Olen pikalt hoogu võtnud, et vesiniku teemal ka sõna võtta. Kõige pealt Akf poolt lingitud artilkist pärleid;Taaniel Tina kirjutas: ↑16 Dets, 2023 13:32 Kui siin vaadata viimaste päevade uudiseid, siis tuleb küll tahtmine peast kinni hoida.
Kõigepealt uudis, et Enefit ehitab gaasijaama, mis hakkab kasutama ka vesinikku. Kuidas seda finantseeritakse, ma hetkel ei tea.
Siis uudis, et riik toetab nelja vesiniku tootmise projekti 40,5 milj. €
https://www.err.ee/1609195018/riik-toet ... e-projekti
Silma sellest uudisest jäiEhk 71 % kogumaksumusest maksab riik toetusena kinni.Enefit Green koos oma partneritega alustab vesiniku tootmist, meie partnerid panevad kaks tanklat püsti ja on ka lõpptarbijad. Kogu tervikahela maksumus on 14 miljonit ja toetust selleks saame peaaegu 10 miljonit
Lisaks on Enefitil tuulikupark, mis saavad toetust keskmiselt üle 50 €/MWh pealt.
Lisaks kardan, et mõeldakse kindlalt välja ka mingi toetus selle vesiniku kasutamisel.
Ehk sisuliset riik maksab toetustega suurema osa kogu sellise elektri tootmisprotsessist kinni ja mina pean ikka ostma elektrit mingi müstilise kõrge börsihinnaga või fix hinnaga + veel mingi müstiline roheenergia tasu. Aga nii riik kui elektritootjad üritavad rahvale selgeks teha, et roheelekter on ikka väga odav.
Mis sa ikka kommenteerid kuidas oma raha kulutada kavatsed!Paldiskis rohevesiniku tootmise rajamine ettevõtte Derivaat NH3 poolt läheb maksma 70 miljonit eurot, mida riik toetab ligi 17 miljonit euroga. "Aktuaalse kaameral" ei õnnestunud projekti kohta kommentaari saada.

See raha tuli nüüd küll ootamatult. Ei osata isegi veel öelda mis sellega peale hakatakse. Ülejäänu on Akf postituses. Ilusat juttu ka sinna juurdeTallinna Sadam koos partneritega said ligi 10 miljonit eurot sadamates rohevesiniku tootmiseks. Tallinna Sadamast öeldi, et projektist on veel vara rääkida.
Paraku reaalsusRohevesiniku hind ulatub 15 euroni kilogrammi eest. Ühe kilogrammi vesinikuga saab Kärsna sõnul sõita 100 kilomeetrit.
"Esimesed projektid on alati kallimad, aga me ise näeme, et tulevikus hind võiks olla kuski seitsme-kaheksa euro juures kilogramm. Kui panna see sõiduautode keelde, siis see on see hinnatase, mis on isegi võib-olla tsipa odavam, kui tulevikus sõita bensiini või diisliga," ütles Kärsna.
Täielik raha raiskamine!Tuumajaama arendava Fermi juht Kalev Kallemets ütles, et odava vesiniku tootmine pole füüsikaliselt võimalik. Elektrolüüsimine vajab palju odavat ja stabiilset elektrit, mida taastuvenergia anda ei suuda. Sõidukites vesinikust elektri tootmise efektiivsus on kõigest 18 kuni 46 protsenti.
"Maailmas müüakse üksikuid tuhandeid vesinikuautosid, samal ajal kui sel aastal müüakse 13–14 miljonit elektriautot. Euroopa Liidus kuidagi seati selline vesiniku eesmärk, et 2030, mis on kõigest seitsme aasta pärast, peaks olema 10 miljonit tonni toodetud vesinikku. Täna reaalne tootmisvõimsus sellest on üks protsent," lausus Kallemets.

Jätkub...