Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Sept, 2023 9:27
Ja rõhk on hajutamisel, ka transpordis, üksikuid veoautosid HIMARSiga küttida ei jõuaks. Samas tagalavedude liigne hajutamine annab jällegi võimaluse UKR hajutatud lahingutegevusele ehk sissisõjale vene tagalas. Üksikud või väikeste gruppidena sõitvad veoautod, mida ei jõua konvoeerida, on sissivõitlejatele lihtsaks saagiks.
Üksikute veokitega suurte üksuste logistiline varustamine on üldse kõvasti keerulisem probleem kui kolonnidega.
Venemaal autojuhitidel üldiselt käsitakse "sõita esimese masina järgi". Kujuta nüüd ette seda keerukust kui on vaja tarnida moona, kütust, sööki- muid kuluvahendeid, varuosi... ja mitte kompaniile, pataljonile vaid kümnetele ja kümnetele brigaadidele - nii et kõik saavad just seda varustust mida parasjagu vaja. Isegi kui võtta arvesse ainult Lõunarinne, siis ka Vasõlivka ja Donetski vahel oni ikka vähemalt 200km ning tihti on nende brigaadide alamüksused veel omakroda laiali paisatud rinde eri lõikudes auke lappima.
Loomulikult tehtav, eriti kui on kasutusel mingid kaasaegsemad logistikasüsteemid. Aga kindlasti suurusjärgu võrra keerukam/tülikam ülesanne kui varustamine suurte konvoide või raudtee-ešelonidega.
Kindlasti ei tasu luua illusiooni, et vatt sellega üldse hakkama ei saa. HIMARSiga kohaneti piisavalt et esmakordselt (vist peale 2. ms) suutsid vatid oma logistika sõlmpunktid nihutada kaugemale kui 100km. Isegi Dnepri paremkaldal, Hersonis ei tekkinud totaalseid puudujääke ja suudeti ka praktiliset kogu varustus evakueerida. Eks nad mingi lahenduse leiavad, aga võimekusi piiraks see kindlasti.
Enim kannatavad ilmselt just kaudtule relvad, mis ideaalses olukorras tahaks vagunite kaupa moona igapäevaselt.