Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 14:22 Eks vist Hydroscandi tuleb hakata väisama.
Otsi parem kuskilt vanu originaalvoolikuid ja juppe. Hydroscandis tehtud roolivõimu voolik lagunes mul üpris ruttu ära. Võibolla on neil kuskil "leti all" mingit premium voolikut ka või peab seda kuidagi õieti küsima, ma ei tea. Aga jutu peale et "tehke mulle selliste ja selliste otstega ja nii pikk roolivõimu voolik" sain ikka üpris kehva asja. Sarnaseid kommentaare olen mujalt ka kuulnud, et voolikute kvaliteet on väga alla käinud. Pärast õnnestus bemmi foorumist 40 aastat vana originaalosa saada ja see on nüüd 4 aastat vastu pidanud minu käes.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lihtsalt probleem tekib siis, kui E32 torud, E34 komponendid ja E28 kere omavahel kokku mängida ei taha.
Mingite rauast üleminekujuppidega saaks hakkama, treial teeb. Aga kui mingid torud või vollad ei ulatu, siis pole ikkagi pääsu.
Alumiiniumist torusid saab kodustes oludes vasktorust järgi teha, just voolikutes on probleem.

Netis pakuti komplekti ka, lihtsalt see maksis 1600 eurot+postikulud+käibemaks ja see on üle eelarve. Lisaks see komplekt ei sisaldanud armatuuris sisalduvat külmaradikat ja elektriosa. E28 iseärasus aga on selles, et kondiga autol on hoopis teine keskkonsool ja see jahutusradikas on omaette ventilaatoriga - olen neid originaalseid juppe aastaid otsinud ja suurema eduta. Radikaid aeg-ajalt liigub, aga keskkonsooli mitte.

Sestap väljakutse on veel selles, et peita sinna mitte-kondi armatuuri sisse ka külmaradikas, lahendada sealt kondentsvee äravool jne.

Ja noh, päris üllatuslikke probleeme tekib. E34-l on kondi surve lülitid originaalis filtri küljes, eraldi suure ja madala surve omad. Mingist ajast aga on tehas teinud sellise kavala ratsi, on asendanud selle "universaalse" lülitiga, mis mõõdab samaaegselt nii kõrget kui madalat survet. Sain täna selle lüliti kätte, no ajud läksid veits krussi :mrgreen:

Muidu on e-bays müügil ka sellised universaalsed kondi komplektid, hinnaga umbes 600 eurot, aga seal on ventikas ja külmaradikas mingis eraldi kastis ja see oleks väga seksikas 1971 Pontiac GTO salongis, aga mitte 1985 BMW omas (seal pole seda kobakat kuskile pannagi). Ütled aga võlusõna "BMW" ja selle universaalkomplekti hind kolmekordistub hoobilt :dont_know:
Viimati muutis Kapten Trumm, 20 Veebr, 2024 14:58, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kui roolivõimu järgitehtud voolik pidama ei jää, tuleb sügavalt ja kurja pilguga tegijale otsa vaadata. Sisuliselt madalsurvehüdraulika, max 120 bar ja vedelikuks põmst tavaline ATF, suvaline voolik peab seda kannatama. Teinud ma neid küll ja veel.

Konditsioneeriga on teine tera. Tavaline hüdrovoolik võib mõne ajaga külmutusaine toimel rabedaks muutuda ja lekkima hakata, seda on juhtunud. Tõsi, mitte iga kord. Kondi voolikud tuleb lasta teha seal, kus tegija külmateemat jagab ja vajalikud materjalid olemas on.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Universaalse kondi komplektiga antakse sulle rull voolikuga ja otsikud, selle hulknurkse voolikuotste pressija pead ise leidma. Huvitav, on see sama tööriist, millega Alupexi otsi pressitakse?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 15:00 Universaalse kondi komplektiga antakse sulle rull voolikuga ja otsikud, selle hulknurkse voolikuotste pressija pead ise leidma. Huvitav, on see sama tööriist, millega Alupexi otsi pressitakse?
Alupexi press kindlasti ei kõlba, seal on jäigalt paigas pressmõõdu tolerantsid ja neid muuta ei saa. Mine suvalisse hüdraulikafirmasse, kõigis on voolikupressid olemas ja tehakse asi ootetööna ära. Pressmõõte võiksid muidugi ise eelnevalt teada.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Tegelikult kummivooliku jaoks on vaja spets AC vooliku presspakke ja neid pole reeglina kusagil.
On veel teine moodsam süsteem, PET sisuga voolik, mida ei pressitagi, vaid kinnitatakse sarnaste klambritega nagu pooltelje kummilutte.
Eeldab ainult uusi otsikuid, on olemas ka terasest ja alumiiniumist remondiliitmikud(keevitatavad) vanast torust voolikule jätkamiseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pean vist asutama konditsioneeri töökoja pärast. :?
AC vooliku pressimise komplekt on ebays alates 200 eurot.
Viimati ostsin sealt mersu vedrude kokkusurumise komplekti (siis pole vaja veermikku lahti võtta), see oli õnneks 70. Tasus osta, vahetamine olnuks kallim. Igasugu spetsriistu tasapisi koguneb 8)

Kui viimati konditsioneeri tegin ja seal pooled osad vahetasin, kondispets kiitis igal juhul tehtud töö heaks, lootust on :D
Viimati muutis Kapten Trumm, 20 Veebr, 2024 15:39, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

isakene kirjutas: 20 Veebr, 2024 12:48
Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 9:56 ... kui murrad piduritoru kuskil 10 cm eemal katki, on kellad - siis toru vahetusest pole pääsu.

...Kui piduritoru on vaja vahetada, siis tehase originaali ei soovita...
Ei ole kellad. Selle jaoks on olemas lihtne vidin, lähed suvalisse hüdraulikapoodi ja küsid 5mm toru jätkuniplit, letikaup. Vajalik ka siis, kui auto alt on pool toru ära mädanenud, see viimane pool on terve, ja kogupikkuses toru vahetuseks pead uue toru kusagilt raami vahelt läbi prillmao **rse toppima ja nurga tagant kinni keerama. Palju lihtsam on jätkata.

Kes krt kaasajal ostab originaaltoru? Rull vasktoru ripub töökoja seinal naela otsas, oma autode toruotsad on riiulis karbis ja otsapress maksis amazonis suurusjärgus €15. Originaal on habras terastoru, üks vale liigutus ja ongi aamen. Vasktoru vead põhja alt nagu voolikut. 8)
Ma juba 1988 jootsin sõjaväes survetorusid. Hülss peale ja läks. Toodi Kamza-kallurilt ja tegin ära. Transportnike staršina-prapor tahtis pikali kukkuda, tuli jooksis küsima, et kas ma ikka tean, mida ma teen? Et siin on 10 sees, ja mitte õhku, vaid õli. Ütlesin, et tean. Minu prapor ütles, et ta saab hakkama, st et teen nii korralikult küll et jääb pidama. Jäigi, enam kui aasta aega hiljem sain koju ja minust jäi see toru sinna kestma. Selle kõrval oli 4 tütrega polkovniku pesumasina trumli lappimine tühine sõrmeharjutus :) Ütles, et päevadläbi masin undab ja ta kohe ei tea, kuidas julgeb koju minna, kui tal seda trumlit korda saada ei õnnestu... :(
Oma Masteril läksid suht kohe (st loomulikult peale garantii läbisaamist) tagapiduritel järgemööda 3-4 aastaga mõlemalt poolt suht ühest ja samast kohast torud katki. Hõõrus läbi, sest tehase klamber oli niru. Kõigepealt üks pool, ja siis teine järgmine aasta takkajärgi. Vaatad järgi- jooksebki kuskile sinka-vonka, mingi volla veel kuskil, kõik liidesed on nagu on sealkõhu all. Kiire kah. Suur jama, vaja uut toru ju ja teisiti ei saa, tellimisevärk jne. Ütlesin, et joodan auto all ära, läheb hülss peale ja joodan ära, mis-kuradi-uus-toru? No teised ikka kahtlesid. Ütlesin, et annan garantii, et jääb. Et kui süda rahu ei anna, ja raha ülearu on ja igav on, siis või ju pärast ringi lüüa, aga täna saab sõit sõidetud. Joodetud, värvi ka peale kaitseks. Ja nii jäi, läks meelesti meil. Järgmine aasta teisel pool leket nähes ei tulnud jutukski, et hakkame uut toru tellima. Praeguseks mõlemad niimoodi üle 10 aasta juba kestnud ja midagi juurde lagunenud torustikus pole. Aga sellise töö jaoks peab lihtsalt korralikult joota oskama. Haltuuravenna käes tehtu ei pruugi pidama jääda. Ja kuna tihti õiget jootjat-meest käepärast võtta pole, siis lähebki jätkunippel.
Muideks oma ekstreemsematest jootetööde saavutustest:
*lappisin ülikiirkorras ära Zil-131 radiaatori. Remrota masterskaja-auto pidi ka 500 km retkele minema, aga viimasel hetkel selgus ootamatult, et radikas jookseb korralikult. Au asi, remroodu enda masin perses... Prapor arvas, et radikas maha, et ilma ei tule väljagi. (Seesama, kes ütles eespool, et saan hakkama). Ütlesin, et joodan peal ära. Ütles, et sa ei pääse sinna ju ühegi käe ega kolviga ligigi, ammugi siis sellisega, mis joote ära teeb. Ja veel vertikaalpind. Et enam midagi ei jõua nagunii, aega pole... Ütles, a eks sa proovi. Jootsin ära. Auto läks brassoki ja jäigi nii pidama.
*teine eriline juhus oli joota ülespoole: samamoodi ülivähe aega, et lepped peaksid. Õigemini aeg oligi juba tagurpidi. Sõiduauto sellise kõige suurema mootoriga versioon, ja siis kapotialune nii pealt kui alt äärest ääreni kõiksugu asju täis. Õlipunn plekist karterivannil puru, vaja joota. Kas a)mootor maha, või b) esisild koos raamiga kõiksetäiega eest, et karterit kätte saada ja siis lappida. Jootsin kanalist ülespoole ära. Kõik nutsid kõrval ja kõikseaeg arutati, et "kui palju juba ikka kell on...". Selle käigus tilkus mõnuga sulatina- ka sinna kus väga valus oli-, säti kuidas tahad, aga ikka käisesse sisse. Tehtud sai. Ja inimesed jõudsidki ajapealt sinna kuhu vaja. Ja toimus see muideks hiljaõhtul-öösel.
Viimati muutis Peeter, 20 Veebr, 2024 15:45, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga seda mehed ärge tehke, et pooleks keeratud piduritorusid pikendate mingite kiirvidinatega hüdraulikapoest. Ohutus ennekõige. Iga keeratav vidin hüdraulikas kätkeb mingit riski ja mida vähem seda parem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 15:36 Pean vist asutama konditsioneeri töökoja pärast. :?
AC vooliku pressimise komplekt on ebays alates 200 eurot.
Viimati ostsin sealt mersu vedrude kokkusurumise komplekti (siis pole vaja veermikku lahti võtta), see oli õnneks 70. Tasus osta, vahetamine olnuks kallim. Igasugu spetsriistu tasapisi koguneb 8)

Kui viimati konditsioneeri tegin ja seal pooled osad vahetasin, kondispets kiitis igal juhul tehtud töö heaks, lootust on :D

Meie töökojas oli 3 pressi. Kaasaskantav oli mingi 4000.- eur hinnaklassis. Suur press mingi 12000.-, lisaks pakid. Pakikomplekt maksis sinna juba üle 200.-, aga neid on vaja eri mõõtu. Meil et katta 10 mm - 32mm oli 9 komplekti pakke.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 14:22 ...
Alustasin mõnda aega tagasi konditsioneeri projekti E28 seeria BMW-le, kasutades saadaolevaid E34 seeria juppe (originaale pole saada).
Kuna esindus küsib iga vooliku eest 250 eurot, siis hankisin ebayst kolmanda mudeli (E32) kasutatud kondi torude ja voolikute komplekti, millest loodan nüüd asja saada (E34 omi polnud saada pikemat aega). Eks vist Hydroscandi tuleb hakata väisama. ...
Äkki leiab midagi vajalikku siit?
https://lakinet.ee/local/articles/et/200000117/
https://lakinet.ee/local/articles/et/200000096/
https://www.lakiauto.ee/kliima%20tarvikud.pdf
Saab vast ka infot, et kus on ühenduste jaoks press olemas.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
lugeja
Liige
Postitusi: 43
Liitunud: 15 Nov, 2005 16:09
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas lugeja »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 14:22 Alustasin mõnda aega tagasi konditsioneeri projekti E28 seeria BMW-le, kasutades saadaolevaid E34 seeria juppe (originaale pole saada).
Kas USA-st ei leia, foorumitest näiteks? Seal oli konditsioneer rohkem levinud. Aga sellega natukese hiljaks jäänud, üle 10 aastat tagasi leidus e28 huvitavaid juppe seal täitsa ok hindadega, kui kohalikud diilerid oma laovarusid likvideerisid.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 15:42 Aga seda mehed ärge tehke, et pooleks keeratud piduritorusid pikendate mingite kiirvidinatega hüdraulikapoest. Ohutus ennekõige. Iga keeratav vidin hüdraulikas kätkeb mingit riski ja mida vähem seda parem.
Mis sa seletad? Mis kiirvidin? Igal pool hüdraulikas, kus torud pikemad kui kuus meetrit, käib kogu torustik jätkuniplitega kokku. Peast täpset numbrit ei mäleta, aga 5mm jätkunipli survetaluvus on suurusjärgus ca 400 bar, kümme korda suurem kui pidurisüsteemis. Ainuke asi, jätku ei tohi toestamata pika toru vahele jätta, on suht raske ja võib pikapeale toru katki vibreerida.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Hüdraulikasüsteemid pannakse jah isegi tehase poolt niimoodi kokku ja ma olen ise samuti põlve otsas 380 baarise töösurvega süsteemidele juppe vahele lisanud.

Õigesti kokku pannes valtsitakse toru ots enam-vähem samamoodi ära kui on originaalsetel piduritorudel. Õigesti kokkupanemine tähendaks seda, et kõigepealt toru peale mutter , siis koonus lõikerõngaga ja sinna otsa vahetükk. Toru tuleb lükata vahetüki sisse täitsa lõpuni, ja koonus mutriga täiesti kinni keerata. Siis sõlm uuesti lahti võtta ja vaadata et kas toru ots ikka ulatub koonusest välja ja kas koonus ei liigu toru peal.
Kui midagi sellist näikse olevat on pingutamine tuksi läinud. Töö läheb hukka siis kui toru hooletult vahetüki sisse lükatakse ja koonus ka välja jäetakse nii et mutri jõuab enne lõppu kui koonus end korralikult kinni poob.
Uue toruga pole asi keeruline. Vana, roostes ja värvitud piduritoru ei pruugi esimese korraga õnnestuda sest värv ja liga tuleb kõigepealt niimoodi maha saada et toru läbimõõt veel koonuse jaoks sobiks.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Me tegime samamoodi. Toru valtsimist tegime ainul erijuhtudel, kui tõesti oli mingi ime stuts kuskil ja muud moodi ei saanud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline