Mingi klaasile kleebitud nurgamõõdik(horisondi suhtes) mis aitas leida õiget lähenemisnurka?Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Okt, 2023 15:43 Tegelikult ei olnud mõeldud lennuki üldosad, vaid mereväelennukitel on tihti üks spetsiifiline lihtne instrument, mis abistab pilooti laevale "pihta saamisel", kus mis F-14l on nii lihtne kui veel olla annab.
Viktoriin
Re: Viktoriin
Re: Viktoriin
Suht sitt küsimus kõiketeadjalt, kui isegi rattad (mis leiutati natuke enne lennukeid), ei ole õige..
professional retard
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei ole vaja jälle egotrippi korraldada.
Õige vastus paistab olevat tavapärasest keerukam. See on tuulelipp. Asub kabiini ees lennuki ninal ja seetõttu piloodi vaateväljas

http://www.anft.net/f-14/f14-detail-sensorprobe-01.gif
Lennunduse algaegadel täitsid seda rolli riidest ribad lennuki talade küljes. Kuna F-14 lendab natuke kiiremini, siis seda rolli täidab selline trossijupp kabiini ees.
Minu poolt järg vaba.
Õige vastus paistab olevat tavapärasest keerukam. See on tuulelipp. Asub kabiini ees lennuki ninal ja seetõttu piloodi vaateväljas

http://www.anft.net/f-14/f14-detail-sensorprobe-01.gif
Lennunduse algaegadel täitsid seda rolli riidest ribad lennuki talade küljes. Kuna F-14 lendab natuke kiiremini, siis seda rolli täidab selline trossijupp kabiini ees.
Minu poolt järg vaba.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Hea tähelepanek. Ei teadnudki. Tõsi, tegemist ei ole mitte tuulelipu, vaid libisemisnäitajaga(*) (https://en.wikipedia.org/wiki/Yaw_string). Kasutusel ka tänapäeval purilennunduses näiteks. Tõsi, seal on kinnitatud kuplile. Oluliselt täpsem instrument, kui selle jaoks tavapäraselt lennunduses kasutatav güroskoopiline "labidas" e. pöörangu-libisemisnäitaja.Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Okt, 2023 8:08 ...
Õige vastus paistab olevat tavapärasest keerukam. See on tuulelipp. Asub kabiini ees lennuki ninal ja seetõttu piloodi vaateväljas
...
F-14-l oli see selle pärast (peamiselt), et mootorid olid lennuki libisemisele tundlikud. Nii, et kui lennuki kere varjestas libisemisel mootori sissevõtuava, võis tulemuseks olla kompressori labade varisemine (stall), mis toob kaasa järsu rõhu languse kompressori järel (põlemiskambris) ja halvemal juhul gaaside liikumise pöördumise tagurpidi. Ehk siis väga ebameeldiv nähtus. Eriti maandumisel.
(*) Libisemine siis (kes ei tea) on olukord, kus lennuki liikumissuund õhumassi suhtes ei ole mitte lennuki pikiteljega paralleelne, vaid nurga all. Ehk siis lennuk lendab külg ees.
Viimati muutis Kilo Tango, 13 Okt, 2023 9:15, muudetud 1 kord kokku.
Re: Viktoriin
Küsimus oleks olnud parem, kui küsitud oleks indikaatorit vms., mis oleks välistanud rattad, mutrid, laagrid jms. elementaarse mehhaanika.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ingliskeelne meedia nimetab seda kahte moodi, wind vane ja yaw string. F-14 on seepärast erandlik, et reaktiivlennukitel kolisid taolised indikaatorid juba hulk aega tagasi selliste labakujuliste peale, mille küljes kere sees oli mingi poteka laadne jubin ja selle info väljastati armatuurlauale. Mitte ainullt "külglibisemise", vaid ka kohtumisnurga kohta. Vene keeli nimetati seda "datsik ugla snosa".Hea tähelepanek. Ei teadnudki. Tõsi, tegemist ei ole mitte tuulelipu, vaid libisemisnäitajaga(*)
Aga oletan, et F-14 puhul sai selle põhjuseks siiski (muud andurid on kenasti "uut moodi") see, et tekimaandumisel ei ole piloodil aega armatuurlauale vaadata ja parem on, kui see tal silma ees kogu aeg on. Ma ise arvan, et see vidin võib ka võbisemisega hoiatada liigse juhise rebimise eest (kui AoA kasvab piisavalt, et nina hakkab selle trossi eest õhuvoolu varjama).
Libisemisele, aga ka liigsele kohtumisnurgale, olid tundlikud ainult algsed TF-30d, millega juhtus ka kõvasti õnnetusi. Hiljem kasutatud F110 (sama mis F-15 peal) ei pidanud taolisi kombeid enam omama. Samas pilte uurides paistab, et mitte igal pool see indikaator kasutusel polnud.F-14-l oli see selle pärast (peamiselt), et mootorid olid lennuki libisemisele tundlikud
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Järg on vaba?
Me oleme juba kooliaegsetest kehkatundidest harjunud, et rivistus käib paremalt vasakule pikemast lühemani.
Aga kuidas rivistusid Napoleoni liinijalaväe kompaniid?
Nad olid küll kolmes reas, pikimad ees ning lühimad keskel, aga küsimus käib üheainsa rea kohta.
Uuups.. küsimused pidid nüüd ju boldis olema.. viga parandatud.
Me oleme juba kooliaegsetest kehkatundidest harjunud, et rivistus käib paremalt vasakule pikemast lühemani.
Aga kuidas rivistusid Napoleoni liinijalaväe kompaniid?
Nad olid küll kolmes reas, pikimad ees ning lühimad keskel, aga küsimus käib üheainsa rea kohta.
Uuups.. küsimused pidid nüüd ju boldis olema.. viga parandatud.
Viimati muutis Sho, 14 Okt, 2023 3:04, muudetud 1 kord kokku.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Re: Viktoriin
M'dea, küsimused on valdavalt ikka eeskujulikud olnud.
Aga vana tõde on, et kui käsust või küsimusest üheselt aru ei saada, siis pole viga adresaadis, vaid käskijas/küsijas või tema väljenduses..
professional retard
Re: Viktoriin
Ma küsijatele ette ei heida, lihtsalt miks ma ise tavaliselt järje ära annan. Liiga raske pädevalt küsimust vormistada.
Re: Viktoriin
No rivistumine käis ikka pikkuse järgi, aga oli erinev sellest, millega meie harjunud oleme.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Re: Viktoriin
Esimene rida andis tuld ja kükitas, järgmisse pandi pikemad mehed?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Viktoriin
Või andis järgmine rida tuld relva esimese õlgadele toetudes?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Viktoriin
Ridadest ma juba rääkisin. Esimeses reas pikimad, teises reas lühimad ja uustulnukad ning kolmandas reas ülejäänud ja veteranid. Küsimus oli, et kuidas rivistus üks rida ehk milline oli iga rea sisene rivistus.
Paremalt vasakule pikimast lühemani, nagu meie harjunud oleme, see polnud.
Paremalt vasakule pikimast lühemani, nagu meie harjunud oleme, see polnud.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist