Walter2 kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 14:28
Siin pole lund ega lumetormi vajagi - massiliselt lastakse hämaras ja osa isegi pimedas päevasõidutuledega ringi nii et ükski tagatuli ei põle (ning selline kontingent ei oskagi tulede lülitist tulesid põlema keerata.. teadmisega misasi on see ümmargune su ees ja mida teevad pedaalid põrandal rooli ronitaksegi

)
Vastab tõele, alates mingist aastast (kas mitte 2013?) regatud autodel ei pea koos päevatuledega (või neid asendavate, nt lähituledega) põlema tagatuled. Ja osa tarku laseb ka pimedas sedasi - õnneks pole neid palju, enamik siiski märkab, et need paari leediga päevatuled suurt teed ei valgusta ja hakkab viga otsima. Või armatuurlaud ei paista enam (armatuurivalgustus ei pea ka koos päevatuledega põlema).
Autod on erinevad ja selle erinevuse taipamiseks tuleb asjasse süveneda. Ma suviti sõidan autodega, millel tuleb tuleda lülitist käsitsi põlema panna, algupära huvides pole automaatset lülitamist hakanud ehitama. Mercedese tulede pöördlüliti keeramine on lausa nauding - sellist kvaliteetset lülitamise tunnet pakuvad vähesed autod. Kujutan ette, et tänapäeva autokooli lõpetaja hakkab sellise autoga ilma tuledeta sõitma.
Aga vanasti juhtus hullematki - minu praktikas on kõige ägedam juhtum, kui sõitsin mööda Pärnu mnt-d Ääsmäe suunas ja umbes Keila jõe silla kohal tuli kaherealise teel teisel sõidurajal (st tema jaoks vastassuunavööndis) mulle vastu ilma igasuguste tuledeta Vaz-2103

Sadas päris korralikult vihma ka, aga õnneks see kroomitud iluvõre läikis piisavalt vastu. Ja niipalju kui ma peeglist seda nägin, siis vana jätkas häirimatult oma sõitu Laagri Maksimarketisse.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.