Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mis mõte on taristul millele peab iga aasta 300 miljonit peale maksma , ilmselt on see summa liialt tagasihoidlik .
Kes soovib kiiresti Riiga sõita , korralikul maanteel saab vahemaa lühemaks .
Kes soovib kiiresti Riiga sõita , korralikul maanteel saab vahemaa lühemaks .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ahjaa, need vanad head maanteed, mille hooldamiseks, remondiks ja rekonstrueerimiseks ei ole ühtegi eurot vaja.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Peeter, kaubavedusi pole vaja kuhugi hakata kunstlikult suunama, hinnavahe teeb oma töö. Raudteetransport on odavam, olgu meie kaup või tulgu soomest. Inimestega on sama lugu, kes viitsib maanteel kõõluda kui ca160km/h liikuv rong viib kohale kahe tunniga. Mõni ei jõua ära imestada kuidas projekt on kallimaks läinud, samas kõik muu meie ümber kallineb samapöörases tempos. Mida kauem ehitamine aega võtab, seda suuremaks kujuneb lõpphind. Millele sa iga aasta 300miljonit peale maksad? Mida sa mähid? Kui sa oled eluaeg elanud Vastseliinas või Meerapalus(mitte pahaga) ja ei saa aru, kui tähtis on tänapäeva maailmas kiired ühendused Euroopa suurlinnadega, siis polegi miskit kosta. Eriti meie põhjala kliimas, kus tormisematel aastaaegadel võid tihti peale Tallinna lennujaama asemel Helsingis või Riias maanduda.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Viimane näide, puust ette ja punaseks- hommikul Lissabonist startima pidanud seltskond jõudis Tallinnasse järgmise päeva öösel viimase Helsingi lennukiga. Loppis, magamata...Eriti meie põhjala kliimas, kus tormisematel aastaaegadel võid tihti peale Tallinna lennujaama asemel Helsingis või Riias maanduda
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sellest on siin küll juba kirjutatud ja ma isegi kirjutasin kusagil, aga IMHO on tuleb seda RaiBaltic projekti võtta kui kaitseplaneerimise strateegilist objekti. Kõik muu mis sellega kaasneb on lisad.
Me ei saaks EU-st pappi lihtsalt tankide või mürskude ostmiseks.
Seega tuleb kombineerida, et tsiviilvaldkonna EU toetusi saaks kasutada nii, et nendest oleks ka sõjalise kaitse vaatevinklist kasu.
Kuni 85% maksab selle RB kinni EU ja võtkem see papp ilma kobisemata vastu. Ülejäänud 15% oma taskust maksta selle eest, et me saame kiire, Euroopa laiusega raudteeühenduse, koos võimekusega läbi Suvalki vajadusel suuremaid militaarveoseid ešelonidega, ilma selles pudelikaelas ning lähiruumis seismata ja uimerdamata meie suunal teostada, on kommiraha selle saadava logistilise võimaluse eest.
Me ei saaks EU-st pappi lihtsalt tankide või mürskude ostmiseks.
Seega tuleb kombineerida, et tsiviilvaldkonna EU toetusi saaks kasutada nii, et nendest oleks ka sõjalise kaitse vaatevinklist kasu.
Kuni 85% maksab selle RB kinni EU ja võtkem see papp ilma kobisemata vastu. Ülejäänud 15% oma taskust maksta selle eest, et me saame kiire, Euroopa laiusega raudteeühenduse, koos võimekusega läbi Suvalki vajadusel suuremaid militaarveoseid ešelonidega, ilma selles pudelikaelas ning lähiruumis seismata ja uimerdamata meie suunal teostada, on kommiraha selle saadava logistilise võimaluse eest.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Hmm, kas relvasid poleks ka mugavam laevaga tuua? Raudtee tundub lihtsam saboteerida...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
See on nüüd see teema munade ühes korvis hoidmisest...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
RB mõte on hea, aga teostus (trass) ei sümpatiseeri.
Tohutus koguses liiva ja kruusa läheb selle peale. Trass lõikab rabad ja metsad pooleks ja seetõttu ehitatakse asendustegevusena sinna ökoduktid, ise olen päris mitme ökodukti ja viaduktiga tutvumas käinud. 1600 poolhaaketäit killustikku ja täidet, et kitsed saaks siis talvel seal ökoduktil liugu lasta
Raha rahaks, aga RB teeb nii lollisti ikka looduse pooleks ja maavarasid kulub sinna meeletult, mida on piiratud hulk.
