Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
90% autodest nõuab nendele punnidele normaalne ligipääs poole auto laiali lammutamist ja see töö maksab rohkem kui DEFA ise.
Tavaliselt asuvad need väljalaske all (sinna on lihtsam ligipääs), kuid eemaldada tuleb selleks (et oleks ruumi korralikult teha) kogu väljalase ja kõik asjad enne seda.
Eks DEFA on ka aru saanud, et kui install on liiga kallis, siis ostetakse lihtsalt vähem. Isegi sellisel lihtsakoelisel autol nagu BMW 535 1985 eeldab mootor auto peal, punnidele ligisaamine väljalaske, väljalaske pealse koli ja mootorikäpa eemaldamist, võibolla tuleb ka esisilla tala ära võtta. W202 mersul on see märksa keerukam, kuna kapotialune on veel rohkem "täis".
Tavaliselt asuvad need väljalaske all (sinna on lihtsam ligipääs), kuid eemaldada tuleb selleks (et oleks ruumi korralikult teha) kogu väljalase ja kõik asjad enne seda.
Eks DEFA on ka aru saanud, et kui install on liiga kallis, siis ostetakse lihtsalt vähem. Isegi sellisel lihtsakoelisel autol nagu BMW 535 1985 eeldab mootor auto peal, punnidele ligisaamine väljalaske, väljalaske pealse koli ja mootorikäpa eemaldamist, võibolla tuleb ka esisilla tala ära võtta. W202 mersul on see märksa keerukam, kuna kapotialune on veel rohkem "täis".
Viimati muutis Kapten Trumm, 04 Jaan, 2024 13:00, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
.... ja selle pärast pakutaksegi lihtsalt paigaldatavat voolikutevahelist elementi.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 12:56Eks DEFA on ka aru saanud, et kui install on liiga kallis, siis ostetakse lihtsalt vähem.
Re: Autotehnikateema
Sellisel juhul pannakse vanale autole lisaks üks täpselt samasugune termoandur kapoti alla ja hommikuse käivitamise ajal kuni 5 minutiks (küünalde tööaeg) tuleb juhikohale pandud lüliti abil lülitada ahelasse teine (külm) termoandur.
Peenem ja kallim värk oleks lisa termoanduri lülitamine releega, mida toidetakse otse küünalde releelt aga siis ei tohi küünlad olla impulsiga juhitavad.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Täpsusta missugune autotootja paigaldab selliseid noname hiina imesid oma autodele. Ei räägi põhimõttelisest lahendusest (Weba või Eber) vaid sama hiina tootja omadest.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Nende ebays müüdavate Webasto jne hiina koopiatega on autosid maha põletatud. Seda võib kasutada ainult siis, kui ise kogu aeg kohapeal oled ja tulekustuti on ligi. Kasutatakse mingeid odavaid suvamaterjale jne, mis ei pea tegelikkuses vastu ja mille sobivust pole kunagi katsetatud.
Euroopa tootjad päris kindlasti hiina koopiaid ei paigalda. Nende tehased või mingite komponentide tootmine võib tõesti Hiinas olla, aga need pole Hiina käkid. Umbes nagu Hiina tossud vs Hiinas toodetud Adidas tossud.
Euroopa tootjad päris kindlasti hiina koopiaid ei paigalda. Nende tehased või mingite komponentide tootmine võib tõesti Hiinas olla, aga need pole Hiina käkid. Umbes nagu Hiina tossud vs Hiinas toodetud Adidas tossud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Enda 2012 x-trailile aretasin peale 2004 transiti eber d5wsc. Ja just hiljuti jebis küünlaga ja pidin paar päeva ilma sõitma. Mul seadistatud nii, et toimib eelsoojendi, kui ka lisana. Just see lisa annab sooja tuppa. Ilma selleta 20 km maantesõitu, siis alles temp jõuab keskele ja thinkdiagiga vaadates on tegelik alles 70 kraadi.
Tüütu ja mõnikord ka kallis on seda hooldada, aasta tagasi 180€ põlemisõhu ventilaator. Kuna tegemist vana mudeliga, siis originaal küünalt enam ei leia ja uus Beru oli pmst karbist välja võttes vigane.
Aga ei iial enam ilma selleta ühtki diislit.
Jah, on ka minu masinal see kolme astmeline PTC element, kus iga aste on 30 kaitsme taga.

Tegu Saksamaa masinaga ja kliimamoodulis ei ole aktiveeritud selle juhtimine. Sai siis veetud eraldi nupualla, et asi ikka töötaks.
0 kraadi juures ampertangidega mõõtes oli 55-60A voolutarve. Mõõtmed tal on väikesed, seepärast vbl ka effekt väike. Tõstab õhutempi ca 10kraadi võrreldes mootori tempiga.
Eile oli tööjuures igav ja sai teha korralikud käivitusabi kaablid. Vasakul siis poe oma, vist oli 600A kirjas.
Netti läbi kammides leidsin, et Effexis on 25mm2 kaabel 6€ meeter.
Polt/mutter+tinaga üle. Nüüd enam voolutaha asi ei jää, kui siis auto enda, eelsüüde või pihustid
Tüütu ja mõnikord ka kallis on seda hooldada, aasta tagasi 180€ põlemisõhu ventilaator. Kuna tegemist vana mudeliga, siis originaal küünalt enam ei leia ja uus Beru oli pmst karbist välja võttes vigane.
Aga ei iial enam ilma selleta ühtki diislit.
Jah, on ka minu masinal see kolme astmeline PTC element, kus iga aste on 30 kaitsme taga.

Tegu Saksamaa masinaga ja kliimamoodulis ei ole aktiveeritud selle juhtimine. Sai siis veetud eraldi nupualla, et asi ikka töötaks.
0 kraadi juures ampertangidega mõõtes oli 55-60A voolutarve. Mõõtmed tal on väikesed, seepärast vbl ka effekt väike. Tõstab õhutempi ca 10kraadi võrreldes mootori tempiga.
Eile oli tööjuures igav ja sai teha korralikud käivitusabi kaablid. Vasakul siis poe oma, vist oli 600A kirjas.
Netti läbi kammides leidsin, et Effexis on 25mm2 kaabel 6€ meeter.
Polt/mutter+tinaga üle. Nüüd enam voolutaha asi ei jää, kui siis auto enda, eelsüüde või pihustid
Re: Autotehnikateema
Illustreeriv pilt oli tööpõhimõtte selgitamiseks, sest hiinlane on ju samade mõõtudega koopia teinud.
Näiteks WV D Sharanil on selline tehasest peal (kui lisatasu eest lisapulti ei ole pandud, siis juht seda ise tööle panna ei saa ja hakkab ise tööle vastavalt temperatuuridele), sest kui talvel Tartust sõitma hakata, siis enne Mäo risti ei saa mootorit soojaks ja reisijatel jalad külmetavad.
Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 13:36 Nende ebays müüdavate Webasto jne hiina koopiatega on autosid maha põletatud. Seda võib kasutada ainult siis, kui ise kogu aeg kohapeal oled ja tulekustuti on ligi. Kasutatakse mingeid odavaid suvamaterjale jne, mis ei pea tegelikkuses vastu ja mille sobivust pole kunagi katsetatud.
...
Kuna "rumalat ostjat" huvitavad ainult "väikse raha eest palju sooja", siis "põletataksegi maha".
Reklaamiks kirjutatakse koopiale peale "kuni 8kW" ja pannakse ka kütusepump kiiremini lööma, kuigi originaalis oleks seda mõõtu kolle võimeline ainult kuni 5kW sooja eraldama.
Füüsiliselt ei mahu 8kW tuli nii väiksesse koldesse ära ja peaks aste suurem seade olema.
Aga kui koldesse ei mahu nii suur leek ära, siis jookseb tuli väljalaskesse ning tulekahi ei ole kaugel.
Mul on omal selline diiselkütteseade garaažis ja 2-3kW võimsuse juures töötab päris rahulikult ning väljalasketoru ei kuumene üle.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
ahto42 kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 14:17 ...
Eile oli tööjuures igav ja sai teha korralikud käivitusabi kaablid.
Vasakul siis poe oma, vist oli 600A kirjas.
Netti läbi kammides leidsin, et Effexis on 25mm2 kaabel 6€ meeter.
Polt/mutter+tinaga üle. Nüüd enam voolutaha asi ei jää, kui siis auto enda, eelsüüde või pihustid
Tänapäeval tasub jälgida, et vaskkaabli pähe ei ostaks "vasetatud alumiiniumkaablit" mida ka meil kalli raha eest müüakse autokaabli pähe aga mida silmajärgi on eristada raske (ristlõike pind on valge).
Ka odavates hiina toodetes on PURE CCA alumiinkaablid kasutusel.
https://www.google.com/search?q=pure+CC ... s-wiz-serp
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Akf ahto42, millised krokodillid kaabli otsa panid? Mul vedeleb mingit akukaablit ja keevituskaablit, peaks ka käivituskaablid tegema. Kunagi aastaid tagasi ostsin poest valmis käivituskaablid, paksu isolatsiooni sees oli peenike vasktraat ja krokodillid olid plastist, plekkhammastega. Plast läks külmaga katki ja kogu pask pudenes laiali.
Re: Autotehnikateema
Teadmata mis auto on WV aga VW Sharanil on tehasest peal Eber D5W mis on sama sarnane selle hiina käkiga nagu siga ja kägu.

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Enamike krokodillide häda avaldub siiski enne peenikesi kaableid - nimelt kehvades ja liiga väikse kontaktpinnaga "krokodillides". Kui kontaktpind akuklemmiga on neli 0,5 m paksuse pleki serva, siis ei tule sealt never ever piisavalt voolu läbi. Parimal juhul lihtsalt säriseb.Väino kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 14:45 Akf ahto42, millised krokodillid kaabli otsa panid? Mul vedeleb mingit akukaablit ja keevituskaablit, peaks ka käivituskaablid tegema. Kunagi aastaid tagasi ostsin poest valmis käivituskaablid, paksu isolatsiooni sees oli peenike vasktraat ja krokodillid olid plastist, plekkhammastega. Plast läks külmaga katki ja kogu pask pudenes laiali.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Krokodillid väiksemad
https://akuladu.ee/toode/aku-juhtme-krokodill-aa-must/
ja suuremad
https://akuladu.ee/toode/aku-juhtme-kro ... must-kaet/
On nii musta värvi kui punast värvi.
..või Oomipoest
https://www.oomipood.ee/product/96_711_ ... ritud_400a
Poe laiatarbe omadel on tavaliselt mingid sellised "juudiplekist" junnid otsas

https://akuladu.ee/toode/aku-juhtme-krokodill-aa-must/
ja suuremad
https://akuladu.ee/toode/aku-juhtme-kro ... must-kaet/
On nii musta värvi kui punast värvi.
..või Oomipoest
https://www.oomipood.ee/product/96_711_ ... ritud_400a
Poe laiatarbe omadel on tavaliselt mingid sellised "juudiplekist" junnid otsas


- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Just sellised - kui üritate käivitada nendega autot, mis eeldab nt 700A käivitusvoolu andvat akut, siis sellised junnid peaks piisava kontakti saamisel klemmiga hetkega hõõguma minema. Pigem kasutage nii, et ajage doonor ligi ja ühendage töötava mootoriga aku hädalise omaga. Ja hoidke doonoril pöörded 30 min 2000 rpm peal, ülearused elektritarbijad väljas ja katsetage siis.
Vaadake, mis põhimõttel töötab akuklemm autol ja milline kontaktpind tal on - ning kui tihedalt see on akuklemmi otsas. Head krokodillid saab elektrikeevituse massikäpast ja keevituskaablist, ainult see maksab korralikult. 190A max vooluga keevitusel on see käpp palju kapitaalsem kui ükski autopoe "krokodill" on. Keevitamisel see ei särise ja sellega pole vaja nõkerdada, et üldse ühendust annaks.
Näiteks https://www.rparts.ee/toode/inverterkee ... ig-350-pro
Vaadake, mis põhimõttel töötab akuklemm autol ja milline kontaktpind tal on - ning kui tihedalt see on akuklemmi otsas. Head krokodillid saab elektrikeevituse massikäpast ja keevituskaablist, ainult see maksab korralikult. 190A max vooluga keevitusel on see käpp palju kapitaalsem kui ükski autopoe "krokodill" on. Keevitamisel see ei särise ja sellega pole vaja nõkerdada, et üldse ühendust annaks.
Näiteks https://www.rparts.ee/toode/inverterkee ... ig-350-pro
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
krokodille kasutasin samu, mis nende 600A küljes olid.Väino kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 14:45 Akf ahto42, millised krokodillid kaabli otsa panid? Mul vedeleb mingit akukaablit ja keevituskaablit, peaks ka käivituskaablid tegema. Kunagi aastaid tagasi ostsin poest valmis käivituskaablid, paksu isolatsiooni sees oli peenike vasktraat ja krokodillid olid plastist, plekkhammastega. Plast läks külmaga katki ja kogu pask pudenes laiali.
käepideme teine pool ju kasutamatta, ei pidanud vana kaablikt küljest harutama.

Nagu näha, siis käepidemes 6mm ava. sealt kuuene polt koos laia seibiga läbi+mutter, kahele poole siis kaablikiud, Pärast väike gaalileeklamp ja 2mm tina kaablikiududele, lootes, et ka plekikülge hakkas. Panin törtsu tina ka teisele poole vedruotsale ja plekile, äkki parandas ühendus.
Naabrimehe 2008 grand voyager käima küll ei läinud. Arvan, et seal pingid pihusti mured, tagasivool vms, siis ka jukerdavad need mootorid, LS ca 440K.
Mis oli erinevus. Eelmiste kaablitega ei saanud midagi aru kui doonoriga ühendada. käivitushetkel 2500pööret, siis tõmbas 13v peale doonoril(140A genekas), krokodillid ja juhtmed olid soojad. Uute kaablitega oli kohe tunda, et doonori pööre alanes korra, st et vool hakkas liikuma. Laadisime ca 10min, doonor suutis ilusti 14,3V hoida tühikäigul. Käivitades tõmbas 11,5 peale pinge 2500pöörde juures. Kaabel ja krokodillis mina välistempist suurt erinevust ei tundud. Lisaks -23 juures oli kaabel painduv ja rulli keeratav. Katsu seda nende poeomadega teha.
Re: Autotehnikateema
Selliste ühenduste tinutamine midagi otseselt paremaks küll ei tee, tinutatud ühendused kipuvad pigem paremini murduma ja oksüdeeruma. See polt+seib ühendus on üsna ok juba. Parem variant veel osta oomipoest või mõnest akupoest kaabli otsa pressitav klemm ja siis see poltida kroko külge. Või kui krokodill on piisavalt paksust plekist, siis kannatab kaablit otse sinna külge ka pressida. Ülemineku koht siis termokahaneva rüüsiga ära kaitsta.ahto42 kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 16:56 Nagu näha, siis käepidemes 6mm ava. sealt kuuene polt koos laia seibiga läbi+mutter, kahele poole siis kaablikiud, Pärast väike gaalileeklamp ja 2mm tina kaablikiududele, lootes, et ka plekikülge hakkas. Panin törtsu tina ka teisele poole vedruotsale ja plekile, äkki parandas ühendus.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist