Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata :?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Veebr, 2024 13:49 Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata :?
No rehvivahetuses on ju iga nuustik näinud kuidas seda tehakse...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rehivahetuses just tõstetaksegi auto enne üles ja siis keeratakse suruõhukeerajaga poldid lahti. Maas keeratakse midagi üldse nendes vähestes kohtades, kus on kombeks lõpppingutus momentvõtmega teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Veebr, 2024 9:45 ....
Veel - kui autol on kas piiratud libisemisega differ (LSD) või viskodiffer vedavas sillas, siis selle pisikese hädarattaga väga sõita pole soovitatav, ainult niipalju kui tõesti hädapärast vaja. Muidu saab peale rehvi veel ka difrit vahetada.
Enamuse esiveoliste autode kasutusjuhendis on kirjutatud (olenemata difrist), et hädaratas tuleb panna mittevedavale sillale.
Ehk esiveolise auto esirehvi purunemisel pannakse kõigepealt hädaratas taha ja seejärel tagant tõstetakse terve rehviga ratas ette vedvale sillale.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Rattamutrite lahtikeeramiseks on sõidab autos selline liigendiga võti:
Pilt
https://www.motonet.ee/et/toode/767067/ ... -12-600-mm

Sellist 900mm pööra kasutades avanevad kõik rattapoldid:
https://www.motonet.ee/et/toode/767074/ ... -34-990-mm
+ pikk jõupadrun:
https://www.motonet.ee/et/toode/762517/ ... n-17-mm-34
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas: 26 Veebr, 2024 13:59
Kapten Trumm kirjutas: 26 Veebr, 2024 13:49 Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata :?
No rehvivahetuses on ju iga nuustik näinud kuidas seda tehakse...
Ka poltide lahtikeeramist tuleb osata.

Kunagi aitasin ühel hädalisel lahti polte lahtikeerata ja see oli pärast hingepõhjani solvunud, et "Tema, Idamaiste võitluskunstide meister ja õpetaja ei saa polti lahti aga suvaline nuustik sama võtmega keerab lahti".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2027
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Igasugused liigendiga võtmed ja meetrised torud vähendavad ju auto kasulikku stardimassi. Ma pole kruvikeeraja ja näpitsate kaasaveoks leidnud ühtegi head põhjust.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kas ma nüüd saan õigesti aru et akf Rebane11 kõige pikemad sõidud on kohalikku kaubanduskeskusesse ja sügisel, kui ikka tervist on ja ilma peab, siis seenemetsa :)
Ma kui teise äärmuse esindaja kaalusin ükskord bussi millega pikemaid otsi sõidan. Ca 500 kg tööriistu. Nende hulgas olid küll ka generaator, kompressor ja paar veoauto mõõdus tagavaraakut. Mitte et mul neid kõike tingimata tarvis oleks aga .... kuidagi kindlam tunne on.

Kuldse keskteena võiks vähemalt kullinokk-näpitsaid ja vahetatavate otstega kruvikeerajat kaasas tassida. Leatherman sõitis 1970-ndatel vana Fiati rondiga Euroopas ringi ja ainuke tööriist oli taskunuga. Sai kuidagiviisi hakkama aga sellest hoolimata leiutas nende kogemuste baasil Leathermani noa. Ta kaebas et kõige rohkem tundis puudust näpitsatest.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Rebane11 kirjutas: 26 Veebr, 2024 17:49 Igasugused liigendiga võtmed ja meetrised torud vähendavad ju auto kasulikku stardimassi. Ma pole kruvikeeraja ja näpitsate kaasaveoks leidnud ühtegi head põhjust.
:lol: Veel kergemaks saab auto siis, kui ka veljevõtit autosse kaasa ei võta. Ja kui rehvi purunemisel tuleb nagunii võtme järgi minna, siis võib sinna samma võtme juurde ka tungraua ja tagavara ratta panna. Et kui vaja, küll siis toob tehnoabi kõik üheskoos. Auto omal siis jälle kergem! Ja kui tagaistmeid just tihti ei kasuta, siis võib ju need kah välja võtta. Ja sõita pidevalt tühja paagiga. 10-15 lirtsa käib küll, ei pea ju täispaagiga 65-70 lirtsu ringi kimuma- kõva 45 kilo jälle võitu.
P.S. Mul see torujupp kiloke ehk? Ja siis veljerist kah juurde. Talvotsa on üks kott graniitsõelmeid kah Volvol pagassis olnud koos mini-lumelabidaga. Tänu kotile mul muideks auto tagasild stabiilsem. Ja veel P.S. Mul vahepeal loksusid kaks Makita kohvrit pidevalt pagassis kaasa. Üks oli komplekteeritud elektritööde kohvrina. See oli kergem, aga ikka koos kõikide näpitsate ja hülssijate ja muu vajaliku mudruga mitu-mitu kilokest. Teine oli santehnika-luksepatööde kohver kõiksugu mitmes mõõdus erikujuliste otsadega kullinokkade, torutangide, tellitavate, näpitsate, koputillode ja igatsugu muude "konksjullade" ja esmaste avariitarvikute ja kuni-tolliste liideste, ventiilide, torulappimistarvikute jmt-sega. See kast oli ikka mitu-mitu kilo raskem. Diislis peitub jõud ja ma ei tundnud auto minekus küll probleemi neid pidevalt maha tirida. (Liitiumakud ja tööriistad vedasin küll kohvritega sisse.... aga ega nende elektri- ja torutööriistade kohvrite taassoetuse maksumus on kah parajalt mõtlema panev. Sõelmekott on ikka kõige odavam asi seal pagassis.
:D Huumorit kah ikka vaja ju kirjutada.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Peeter kirjutas: 27 Veebr, 2024 0:42 Ja sõita pidevalt tühja paagiga. 10-15 lirtsa käib küll, ei pea ju täispaagiga 65-70 lirtsu ringi kimuma- kõva 45 kilo jälle võitu.
Tühja paagiga küll sõita ei tohi. Paagi ülemine osa roostetab läbi ja siis on kirdõkk.
90-ndatel oli mul vahepeal 100 liitrise paagiga Usa buss aga nii palju raha polnud et paaki täis osta. Kütet võttis ta ka niimoodi et hakkasin õhtul Lasnamäelt töölt koju minema, seier näitas et paak tühi. Võtsin Susi hotelli juurest tanklast 10 liitrit, rohkem ei raatsinud. Sõitsin Mustamäele ja Marja poe juures vaatasin seierilt et tuleks bensiini juurde panna, muidu homme tööle ei jõua.
Ja niimoodi mitu korda . Lõpuks roostetas ülemine osa läbi ja siis polnud enam vahet - ükskõiki kui palju tankisin, nagunii loksus enamus välja :)
Rebane11
Liige
Postitusi: 2027
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Paak on mul alati täis või poolik. Tangin silmini ja kui saab poole peale, siis minu jaoks tühi. Perekondlik kokkulepe ja alatine stardivalmidus. Mootoreid ka üksjagu näpitud - vene omasid aga ka lääne. Kui diisel veel diisel oli. Praegu - no mida. Võtad selle näpitsa ühte pihku, kruvika teise ja tatsud ümber auto? Ega ta sellepeale käima lähe, uskuge mind! :dont_know: Puksiirköis on võlusõna.
Paagi mädanemisest. Abikaasa ostis endale kunagi pisikese Opeli. Nii jubeda, et nimigi ei tule meelde. Corsast väiksem igatahes. Agila äkki? Pole kindel, sest ma keerasin ikka pea kõrvale kui kaasa mööda sõitis. Aastaid oli isendil 8-9. Ja siis abikaasa tangib ja kõik läheb varba peale. Paagi kõri oli nii läbi mädanenud, et ainult värv seda koos hoidiski. Juppe ka netu. Midagi ma sinna kokku keevitasin, nii et maha sai müüdud. Isetegevusega kaasa enam ei tegele, ikka peab nõu ka.
Siin eespool piduritorudest juttu, sama lugu - ilus, läikiv must aga kui puutud, siis ainult värv alles.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2027
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Tee peal midagi remontida polegi viimase 30 aasta jooksul tarvidust olnud. Evakueerida aga küll. Eelmine suvi mu oma Volvot, läks abikaasa käes lõhkuma. Õnneks taipas 6 käigu ja pidurite abil välja suretada. Kunagi eespool oli sellest juttu. Said kap. rem pihustid, aga külmalt käivitades ikka loksub minut - paar ja siis on hääled ilusad. Loogilised asjad on meistrite poolt üle vaadatud, nüüd läheme ebaloogiliste asjade juurde, hammasrihma kallale. Ma üsna algul viitasin võimalusele, aga meistritele oli see nagu punane rätik. Nüüd on veidi leebunud, sest nad ei oska enam midagi kosta. Sest kui kõik on korras, siis auto mootor peaks käima laitmatult.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 27 Veebr, 2024 1:03
Peeter kirjutas: 27 Veebr, 2024 0:42 Ja sõita pidevalt tühja paagiga. 10-15 lirtsa käib küll, ei pea ju täispaagiga 65-70 lirtsu ringi kimuma- kõva 45 kilo jälle võitu.
Tühja paagiga küll sõita ei tohi. Paagi ülemine osa roostetab läbi ja siis on kirdõkk. ...
Kaasajal on enamusel autodest plastpaagid ja need ei roosteta aga kaasaegsete autode kübemefiltri puhastus tavaliselt ei hakka tööle kui paagis on ettenähtud miinimumist vähem kütust.
Ehk kui sõita pidevalt alla poole paagiga ja alla 2000rpm pööretega, siis ei toimu automaatset kübemefiltri puhastust ja hakkavad pihta hädad katalüsaatoriga.

Mootori töötamisel alla 2000rpm (kui diisel mootor töötab stöhhiomeetrilise seguga) ei pruugi väljalaskegaasides olla piisavalt hapniku, et selle kontsentratsioonist piisaks kübemefiltri puhtaks põletamiseks. https://et.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6hhiomeetria
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Maru kihvt on vaadata kuidas minu huumorinurk on tõsiselt tsiteerimist leidnud... :lol: Oleks vist pidanud kirjutama, et piisab 5 liitritki.... Ja et ka klaasipesupaaki poleks kah iial üle liitirkese vaja valada jne. :lol:
klemm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

Ei vea ka mingeid võtmeid, näpitsaid kaasa.
Isegi tagavara ratast pole, tung millegipärast on. Tungile ilusti oma pesa a ratas õnnestus aint tõstukil eemaldada, niiet garaazi ta jäigi.
Kaalu ei jälgi ja paak on pigem täis.
Mosset pidi teeääres remontima, tänapäeva auto peab korras olema ja kui lähebki katki siis näpitsate ja kruvikaga pole seal midagi teha.
Kristo 53980192
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist