Misasi nüüd naistel kombaini juhtimist takistab
Nälg kummitab Eestit ka. See on selline fiktiivne nälg et kaupa iseenesest on kuid pole raha et osta. Ja seepärast pole mõtet panna külapoe letti delikatessjuustu sest nagunii keegi ei osta. Venemaal on see pärast Gorbatshovi täpselt samamoodi. Nõukareziimi näljahädadel olid teised ja riigikorrast tulenevad põhjused. NEP-i ajal hakati juba järje peale saama, siis vaatasid punajuudid hirmuga et äkki saab keegi rikkaks ja lõpetasid eksperimendi ära. No ja kes see loll kolhoosikorra tingimustes end tööga tapma hakkab?
Venelastel on ikka teatud piirkonnad, mustmullavöönd, kus põllumajandusega üldse on mõtet tegeleda, Pihkva oblast ja kõikvõimalikud näljastepid sinna ei kuulu. Olgugi et varemalt on proovitud. Need piirkonnad toidaks Venemaa vabalt ära kui terves maailmas poleks näljaseid kes on nõus vilja börsihinnaga ära ostma. Venemaa enda näljastel niipalju raha ei ole. Riikliku sunniga võib mingil määral kohustada farmereid müüma odavamalt. Selle peale muidugi hakkavad nad nõudma vastutasuks odavat kütust ja väetisi. Järgmise sammuna küsivad naftapuurijad või väetisekeemikud et miks me peaks odavalt müüma kui börsil saab hoopis parema hinna. Eks nad sundi rakendades muidugi müüksid ja see spiraal läheb kiirelt NSV Liiduni välja.
Akf Uramsi mainitud Hiina tehnika on Venemaal vähemalt viimased 20 aastat tegija olnud. Kui ma Narvas töötasin siis ehitati terve Ust-Luuga sadam Hiina veoautodega valmis. Välimuselt olid nad Kamazi sarnased, hüüdnimega "Shaitan" (tsurkakeelne Saatan) ja ametlik nimi oli samuti midagi taolist. Üle piiri nad ei tulnud sest need ei ole euroopakõlbulikud autod. Võib-olla on 10 cm laiem nagu Kraz, saastenorm nagunii ei sobi jms.
Kamaz-id ei käi samuti sellepärast Euroopas et mingise Euro3 heitmenormiga maksad end teemaksudega vaeseks ja igale poole ei pääsegi. Tänapäeval on isegi diiselpassatiga Pariisi, Eiffeli torni jalamile väljamurdmine vähe problemaatiline.