Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Siin räägib inimene kes teab mida ja kuidas ta teeb https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMI ... oCarTuners
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 22 Juul, 2023 19:04 To Olavi,
Ära nüüd enda mätta otsast võta, ja ära mine isiklikuks. Et on OLAVI arvamus ja valearvamus. Kui iga postitus ei oma süvaanalüüsi siis tegu eile sündinuga?

Seletasin lihtsamalt, et kuidas käib EGR klapi töö kontrollimine auto aju poolt. Kuna mul see välja kirjutatud, seega need arvud EGR Pid juures ei oma tegelikkusega mingit seost.
Teen väga hästi vahet veokoodil ja nende diagnoosimisel/andmete jälgimisel jne, aga hetke teema oli ülevaatus, kus kontrollitakse veakoode ja emissioonide monitooringut OBD2 pesast ülevaatuspunktis.
Ei tea ühtki ÜV punkti, kus minnakse mitme tuhandese diagnostika seadmega (+Litsentsid kõikidele tootjatele+pädev isik aparaadi taga, kes teab kõiki marke peast
ja ei viida mõttetud aega otsimise ja katsetamise peale) konkreetse auto mootori ajju ja hakatakse kahesuunaliselt keskkonna komponenti testima ja aju näite jälgima. Pole ÜV asutuses pädevust ja vajadust selleks.
Kui ÜV seisiukohalt on OBD2 ok(veakoodid+ Monitooringud) ja summuti test ka ok, kas siis ei loeta ÜV läbituks mootori seisukohalt? või hakkab ülevaataja omavoliline ajude komposteerimine?
Et "arvamus" ja "teadmised" omavahel sassi aetakse näitab postitaja teadmatust teemast.

Aga teadmatust ei maksa häbeneda, sest valdav enamus autoomanike VEEL ei tea probleemidest mis on seotud Euro6 ülevaatustega ja "autotuunijad" hoiduvad OBD testist ülevaatusel tõtt rääkimast, sest see ohustaks otseselt nende leivakannikat.

Ma võiks ka veel mõne aasta rääkimisega oodata, kuni "moodsad autod" järelturule jõuavad ja nende uutele omanikele pea- ja rahakotivalu valmistama hakkavad aga leian, et inimestel kes otsivad omale juba praegu järgmist "teise ringi autot" võiksid seda teada, et mis neid tulevastel ülevaatusel ees oodata võib.

Ülevaatuse OBD test algab "süsteemi valmiduse kontrollimisest".
ÜV_OSATEST_RING.png

"Osatestid", pidevad- ja perioodilised osatestid, on auto tootja poolt auto arvutisse programmeeritud arvuti enda enesetestiprogrammid, millede abil auto ise kontrollib oma komponentide toimimist ja osatestide sooritamist kontrollitakse enne veakoodide lugemist.
Kui osatestid on sooritamata, siis puudub OBD ülevaatuse eeldus "valmisolek ülevaatuseks" ja pole üldse vajadust ülevaatusel veakoode lugeda.

Kui vanematel autodel piisas, et mootorituli ei süttiks kirjutati vajalik andur programmist välja ja sellest piisas, siis uuema korra järgi tuleb ümber kirjutada ka tootja poolt seatud aju enesetestiprogramm, et see auto läbiks järgmist ülevaatust.
Kuna aastahooldusel esinduses uuendatakse hoolduse käigus auto tarkvara, siis tuleb pärast igakordest tarkvarauuendust uuendada ka tuuningprogrammi, et see masin läbiks ülevaatuse.

Ülevaatusel eeldatakse, et auto toitesüsteemi ja väljalaset ei ole muudetud, sest see on tänavaliikluses seadusega keelatud ja seepärast ei räägita laialt ka osatestidest.

Mis asi on sõna "osatest", seda eestikeelsest netiotsingust ei ole praktiliselt leida ja seda sõna teavad inimesed, kes on vastavaid koolitusi läbinud.

Netist saab tarkust ingliskeelse märksõna "I/M READINESS" kasutades:
https://www.google.com/search?q=I%2FM+R ... s-wiz-serp

Üks osatestide olemuse selgitus:
https://www.obdautodoctor.com/tutorials ... explained/

Lihtne õpetus osatestide sooritamiseks, et auto oleks üldse ülevaatuse kõlbulik:
https://www.wikihow.com/Tell-if-Drive-Cycle-Is-Complete

Osatestide soorituse nägemiseks ei ole vaja mitmeid tuhandeid maksvaid testseadmeid vaid neid saab osta mõnekümne euriga.

Näide 23eur maksvast korralikust testrist Autel AL329, millel on kohe peal I/M nupp, mis otse näitab auto valmidust ülevaatuseks ja mingit keerulist näppimist pole vaja.
(Samal põhimõttel toimivad ka osades riikides politseil olevad testrid, millega testitakse otse tänaval sõidukit ja kui "rohelisi linnukesi" ekraanil ei ole, siis on see alus auto erakorralisele ülevaatusele suunamisel. Riigiti on nõuded erinevad.)
https://www.amazon.com/dp/B0BLH2T1YQ/re ... rrency=EUR

Ei ole vajadust mingeid koode uurida vaid kuvatakse ainult üks leht, kus peavad olema vajalikkud rohelised linnukesed.
Kui mõne testi taga on rist (nagu alloleval pildil), siis see näitab, et sellisel autol endal ei ole olnud võimalik enesetesti teha ja kui mootori veatuli samal ajal ei põle, siis suure tõenäosusega on seda autot muudetud ja suure tõenäosusega sellise sooritamata EVAP osatestiga autoga OBD põhisele ülevaatusele asja ei ole, isegi kui veatuli ei põle.
IM_AUTEL_EKRAANIL.png
maksipoiss kirjutas: 22 Juul, 2023 23:08 Siin räägib inimene kes teab mida ja kuidas ta teeb https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMI ... oCarTuners

Millegi pärast tänapäeval usutakse, et kui keegi midagi soravalt räägib, et siis see rääkija teab ja räägib täit tõde. (Lugege mu huultelt.)

Ka selle "reklaamfilmi" kommentaaris, kus küsitakse tulevaste ülevaatuste läbimise kohta, vastatakse küll, et: "veatuli ei sütti" aga ei öelda, et kas selliselt tuunitud Euro6 auto läbib tulevastel ülevaatustel kohustusliku OBD testi.

Tuunige vanu masinaid, seni kuni veel saab, aga kas "legaalne tuuning" ka tulevikus tänapäevaste moodsate Euro6 teiseringiautodega on võimalik, on väheusutav.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

[quote=OLAVI

Tuunige vanu masinaid, seni kuni veel saab, aga kas "legaalne tuuning" ka tulevikus tänapäevaste moodsate Euro6 teiseringiautodega on võimalik, on väheusutav.
[/quote]

No see sõltub konkreetse riigi seadusandlusest. Eestimaal tuunib iga külasepp ja ülevaatusreeglites on kirjas näiteks et ise väljalaskesüsteemi muuta ei tohi . Saksamaal ei tohi kodus õligi vahetada kuid litsentseeritud töökojad võivad sellesama väljalaskesüsteemi kapitaalselt ümber ehitada.
Huvitavaks läheb siis kui niisugune Saksamaal ümber tehtud auto läbib ilma märkustega Eesti registreerimiseelse ülevaatuse ja korralisel ülevaatusel hakkab mõni aktivist näpuga järge ajama. Autoomanik muidugi kehitab õlgu et juba oli niimoodi ja sellisena ta Eestisse registreeriti.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Olavi
Täpselt sinu postitust ma ju rääkisingi, et EGR test( I/M Readiness- emissioonide monitooring) on ajus läbitud. Sina kirjutad sama teksti natuke teist moodi ja ongi kogu su "Über Tarkus"?
Aga no kui mõnele peab jääma viimane sõna muidu kapsas lõhkeb, siis las ta olla.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga mis jutt see eespool oli mootoritest, mille kolbidel pole õlirõnga soontes enam õli tagasivooluavasid (mille kaudu õlirõngastega kokku kraabitud liigne üli silindriseinalt satub tagasi karterisse)?

Ma võin rääkida loo, mis juhtub, kui need avad liiga pisikesed on tehtud (Opel Ecotec). Need ummistuvad peagi selle poolkõrbenud õliga ära (kolbi temperatuur on kõrge), seejärel pole liigsel õlil kuskile minna ja seda hakatakse pumpama silindrisse. Kuna aga õlirõngaste ümberuses ei ole enam normaalset õli läbivoolu (mis peseb sadestused ära ja jahutab), siis jäävad õlirõngad selles kõrbenud õliplägas kinni. Ja kui nad on kinni jäänud, algab silindriseinte ebasümmeetriline kulutamine. Omanik märkab kogu protsessi alles siis, kui auto on hakanud liigselt õli võtma ja/või tagant kipub sinist tulema. Kuid oh õnnetust - enam kolvirõngaste vahetamisega ei pääse, sest kinnised rõngad on rikkunud hülsi sisepinna. Ja nagu alati, liiga "säästlik" omanik õlivahetusega viivitades keerab veel vinti juurde.

Sellistel rumalustel on lihtne põhjus - kuna auto on masstoodang, mida võidakse toota miljonites, siis paarieurone kokkuhoid nende õliavade puurimiselt transfeerub auto tootmisprotsessis miljoniteks eurodeks lisakasumiks. Kuna konkurents on tihe ja iga euro on arvel, siis auto konstrueerimisel kõikjale jõudvad kärpekäärid tekitavadki lõpuks autosid, mis ei pea isegi garantiiaega vastu - sest paralleelselt inseneridega konstrueerivad autod ka ökonomistid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Opeli kasutajajuhendis oli tehasepoolne täiesti lubatud õlikulu ~13l ümberarvestatuna 15k hooldusvälbale. Üle selle oleks hakatud mingeid meetmeid rakendatama. Nii mõnigi garantiiline isend plommiti kinni nii ülevalt kui alt määramaks kindlaks reaalset õlikulu.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No see kuni liiter õlikulu 1000 km peale kui "normaalne" on kõikidel autodel kasutajaraamatus. Taolise õlikuluga käib sul sinine vine kogu aeg tagant välja, küünlad on kärssanud õlist mustad ja väljalaskeklappidel on sentimeeter sadestust peal. Tegelt peaks õlikulu olema selline, et õlivahetuse välbaga (10 000 km) kahaneb õli kuni liiter, õlivarda maksimumist miinimumi (või vähem). Ja selliselt väljalaskesse lendava õli peale katalüsaator ka ei rõõmusta.

Kui see Ecotec mul laua peal laiali käis, siis sai need nõelaotsa suurused õliavad puuritud natuke suuremaks. Kummaliselt reageeris aga antud mootor plokikaanest maha freesimisele. Sportlikust huvist sai millimeeter maha võetud (mis peaks surveastet umbes 1 ühiku võrra tõstma). Praktika oli, et seniselt 13-lt kasvas kompressioon umbes 17-ni.

Ja millise kvaliteediga on kokku pandud tehases Opeli plokikaas, võtab lausa sõnatuks. Klapipesad on natuke liiga väikse sisemõõduga, niiet klapipesa ja sisselaskekanali liitekohta tekkis umbes millimeetrine, sõrmega tajutav rant. Mis kindlasti voolavust ei paranda. Poolepäevase dremeliga pusimisega peale sai need enamvähem siledaks. Olen seni näinud peamiselt BMW plokikaasi, seal on antud asjad ikka filigraanse täpsusega tehtud, kõik see CNC masindamine oma täpsuses on lausa silma paitav.

Aga kiitma peab ka, üks lihtsamalt vahetatavaid hammasrihmasid DOCH mootoril, mida olen näinud. Esinduse töönorm oli toona 45 minutit. Mina pusisin kauem, mul läks poolteist tundi. Aga noh, BMW M20 mootoril läheb pool päeva või veel rohkem. Ainuüksi käbipoldi lahti saamine on teatud oskust/kogemust nõudev trikk (kui suurt suruõhukeerajat pole käepärast).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Video pmst oopeli mootorist
https://www.youtube.com/watch?v=UrnblJ8VZtY

Mingil LS mootoril ka
https://www.youtube.com/watch?v=3DlfDqX ... 9sZQ%3D%3D


Pilt renoo kolbidest, Kui hästi suumida, siis on näha õli äravoolukanalid õlisoone alaservas

Pilt
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 24 Juul, 2023 15:37 Kui see Ecotec mul laua peal laiali käis, siis sai need nõelaotsa suurused õliavad puuritud natuke suuremaks. Kummaliselt reageeris aga antud mootor plokikaanest maha freesimisele. Sportlikust huvist sai millimeeter maha võetud (mis peaks surveastet umbes 1 ühiku võrra tõstma). Praktika oli, et seniselt 13-lt kasvas kompressioon umbes 17-ni.
Kuidas see moto siis käitus? Kas sain õigesti aru, et see mm tõstis surveastet 1 võrra ja kompressiooni 13-17-ni? Kaanest mahavõtmine eeldab kohe ka reguleeritavaid nukarattaid kuna kaas liigub väntvõllile lähemale ja nukarattad pöörduvad veidi. Teatud kindlas ulatuses mahavõtmine kui tead mida teed pääsed rihma ühe hamba võrra edasitõstmisega. See on võimalik ka välja arvutada palju maha võtma pead et reg. nukarattaid vaja pole aga paugutamise moto ehitamisel neist üldjuhul ei pääse.
Ecoteci pikkade hammasrihmade viga oli ka, et need venisid ja ikka päris korralikult. Vahetusvälpa ilma vahepealse kontrolli ja pingutamiseta see rihmaajam üle ei elanud, õnneks teadvustas pingutamise vajadust hele tirin eestotsast kui pinguti hakkas vastu piirajat klõbisema.
Ecoteci omapära on see, et kui lased klapid korralikult pähe pähe siis üldjuhul kiilub rõngad kolvi sisse kinni. Mõju on vahel kuni õlirõngasteni. Tegelikult pole täisnõgitatud rõngastel palju vaja ka. Tavaliselt tehakse kaan korda aga alumist otsa ei puudu keegi. Pärast imestatakse et kompressioon on erinev, võtab õli jne. Küll on see Oopel s..tt auto.. :crying:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei midagi erilist, vaatasin, et see nukkvõllide nihe oli nii pisike et ei hakanud rohkem vaeva nägema, läks kokku nii nagu oli. Päripäeva käival mootoril nagunii tähendaks plokikaane allapoole toomine nukkvõllide ajastuse natuke hilisemaks muutumist, mis soodustab tippvõimsust.

Antud mootori suurim probleem on tegelikult kitsavõitu ja nurgelised (90 kraadiste pööretega) õlikanalid, tõsi jällegi - nende otstes on kuuskandiga korgid, mille eemaldamisel saab pudeliharja taolise harjaga seda puhastada (kui mootor laua peal muidugi on). Ja väntvõll on sitast materjalist ning õrnavõitu, sõitnud mootoritel on tavaline, et vända esimene ots viskab natuke ja kuna seal otsas on õlipump, tingib see pumba korpuse ära kulutamise pumba hammikate poolt.

Peale seda valgustavat kogemust taipasin, et nimetus Baieri Mootori Tehas (Baierische Motoren Werke ehk BMW) pole sugugi tuulest võetud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 25 Juul, 2023 9:43

Peale seda valgustavat kogemust taipasin, et nimetus Baieri Mootori Tehas (Baierische Motoren Werke ehk BMW) pole sugugi tuulest võetud.
Oh, on see propellerimärk ka ikka parasjagu kräppi tootnud.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Siin ühest üllitisest juttu
https://www.youtube.com/watch?v=nltiPTozAIM
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

AMvA kirjutas: 25 Juul, 2023 13:56
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juul, 2023 9:43

Peale seda valgustavat kogemust taipasin, et nimetus Baieri Mootori Tehas (Baierische Motoren Werke ehk BMW) pole sugugi tuulest võetud.
Oh, on see propellerimärk ka ikka parasjagu kräppi tootnud.
Palju armastatud ja vihatud tds? :D
Olen mõelnud et huvitav oleks kuskilt heas korras tds hankida ja seda korralikult hooldada. Eks siis ole näha kas on nii halb nagu räägitakse.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 24 Juul, 2023 0:39 Olavi
Täpselt sinu postitust ma ju rääkisingi, et EGR test( I/M Readiness- emissioonide monitooring) on ajus läbitud. Sina kirjutad sama teksti natuke teist moodi ja ongi kogu su "Über Tarkus"?
Aga no kui mõnele peab jääma viimane sõna muidu kapsas lõhkeb, siis las ta olla.
Ma jätaks ikkagi sõna targematele.
Osatestid (I/MReadines) on ju palju laiem toiming kui ainult "EGR klapi kontrollimine".

Kuna EGR on ainult üks osa (väike osa) mootorist, siis äkki valgustad, et milliste andmete alusel kuvatakse emissioonide monitooringus "kangiga väljalöödud ja ajust väljakirjutatud" kübemefiltirt ning katalüsaatorit?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 25 Juul, 2023 19:49
ahto42 kirjutas: 24 Juul, 2023 0:39 Olavi
Täpselt sinu postitust ma ju rääkisingi, et EGR test( I/M Readiness- emissioonide monitooring) on ajus läbitud. Sina kirjutad sama teksti natuke teist moodi ja ongi kogu su "Über Tarkus"?
Aga no kui mõnele peab jääma viimane sõna muidu kapsas lõhkeb, siis las ta olla.
Ma jätaks ikkagi sõna targematele.
Osatestid (I/MReadines) on ju palju laiem toiming kui ainult "EGR klapi kontrollimine".

Kuna EGR on ainult üks osa (väike osa) mootorist, siis äkki valgustad, et milliste andmete alusel kuvatakse emissioonide monitooringus "kangiga väljalöödud ja ajust väljakirjutatud" kübemefiltirt ning katalüsaatorit?
Kui sa kirjutad programmi nii üle, et ta teatavad parameetrid on fiksandmed, siis ta nende alusel kuvabki, et kübemefilter ja kat on OK.
Sa pole ilmselt oma elus kunagi ühtegi programmi näinud?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: TALUPOEG TALUJA ja 3 külalist