Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Hinnatõusud üle kogu orkistani tulemas...

Venemaa kogeb pidevalt erinevate kaupade ja teenuste hinnatõusu, teatab Venemaa meedia.

▪️Toit

Tänavakiirtoidu tootjad hoiatavad shawarma keskmise hinna võimaliku tõusu eest kuni 300 rublani (2,36 dollarini) ning pitsa ja burgerite 10–15% hinnatõusu eest, mis on tingitud selliste toodete nagu liha müügihindade tõusust, köögiviljad, puuviljad ja munad.

▪️ Vidinad

iPhone'i hinnad tõusid esimesel poolaastal keskmiselt 32% ning aasta lõpuks on oodata veel 20% tõusu. Oluliselt tõusevad ka Samsungi, Xiaomi ja Readme toodete hinnad.

▪️Turism

Reisikorraldajad hoiatavad võimaliku 10-30% hinnatõusu eest talvepuhkusel populaarsetesse sihtkohtadesse nagu Egiptus, AÜE, Tai, Maldiivid ja Kuuba. Venemaa reiside maksumus võib samuti tõusta 15% või rohkem.

▪️ Kütus

Aasta algusest on erinevate klasside gaasi hinnad tõusnud 60-70% ja diislikütus 40%. See on tekitanud rahulolematust, sest 2018. aastast kehtis "inflatsioonireegel", mis piiras naftafirmade hindade tõstmist üle ametliku inflatsioonimäära, kuid tänavu on reegel rikutud.

▪️Sõidukid

Autode hinnad tõusevad jätkuvalt. Augustis tõusid hinnad 50–80 tuhande rubla võrra ja mõnel juhul ulatusid need 120–600 tuhande rublani ja kõrgemale. Sügisel on oodata autohindade edasist kasvu kõigis turusegmentides.

▪️Kinnisvara

Ruutmeetri maksumus järelturul kasvas augustis 1,5-1,8%, saavutades maksimumi alates 2022. aasta märtsist. Kõige kõrgemat hinnakasvu täheldati sellistes linnades nagu Tšeljabinsk, Togliatti, Kaasan ja Mahhatškala. Sügisel on oodata ka üürihindade tõusu.

Olukord hinnatõusudega tekitab hirmu võimaliku kaubapuuduse ja kallinemise ees. See 2022. aasta arhiivivideote kogumik näitab kurikuulsaid "suhkrusõdasid", kui Venemaal valitses suhkrupuudus.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4492500080


Stavropoli oblastis plaanitakse teid blokerima hakata

Stavropoli piirkonna talunikud ei saa osta kütust, ei saa müüa oma saaki vastuvõetava hinnaga ja on valmis "blokeerima teid". Piirkonna põllumajandusettevõtete ja põllumajanduskooperatiivide liidu esimees Sergei Kolesnikov ütles AiF Stavropolile.

Tema sõnul on olukord Venemaa ühes suurimas põllumajanduspiirkonnas, kus kuni 90 protsenti territooriumist on põllukultuuride all, muutunud "kriitiliseks".

Esimene probleem põllumeeste jaoks on teravilja hinnad. Portaali Agrobazar andmetel on Stavropoli vahendajad valmis ostma nisu "kombaini alt" 7-8 rubla kilo eest, kuigi eelmisel aastal ulatusid hinnad 10-13 rublani. Sarnane on olukord ka teistes piirkondades: Baškortostanis pakuvad hulgimüüjad 6-8 rubla nisu kilogrammi eest, Saratovi piirkonnas 8 rubla, Samara piirkonnas 7 rubla.

Kolesnikovi sõnul lisandub uue saagi tulude puudumisele kütteõli "hullumeelne hinnatõus", mis on suve algusest alates tõusnud hulgimüügis 26 protsenti. Kuid isegi rekordhinnaga - üle 72 000 rubla tonni kohta - on kütust võimatu osta. "Nüüd on see (kütteõli. - TMT) täiesti puudu. Olukord on väga kriitiline, kannatlikkus hakkab otsa saama, närvid lähevad katki, inimesed on valmis minema ja blokeerima teid," ütles Kolesnikov.

Pärast Stavropoli on kütusepuudus ka teistes lõunapoolsetes piirkondades - Krasnodari krai, Adõgea, Astrahani, Samaara ja Rostovi oblastis, ütlesid turuosalised Reutersile.

Nende sõnul vähendati või peatati kütusemüük piirkondlikes tanklates saagikoristuse ja puhkuseperioodi kõrghetkel ning isegi jaemüügi tanklates oli kütusepuudus.Üks 220 tanklaketist Lõuna-Föderaalringkonnas oli septembri alguseks kas lõpetanud kütusemüügi või oli müügil ainult ühte liiki kütust.Reutersi küsitletud kaupmeeste sõnul olid tarned mitmesse Lõuna föderaalringkonna depoosse piiratud julgeolekukaalutlustel, kuna need asuvad Ukraina sõjalise konfliktipiirkonna läheduses. Lisaks toimus transpordikrahh Venemaa raudteede lõunapoolsetel võrkudel, mis ei suutnud tulla toime suvise turistide ja sõjaväe ja Ukraina annekteeritud territooriumidele mõeldud veoste vooga.

"Tee ei sõida üldse.Vagunid Volgogradist on tulnud 40 päeva. Enne seda seisid minu tankivagunid 20 kilomeetri kaugusel asuvas sõlmpunktis (jaamas) peaaegu kuu aega liikumata.Isegi sihtjaamast naftahoidlasse võib vagunit oodata nädal aega - diiselmootorid on hõivatud kiireloomuliste lastidega," kurdab üks kütuse hulgimüüja Lõuna föderaalringkonnas.

Kütusepuudus Venemaal võib peatada taliviljade koristamise ja külvamise, ütles põllumajandusminister Dmitri Patrušev 7. septembril.

Tema sõnul räägiti nädal tagasi vaid kõrgetest kütusehindadest, kuid nüüd on olukord halvenenud. "Meil on probleeme just [kütuse] kättesaadavusega juba praegu. Nüüd peatame saagikoristusperioodi ja me ei saa talivilja maha lõigata. See saab olema katastroof," hoiatas Patrušev.


Ta märkis, et põllumajandusministeerium on palunud abi energeetikaministeeriumilt.

Samuti peab ministeerium tegema igas piirkonnas käsitsi koostööd naftatöötlemistehastega, et leida kütust põllumajandusettevõtetele, sest probleem tuleb lahendada "kiiresti".
https://twitter.com/finanzru/status/1700181288185958546
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Luderi
Liige
Postitusi: 447
Liitunud: 23 Aug, 2022 9:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Luderi »

Kõik muu tundub loomulik, aga kuidas hetkel Veremaal kinnisvara saab kallineda ?
Intressid on ulmelised, palgad ei tõuse, väljavaated investeeringukasvuks on väikesed.

Ainuke seletus on see, et kõik proovivad oma rubladest, seni kuni sellel veel päris tapeedi väärtus pole, lahti saada ?
Rebane11
Liige
Postitusi: 2026
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Rebane11 »

Kuidas ei tõuse? Mitusada tuhat läinud frondile kõrge palga peale, paljud saanud kirsturaha. Ega siis kõik valgeid Ladasid osta, paljud lahendavad ka eluaseme probleeme.
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4373
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas PaganHorde »

ruger kirjutas: 08 Sept, 2023 20:26 Hinnatõusud üle kogu orkistani tulemas...

Venemaa kogeb pidevalt erinevate kaupade ja teenuste hinnatõusu, teatab Venemaa meedia.


▪️ Kütus

Aasta algusest on erinevate klasside gaasi hinnad tõusnud 60-70% ja diislikütus 40%. See on tekitanud rahulolematust, sest 2018. aastast kehtis "inflatsioonireegel", mis piiras naftafirmade hindade tõstmist üle ametliku inflatsioonimäära, kuid tänavu on reegel rikutud.

Kõigest muust saan aru aga gaas ja diisel?? See ju neil omast käest.
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kalvis »

Mitte kinnisvara ei kalline vaid rubla odavneb.
Raudtee ei suuda kütet vedada, kuna on ülekoormatud tankide veoga. Samas ega diisli tootmine pole kummist kui sõjavägi neelab enamuse siis vaid see mis üle jääb - läheb tsiviilmüüki.
Gaasipuudus on pigem miski muu. Võibolla liiga uljalt suleti puurauke.
Lothabi
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 15 Veebr, 2015 13:50
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Lothabi »

PaganHorde kirjutas: 09 Sept, 2023 3:48
ruger kirjutas: 08 Sept, 2023 20:26 Hinnatõusud üle kogu orkistani tulemas...

Venemaa kogeb pidevalt erinevate kaupade ja teenuste hinnatõusu, teatab Venemaa meedia.


▪️ Kütus

Aasta algusest on erinevate klasside gaasi hinnad tõusnud 60-70% ja diislikütus 40%. See on tekitanud rahulolematust, sest 2018. aastast kehtis "inflatsioonireegel", mis piiras naftafirmade hindade tõstmist üle ametliku inflatsioonimäära, kuid tänavu on reegel rikutud.

Kõigest muust saan aru aga gaas ja diisel?? See ju neil omast käest.
Riigieelarve on räiges miinuses. Kütuse hinna tõstmisega üritatakse kuidagigi auke lappida. Ega isegi totalitaarne riik ei saa raha lõputult juurde trükkida ilma tagajärgedeta.
Urams
Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 24 Okt, 2020 17:59
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Urams »

Kütuse kriisiga hakkavad tegelema lao prapporid ,nemad
suudavad müüki suurendada ka poole hinnaga,pohhui
see tank või haavatud.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Sekeldaja »

Olgugi kütus postide otsas venes oluliselt odavam kui meil, liigub hind sarnaselt meiega maailmaturu muutuste taktis. Või vähemalt enne sõja algust liikus.
Samas seoses vene nafta tõrjumisega maailmaturult peaks seda neil endil pigem üle olema, sest puurauke seisma panna ei saa.
Rafineerimisvõimsused võivad muidugi ka pudelikaelaks olla, eriti arvestades et lääne kabulaid nende käigushoidmiseks on oluliselt raskem saada.
Viimati muutis Sekeldaja, 10 Sept, 2023 10:21, muudetud 1 kord kokku.
kmeesk
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 26 Apr, 2022 13:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kmeesk »

Ma arvan, et venemaa puhul tekib see jura, et nad ei suuda riigi, kui tervikuna ratsionaalselt käituda. Kui tanklaketid on ühendatud võrku, kus toimub endiselt täielik resursi ära kasutamine, siis tekibki olukord, kus tankla hind läheb maailmaturuga kaasa. Aga kui tekib ülejääk kusagil võrgu muus osas, siis lõppebki asi sellega, et keeratakse tuimalt kraan lahti lastakse maha voolata. Mistõttu neil jääb üle aga nad lihtsalt reostavad sellega keskkonda ja ei saa mingit kasu sellest.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Sekeldaja »

Jah, sellele ülejäägi mahakallamisele viitab ka gaasitõrvik Soome piiri ääres aasta tagasi, pärast Nord Streami vanarauaks muutumist -
Venemaa põletab otse Soome piiri ääres iga päev miljoneid kuupmeetreid gaasi.
Võis ehk olla, et x kilomeetrit magistraali ülepumpamisjaamani oli vaja tühjaks lasta, sest tagasi seda pumbata ei saa ega pole toru alguses ka kuhugi panna. Ja kuna midagi targemat teha ei osatud või polnud võimalik, pandi jääkgaasile lihtsalt tuli otsa.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Ja hakkab ikkagi mõjuma lõpuks. Mobiilsidega hakkab asi kanni kippuma. Uusi asju ei ole, vanad enam ei jaksa ja lähevad katki. Asendused kuskilt võimalikest kohtadest ei tee seda mis vaja või ei tee üleüldse midagi ja neid on juba enam kui aasta aega proovitud. Nokia, Ericcson ja Huawei astusid sõja alguses minema ning ülejäänute asjad lihtsalt on viletsamad ja ei haagi end olemasoleva võrgu külge nii nagu võiks olla. Aasta lõpuks on järgi kuskil 20 000 kuni 30 000 tugijaama aga nö normaalseks tööks peaks olema 80 000. https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4175122457
hjl85
Liige
Postitusi: 6860
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas hjl85 »

Vatlandist autodega EL sisenemist loetakse keelatud impordiks
https://www.perild.com/2023/09/10/europ ... ed-import/

Keelatud on kaasa võtta ka elektroonika seadmeid, kosmeetikat jne. Sisuliselt on see varjatud keeld sisenemisele, sest telefonid on ikka kaasas ja ilma nendeta ei reisi keegi
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas soul »

:)
https://twitter.com/prof_preobr/status/ ... 6461952461
Лавров: Индия пообещала предложить "перспективные проекты для инвестирования рупий", которые Россия получила за нефть, но не может использовать.

Итак:
1. Индия получила российскую нефть
2. Отдала за неё рупии
3. Рупии остались в индийских банках
4. И теперь вернутся в экономику Индии

Просто мастер-класс на тему "Как извлечь многомиллиардную выгоду из великодержавных комплексов России, да ещё и публично вытереть об Россию ноги".
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

orkidel ei jätku jäälõhkujaid, et lahti hoida Põhjamere veeteed.

Põhjameretee (NSR) arendamiseks, millele Venemaa võimud toetusid pärast tavapäraste tarneahelate kokkuvarisemist, Venemaal jäämurdjaid ei ole, ütles ida arenguministeeriumi juht Aleksei Tšekunkov.

Tema sõnul toimetati 2022. aastal mööda NSR-i kohale 34 miljonit tonni lasti. Sama palju on plaanis tarnida 2023. aastal. Samas peaks 2024. aasta lõpuks kaubavedu sellel marsruudil enam kui kahekordistuma – 80 miljoni tonnini ja aastaks 2031 – 200 miljoni tonnini.

„Kõige suurem mure on just jääklassi laevastiku piisavas koguses olemasolu. Asi on selles, et maailmas pole seda veel mahus, mis on vajalik 200 miljoni tonni transportimiseks seitsme kuni kaheksa aasta jooksul. Ja suure jääklassi tankeri tootmistsükkel ei ole kuud, vaid aastaid,” ütles Tšekunkov enne Ida majandusfoorumi algust RBC-le.

Peamiseks probleemiks on jätkuvalt tootmisvõimsuse nappus. "Kas laevatehaseid on nii palju, kas spetsialiste on nii palju? See on ilmselt just see teema, kus meie suurimate partneritega on huvitav koostööst rääkida," ütles Tšekunkov.

Tema sõnul peetakse sel teemal läbirääkimisi India ja Hiinaga. “Kusagil koos suudame toota piisavas koguses jääklassi laevastikku,” avaldas ida arenguministeeriumi juht kindlustunnet.

2022. aastal kiitis valitsus heaks programmi, mille kohaselt peaks riik aastaks 2035 ehitama 50 jäämurdjat ja jääklassiga alust, mis töötaksid Põhjamere marsruudil. Lisaks hõlmab dokument mitmete infrastruktuurirajatiste ehitamist - söe, nafta ja veeldatud maagaasi (LNG) ümberlaadimise terminalid, samuti sadamad ja päästekeskused. Samuti on kavas moodustada satelliitidest orbitaalrühm.

Vastuvõetud programmi kogumaksumus on umbes 1,8 triljonit rubla, millest 620 miljardit peaks tulema föderaaleelarvest.

Praegu on Venemaa jäämurdjate laevastikus kuus alust, mida haldab Rosatom. Venemaa Julgeolekunõukogu aseesimees Dmitri Medvedev märkis 2022. aasta lõpus, et kõik need on ehitatud vananenud tehnoloogiate abil ja aastaks 2026–2027. ammendavad nende ressursid täielikult.

"Kui neid lähitulevikus ei asendata uute, kaasaegse disainiga laevadega ning sellised projektid, nagu me teame, on olemas ja elluviimisel, siis aastaks 2030 on oht jäämurdevõimsuse nappusesse," rõhutas Medvedev. .
https://www.moscowtimes.ru/2023/09/06/u ... ti-a106035
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Euroopa Komisjoni reedel avaldatud suuniste kohaselt ei tohiks liikmesriigid majandusblokki lubada Vene numbrimärgiga autosid. See puudutab peale erasõidukite ka ettevõtete vedusid. Sanktsioonide jõustamine on liikmesriikidele kohustuslik.
https://www.err.ee/1609096814/vene-numb ... oopa-liitu
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Kulgeja ja 9 külalist