Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Täpsusta seda enese petmise teooriat? Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.
XC70 tõesti ei ole ESP vms lisa?
XC70 tõesti ei ole ESP vms lisa?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
XC70l ilmus see vist 2002, mul on 2000. a auto. Aga mina pole ühtegi velge lõhkunud, tuleb ikka keskenduda juhtimisele ja mitte tegeleda kõrvaliste asjadega 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Selle jutu põhjal mina väidaksin, et oled (või vähemalt olid) halb või heal juhul keskpärane juht. Seda sa ise vist tunnistada ei taha?Ghostship kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 10:42 Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üleväsinuna olen ka mina sõitnud, näiteks arvukatelt Kevadtormidelt tagasi. Enamasti olen pidanud mingit veokit liigutama, kuna juhte ei jätku. Kuigi ma olen saanud alati see 6 tundi magada, siis see telgis maa peal magamine ei tähenda välja puhkamist, kui on vaja kuskilt Sirgalast 200 km palava maipäikese kiirtes MB1017 roolis tagasi loksuda, on probleem küll. On ette tulnud, et olen pidanud valjuhäälselt laulma "Jää vabaks Eesti meri", et mitte magama jääda. Ja isegi lahustuv kohv ei mõju. Usun, et paljud autoroolis istujad on seda kogenud. Ja G-mersus on see probleem veel hullem, monotoonne mootori urin, auto loksumine, läbi esiklaasi küttev päike........ 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kõik juhid on keskmisest paremad. Keskmisest halvemaid juhte ei ole lihtsalt olemas.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Defineerige see ''halb juht'' siis alustuseks? Mina väidan ainult seda, et minu 25 aastase staazhi ajal pole ma kunagi ei suvel ega talvel kaldunud vastassuunda, ega kraavidesse. Isegi plekimõlkimises pole osalenud ei süüdlase ega kannatajana. Võin VIN koode sheerida kui ei usuFuchs kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 10:46Selle jutu põhjal mina väidaksin, et oled (või vähemalt olid) halb või heal juhul keskpärane juht. Seda sa ise vist tunnistada ei taha?Ghostship kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 10:42 Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.

Kui 99% oleks nii halvad juhid, siis meil oleks liikluses 0-10 kergelt vigastatut iga aasta. Tegelikult on ...?
Vähemalt ühes asjas akf Trummiga täiesti nõus ka. See väsimuse asi on täiesti kõrvale jäetud vs jääknähud vms. Teoorias muidugi hea targutada, et miks ei maga välja. Elus lihtsalt on nii, et alati ei saa. Ja siis tulebki kas laulda või muid loomingulisi meetodeid kasutada. Ideaalis muidugi proovida edaspidi vältida selliseid olukordi kui vähegi võimalik.
Re: Autotehnikateema
Eriti kehtib see noorte ja vihaste juhtide kohta. Kiire ringiaeg Audruringi rajapäeval ainult tõstab enesekindlustdavidsoniharald kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 10:52 Kõik juhid on keskmisest paremad. Keskmisest halvemaid juhte ei ole lihtsalt olemas.

Muidu tõsisemalt rääkides oma tutvuskonna autojuhte kõrvalt jälgides olen tähele pannud, et inimlikud faktorid nagu hetke meeleolu või väsimus võivad hetkega teha muidu heast juhist üpris kehva liikleja. Aga kes seda ikka tunnistada tahab.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Paistab, et moded ei sekku, seega rikun foorumi reegleid ja palun, et härrased, lõpetaks nüüd selle "tegelikult olen mina Liivimaa parim ratsutaja" jutu ära. Tüütuks ja piinlikuks muutub.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üks päris kindel kolakate põhjus on sõitmine, pea pulki täis ehk mõtlemine mingi muu asja peale (nt töö jamad) ja ebapiisav keskendumine. Ja sellest on vähestel pääsu, eriti kes vaimse tööga tegelevad. Nutiseadmed ja muud tähelepanu hajutajad vaid muudavad seda hullemaks.Vähemalt ühes asjas akf Trummiga täiesti nõus ka. See väsimuse asi on täiesti kõrvale jäetud vs jääknähud vms. Teoorias muidugi hea targutada, et miks ei maga välja. Elus lihtsalt on nii, et alati ei saa. Ja siis tulebki kas laulda või muid loomingulisi meetodeid kasutada. Ideaalis muidugi proovida edaspidi vältida selliseid olukordi kui vähegi võimalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
See pole minuarust küll lõplik tõde aga siin üks artikkel https://www.vooremaa.ee/kuidas-tunda-ara-hea-autojuht/
Üldiselt ideaalses maailmas hea juht väsinuna rooli ei roni (mul ka aegajalt juhtub, olen tähele pannud, et magus jook aitab väsimuse vastu päris hästi).
Velje lõhkumised ja vanade rehvidega liiklemine ei ole ka mingi hea näitaja. 90ndatel, kui raha vähe oli sai ka igasugu pasteldega sõidetud, ning minu paar endasüülist avariid (tagant sissesõit) on osaliselt kindlasti kehva rehvi teema (teine osa liiga väike pikivahe).
Re: Autotehnikateema
No päris nii hull see arutelu nüüd kindlasti ka siin ei ole. Keegi pole väitnud siin, et isegi suvalisel Rahvaralli etapil sõidaks top 20 oma tänavaautoga. Teema püstitus on ikka ja ainult selles kuidas igapäevane liiklus turvaliselt üle elada, foorumi konteksti arvestades tavaline sisejulgeoleku teema.Kilo Tango kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 11:23 Paistab, et moded ei sekku, seega rikun foorumi reegleid ja palun, et härrased, lõpetaks nüüd selle "tegelikult olen mina Liivimaa parim ratsutaja" jutu ära. Tüütuks ja piinlikuks muutub.
Re: Autotehnikateema
Kui nüüd seadustes näpuga rangelt järge ajada, siis ei tunnista EU veoautojuhi puhul isegi kabiinis magamist täisväärtudliku puhkeajana. Siiani on sellele lihtsalt läbi sõrmede vaadatudKuigi ma olen saanud alati see 6 tundi magada, siis see telgis maa peal magamine ei tähenda välja puhkamist,
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Hea juht on see, kelle osalemist liikluses keegi tähele ei pane.Fuchs kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 11:33See pole minuarust küll lõplik tõde aga siin üks artikkel https://www.vooremaa.ee/kuidas-tunda-ara-hea-autojuht/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuidas siis rehvide pidamine nüüd tundub, Tallinnas oli hommikul -18 kraadi 
Eile hommikul oli 24 tundi seisnud diisli käivitus väga vaevaline, ilmselt madalavõitu akupinge ei avanud pihusteid korralikult.
Aku on auto peal aastast 2017 ehk kuna tegemist pole Boschi või Vartaga, siis järgmine talv tuleb vahetada, et mitte teele jääda.
Minu kogemusest originaalakud (euroopas on selleks Bosch või Varta) peavad vastu ca 10 aastat, muu kama 5-6 aastat. Antud autol on selleks miski Sentra vms. Päeval seisab mul auto Defa seisusoojenduse juhtme otsas, kus on ka aku laadimine, sestap nädala sees käivitub ilusti (ka täna).
Common rail pihustitele on omane, et liiga madala pingega mootori ei tööta, kui mul oli genekas läbi (ei laadinud), siis aku pealt õnnestus sõita umbes 40 km, kuniks mootor töö lõpetas ja teepeale jäin. Mehhaanilise pritsega diisel aga suudab töötada üldse ilma elektrita (elektrit on vaja ainult starterile ja hõõgküünaldele).
Teine auto, mis mulle talvel "näkku pani", oli Honda Civic - kuna sellel oli mingi pisike mänguaku, -15 paiku oli käivitumine ka uue akuga õnne asi, toona mul defat polnud. Sõitsin siis sedasi, et teine aku ja täkujuhtmed pagasnikus.

Eile hommikul oli 24 tundi seisnud diisli käivitus väga vaevaline, ilmselt madalavõitu akupinge ei avanud pihusteid korralikult.
Aku on auto peal aastast 2017 ehk kuna tegemist pole Boschi või Vartaga, siis järgmine talv tuleb vahetada, et mitte teele jääda.
Minu kogemusest originaalakud (euroopas on selleks Bosch või Varta) peavad vastu ca 10 aastat, muu kama 5-6 aastat. Antud autol on selleks miski Sentra vms. Päeval seisab mul auto Defa seisusoojenduse juhtme otsas, kus on ka aku laadimine, sestap nädala sees käivitub ilusti (ka täna).
Common rail pihustitele on omane, et liiga madala pingega mootori ei tööta, kui mul oli genekas läbi (ei laadinud), siis aku pealt õnnestus sõita umbes 40 km, kuniks mootor töö lõpetas ja teepeale jäin. Mehhaanilise pritsega diisel aga suudab töötada üldse ilma elektrita (elektrit on vaja ainult starterile ja hõõgküünaldele).
Teine auto, mis mulle talvel "näkku pani", oli Honda Civic - kuna sellel oli mingi pisike mänguaku, -15 paiku oli käivitumine ka uue akuga õnne asi, toona mul defat polnud. Sõitsin siis sedasi, et teine aku ja täkujuhtmed pagasnikus.
Viimati muutis Kapten Trumm, 03 Jaan, 2024 13:52, muudetud 3 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma olen küll keskmisest halvem juht. Aga see pole alati nii olnud - värske autojuhina oskasin palju paremini sõita. Need asjad, mis juhtusid olid lihtsalt halbade juhuste kokkulangevused jms. 

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist