Ole hea ja selgita, mida sinu arvates "tasuv" tähendab. Sest selle fraasi algus ja lõpp on omavahel loogilises vastuolus.
Diktüoneemakilda kaevandamine
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: EV energia ja julgeolek
Re: EV energia ja julgeolek
Geoloogiateenistuse kodulehelt võib lugeda järgmist https://egt.ee/tegevusvaldkonnad-ja-ees ... -ressursidkalvis kirjutas: ↑01 Dets, 2023 13:13 On ikka veidi näkku valeetamist küll. ENSV uuriti maavarasi üsnagi põhjalikult ja üldinfo on olemas. Teadagi mille rajamiseks - sooviti siis fosforiidi kaevandust ja aeti taga ka rauamaagi kaevandamist. Üldinfo on olemas koos kõigi kihtidega. Kui kaevandamisplaane pole - pole rohkem uurida vaja. Kui aga on - just siis on vajalik põhjalik uurimine. Praegu aetakse iba - ei mingit kaevandamist ei tule, lihtsalt moepärast uurime. Kui kaevandamist ei tuleks - pole mõtet uurida. Siin ongi loogika viga!
Keegi pole ütelnud, et kaevandamist ei tule või tuleb. Praeguste andmete järgi ei saa seda lihtsalt hinnata. Kui ei tasu ära siis ei hakka keegi kaevandama. Kui tasub küll siis hakatakse kaaluma kas hakkame kaevama või mitte.Eesti fosforiiti on uuritud põhjalikult alates 1950-ndatest kuni 1980. aastate lõpuni. Tänapäevaks on aga enamus vanadest kivimiproovides hävinenud või halvas seisukorras. Lisaks on edasi arenenud nii puurimismetoodika kui analüütiline võimekus. Seetõttu tegeleb EGT nii vanade andmete digitaliseerimise ja valideerimisega kui uute geotehniliste ning geokeemiliste andmete kogumisega.
Emajäe ääres kest kinni hoides ja lauldes jäämegi siin virelema ja vaesume. Kuskilt peab rikkus tulema.
Sillamäe Muuseumi kodulehelt võime ligeda järgmist https://sillamae-muuseum.ee/et/expositi ... se-ajalugukalvis kirjutas: ↑01 Dets, 2023 13:13 Oli tasuv. Esimene NSVL tuumareaktor läks käima. Asi oli selles, et maailmas on kohti, kus maapinnas uraani sisaldus on suurem ja klassikalisel ostan-müün turul poleks täna Eesti uraan konkurentsivõimeline. Iraanile ei müüdud - milles probleem, Eestiga sama rikastustasemega maagist saadi Uraan kätte ja läks kasutusse. Teadlaste hinnang on olnud - JAH, tänaste hindadega ei oleks tasuv aga üldplaanis on (st. kui müüjad keelduvad müümast)
Huvtav miks pidi hakkama uraanimaaki sisse vedama kui kohapeal oli kaevandamine kasumlik.Algselt tegeles Sillamäe tehas kohaliku diktüoneemaargilliidi kaevandamisega, sellest uraanoksiidi tootmisega ning rikastamisega. 1948.a. juulis andis tehas välja esimese toote.
Ajavahemikus 1. jaanuar 1949 - 31. juuni 1952 kaevandati Sillamäe kaevandusest 2 405 000 tonni maaki keskmise uraanisisaldusega 0,036 %, s.t 63,3 t potentsiaalset metalli. Alates 1953. aastast hakati uraanimaaki sisse vedama Tšehhist ja Saksamaalt, hiljem ka Ungarist. Selle tarbeks ehitati raudtee Vaivara raudteejaamast Sillamäe tehaseni. Tänu tootmise arendamisele ja tehase reorganiseerimisele moodustas Sillamäel toodetud uraanikogus üle 25% Nõukogude Liidu tolleaegsest uraanitoodangust.
1960. aastast läks tehas lõplikult üle sisseveetud uraanimaagi töötlemisele, rajatakse uus tootmisharu – filtreerivate materjalide tootmine (1966. a., Lenini nim. preemia) ning on ehitatud respiraatorite tootmise kompleks «Lepestok».
Pane tähele, et toodeti uraanoksiidi. Seda peab veel edasi töötlema, et vajalikku kätte saada ja seda Eestis ei tehtud.
Re: EV energia ja julgeolek
Ei ma oska teid ses osas valgustada midagi. Lihtsalt ma oma rumala peaga ei oska välja rehkendada, mille muu tarvis seda überraudteed siia tarvis ehitada on.
Kõik tehased ei pruugi ka sugugi sadamaväravas olla ju ja ega ümberlaadimine ka tasuta pole. Kuniks kõik võrrandi osad teada pole, ei saa ka lõpptulemust välja rehkendada.
Ja nagu ma juba ennist postituse alla kirjutasin:
See on minu isiklik arvamus.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: EV energia ja julgeolek
See on strateegiline infrastruktuuri objekt. See, et sa ei kujuta ette põhja-lõuna suunalise konteinervedude mahtusid ei tähenda, et seda poleks olemas. Üldiselt kehtib ikkagi selline lihtne reegel, et soodne transpordikoridor leiab endale tarbija niisamuti, kui ka odav elekter leiab endale alati tarbija.
Teiseks on põhja-lõuna suunaline reisijateliiklus tegelikult väga aktiivne. Kui mina seda otsa tihedamini heebeldasin, olid bussid pea alati täis. Aga ärme palun hakka sellest järjekordset RB majandusuuringute teemat tekitama.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Ennist mainisin - kui on mujalt saada kõrgema rikastusega maaki siis on kulud väiksemad ja toote lõpphind madalam. Raha loetakse.
Kui kõrgema rikastusastmega maaki enam poleks või ei müüda saaks koguahelas veel tasuvalt toota aga kasum kukub oluliselt.
Praeguses diktoneemakildas aetakse taga palju kallimaid haruldasi metalle.
Ma ise pole poolt ega vastu selle kaevandamisele. Kui kõik kulud kokku arvestades (ka saastamine täiega) suudame plussi jääda siis miks mitte. Kohalik rahvas saab tööd ja leiba.
Kuid NSVL (ja tänapäeva Hiina) stiilis röövkaevandamisele olen vastu. Selle näiteks oligi Maardus fosforiidi kaevandamine - kõik saast ja kahjud jäeti kohalike kanda. Õnneks Eestis täna on piisavalt läbipaistev see protsess. Paar üksikjuhust on olnud (turbakaevandajad), kes rikkusid kohaliku põhjavee ja siis kui ala ammendus, lasid jalga. Kohati üllatab mind hoopis valitsuse liigne kartlikkus - Tartu tselluloositehas on tüüpnäide, samuti tuulikute rajamine.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
29.august 1949 - esimene tuumapommi katsetus Semipalatinski polügoonil. 22 kT seadeldise jaoks saadi pool kogust uraani lendliisiga USA-st ja teine pool - Sillamäe toodangust. Kogu temaatikat kureeris Lavrenti Beria ise.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Lihtne kiire googeldusNojah, praegu polegi veel mõtet kaevandada, raudteed ju veel pole.
Kui RB valmis saab, küll siis ka kaevandamiseks läheb, ei kingita meile siin midagi.
Ja et ülevaadet maavaradest ei ole, seda ma ei usu. Omal aja uuriti ja puuriti kõik kohad läbi.
Minu isiklik arvamus.
Fosforiit Eestis
https://eestifosforiit.ee/fosforiit-ees ... iit-eestis
Rail Balticu kaart
https://maaamet.ee/uudised/maa-ameti-ka ... icu-trassi
Et kahjuks jääb selle vandenõuteooria jaoks see fosforiit liiga kaugele RB jaoks, peaksid siia Maardu juurde veel mingi ümberlaadimise jaama tegama ja särki värki. Aga sadamaid Virumaal, kus saaks poole odavamalt ja lihtsamalt kraami laevadele laadida leiab mitmeid. Seega ei päde see antivaksserite poolt laialt levitatud RB on meie "fosforiidi ärastamiseks" jutt. Võiksid natukene kaarti ka vaadata ja loogilisemalt mõelda, enne kui neid teooriaid välja hauvad.
Minu isiklik arvamus.



Unforeseen consequences
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
See Rail Balticu ja fosforiidi vandenõuteooria on tahtlikult ühe inimese poolt loodud ja internetti riputatud. Tegemist oli katsega ja see hakkas muidugi oma elu elama. Kõvemad googeldajad nagu Fucs leiqvad kindlasti selle üles.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Reedel oli Vikerraadios teemakohane intervjuu geoloog Rutt Hintsiga. Soovitan lugeda. https://www.err.ee/1609182097/geoloog-f ... sta-parast
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Kiirraudteel puistevagunitega midagi vedama... On ikka fantaasiad.
Siin seletab urbanist Arkadiy Gershman natuke erinevate raudteeliinide projekteerimise põhimõtteid ja neil transporditavate kaupade
põhisihtrühma.
https://youtu.be/ZRcWo4MZ8ro?si=O1CAwrCNKEsAGlzb&t=144
-Kiirusega 200km/h ei ole rentaabel kaubarongil liikuda sest siis on vaja selle kauba eest ennast segaseks maksta ja reisirong
ei tohi sõita 50km/h kaubarongide vahel selle pärast, et keegi siis nende susladega enam ei sõida.
-Meil on ka töötav mudel Elroni näol olemas. Stadleri rongide 120km/h tähendab, et inimesed sõidavad juba Tallinn-Tartu vahet püstijalu,
rongid on täiesti täis. Enne rongipargi väljavahetamist oli kiirus alla 90km/h ja rongid tühjad.
Vabandust keele pärast..
Siin seletab urbanist Arkadiy Gershman natuke erinevate raudteeliinide projekteerimise põhimõtteid ja neil transporditavate kaupade
põhisihtrühma.
https://youtu.be/ZRcWo4MZ8ro?si=O1CAwrCNKEsAGlzb&t=144
-Kiirusega 200km/h ei ole rentaabel kaubarongil liikuda sest siis on vaja selle kauba eest ennast segaseks maksta ja reisirong
ei tohi sõita 50km/h kaubarongide vahel selle pärast, et keegi siis nende susladega enam ei sõida.
-Meil on ka töötav mudel Elroni näol olemas. Stadleri rongide 120km/h tähendab, et inimesed sõidavad juba Tallinn-Tartu vahet püstijalu,
rongid on täiesti täis. Enne rongipargi väljavahetamist oli kiirus alla 90km/h ja rongid tühjad.
Vabandust keele pärast..
-he not to go to war, she not to go to a dance.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Õiendan mõne vea ära:
1. Porgandite tehniline piirkiirus on 160km/h, lihtsalt meie taristu seda ei võimalda (vanade rongide aegu ei võimaldanud ka 120km/h - vanad rongid ise olid selleks tehniliselt võimelised küll).
2. Püstijalu sõidetakse, sest dotatsioon surub piletihinna ebamõistlikult madalale võrreldes kommertsalustel samal liinil liikuvate bussidega.
3. Tallinn-Tartu rongid olid ka enne porgandite tulekut täis (vähemasti õhtused tipptunni väljumised). Ronge oli lihtsalt vähem. Mahutasid nood rongid oluliselt rohkem kui porgandid. I klassis pakuti kohvi ja võileiba, ajalehte ja wifit. Istmed olid mugavamad. Kolises koledamalt (eriti tamburis), sõitis aeglasemalt, kliima polnud nii hästi kontrollitav.
Kui Eesti kaevandustest üldse midagi raudteel vedama hakatakse, siis just ja ainult vana taristu peal - seal on lihtsalt oluliselt odavam.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Õiendan omakorda mõne vea ära:
taristu e. infrastruktuur on kogum tehnilisi abivahendeid, mis aitavad ühiskonnal toimida. "Porgandid" on ka taristu, samuti raudtee, kus need sõidavad. Kui tahetakse ühiskonna mõõdus täpsustada, siis transporditaristu osad.
"Vana taristu" on nii vana raudtee, veerem kui ka signalisatsioon jmp. Praegu on siis seis, kus osa taristut on vana (enamik raudteid, kaubaveoveerem), osa uus (reisiveerem, osa teid, osa ülesõite/ülekäike).
Kui taristut uuendatatakse ja ei täpsustata, mis osa, siis võiks eeldada, et uuendatakse kõike. Nagu RB, kus ilmselt kõik on uus - tee, viaduktid, tunnelid/truubid, signalisatsioon, veerem jne.
"Taristu" ei tähenda ainult ehitisi!
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Castellum,
milles/kus tsiteeritus viga oli? Kas ma kuskil väitsin, et taristu ei hõlma endas vedurit ja vaguneid?
Kas porgandi (rongikoosseisu) tehniline piirkiirus on 160km/h? On. Kas meie taristu (tervikuna, koos liikuvkoosseisuga) toetab seda? Ei toeta. Ei toeta pöörangute, kurviraadiuste, kohati juhtsüsteemide jne tasemel. Väide õige.
"Vana taristu" - olemasolev, "vene laiusele" mõeldu. Sõltumata sellest, kas mõnes osas on hiljuti uuendusi tehtud, on taristu tervikuna vana - kasutab vanu standardeid. Päris kindlasti vana võrreldes RB planeerituga. Pöörangutest veduriteni. Vanal taristul suuremahulise puistematerjali vedu on oluliselt odavam RB pakutavast. Vähemasti tingimusis, kus vaba turumajandus enam-vähem kehtib.
milles/kus tsiteeritus viga oli? Kas ma kuskil väitsin, et taristu ei hõlma endas vedurit ja vaguneid?
Kas porgandi (rongikoosseisu) tehniline piirkiirus on 160km/h? On. Kas meie taristu (tervikuna, koos liikuvkoosseisuga) toetab seda? Ei toeta. Ei toeta pöörangute, kurviraadiuste, kohati juhtsüsteemide jne tasemel. Väide õige.
"Vana taristu" - olemasolev, "vene laiusele" mõeldu. Sõltumata sellest, kas mõnes osas on hiljuti uuendusi tehtud, on taristu tervikuna vana - kasutab vanu standardeid. Päris kindlasti vana võrreldes RB planeerituga. Pöörangutest veduriteni. Vanal taristul suuremahulise puistematerjali vedu on oluliselt odavam RB pakutavast. Vähemasti tingimusis, kus vaba turumajandus enam-vähem kehtib.
Re: Diktüoneemakilda kaevandamine
Kas siin üritatakse väita, et rajatav RB ei sobi puistainete (sh fosforiidi) veoks? Et kes alla 200 ei kavatse kimuda, see RB-l sõitma ei pääse?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline