
Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 4626
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma tahaks näha kuidas põlevale autole autotekimeeskond selle basseini pähe sokutab.. Ok, ei tahaks otseselt näha
kuid karta on et isegi õppustel see ülemäära hästi ei õnnestuks.

Re: Autotehnikateema
Kui elektriautod on eraldi dekil, igaühel oma 1,5 meetrit vahet , kaamera näitab otse peale ja keegi silm punnis jälgib siis võib-olla isegi õnnestub.
Niipalju kui ma olen ro-ro laevaga sõitnud - niisuguseid tingimusi pole küll täheldanud ja mumeelest isegi ei eraldata elektriautosid tavaautodest. Või kui siis ainult selleks et nad oma pistikutest laadida saaksid. Kusjuures akulaadimist peetakse üsna ohtlikuks protseduuriks ja päris täpselt aru ei saagi et miks seda peab just laevas tegema.
Idee järgi võiksid nad olla ahtris koos ja kui midagi juhtub siis luugid lahti ja kogu rida sirgelt merre
Ja seda ka et mul pole endal tulnud elektriautot kustutada. Küll aga on olemas kustutid liitiumakude kustutamiseks
https://tuleohutus24.ee/toode/6l-gloria ... i-kustuti/
Probleem tundub olema selles et niisuguste kustutitega saab suure tule likvideerida kuid auto ei kustu lõplikult ja sellepärast tulebki teda veel ööpäev basseinis uputada. Kui nii, siis tekimeeskonnal aega küll autole basseini pähe tõmmata.
Niipalju kui ma olen ro-ro laevaga sõitnud - niisuguseid tingimusi pole küll täheldanud ja mumeelest isegi ei eraldata elektriautosid tavaautodest. Või kui siis ainult selleks et nad oma pistikutest laadida saaksid. Kusjuures akulaadimist peetakse üsna ohtlikuks protseduuriks ja päris täpselt aru ei saagi et miks seda peab just laevas tegema.
Idee järgi võiksid nad olla ahtris koos ja kui midagi juhtub siis luugid lahti ja kogu rida sirgelt merre

Ja seda ka et mul pole endal tulnud elektriautot kustutada. Küll aga on olemas kustutid liitiumakude kustutamiseks
https://tuleohutus24.ee/toode/6l-gloria ... i-kustuti/
Probleem tundub olema selles et niisuguste kustutitega saab suure tule likvideerida kuid auto ei kustu lõplikult ja sellepärast tulebki teda veel ööpäev basseinis uputada. Kui nii, siis tekimeeskonnal aega küll autole basseini pähe tõmmata.
Viimati muutis vanahalb, 31 Juul, 2023 23:11, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
On kellelgi mingit tõsiseltvõetavat statistikat ka elektriautode põhjustatud põlengute kohta? Noh, et kui palju rohkem õnnetusi põhjustab võrreldes tavaautodega?
Nägin täna tee ääres maha põlenud mitte elektri autot. Oli ilusti lõpuni ära põlenud.
Nägin täna tee ääres maha põlenud mitte elektri autot. Oli ilusti lõpuni ära põlenud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Minu küsimusele kas need "ai mai võid" mis Trummi sõnul väidetavalt on põlenud on põlenud siin Eestis vastas Olavi kahe lingiga.
Milledest ilmneb et päris elektriauto põlenguid on olnud üks ehk see sama kaubik Jüris.
Jah paar elwktriautot on veel põlenud aga pigem tagajärgedena mitte põhjusena.
Milledest ilmneb et päris elektriauto põlenguid on olnud üks ehk see sama kaubik Jüris.
Jah paar elwktriautot on veel põlenud aga pigem tagajärgedena mitte põhjusena.
Re: Autotehnikateema
Statistika järgi peaks meil saama tulekahjustusi keskmiselt 2 tavalist autot päevas.davidsoniharald kirjutas: ↑31 Juul, 2023 22:47 On kellelgi mingit tõsiseltvõetavat statistikat ka elektriautode põhjustatud põlengute kohta? Noh, et kui palju rohkem õnnetusi põhjustab võrreldes tavaautodega?
Nägin täna tee ääres maha põlenud mitte elektri autot. Oli ilusti lõpuni ära põlenud.
Suure arvu põhjuseks arvatakse kindlustuspettused ja tihedalt pargitud autod, kus kõrval asuvad autod saavad kuumakahjustusi.
https://www.postimees.ee/4174209/ulevaa ... gud-eestis
Täna põles ka Tallinna ringteel Jüri juures auto.
Üks artikkel e-auto tagasikutsumistest akuprobleemide pärast.
https://electrek.co/2023/06/02/jaguar-r ... tXvtYy_Fi8
Üks kommentaar sealt:Jaguar teatas, et kutsub USA-s tagasi kõik I-Pace'i elektrisõidukid aku süttimisohu tõttu.
IPace oli sel ajal müünud umbes 50 000 ühikut ja sellel on mitme aasta jooksul olnud 4 tulekahju ehk kokku üks 12 500-st. Bolti oli müüdud umbes 141 000 ühikut ja mitme aasta jooksul oli seal 64 tulekahju ehk üks iga 2200 kohta. Tesla on tänaseks müünud 1,9 miljonit sõidukit, millest umbes 300 on süttinud, umbes 1 iga 6400 kohta, mis on kaks korda suurem kui IPace. Näib, et polt süttib iseeneslikult umbes 6 korda tõenäolisemalt kui IPace. Guidehouse Insightsi mobiilsuse uurimise analüütik Sam Abuelsamid ütles, et 2018. aastal toimus 212 000 gaasisõidukite tulekahju, 290 miljoni sõiduki hulgas. "See töötab umbes 10 korda suurema sagedusega kui poldis." Eeldades, et see statistika on aastast aastasse tüüpiline, süttib IPace 60 korda väiksema tõenäosusega kui gaasisõiduk.
Siiamaani on kõik korras. Probleem on selles, et gaasisõiduki süttimisel antakse tavaliselt korralik hoiatus ja see põleb pärast evakueerimist teepervel. Elektriautode puhul võivad need olla teie garaažis ja ilmselt igal ajal põlema, muutes tulekahjud potentsiaalselt palju ohtlikumaks, hävitavamaks ja eluohtlikumaks. Ja nagu lennuõnnetused, mis on haruldased, koguvad need palju ajakirjandust – vaadake oma kajastust. Nii et see õigustab selgelt tagasikutsumist.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sõltub, et mida pidada autopõlenguks?MeelisV kirjutas: ↑31 Juul, 2023 22:57 Minu küsimusele kas need "ai mai võid" mis Trummi sõnul väidetavalt on põlenud on põlenud siin Eestis vastas Olavi kahe lingiga.
Milledest ilmneb et päris elektriauto põlenguid on olnud üks ehk see sama kaubik Jüris.
Jah paar elwktriautot on veel põlenud aga pigem tagajärgedena mitte põhjusena.
Kas seda, kui lahtine tuli on autost väljas ja seda peavad päästjad kustutama või kui toimub põleng aku hermeetilises kestas sees ning mingi kogus mürgist suitsu väljub läbi ülerõhuklappide?
Need viimased viiakse garantiisse ja esindus kindlasti ei ole huvitatud nende juhtumite avalikustamisest.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Viimsis läks õhtul Jaguar i-Pace põlema. Uputati konteinerisse.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/v ... ektriauto/
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/v ... ektriauto/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kus sa tead, et see mitte-elektriauto oli? Äkki oli pistikhübriid, mida tehakse samadele keredele? Või pärishübriid?davidsoniharald kirjutas: ↑31 Juul, 2023 22:47 On kellelgi mingit tõsiseltvõetavat statistikat ka elektriautode põhjustatud põlengute kohta? Noh, et kui palju rohkem õnnetusi põhjustab võrreldes tavaautodega?
Nägin täna tee ääres maha põlenud mitte elektri autot. Oli ilusti lõpuni ära põlenud.
Nõuan viiteid ja tõsiseltvõetavat statistikat, et nähtud "mitte elektri auto" ikka oli mitte-elektriline!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
https://reporter.kanal2.ee/7816173/kui- ... list-autot
Mina saan aru, et seda statistikat võib teha sõrmedel.17. juuli 2023
Eesti päästjad pidid esimest korda kustutama täiselektrilist autot. Tallinna külje all Jüris põles maani maha matkaautoks ehitatud kaubik. Reporter uuris, kui ohutu on elektriauto ja kas me peaksime paaniliselt põgenema praamilt, kuhu just on sõitnud elektriauto.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Autotehnikateema
Siin on mingi statistika. kui täpne see on ei tea.
https://www.carsdover.com/electric-car-fire-statistics/
https://www.carsdover.com/electric-car-fire-statistics/
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuule ega sa ju mingi lödinäpp ei ole, kes suvaliste kirjutisi internetis usub. Sa tee oma premium autole tuli kolvile ja mine vaata ise üle, mis see oli. Tallinna ringtee, Lagedilt Jüri poole sõites.Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Aug, 2023 8:47Kus sa tead, et see mitte-elektriauto oli? Äkki oli pistikhübriid, mida tehakse samadele keredele? Või pärishübriid?davidsoniharald kirjutas: ↑31 Juul, 2023 22:47 On kellelgi mingit tõsiseltvõetavat statistikat ka elektriautode põhjustatud põlengute kohta? Noh, et kui palju rohkem õnnetusi põhjustab võrreldes tavaautodega?
Nägin täna tee ääres maha põlenud mitte elektri autot. Oli ilusti lõpuni ära põlenud.
Nõuan viiteid ja tõsiseltvõetavat statistikat, et nähtud "mitte elektri auto" ikka oli mitte-elektriline!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Meie puhul on veel see probleem, et meie elektriautode pargist moodustavad rõhuva enamuse Eestist uuena ostetud autod.AMvA kirjutas: ↑01 Aug, 2023 8:58 Siin on mingi statistika. kui täpne see on ei tea.
https://www.carsdover.com/electric-car-fire-statistics/
Kus pole leedu "spetsialistid" kahest ühte ehitanud jne. Vanusega tekivad ka auto enda vead pluss sinna kallale pääseb igasugu rahvast.
Umbes 10 a pärast, kui toode omab rohkem levikut, hakkavad tekkima ka sellised, küünevihaga autod.
Ma ise oletaks, et tavalistest autodest põlevad uued siiski haruharva, rohkem ikka need, kus küüneviha on sisse aetud, näiteks garaazikooperatiivi audio "eksperdid" on paigaldanud "tümpsu" ilma korraliku elektriinstallatsioonita - milleks kaitse, kui see kõvema tümpsuga välja viskab, panna üks nael sinna asemele ja tümpsub hästi!
Nii nagu on leiutatud vahendid mootori suitsemise või tagasilla undamise varjamiseks, saavad olema ka vahendid akude nõrkuse maskeerimiseks.
Ja "tavalisel" autol pole selliseid kergsüttivaid "võtmetehnoloogiaid" nagu liitiumioonaku.
Muide, meie liberaalsus kasutatud autode ostjate petmise sanktsioneerimisel on viinud selleni, et müüjad tunnevad ennast täiesti karistamatult. Saksamaal võib ainuüksi odomeetri kruttimine tuua sulle kuluka jama. Sama jama, mis on kättesaadavate (st peetud) tava-autodega, hakkab olema ka elektriautodega, kui need piisavalt massiliseks muutuvad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
https://www.youtube.com/@CarRepairVideos
Tegelikult päris äge kanal. Ise vaatan küll subtiitritega, aga saab ikka aru, et ei ole kõik see elektrivärk roosamanna.
Tegelikult päris äge kanal. Ise vaatan küll subtiitritega, aga saab ikka aru, et ei ole kõik see elektrivärk roosamanna.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Juba selle statistika järgi on elektriautode põlemine sagedam kui fossiilautodel.
Lisaks nende põlenud autode statistikas sisaldub hulk neid põlema läinud piduritega rekkasid, mida elektrilisi veel pole.
Arvestades, et Eestis on 700 000 kergsõidukit (raskeveokeid arvestamata), 9000 elektriautot ja kõik need 174 põlemist olid kergsõidukitel, on elektrisõidukite põlemisjuhtusid üks juht aastas 4500 auto kohta, tavalistel autodel üks juht 4023 auto kohta aastas.
Lisaks, toonitan veelkorra, et selle 700 000 sõiduki keskmine vanus on way üle 10 aasta, elektriautod on lõviosas siit uuena ostetud ja neid ammu ostetud tolmuimeja laadseid Mitsubishisid, mida C02 kvootide kampaaniana osteti, on mõnisada. Tavaliste autode hulgas on 10a ja nooremaid autosid umbes 250 000 (aastas ostetakse läbilõikeliselt 25 tuhat uut kergsõidukit).
Ehk siis vanuse kasvades, kui elektriautode vanus muutub samasuguseks (10+a), siis hakkab neid põlenguid olema nii, et paha hakkab. Täna ilmselt pole 90% elektriautodest näiteks akusid veel vahetatud. St et ei saa seal olla mingeid hiina noname käkke, leedu "spetside" tööd ja lihtsalt hooldamisest ülelaskmist, mis minu arvates on vähemalt iga teise autopõlengu taga.
Lisaks nende põlenud autode statistikas sisaldub hulk neid põlema läinud piduritega rekkasid, mida elektrilisi veel pole.
Arvestades, et Eestis on 700 000 kergsõidukit (raskeveokeid arvestamata), 9000 elektriautot ja kõik need 174 põlemist olid kergsõidukitel, on elektrisõidukite põlemisjuhtusid üks juht aastas 4500 auto kohta, tavalistel autodel üks juht 4023 auto kohta aastas.
Lisaks, toonitan veelkorra, et selle 700 000 sõiduki keskmine vanus on way üle 10 aasta, elektriautod on lõviosas siit uuena ostetud ja neid ammu ostetud tolmuimeja laadseid Mitsubishisid, mida C02 kvootide kampaaniana osteti, on mõnisada. Tavaliste autode hulgas on 10a ja nooremaid autosid umbes 250 000 (aastas ostetakse läbilõikeliselt 25 tuhat uut kergsõidukit).
Ehk siis vanuse kasvades, kui elektriautode vanus muutub samasuguseks (10+a), siis hakkab neid põlenguid olema nii, et paha hakkab. Täna ilmselt pole 90% elektriautodest näiteks akusid veel vahetatud. St et ei saa seal olla mingeid hiina noname käkke, leedu "spetside" tööd ja lihtsalt hooldamisest ülelaskmist, mis minu arvates on vähemalt iga teise autopõlengu taga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist