
Hoiame veidi hobuseid, räägime me siin ikka 30 tonni + kaaluvast veoautost, mitte sõiduautost. Archeri max kiiruseks antakse üldse 70 km tunnis, Zuzana II 90 km tunnis ning CAESARil 100 km. K9 max kiiruseks antakse 65 km tunnis.taara kirjutas: ↑05 Veebr, 2024 22:37 No kui nüüd aus olla, siis julgelt üle poole aastast saab maanteel 100 km/h ja isegi 200 km/h uhada ilma suurema ohuta. Julgelt märts kuni november on väga hästi sõidetavad teeolud. Noh, märts ja november on sellised riskibusines kuud. Ja selliseid hullult läbimatuid talveilmasid on ka pigem kahe käe peal kokku loetavad. Kui varbad appi võtta, siis ei tohiks üldse probleemi tekkida. Nii, et pigem täiesti pastakast välja imetud probleem. Pigem on probleemiks ikkagi ära lastud sillad ja teedelt maha keeramine.
Seega max kiiruse vahe vastavalt 5, 15 ja 25 km.
Olukord, millest me varem rääkisime, näiteks 100 km rännak, sisaldab ehk heal juhul 50 km osas head teed, kus saad teoreetiliselt neid kiiruseid enam vähem ohutult kasutada. Mingil käänulisel lõuna eesti asfalteel lõppeb see üsna ruttu sul kohtumisel puuga. Lisaks võib juhtuda, et peab kasutama maa - metsateid või lausa maastiku.
Sõja ajal võib olla tee kahjustunud, suurem vedelev asfalditükk - või sügavam auk lõpetab selliste kiiruste juures sõidu kraavis. Sealjuures kahtlustades venelaste õhuülekaalu, pakun, et üsna palju liikumist tuleb öösel.
Olen elus piisavalt palju veoauto roolitaga olnud (ning mitte ainult kunagi ammu, vaid keeran ka KLis rooli), et teada - 30+ tonni 3 sillalise masina juhtimine, pole sama mis sõiduauto. Tankiga olen ka sõitnud kümneid tuhandeid km.
Ühesõnaga, ma ei lase puusalt, kui arvan, et roomik ja ratasveoki operatiivne kiiruste vahe, üldjuhul jääb üsna marginaalseks. Sõja aja tingimustes, maastiku, olematu teehoolduse ning muude asjaolude puhul, võib isegi väiksem tulla.
Ega me neid SPGsid ei osta selleks, et Tallinn - Tartu mnt kahe linna vahel tiirusid teha ...