavalt sellele, kus on mul turvalisem ja mugavam. Nagu alati. Ei seganud kedagi ja keegi mind ka ei seganud. Nägin kahte klassikalist MAMIL-it. Ei erutunud.
Viimati muutis Kilo Tango, 13 Juul, 2023 21:23, muudetud 1 kord kokku.
Re: Liikluse planeerimisest
Tegelikult energiakasutuse mõistes on sul ilmselt soodsam Bolti tõuks rentida kui oma ratta seljas vändata.
Ja teiseks - mis see sinu asi on kui teine treenibki Tour de France'ks? Las ta siis, kurat võtaks, väntab... probleem on ju selles, et ühest küljest väntajad ei saa kergliiklusteel koerte ja lapsevankrite keskel trenni teha ning paralleelsel "sõiduteel" ei saa, sest autojuhtidele ei meeldi. Rohkem teineteisemõistmist, härrased ja prouased! 30 sekundit ratturi taga jahtumispausi teha ei tapa kedagi, teisalt, ratturid ei pea ka trassil neljakesi kõrvuti sõitma kui kombainerid, autojuhid ja muud tegelinskid nende taga niisama tiksuvad ning esimese käigu kasutegurit mõttes kalkuleerivad!
Re: Liikluse planeerimisest
Kuhu on jäänud hr Kapten on tapjamentaliteedi õigustamisega? Jalgrattamehed vaid majas (ja ma ei vänta, ainus mehele sobilik ratas on jätkuvalt 30+ kW võimsusega ning ei luba väntamist)..
professional retard
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], tsiviilinärakas ja 4 külalist