Samas kui juba tehakse niikuinii, siis tasub positiivseid külgi selles projektid näha.
Tohutus koguses liiva ja kruusa läheb selle peale. Trass lõikab rabad ja metsad pooleks ja seetõttu ehitatakse asendustegevusena sinna ökoduktid, ise olen päris mitme ökodukti ja viaduktiga tutvumas käinud. 1600 poolhaaketäit killustikku ja täidet, et kitsed saaks siis talvel seal ökoduktil liugu lasta

Samas kui juba tehakse niikuinii, siis tasub positiivseid külgi selles projektid näha.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Maantee jääb samasse kohta enamasti , materjalikulu on kordades väiksem .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Maanteid ehitatakse enamasti rohkem.
Tallinn-Tartu maantee Kose-Mäo neljarealiseks ehitamisel ei jäänud tee samasse kohta, loodus "lõigati" samamoodi pooleks, aga siis nii tulihingelisi loodussõpru ei olnud...
Tallinn-Tartu maantee Kose-Mäo neljarealiseks ehitamisel ei jäänud tee samasse kohta, loodus "lõigati" samamoodi pooleks, aga siis nii tulihingelisi loodussõpru ei olnud...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Oot millal neid raudteid siin tegema hakati?150 aastat tagasi? Võimalik ,et eksin. Aga pole nagu täheldanud liikide massilist väljasuremist. Kuigi raudruun oli hobesed lõhkuma ajanud ja lehmadel jäänud piim kinni. Inimene harjub ja loodus koos temaga.
-
- Liige
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Pole sellel seni sõna võtnud, kuna ei valda teemat süvitsi. Aga jälgides kestvat tulist vaielust... RB diversioonikindlus!? Tänapäeval pöörase kiirusega arenev kõikvõimalik militaar- ja tsviil- droonindus ei jäta ju raudteele erilist võimalust vähegi arvestatava ajavahemiku juures oma funktsiooni täita. Või kuidas? Lisaks raketid jms, ei kao kuhugi ei Iskanderid ega ümber ehitatud S- 300, kõikvõimalikud XA tüüpi jms raketid. Raketitõrje ei suuda iial neid kõiki maha võtta kui tõsiselt madinaks läheb. Lisaks kohalik nn viies kolonn, kelle hulgast kindlasti pole vähimatki probleemi värvata vajalikku komplekti kahjureid. On jäänud mulje, et käesoleval ajal on seis selline, et meil pole ilmselt teada, kes ja kui palju vaenulikku elementi siia kasvõi Vene- Ukraina sõja aktiivses faasis, alates 24.02. 2022., nt ukraina sõjapõgenike pähe, nt kasvõi Venemaa kaudu saabunud on. Või kuidas? Lihtsalt tekkis küsimus või paar. Ehk teadjad mehed valgustaks ka seda külge? Lugupidamisega AK
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Jah, aga loomad saavad (piireteta) maanteed ületada seal, kus tahavad. Ma ei olegi vastu, lihtsalt võimalusel tuleks eelistada alati olemaolevat trassi, nii maantee kui raudtee puhul. Mis olid põhjused, et RB läbi Tartu ei hakka kulgema, oleks läinud liiga pikaks?
Teiseks, kus läheb meil maantee läbi raba? Ei ütle, et nii pole, aga hetkel küll ette ei löö.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kiirteedel või meie nendelaadsetel toodetel ei ületa nad midagi. Pärnus just ehitatakse üle rabaääre ja Viljandi -Tartu mnt läheb läbi raba.Smith kirjutas: ↑15 Dets, 2023 6:42Jah, aga loomad saavad (piireteta) maanteed ületada seal, kus tahavad. Ma ei olegi vastu, lihtsalt võimalusel tuleks eelistada alati olemaolevat trassi, nii maantee kui raudtee puhul. Mis olid põhjused, et RB läbi Tartu ei hakka kulgema, oleks läinud liiga pikaks?
Teiseks, kus läheb meil maantee läbi raba? Ei ütle, et nii pole, aga hetkel küll ette ei löö.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline