Kas nii elukauge, et ei oska arusaada, et ei 7 seeria Bemm ega Tesla ei ole "tavalise linnakorterielaniku" autod?AMvA kirjutas: ↑14 Aug, 2023 15:38Ise kah aru saad, et see on umbluu jutt?OLAVI kirjutas: ↑14 Aug, 2023 13:40
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Eelmise põlvkonna (kuni 2022) 7-seeria BMW tühikaal on suht täpselt sama, mis S klassi Teslal. Kogu aeg on olnud raskemaid ja kergemaid autosid ja see probleem oleks pidanud siis juba ammu olemas olema.
Autotehnikateema
Re: Liikluse planeerimisest
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Ei maksa otsida vabandusi.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 15:24See jutt ei maksa midagi. Need talverehvid, mis tulevad soome taliteel -25ga toime, tulevad ka lumepudrus. Nokian ....Erinevates piirkondades on erinevad nõuded rehvidele ja meil pole suurt mitte midagi teha Soome puhtal talveteel -25C testitud rehvimustriga, kui meie linnades on sõita vaja tegelikult -3C 5cm paksuses lumepudrus.
Selle asemel näita parem viimase 5 aasta jooksul tehtud rehvitesti, kus on tehtud kiirendus ja pidurduskatsed 5-10cm paksuses (soola)vee ja lume segus?
Kes ja millisel maal on neid teinud?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Oled sa Teslaga sõitnud?Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 15:59 Äkki on asi selles, et BMW, omades aastakümnete pikkust kogemust autode loomisel ja edulugusid võidusõidus, suudab jõu paremini maha panna kui põhimõtteliselt eile autosid ehitama hakanud Tesla?
Tõenäoliselt mitte. Tesla on muuseas all wheel drive.
Re: Liikluse planeerimisest
Rehvitestid ja rehvitestide tulemused (2021)
https://autoblogi.ee/rehvitest/
https://www.rehvitakso.ee/Talverehvide-test-2020
https://autoblogi.ee/rehvitest/
https://www.rehvitakso.ee/Talverehvide-test-2020
Re: Liikluse planeerimisest
Tesla on Euroopas enimmüüdud elektriauto, ületades järgmisel positsioonil olevat elektriautot müüginumbrites 3 (loe: kolm) korda (105000 vs 35000).OLAVI kirjutas: ↑14 Aug, 2023 16:10Kas nii elukauge, et ei oska arusaada, et ei 7 seeria Bemm ega Tesla ei ole "tavalise linnakorterielaniku" autod?AMvA kirjutas: ↑14 Aug, 2023 15:38Ise kah aru saad, et see on umbluu jutt?OLAVI kirjutas: ↑14 Aug, 2023 13:40
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Eelmise põlvkonna (kuni 2022) 7-seeria BMW tühikaal on suht täpselt sama, mis S klassi Teslal. Kogu aeg on olnud raskemaid ja kergemaid autosid ja see probleem oleks pidanud siis juba ammu olemas olema.
No võtame siis sellised tavalised nn. rahvaautod. VW iD 4 vs VW Tiguan, tühikaalu vahe on siis 350 kg e-auto kahjuks. Samas ei ole see number nii suur, mis tekitaks katastroofi, sest kuna see on umbes nii suur erinevus, kui tühi auto vs auto nelja reisijaga ja ma ei ole kuulnud, et keegi oleks varasemalt käskinud kogu oma pere jala välja minna, kuni papa auto garaazhist välja ajab.
Re: Liikluse planeerimisest
Ja millises testis neist on tehtud "rehvide lumesupi" katseid?Fucs kirjutas: ↑14 Aug, 2023 16:26 Rehvitestid ja rehvitestide tulemused (2021)
https://autoblogi.ee/rehvitest/
https://www.rehvitakso.ee/Talverehvide-test-2020
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Kohe kindlasti pole kõik Teslad AWD.
Re: Liikluse planeerimisest
Selle kuulutamisest, et mõni inimene "midagi kuulnud ei ole", ei saa keegi targemaks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Mitte kõik, aga saava väga hästi ronimisega hakkama. Üldiselt see jutt et e-autod on raskemad ja ei saa rampidest üles sõidetud on äärmiselt rumal, sest nagu ma varem mainisin, siis on alati olnud kergemaid ja raskemaid autosid ja see probleem oleks juba aastakümneid tagasi päevakorras olnud.
Re: Liikluse planeerimisest
No kui see oleks probleem olnud, siis küll sellest ka kirjutatud oleks.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Miks nende viimase otsa masinad siis sellised jubetised on?Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 15:59 Äkki on asi selles, et BMW, omades aastakümnete pikkust kogemust autode loomisel ja edulugusid võidusõidus, suudab jõu paremini maha panna kui põhimõtteliselt eile autosid ehitama hakanud Tesla?
Kogemus on inimestel. Mitte organisatsioonidel.
Re: Liikluse planeerimisest
Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Liikluse planeerimisest
Mina olen aru saanud, et uue isendiga - olgu see naine või auto, esmakohtumisel ei tohi pilve minna. Kui tunned, siis ostad vastu talve uued papud ja uisutad nendega aastakest 2 - 3. Edasi vaatad, kas pikendada lepingut või mitte. Esimesed 15 aastat minu juhipraktikas oli uisutamine siledate rehvidega, 5-6 mm suva rehvidega viib mu ka praegu igas olukorras kohale. Naeltega sõitsin, kui riigiametis olin, aga ei poolda. Pehmode värk.
Päris kaua aastaid proovisin esimeste libedustega tuttaval laial lõigul gaasi ja pidurit ja rooli, viimasel ajal olen lihtsalt üritanud näha natuke ette. Aga enam pole ka selliseid lõunaks Valgast Narva ja kella neljaks Põlvasse tulistamisi.
Päris kaua aastaid proovisin esimeste libedustega tuttaval laial lõigul gaasi ja pidurit ja rooli, viimasel ajal olen lihtsalt üritanud näha natuke ette. Aga enam pole ka selliseid lõunaks Valgast Narva ja kella neljaks Põlvasse tulistamisi.
Viimati muutis Rebane11, 14 Aug, 2023 23:08, muudetud 1 kord kokku.
Re: Liikluse planeerimisest
E-autode rehvid on veeretakistuse vähendamise pärast ka kitsamad kui sama läbimõõduga tavaauto rehvid aga koormusindeksid on suuremad.mart2 kirjutas: ↑14 Aug, 2023 20:26 Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
Euroopa seadusekuulekad e-autoomanikud kardavad, et kui vahetada rehvid laiemate (tavaauto)rehvide vastu kui tootja poolt ettenähtud, ei pruugi auto ülevaatust läbida ja võib tekkida probleeme ka auto garantiiga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Täielik möla, millel pole mitte midagi pistmist tegelikkusega. Ainus tänapäevane elektriauto, millel on tavapärasest kitsamad rehvid, on BMW i3. I-miev ei kuulu tänapäevaste hulka. Porsche Taycanil on üldsegi ees 245/45 R20 ja taga 285/40 R20.OLAVI kirjutas: ↑14 Aug, 2023 23:02E-autode rehvid on veeretakistuse vähendamise pärast ka kitsamad kui sama läbimõõduga tavaauto rehvid aga koormusindeksid on suuremad.mart2 kirjutas: ↑14 Aug, 2023 20:26 Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
Euroopa seadusekuulekad e-autoomanikud kardavad, et kui vahetada rehvid laiemate (tavaauto)rehvide vastu kui tootja poolt ettenähtud, ei pruugi auto ülevaatust läbida ja võib tekkida probleeme ka auto garantiiga.
See äkilisuse jutt on müüt. Elektriautoga saab sõita nii äkiliselt nagu rahulikult. Nii nagu iga tänapäevase sõidukiga. Kusjuures elektrimootori juhtimine on lihtsam ja täpsem.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline