Vene vs. Lääne tankid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Fucs »

Mustmullavööndid
Mustmullavööndid.png
Pilt
Millistes Ukraina piirkondades on mustmullad kõige levinumad?

Reeglina on need stepivööndi piirkonnad: Donetski, Luganski, Zaporožje, Harkovi, Dnepropetrovski ja Kirovogradi piirkonnad koos Musta mere ja Aasovi piirkondadega.

Mustmullavööndi mullad

Asukoht: riigi metsa-steppide ja steppide vööndid.
Huumuskihi paksus on kuni 150 cm.
Huumuse sisaldus - kuni 60,5%.
Millest koosneb mustmullavööndi pinnas?
- pinna pealmine horisont on huumust akumuleeriv kiht. Selle paksus võib olla vahemikus 35–120 cm, mõnel juhul isegi rohkem, värvus on küllastunud tumehall (peaaegu must - sellest ka seda tüüpi pinnase nimi). Struktuur on erineva teralisusega.
- selle all on üleminekuhorisont, pruunika heterogeense värvusega, milles leidub huumuse lisandeid. Seda horisonti iseloomustab jämedam tükiline struktuur.
- üleminekuhorisondi all on illuviaal-karbonaatkiht. Sellel on selgelt väljendunud prismaatiline struktuur, pruunikaskollakaspruun värvus ja madalamal horisondil muundub see valkjaks mulda moodustavaks algkivimiks soola, kipsimoodustiste ja karbonaatsete elementidega.

Pilt

Mustmullavööndi muldade tüübid

Neid muldasid eristab pealmise huumushorisondi paksus. Selles mõttes eristatakse nelja tüüpi muldasid:
- ülipaksud. Nendel maadel võib huumuskuhjuva kihi paksus olla umbes 120 cm, mõnel juhul isegi rohkem (150 cm).
- paksud. Need mullakihid on vahemikus 80–120 cm.
- keskmise paksusega. Sellisel juhul võib huumuse akumulatsioonihorisondi paksus varieeruda 40–80 cm piires.
- üleminekuhorisont, pruun, huumustriibuline, tükiline-prismaatiline struktuur, haruldased gleis- ja roostetäpid, paksusega 20–50 cm;
- karbonaathorisont 50–70 cm paksune, valkjas-helepruun, tihenenud, prismakujuline struktuur, karbonaadisademetega ;
- aluspinna moodustav aluskiht, helepruun, lahtine, struktuuritu, karbonaatne, sageli liimjas.
.
geokniga.png
.
https://www.geokniga.org/bookfiles/geok ... grozan.pdf
https://agrofermer.com/blog/typy-gruntiv/
https://him-element.com.ua/ru/news/65?id=65
https://bigenc.ru/c/lugovo-kashtanovye-pochvy-1d8c1e

___________________________________________________

Kütusekulust rääkides, siis kusagil ukrainlased kurtsid, et seda kütust mida neil saada on ja sisse valati, pidavat Abrams veel rohkem neelama kui USA MIL standardi kütuseid. Ei leia praegu üles, millal ja kus see oli.

Ingliskeelne Wiki räägib, et 2000 telliti/pandi AGT1500 mootori asemel uus LV100-5 mootor, mis võtab vähem kütust.
The tank was built around this engine and it is multifuel-capable, including diesel, gasoline, marine diesel and jet fuel (such as JP-4 or JP-8). In the AGT1500, jet fuel has poorer fuel economy and operating range compared to diesel. By 1989, the Army was transitioning solely to JP-8 for the M1 Abrams, part of a plan to reduce the service's logistics burden by using a single fuel for aviation and ground vehicles. However, as of 2023, the U.S. Army frequently refuels the Abrams with diesel, which is also used by the Bradley Fighting Vehicle. The Australian M1A1 AIM SA burns diesel fuel, since the use of JP-8 is less common in the Australian Army.[citation needed]

The gas turbine propulsion system has proven quite reliable in practice and combat, but its high fuel consumption is a serious logistic problem. The engine burns more than 1.67 US gallons per mile (392 Liters/100 km)

In 2000, the Army selected the gas turbine engine LV100-5 from Honeywell and subcontractor General Electric. The new LV100-5 engine was lighter and smaller (43% fewer parts) with rapid acceleration, quieter running, and no visible exhaust. It also featured a 33% reduction in fuel consumption (50% less when idle) and near drop-in replacement.
https://en.wikipedia.org/wiki/M1_Abrams
Jällegi, kas keegi oskab kommenteerida, millise mootoriga tankid sai Ukraina?
Siin räägitakse üksnes, et UKR sai M1A1 tankid, seega Honeywell AGT1500 mootoriga?
https://www.businessinsider.com/how-ukr ... us-2023-10
Samas, kas mõne "upgrade"-ga on pandud A1M1 tankidele ka LV100-5 mootoreid?
Instead of new production, the Army has a requirement to upgrade over 1,100 older M1 tanks to the M1A2 configuration. A multiyear procurement for 600 M1A2 upgrades, awarded in July 1996, are in their fifth year of deliveries. Further M1A2 improvements, called the Systems Enhancement Package (SEP), are underway.
Kütusekulu kohta tehti 1989 analüüs kus võrreldi DF-2 ja JP-8 kütuseid ning nende kulu erineva tehnikaga.
Abramsi puhul siis AGT1500 mootoriga.
https://apps.dtic.mil/sti/tr/pdf/ADA216275.pdf

1991 tuli välja aruanne
ABRAMS TANK
Operating Costs More Than Expected
https://www.gao.gov/assets/nsiad-91-114.pdf

Seal on välja toodud muuhulgas :
Army Has Implemented Cost Reduction Efforts
A More Durable Track : The poor durability of the Abrams tank track has been a key contributor to the high cost of its maintenance.
Reducing Fuel Usage : Fuel consumption has been a continuing concern since the M1 tank was fielded.
Auxiliary Power unit : The Army may install a small auxiliary power unit (APU) onto the rear of the Abrams tank.
Engine Itecuperdtor : The Army has experienced poor reliability of the Abrams engine recuperator.
Improving Fault Diagnosis : The Army has developed a new diagnostic test set for use on Army weapons systems.
Abrams Tank ReadinessRates Are High but W ith Many Reporting Exceptions.
2002
Cost savings associated with the LV 100-5 tank engine
https://core.ac.uk/download/pdf/36699742.pdf
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Kilo Tango »

Fucs kirjutas:Jällegi, kas keegi oskab kommenteerida, millise mootoriga tankid sai Ukraina?
See turbiinivahetus ei läinud tootmisesse. Tehti prototüüp ja sellega asi piirdus.
Wikipedia kirjutas: The new LV100-5 engine was lighter and smaller (43% fewer parts) with rapid acceleration, quieter running, and no visible exhaust.[138] It also featured a 33% reduction in fuel consumption (50% less when idle) and near drop-in replacement.[139] The Common Engine Program was shelved when the Crusader program was canceled
M1A1-d on niikuinii vanemad masinad ja neilt mingeid suuri täiendusi ei maksa otsida.

Turbiini häda on see, et see neelab tühikäigul pea sama palju, kui max töörežiimil. Selle vastu aitab ainult APU (isegi siis, kui peaturbiin välja vahetada), kuid see tuli alles M1A2 SEPv3-ga. M1A1-l seda ei ole. Muidugi saab paigaldada, aga ma miskipärast ei usu, et Ukraina sõja puhul kütusekulu pärast väga ohiti. Hea, et üldse midagi saadeti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

UKR droonosõjas on ilma APU-ta tank kurjast, sest ilmad on külmad ja tanki süsteemid vajavad voolu, akud lõputa ei kesta. Õnneks pole ka T-72-l APU-t ja pakuks, et see ongi UKR droonide poolt vene tankide kallal toime pandud genotsiidi üks põhjuseid, masinad lähevad külmaks, siis töristatakse mootoriga ja kogu see meeletu soojus paistab termos kaugele. Abramsil ja T-80-l veel eriti. Selline 10 kW piires väikemootoriga APU õhkab sooja palju vähem.
Viimati muutis Kapten Trumm, 30 Dets, 2023 9:56, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1325
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Kas märkasite mustmullavööndi kaarti uurides, et lõunapoolkeral niukest nähtust polegi!
KategorieC
Liige
Postitusi: 805
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas KategorieC »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Dets, 2023 9:54Õnneks pole ka T-72-l APU-t ja pakuks, et see ongi UKR droonide poolt vene tankide kallal toime pandud genotsiidi üks põhjuseid, masinad lähevad külmaks, siis töristatakse mootoriga ja kogu see meeletu soojus paistab termos kaugele.
Ei tahaks seda hästi uskuda. Positsioonil olleb peab masin niikuinii käima et saaks vajadusel kohe manööverdada, igal muul juhul ei usu et meeskond tankist sooja otsib, pigem hoiavad nad sellest metallkolakast kui ilmselgest sihtmärgist nii kaugele kui võimalik ja on pigem koos jalaväelastega kuskil urgudes.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas T-62 »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Dets, 2023 11:54 Kas nende kergete süsikatega mitte ei hakka toimuma mingit plahvatuslikku põlemist, diisel ja reaktiivküte pole nii kergesti aurustuvad ja pauku tegevad. Kui üritada nt bensiiniga kütta diiselmootorit as it is, siis sellise komprimeerimise juures toimub nt segu plahvatus juba survetakti ajal, enne kolvi jõudmist ülemisse surnud seisu. Mis tähendab, et võimsus langeb kõvasti (põlemine töötab mootorile vastu) ja mootor käib killadi-kolladi.

Multikütuselise diisli puhul eks nad vähendavad ülelaadimist sellise asja vältimiseks (mistõttu surve silindris langeb). Parolas sai uuritud T-72 ja Leopardi mootorit, seal ma mingeid süüteküünlaid kergete süsikatega töötamiseks ei suutnud fikseerida. Muidugi, võibolla kõike polnud näha. Turbiinmootoril tuleks sama asja tegemiseks langetada turbiinide pöördeid (millega langeb õhu kokkusurumine), mis omakorda vähendab tuntavalt võimsust.
Kapteni härra võiks ikka nii elementaarset asja teada, diiselmootorisse pritsitakse kütte vajalikul momendil, seega ei saa toimuda enneaegset süttimist. Vene tanki diislitel muudeti sissepritsimisnurka vastavalt kütuse liigile, selleks oli pumba peale lausa vastavad kirjed.
Muide tegelikkuses toimub ka segu süttimine enne ÜSS-i, muidu jääks kasutegur veelgi armetumaks.
Kas sellest võib järeldada, et kõik sinu viitamata teave on lihtsalt üks ümmargune mula?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Kriku »

T-62 kirjutas: 30 Dets, 2023 14:35Kas sellest võib järeldada, et kõik sinu viitamata teave on lihtsalt üks ümmargune mula?
Erakordselt originaalne mõte :scratch:
sg01
Liige
Postitusi: 435
Liitunud: 27 Mär, 2022 18:08
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas sg01 »

KategorieC kirjutas: 28 Dets, 2023 23:21 Ka Tšerkassõ koti "lahtimurdmise" operatsioon oli üks suur mudas müttamine, kus oli küll keeruline, aga Saksa tehnika sai samaväärselt hakkama kui venelaste oma. Näiteid on.
See üritus toimus seal teatavasti veebruaris 1944, mingit erilist mudasmüttamist seal tegelikult siiski ei olnud, lund oli minimaalselt, Gustav Nõmm räägib mälestustes -14 külmakraadist, maapind tahenenud ja kandev koorik kenasti peal. Netis on antud üritusest pilte piisavalt, googelda! Võibolla tõesti kitsaste ratastega järjestikuseid hobuvankrivoore see maapind seal päevasel ajal kui temperatuur tõusis ja veebruaripäike räästad tilkuma pani veel kohati hästi ei kandnud aga roomikmasinate jaoks ei olnud see enamasti teema.
War isn't a 100-meter dash, it's a marathon. Baseless optimism is a form of self-deception.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Rebane11 »

Muld on mujalgi kui Ukrainas vihmaga pehme. Sai kunagi Meclenberg - Vorpommeri liidumaa põllumajandusameti külaline olla. Päevad olid päikselised, aga öösel ladistas. Meie jaoks oli uskumatu näha, kuidas kombain mis keerab põllule sõna otseses mõttes vajub kohe kõhule.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Fucs »

sg01 kirjutas: 30 Dets, 2023 15:55
KategorieC kirjutas: 28 Dets, 2023 23:21 Ka Tšerkassõ koti "lahtimurdmise" operatsioon oli üks suur mudas müttamine, kus oli küll keeruline, aga Saksa tehnika sai samaväärselt hakkama kui venelaste oma. Näiteid on.
See üritus toimus seal teatavasti veebruaris 1944, mingit erilist mudasmüttamist seal tegelikult siiski ei olnud, lund oli minimaalselt, Gustav Nõmm räägib mälestustes -14 külmakraadist, maapind tahenenud ja kandev koorik kenasti peal.
No ja veel üks ebaoluline pisiasi - 1944 ei olnud seal Abrams tankid :D
Teemaks selle mudaga oli muidu see Abramsi filtrite ummistumise teema (ja see, kui kiiresti siis mootor õhtale lendab, kui need kinni lähevad) mitte see, kuidas erinevad tankid jm üle meetri paksusesse huumuskihi mudasse ära upuvad ja mis seal siis enam vahet neil on.... Kui juba ära upuvad nii sügavale, et enam ei liigu, siis vahet pole kas "Köningstiger", T-34 või Abrams.
Enne seda (kui on lihtsalt paks ja kleepuv muda, kust veel kuidagi nagu läbi pääseb) võivad aga erinevatel tankidel tehnilistest tingimustest ja lahendustest tulenevad erisused paksus mudas ja poris liikudes sees olla. Ei? Ma ei ole mingi tankide ega gaasiturbiinmootorite spetsialist ja ei oska täpsemalt midagi kommenteerida. UKR-id ise kurtsid, et need filtrid lähevad nende oludes ja tingimustes kole kiiresti umbe. :dont_know:
Rebane11 kirjutas: 30 Dets, 2023 16:45 Muld on mujalgi kui Ukrainas vihmaga pehme. Sai kunagi Meclenberg - Vorpommeri liidumaa põllumajandusameti külaline olla. Päevad olid päikselised, aga öösel ladistas. Meie jaoks oli uskumatu näha, kuidas kombain mis keerab põllule sõna otseses mõttes vajub kohe kõhule.
Joo.
Muld on igal pool suurema vihmaga või lörtsi ja sulaga pehme tõesti. Isegi meil :shock:
Vahe on vbl ainult selles, et "Donetski, Luganski, Zaporožje, Harkovi ja Dnepropetrovski [Дніпро] piirkonnad koos Musta mere ja Aasovi piirkondadega" võib huumuse paksus olla 30...50cm asemel 1,0...1,2....kuni isegi 1,5 meetrit + selle all 20...50cm üleminekuhorisont, mis on märjaga ainult natuke kandvam, kui huumuskiht + siis selle all omakorda veel karbonaatkiht 50...70cm enne kandvat "paroodat". Mis me kokku saime siis.... 1,15+0,35+0,60=ca 2,10m :D

No kui sa sinna meetrisesse või poole meetrisesse mutta ronid ja enam edasi ei lähe ja siis tagasikäigu annad, ning filtritega muda lükkad, siis vist (?) on ess ventikas... õigemini turbiini õhufiltris ? :roll:

Aga ega venelastel on oma T-80 turbiinmootori ning tolmu ja mudaga samad probleemid.
Aretavad mingeid uusi lahendusi, mis ...
Kompressori labade tolmust ja mustusest puhastamiseks töötati välja nn spetsiaalne kolmesüsteemne kompleks. Selle otsuse tulemusel suudab T-80 tanki gaasiturbiinmootor nüüd iga tund läbi "seedida" 1 kg tolmu ja pori ning paisata kõik väljalaskesüsteemi.
https://dzen.ru/a/ZRVhTB4UOBULH5lB
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Kilo Tango »

Fucs kirjutas: 30 Dets, 2023 19:19 ...
Teemaks selle mudaga oli muidu see Abramsi filtrite ummistumise teema (ja see, kui kiiresti siis mootor õhtale lendab, kui need kinni lähevad) mitte see, kuidas erinevad tankid jm üle meetri paksusesse huumuskihi mudasse ära upuvad ja mis seal siis enam vahet neil on.... Kui juba ära upuvad nii sügavale, et enam ei liigu, siis vahet pole kas "Köningstiger", T-34 või Abrams.
Enne seda (kui on lihtsalt paks ja kleepuv muda, kust veel kuidagi nagu läbi pääseb) võivad aga erinevatel tankidel tehnilistest tingimustest ja lahendustest tulenevad erisused paksus mudas ja poris liikudes sees olla. Ei? Ma ei ole mingi tankide ega gaasiturbiinmootorite spetsialist ja ei oska täpsemalt midagi kommenteerida. UKR-id ise kurtsid, et need filtrid lähevad nende oludes ja tingimustes kole kiiresti umbe. :dont_know:
...
See kõlab küll ukrainlaste poolt väga mingi sihitu vingumise moodi. Alloleval pildil näitab nr 18 õhu sissevõtuavade asukohta Abramsil:
m1abrams1-12.jpg
Tõsi, see on vanem mudel (105mm kahuriga), aga ma ei usu, et see mootori katete osa oleks eriti muutunud.
Nüüd lihtsal vaatlusel ütleks, et see on koht, kuhu muda sattumine on võimalik, aga mitte tavaline. Mudas paarutades, jah, juhtub, ehkki valdava osa ajast peaks seda kohta katma tanki torn. Aga kuhu on jäänud ukrainlaste kuulus insenerivõimekus? Natuke abivahendeid ja roomikutel on kummist porilapakad olemas, mis elimineerivad 80% sellest probleemist. Samuti saab sinna õhuvõtuavale kasvõi mingi kiirvahetatava ajutise filtri peale ehitada vms. lahenduse teha, mis vähendab seda probleemi oluliselt.

Mõnes mõttes ma saan ukrainlastest aru - neile on hädasti lääne abi vaja. Teisalt kipub koos abiga saabuma ka mingi õpitud abitus.
RandomGuy
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 12 Aug, 2021 14:09
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas RandomGuy »

Kilo Tango kirjutas: 30 Dets, 2023 23:17 See kõlab küll ukrainlaste poolt väga mingi sihitu vingumise moodi. Alloleval pildil näitab nr 18 õhu sissevõtuavade asukohta Abramsil:
Kas on ka reaalselt mingeid allikaid, et õhufiltrite ving on tulnud Ukraina Abramsi operaatoritelt mitte twitteri "concern trollidelt"?
Niipalju mina olen meediat ja sotsiaalmeediat jälginud siis alguses kirjutasid suured meediaväljaanded, et Abramsi filtreid on vaja iga 12 töötunni tagant puhastada. Ja siis võtsid selle teema üles twitteri trollid kes hakkasid pasundama, et "omg filtrid lähevad mudaseks ja rumalad ukrainlased ei oska neid puhastada, parem oleks neile neid tanke mitte anda".

Ukrainale antud M1A1 SA mudelil peaks olema peal nii APU kui ka see õhufiltrite automaat puhastamise süsteem.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas Fucs »

No ei saa sujuvalt jälle taandada kogu kriitikat jms vene trollide ja propaganda allikatele.
Kuigi Abrams on Ameerika sõjalise jõu võimas sümbol, on see ka väga nõudlik tank, mis nõuab kalleid tarneahelaid ja keerukat hooldustaristut. Ukraina loodab, et sügiseks jõuab kohale 31 Abramsi tanki, mis on üks Ukraina tankipataljon.

Tarnete kiirendamiseks nõustus Ukraina saama M1A2 ühe viimase versiooni asemel versiooni M1A1, mille ettevalmistamine ja tarnimine võiks lõppeda mitte varem kui 2024. aastal. Kyiv Independenti allikate sõnul loodab Ukraina sõjavägi saada M1A1SA variandi, mis kinnitab Ameerika meedia varasemaid teateid.

Eelkõige SA ("Situational Awareness") variandil on FBCB2 sideplatvorm vaenlase ja sõbralike üksuste jälgimiseks läheduses ning termosihik 50-kaliibrilise kuulipilduja jaoks, mis suurendab tanki tõhusust vaenlase jalaväe vastu linnasõjas.

Kiievis asuva mõttekoja Defense Express hinnangul ei ole tõsiasi, et vastupidiselt ootustele saab Ukraina tanki M1A1 vana versiooni, halb uudis. Defence Expressi andmetel ei jää Ukrainale saadav M1A1 SA versioon üldiselt alla 2010. aastatel kasutusele võetud M1A2 SEPv2 uuendusele.

M1A1SA

Vastavalt moderniseerimisprogrammile taastab Abramsi tootja sõidukid nn "nulltingimustesse", mis tähendab, et kõik SA paagid peavad olema uute sõidukitega sama kvaliteediga. Ja seda võimalust kasutatakse laialdaselt USA-s endas. Military Balance 2023 andmebaasi kohaselt on USA armee 2645 tankist Abrams peaaegu 540 (umbes 20%) M1A1SA. Austraalias ja Marokos on samuti kasutusel väga sarnased variandid.

Ukraina tanke aga ei varustata kolmanda põlvkonna vaesestatud uraani soomustega, kuna USA keelab selliste toodete ekspordiks. Lisaks varustab USA Ukrainat ka tehnilise varustusega, eelkõige kaheksa remondi- ja evakuatsioonisõidukit M88A2 Hercules. Pentagoni pressiesindaja kolonelleitnant Garron Harni sõnul viibib praegu Saksamaal Grafenwehris ja Hohenfelsis asuvates Ameerika sõjaväeobjektides umbes 200 ukrainlast, mis viitab sellele, et seal koolitatakse vähemalt 50 Abramsi meeskonda.

Oluline on see, et väljaõppekursus sisaldab väite kohaselt kombineeritud harjutusi jao, roodu ja pataljoni tasemel, mis on oluline üksuse ühtekuuluvuse seisukohalt. Rohkem kui 200 Ukraina spetsialisti on koolitatud ka "Abrams" hoolduse ja remondi alal.

...

Ukraina kaitseringkonnad arutavad Ukraina tankipargi tulevikku.

See hõlmab riigi pikaajalist ja sõjajärgset sõjalist arengut, mil Ukrainal võib olla vaja valida Abramsi ja Leopardi kui oma uute läänes valmistatud peamiste lahingutankide vahel (või säilitada mõlemad tüübid). Esimene, suhteliselt väike partii M1-sid ja nende lahinguomadused näitavad, kas Ukrainal on mõttekas otsida ja opereerida rohkem Abrame, nagu teeb seda tema naaber Poola, mis on USA oluline liitlane Mandri-Euroopas.

Seega, nagu Ukraina logistika- ja hooldusspetsialistidel poleks piisavalt peavalu, peavad nad nüüd muretsema selle pärast, et 62-tonnised soomustatud jõehobuseid lõputult töös hoida.

"Kui võrrelda Abramsi teiste lääne tankidega, on see lihtsalt väga raske ülesanne – mitte meeskonnale, vaid neile, kes seda hooldavad," ütles erru läinud USA armee kindralleitnant ja endine 1. soomusdiviisi diviisi ülem Mark Hertling. Jaanuarikuu otsus anda Ukrainale Abrams tehti tulise debati taustal Ukraina suutlikkuse üle neid tanke kasutada. Ajakiri TIME kirjeldas Ameerika administratsiooni seisukohta, mille kohaselt "Abramsi tank oli liiga keeruline, liiga kallis ja liiga raske, et koolitada Ukraina vägesid seda kasutama".

Aruteludes oma Euroopa liitlastega on Pentagon, sealhulgas kaitseminister Lloyd Austin, rõhutanud, et Abramsi turbiinmootor kulutab palju lennukikütust, erinevalt arenenumatest Saksamaal toodetud Leopard 2-st, mis kasutab tavapärasemat diislikütust. Pentagon väitis, et Leopard 2 on Ukrainale rohkem soovitatav, kuna seda on palju lihtsam hooldada ja see on Euroopas laialdaselt saadaval. Lõpuks otsustati loobuda Ameerika vastuseisust ja saata Ukrainasse 31 Abramsi tanki, et saada lõpuks Saksamaalt roheline tuli Leopard 1 ja 2 massiliseks üleandmiseks Euroopa riikidesse.

Kuid lisaks loomulikule vajadusele koolitada välja kõrgelt kvalifitseeritud ja ühtehoidvaid meeskondi ja üksusi, on "Abramsi" kasutamise taga Ukrainas kõige olulisem toetus ja hooldus.

"Kas teid üllataks, kui ma ütleksin teile, et soomusdiviisi ülemana ei olnud minu alluvuses kõige olulisem mitte lahinguüksus, vaid toetusbrigaad?" ütles Desert Stormi ja Iraagi sõja veteran Hertling.

"Kui teil pole tugiinfrastruktuuri, mehaanikuid, remondimehi, varuosade varustussüsteemi, laskemoona ja kütuse ümberjaotamist, pikka logistikaliini, pole kõik need imelised tankid, mille ühik maksab 5 miljonit dollarit, suutelised üldse võitlema." Sellega seoses on Gertlingi seisukohalt Ukraina armeel praegu puudujääke tarneahelate juhtimises. See jääb erru läinud kindrali suurimaks väljakutseks, kes toetab sügavalt Ukraina sõjalisi jõupingutusi.

Näiteks mootoriuuenduste osas on M1s variantidel üks integreeritud jõuallikas, mida nimetatakse Full-Up Power Packiks (FUPP) – Honeywelli AGT1500 turbiinmootori ja Allison X1100-3B käigukasti kombinatsioon. Kuna tegemist on reaktiivmootoriga, tuleb õhufiltreid käivitamise ja jahutamise ajal puhastada iga 12 tunni järel.

"Kõiki neid asju saab meeskonnale õpetada, kuid kui nad kunagi eksivad, paneb see löögi alla miljon dollarit maksva mootori, mida ei saa põllul parandada," ütleb Gertling. "See tuleb masinalt maha võtta, logistikaliinipidi tagasi saata ja uue mootoriga asendada. Võite küsida, miks seda ei saa kohapeal parandada. Ma arvan, et kui teil on hunnik lennukimehaanikuid kasutuselevõtu kohas, kus tankid asuvad, siis on see võimalik. Kuid USA sõjavägi seda ei tee. Tõmbame mootori välja ja saadame hoolduseks tagasi depoosse, kus nad parandavad nii mootorit kui ka käigukasti."

Sama kehtib ka arvukate elektroonikaseadmete kohta alates komandöri sõltumatutest termokaameratest kuni ballistiliste arvutite ja paljude muude keerukate komponentideni. Sellega seoses oleks võib-olla hea, kui Ukraina saaks M1A1 lihtsama versiooni, milles on kõik, mida Ukraina vajab. Hertling lisas, et Ukrainasse üle viidud "Abramsid" on juba vananenud masinad, mille hooldamine muutub aja jooksul aina keerulisemaks.

Aastaid tagasi oli Gertling noore tankipataljoni ülemana, kes vastutas 54 sõiduki eest, õnnelik, kui 90% tema tankidest olid täiesti töökorras. Tema poeg, kes oli hiljuti olnud ka tankipataljoni ülem, pidas end õnnelikuks, et 80% tema M1-dest on igal hetkel tegutsemisvalmis. "Ja see asus USA-s, kus asus depoo tasemel hooldus ja tarnimine," ütleb Hertling. "Kui ta midagi lõhkus, oli koht selle parandamiseks kohe nurga taga. Kui me räägime lahinguvarustuse varustusliinidest, siis on lugu hoopis teine, eriti Poolasse viivate varustusliinide pikkusega."

Kõik need väljakutsed koos paljude teiste lääne poolt pakutavate relvade, varustuse ja sõidukite hankimise ja toetamisega peab nüüd lahendama Ukraina väejuhatus. "Võitluses vägesid juhtinud inimesena tean, et iga kord, kui mulle midagi uut anti, oli väga raske proovida seda rakendada," räägib Gertling.

"Ja Ukraina väed nägid palju uut oma teele tulemas. Ma tean, et (Ukraina relvajõudude ülemjuhataja Valeri Zalužnõi) kitkub ilmselt juukseid välja, sest mis tal üle jääb, et kõike seda kokku panna."
https://zido.com.ua/news/ukrayina/shcho ... -m1-abrams
M1A1 SA Situational Awareness main battle tank
The Abrams Tank Upgrade includes two powerful variants, the M1A1 SA (Situational Awareness) and the M1A2 SEP (System Enhancement Program) version 2. The M1A1 SA is an upgrade version of the basic M1A1 model with the goal to produce older units to zero hour conditions. The M1A1 SA tanks will be configured with additional mission-critical technologies to bolster crew situational awareness (SA). This situational awareness package increases the M1A1 Abrams tank's fighting capability by providing soldiers with an electronic graphic of the battlefield with icons for friendly and enemy forces.
https://www.armyrecognition.com/united_ ... video.html
Loodetavasti siis jah sisaldab M1A1SA kõiki UKR oludes vajalikke lisasid
Ukrainale antud M1A1 SA mudelil peaks olema peal nii APU kui ka see õhufiltrite automaat puhastamise süsteem.
.
Mitmed lääne meediaväljaanded teatasid oma allikatele viidates, et USA presidendi Joe Bideni administratsioon kaalub võimalust saata Ukrainasse Ameerika tankid M1 Abrams. Kui varem keeldus Washington Kiievile sellist varustust andmast, siis nüüd võib ta meelt muuta, et sundida Saksamaa valitsust varustama Ukraina relvajõude Saksa tankidega Leopard-2.
https://www.bbc.com/russian/news-64389987
Võib aru saada, et ka USA-s oldi kriitilised selles suhtes, kas Abrams tankid väga hästi Ukrainasse saatmiseks sobiksid/oleksid just kõige parem lahendus, aga see lüke lõpuks ikkagi tehti, sest Saksamaa ei tahtnud alguses anda Leopard-2 tanke, kuniks keegi teine pole UKR juba hakanud varustama kaasaegsemate tankidega.... nagu ka varemalt muude abiartiklitega, ei tahtnud sakslased olla "esimesed". Praeguseks pole teadaolevalt Abramseid lahingutingimustes kasutataud ja ukrainlaste endi kogu nende tankide kasutuskogemus piirdub väljaõppepolügoonidel saaduga (tankistid) + hooldusmeeskondade väljaõppel saaduga. 25 septembrist alates on ukrainlased saanud neid katsetada/väljaõpet jätkata ka juba Ukrainas enda polügoonidel.

06-28.11.2023 ilmusid ka esimesed fotod Abramsitest Ukrainas
https://twitter.com/front_ukrainian/sta ... 0567455015
https://rus.tvnet.lv/7907582/foto-v-ukr ... nki-abrams

UKR keelde tõlgitud "hooldusmanuaal" ilmus umbes samal ajal kui esimesed tankid UKR jõudsid
M1 Abrams: поради та обслуговування
20. september 2023

Kauaoodatud M1 Abrams tankid peaksid varsti kaitsejõududesse jõudma. Seetõttu otsustasime tegutseda ennetavalt ja koostada teile materjali igapäevase kasutuse ja hoolduse levinud probleemide kohta, sest isegi Abramsi õige pesemine pole nii lihtne.

Tõlkest leiate teavet selle kohta, miks on oluline kahurit korralikult puhastada ja hooldada, kuidas õigesti mootorit käivitada ja seisata, õhufiltreid vahetada, torni määrida ning tulekahju korral käituda.

Anname ka nõu miinitraalide kohta, samuti kuidas tanki korralikult pesta. Saate teada pardaekraanide võimalikest ohtudest, sellest, miks TDA ei pruugi töötada ja et tankil pole ühtegi üleliigset polti, isegi kui te arvate, et see nii ei ole.
...
Pilt
...

https://mil.in.ua/uk/articles/m1-abrams ... ovuvannya/
Teh.hoolduse näpunäidete originaal sellest osast, mis puudutab siis neid filtreid:
.
Abrams Issue631 A.png
.
Abrams Issue631 B.png
.

Kes tahab googeltõlkida siis väike abikäsi...
The air induction system on your tank is like a giant vacuum cleaner—it sucks up anything that gets close. That’s the reason for your tank’s seals and filters. They screen out sand and dirt so that only clean air can get through. They also keep out larger debris that can dent, crack or break compressor blades.

If you want them to continue to stop potential damage, pay special attention to these important PM points:

Precleaner.

Trees and bushes make a good hiding place for your tank, but they also result in clogged air precleaners. Leaves that fall on or near the air inlets get sucked onto the precleaner. Enough leaves will cut off airflow and lower power output.

Skirt Seals.

If you’re having problems with clogged air cleaner intake filter elements (V-packs), missing fender skirt seals could be the cause. Those rubber strips are there to seal the area between the skirts and hull. Missing seals let dirt and dust get sucked inside the fender skirts. The engine pulls the dirt into the intake system where it clogs up the V-packs. All the seals are important, but pay special attention to the seals at skirts 4, 5 and 6 on the left side of the vehicle. These seals are closest to the air intake grills and can let in the most dirt.

V-Packs.

The three V-packs on all tanks not equipped with the pulse jet system (PJS) should be removed, cleaned and inspected after every operation. V-packs on PJS-equipped tanks are self-cleaning.

....
Andrei, hüüdnimega "Vanaisa" ["Дед"] ja pseudonüümiga "Konstantin Prošinski", taktikalise eriüksuse GRIM [ГРIМ] ülema asetäitja (ei kritiseeri otseselt Abrams tanke vaid jutu kontekst on see, et militaartehnika "hankeid" tehakse tihti lõpuni läbimõtlemata ja võetakse seda mida on, süvenemata, kas neil ikka on seda kõike tegelikult vaja, kas see kõik sobib UKR oludesse, UKR käiva sõja intensiivsuse ning eripäradega ja kuidas seda kõike jätkusuutlikult töös hoida) võtab ka mujal läbi käinud teemad kokku:
Näiteks need "Kolm Seitset". "Kolm kirvest" haubitsad. Keegi neid tellides ei märganud, et neile oleks vaja ka palju vahetusraudu. Toodi haubitsad, aga relvaraudasid polnud ja need kulusid väga kiiresti ära. Rauad lasti läbi, toodi mürsud. Nüüd on mürsud, aga pole millestki tulistada.

Anti Abramsid ja tankistid ütlevad, et see ei ole üldiselt nagu meie jaoks mõeldud, eriti sellise ilmaga. Liiga raske. Kahjuks filtrid asuvad ka väga madalal ja ummistuvad koheselt poriga. See tähendab, et läksite lahingusse, kuid tank võib lihtsalt seisma jääda ja peate lahingu ajal välja minema ja filtrit puhastama. Mis on üks tank, mis seisab lahinguväljal? Noh, ta on elus 1 minut. Lisaks selgub, et sinna valati sisse midagi arusaamatut, mingi pooleldi diisel, pooleldi lennukipetrooleum. Kuid see ei sobi kuidagi meie diisliga, mida meil ka lihtsalt pole meie enda tankide ja paljude muude masinate jaoks. See tähendab, et nad otsisid ja kauplesid [liitlastelt meile uut lahingutehnikat], lõpuks said ja nüüd ütlevad, et kurat, see on natuke midagi muud sellest, mida me tegelikult vajame.

Samamoodi oli kunagi sõja alguses Bayraktaridega, siis saadi aru, et tegelikud olud on natuke teistmoodi. Jah, nad täitsid siis oma ülesande, jumal tänatud, aga selle raha eest, 5 miljonit, pole üks Bairaktar tegelikult seda väärt. Seda, kordan veel kord, meie tingimustes.
https://youtu.be/uQ7KsHlJ2vw?t=22
RandomGuy
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 12 Aug, 2021 14:09
Kontakt:

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitus Postitas RandomGuy »

Ma ei tahagi väita, et see mingi vene propaganda on, mulle omale ka ei meeldi kui kõike ebameeldivat vene propagandaks tembeldatakse, lihtsalt ise nägin kuidas Twitteris see teema kuu aegas tagasi kulutulena levis selle põhjal, et Forbesi artiklis kirjutas, et filtreid peab iga 12h tagant puhastama(mida meedias muide juba varem ka mainitud oli), lihtsalt alusetult karjusid suvalised inimesed internetis, et filtrid lähevad umbe ja need tankid Ukrainasse ei sobi...(Teadjamad kommenteerisid, et filtrite puhastamine on osa igapäevasest hooldusest ja käib tänapäeval nupuvajutusega.)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline