Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas _dumbuser_ »

postimehes sel teemal miski video kah. https://maailm.postimees.ee/7929917/vid ... nuk-polema
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23185
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Jaapani lennukite kokkupõrge

Japan Airlines plane with 367 people on board collides with Coast Guard plane at Tokyo Airport
https://twitter.com/BNONews/status/1742115546307396001
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42790
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Tundub uskumatuna, et kõik reisilennukis viibijad päästeti: https://www.delfi.ee/artikkel/120259260 ... -5-inimest
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Japsid pisikesed neid saab kiiresti ruumis ringi paigutada.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10214
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Walter2 kirjutas: 02 Jaan, 2024 14:29 Japsid pisikesed neid saab kiiresti ruumis ringi paigutada.
Sa mõtled nende "pisikeste jaapanlaste" all selliseid tegelasi?

Pilt

Lihtsalt teadmiseks. Keskmine jaapanlane on ca. 6cm lühem, kui keskmine soomlane (172 vs. 178 cm meeste puhul): On jah natuke lühemad, aga ei saa enam öelda, et pisikesed. Läänelik heaoluühiskond on oma töö teinud.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas 2korda2 »

Kilo Tango kirjutas: 02 Jaan, 2024 15:19 Lihtsalt teadmiseks. Keskmine jaapanlane on ca. 6cm lühem, kui keskmine soomlane (172 vs. 178 cm meeste puhul): On jah natuke lühemad, aga ei saa enam öelda, et pisikesed. Läänelik heaoluühiskond on oma töö teinud.
Ma saan erinevad tulemused siit:
Finland 1.80 m 86.3 kg 26.6
Japan 1.72 m 69.5 kg 23.6
+8cm aga lisaks ka +17 kilo!
lootsik
Liige
Postitusi: 380
Liitunud: 18 Nov, 2010 22:27
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lootsik »

Üks B-1 kukkus alla. 4 meeskonnaliiget katapulteersid edukalt.
https://www.foxnews.com/us/b-1-bomber-c ... ted-safely
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

Õnnetus jäi läbi ime olemata, aga USAs vana hea 737 max8 otsustas lennu ajal ennast veits "kergendada".
https://x.com/visegrad24/status/1743488 ... 24529?s=20
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23185
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

pwn13 kirjutas: 06 Jaan, 2024 6:53 Õnnetus jäi läbi ime olemata, aga USAs vana hea 737 max8 otsustas lennu ajal ennast veits "kergendada".
https://x.com/visegrad24/status/1743488 ... 24529?s=20
Tegu oli siis uhiuue lennukiga(3 kuud vana). Eest lendas uks, mida tavaliselt ei kasutata ja mis oli tehases kinni pandud.

Have reached out to both Alaska Airlines and Boeing on this. The aircraft involved was a brand new 737 Max 9 delivered to the airline at the end of October. This is an extremely hazardous and also rare occurrence.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 2662708352

According to that photo, it’s the mid-aft door that is missing. That door, for carriers like Alaska, is deactivated in the factory by Boeing before delivery. Passengers don’t even know it’s a door because it’s just a normal sidewall and window in the 737 Max 9 cabin.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 9869147549

The door would be activated to increase passenger capacity on the 737 Max 9 (or the 737-900ER before it) to seat up to 215 passengers. This is what it looks like when it’s activated for use.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 9110805944
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23185
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Osa antud lennukitüübi lennukitest on maapeale kontrolli saadetud.

The FAA temporarily grounds certain Boeing 737 MAX 9 planes for immediate inspections after a section of an Alaska Airlines plane detached mid-flight
https://twitter.com/BNONews/status/1743699670725976368
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
smr
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas smr »

Ära kukkunud kerepaneeli joonis

Pilt
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23185
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Põhjus siis arvatavalt

United has found loose bolts on at least 5 plug doors during inspections of its Boeing 737 Max 9 fleet - The Air Current
https://twitter.com/BNONews/status/1744458674695749879

Pilt
https://twitter.com/BNONews/status/1744552968983023840
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42790
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Kriku kirjutas: 02 Jaan, 2024 14:03 Tundub uskumatuna, et kõik reisilennukis viibijad päästeti: https://www.delfi.ee/artikkel/120259260 ... -5-inimest
Edukas evakueerimine sai võimalikuks aga ainult selle pärast, et lennuk jäi kokkupõrkel peaaegu terveks, mitte ei purunenud sodiks.

Esiteks polnud lennukis maandumise ajal enam kuigi palju kütust ja see hoidis ära suurema plahvatuse. Teiseks koosneb Airbus A350 kere enam kui pooles ulatuses süsinikkomposiitmaterjalidest. Tegu on lennundusmaailmas veel suhteliselt uue trendiga ja nii palju süsinikkiud-plaste ei sisalda mitte ükski teine teine reisilennuk. Ajalooliselt tehakse reisilennukeid valdavalt alumiiniumist ja terasest. A350 mudel võeti kasutusele alles 2013. aastal.
https://novaator.err.ee/1609215562/hane ... ennukikere
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10214
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kriku kirjutas: 09 Jaan, 2024 7:41 ...
Teiseks koosneb Airbus A350 kere enam kui pooles ulatuses süsinikkomposiitmaterjalidest. Tegu on lennundusmaailmas veel suhteliselt uue trendiga ja nii palju süsinikkiud-plaste ei sisalda mitte ükski teine teine reisilennuk. Ajalooliselt tehakse reisilennukeid valdavalt alumiiniumist ja terasest. A350 mudel võeti kasutusele alles 2013. aastal.

...

See, kes sedalaadi jutu kokku kirjutas, ei tea komposiitplastidest kuigi palju. Süsinikkiud on väga tugev kestvale survele või tõmbele, kuid löögi absorbeerimise võime on sellel madal, kuna tegemist on hapra materjaliga sest deformatsiooni tagajärjel pikenemine on väga väike. Sestap vooderdatakse kriitilistes kohtades süsinikkomposiite näiteks aramiidide vms. lööke neelavate komposiitidega.

Reisilennuk jäi ilmselt terveks selle pärast, et see oli suurem ja et see põrkus rannavalvelennukiga tugevam osa (maandumistelik) vastu teise lennuki nõrgemat osa (kere katus). Materjalide roll oli seal minimaalne, kui üldse.

Üldiselt on igasugune spekuleerimine lennuõnnetuse põhjuste üle enne uurijate töö kasvõi esialgsete tulemuste selgumist suhteliselt mõttetu ja minu arvates ka mõneti matslik.
Viimati muutis Kilo Tango, 09 Jaan, 2024 9:49, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist