Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilodest ja stardimassist: 100 kg kaalu omab kiirendusele umbes sama mõju mis 20 hobujõudu. Arukas on rattavahetuse riistad kaasas hoida pluss aeg-ajalt kontrollida, et tagavararatas on ka korralikult täis pumbatud. Labidas ja graniitsõelmed? Sõltub juhtumist. Kõrgema kliirentsiga 4WD autoga, kui sa ise kuskile jamasse ei tiku, pole eriti vaja. Madalal ja 2WD puhul võiks vähemalt labidat kaaluda. Opel Omegal oli talvel põhivarustuses.

Toimiv nelivedu, kui sa ennast just põhjale kinni ei sõida, pakub sootuks teist dimensiooni läbivuses, eriti kui on ka kõrgem kliirents (nt outback-tüüpi autod).

Mina olen XC70ga korra kinni olnud 12a jooksul. Liivarannas paadi välja vedamisega (auto taga võis siis mini 800 kilo olla). Küllap olin ka hooletu, kraapis end nii sisse, et neli ratast käis vilinal ringi, auto istus sildadel kinni. Siiski, eemaldasin haagise, natuke kaevasin ja väikse meelitamisega sain auto kätte. Siis otsisin pika köie, panin sellega haagise autole järgi (kus maapind kandis) ja tõmbasin haagise kandvale pinnale. Samas sahavallid ja paar päeva lahti lükkamata külavahetee ei pane mitte higistamagi.

Aeglustita 4wd sõiduautoga (mingitel ürgsubarutel need vanasti olid) on tavaliselt nõrgim koht sidur, liikuma hakates raske veoga tuleks siduri ühendamine teha võimalikult ruttu, andes rohkem gaasi - ja kui ühendatud on, siis pressida armutult gaasile. Paadi väljavedamisel jõekaldal toimiv taktika.
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Veebr, 2024 10:36, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kuda-kuda? Üks vana alles rääkis et tal oli tee peal esisilla püsikiirusliigend ( see kuulidega munakas) katki läinud. Auto jääb seisma ja kui difrilukku pole siis sinna ta jääbki. Ta oli tee äärest okastraati murdnud , ümber munaka kerinud ja see poos sinna kinni. Vähemalt sai edasi sõita kuniks töökojas lasi korda teha.
Mis moodi sa okastraati kangutad kui pole ei näpitsaid ega sepa näppe?

Rebase autol võivad hüdrotõukurid õhtal olla kui sel mootoril need on . Või mingi isetehtud õli mootoris.
Mingine VAG mootor oli õli suhtes väga kapriisne ja lödises külmalt tükk aega enne kui tõukurid surve üles said.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mingine VAG mootor oli õli suhtes väga kapriisne ja lödises külmalt tükk aega enne kui tõukurid surve üles said.
See tuleb tavaliselt sellest, et mootor on seest must ja omanik ei raatsi õli vahetada. Kui õli on puhas ja kord aastas/10tkm takka vahetatud (ja pole mingi lukoili törlönt), siis hüdrotõukurid teevad häält üliharva. Õli läbipääsuavad on seal pisikesed ja kui see on mingid möga täis, siis lähebki aega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Selline oluline varuosade allikas nagu okastraat on ju tee äärest kadunud.
Õli ja hüdrotõukureid olen pakkunud ja õli sai ka teist korda vahetatud. Aga need meistrid on parajad pujäänid - kui ise midagi arvad ja pakud, mis võiks viga olla siis vastus tavaliselt ei,ei,ei. Autoomaniku ja töökoja meistri suhtlus on üks diplomaatia kõrgemaid vorme. Kliendi poolt vaadatuna.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina sain Volvo mootori tiksumisest lahti nii, et tegin mootorile vist 3 läbipesu läbipesuõliga (nt Automaailmas müügil, engine flush oil). Aga omal vastutusel, väga käest lastud mootoril võib see tekitada ka mõne ummistuse õlikanalites.

Hüdrotõukur on nagu hüdrosilinder, et ta "hoiaks", peab seal sees olema piisavas koguses õli piisava surve all. Miks nad lagisevad, pole mitte niiväga kulumine, vaid see, et õli pääs sinna on takistatud (kuni selleni, et see on seest mustust täis).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma tean, mis on hüdrotõukur ja miks see plagiseb. Aga õli on vahetatud pigem tihedamalt kui harva - seega mingile ummistusele ei rõhuks. Ja auto remondimehe ning perearstiga on nii, et kui enam ei usalda, siis aitab ainult vahetamine. Selliseid mõtteid veel pole.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enne tõukurite vahetamist tasuks minuarust proovida läbipesu, kui mootor enda arvates puhas on.
Muidugi abi on sellest siis, kui tiksumine on hiljuti tekkinud ja sellega pole kaasnenud mingeid klapiajami kulumisi, mis tekitavad tiksu ka hiljem, kui tõukur korda saadud on.

Autoremondimehed mõtlevad enda teenistuse peale ja räägivad kohe tõukurite vahetusest, eriti veel originaalosi kasutades.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Oleneb mehest ja suhetest. Ma viisin eile teist vooru tema juurde. Eelmine kord oli nädal seal, midagi ei pidanud maksma, sest viga jäi külge. Seal ka väike sportlik või ametialane hasart tuntav.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

Töökojas, mis spetsialiseerunud mootorite taastamisele ja muule spetsiifilisele tuuakse iga nädal mitmeid volvo d5 diisli plokikaasi sisse, kus kulunud nookur on kulunud tõukuri pealt maha visanud ja koos sellega ka tõukuri pesa hävitanud (küsi kuidas tean). Seal käies nägin ühte plokki kus terve nukaalune oli pesadest tühi.

See pobisemine on ikka väga levinud nende mootorite puhul, ütlevad et tõukurid kipuvad alates 300k minema. Kui autot ise uuest peast ei ostnud ja kohe 10k tagant õli vahetama ei hakanud, siis tuleb paratamatult hakata eelmise omaniku mugavust kompenseerima, pesemine ja muu säärane enam ei aita.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Mu Volvol D4204T mootor peal. Ford seega. Plokikaan on ka maha võetud ja asja uuritud. Ei oska muud kosta, las meistrimees tegeleb. Ise kõrvalt torkides läheb kolhoosiks kätte. Ma kannataks selle minuti - kaks klõbinat ära, kui ma teaks et CO2 korras on ja ülevaatusel probleeme ei teki. Soojalt töötab mootor laitmatult. Kere, veermik ka laitmatu.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

Rebane11 kirjutas: 27 Veebr, 2024 13:26 Mu Volvol D4204T mootor peal. Ford seega. Plokikaan on ka maha võetud ja asja uuritud. Ei oska muud kosta, las meistrimees tegeleb. Ise kõrvalt torkides läheb kolhoosiks kätte. Ma kannataks selle minuti - kaks klõbinat ära, kui ma teaks et CO2 korras on ja ülevaatusel probleeme ei teki. Soojalt töötab mootor laitmatult. Kere, veermik ka laitmatu.
Too tõesti teistsugune isend, nende hingeelu on kauge. Edu igatahes probleemi leidmisel.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

muruniiduk kirjutas: 27 Veebr, 2024 12:55 Töökojas, mis spetsialiseerunud mootorite taastamisele ja muule spetsiifilisele tuuakse iga nädal mitmeid volvo d5 diisli plokikaasi sisse, kus kulunud nookur on kulunud tõukuri pealt maha visanud ja koos sellega ka tõukuri pesa hävitanud (küsi kuidas tean). Seal käies nägin ühte plokki kus terve nukaalune oli pesadest tühi.

See pobisemine on ikka väga levinud nende mootorite puhul, ütlevad et tõukurid kipuvad alates 300k minema. Kui autot ise uuest peast ei ostnud ja kohe 10k tagant õli vahetama ei hakanud, siis tuleb paratamatult hakata eelmise omaniku mugavust kompenseerima, pesemine ja muu säärane enam ei aita.
Minul on bensiinimootor, 5-silindriline, 20-klapiline, 147 kW. Täitsa teadlik valik, sest bensiinimootorid on seal suhteliselt veavabad, kui ehk kõrvale jätta elektriline seguklapp (on mul juba kontaktivabaks tehtud) ja õlilekked (alumiiniumist mootor, ilma tihenditeta). Lihtsalt keskmine kütusekulu on 12,5 liitrit 100 km peale. Eks see 5 liitrit säästu, mis diisel annab, tuleb taolises vanuses investeerida remonti. Läbisõit on ca 360 000 km ja ei tiksu ega podise kuskilt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
avrnbr
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Peeter kirjutas: 27 Veebr, 2024 0:42 ...... koputillode ......
Mul tekkis küsimus, et mis need on?
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

avrnbr kirjutas: 27 Veebr, 2024 17:15
Peeter kirjutas: 27 Veebr, 2024 0:42 ...... koputillode ......
Mul tekkis küsimus, et mis need on?
Aga see ongi järgmine viktoriini küsimus.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Rebane11 kirjutas: 27 Veebr, 2024 17:26
avrnbr kirjutas: 27 Veebr, 2024 17:15
Peeter kirjutas: 27 Veebr, 2024 0:42 ...... koputillode ......
Mul tekkis küsimus, et mis need on?
Aga see ongi järgmine viktoriini küsimus.
See on loominguline kunstiline hispaaniapärane nimetus haamrile. :D
Aga tegelikult oleks olnud tõesti põnev kuulata pakkumisi...
Aga üks asi siis veel: Mõlemas kohvris on mul ka mitmeid erinevaid kruupendreid. Kes ei tea, siis otsima! :?:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist