Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Vasta
isonts
Liige
Postitusi: 1368
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas isonts »

Ma ei tea kas Ämaris elades hakkaksid nad närvi ajama, aga niisama ülelennates on päris vägev vaadata. Sama asi tuulikutega. Minu arust kaunistavad nad loodusliku vaadet.
Roamless
Liige
Postitusi: 4157
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Roamless »

Inimesed on erinevad. Oma maja või mitte. Müra ei peaks segama normaalset elu ka siis, kui oma kodu aias istud. Vbl ma eksin, aga oluline selle asja juures on, et lärmi saad tõsta alles siis kui müra ületab kehtivaid piirnorme.
Hävituslennuki müra kindlasti ületab ülelennu ajal mürale kehtestatud piirnorme (RT-st saad ka müranormid), aga lapsepõlves polnud Ämarist kuigi kaugel suvila, mäletan, kuidas MIG-21-d madalalt üle maja lendasid, paar korda olid formatsioonid, et kõigepealt üks, siis kaks, kolm ja siis neli korraga. Väga räige ja häiriv müra oli, klaasid klirisesid, on siiani meeles, kuigi oli polnud nagu eelhäälestust negatiivne olla, ajasid räigelt närvi. Eks siis oli neil ka poogen tsiviilidest ja lennukõrgus oli raiskadel ülimadalalt. Tänapäeval NATO lennukid ikka poole vaiksemad, klaasid ei taha eest ära kukkuda, kui mööda lendavad. Jah, müra on tõesti, aga kas nii räige, et elada ei lase, siis kahjuks pole vist paljudel MIG-21 ülelennu kogemust :D
Unforeseen consequences
klemm
Liige
Postitusi: 192
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas klemm »

Roamless kirjutas: 11 Mär, 2024 18:29
Inimesed on erinevad. Oma maja või mitte. Müra ei peaks segama normaalset elu ka siis, kui oma kodu aias istud. Vbl ma eksin, aga oluline selle asja juures on, et lärmi saad tõsta alles siis kui müra ületab kehtivaid piirnorme.
Hävituslennuki müra kindlasti ületab ülelennu ajal mürale kehtestatud piirnorme (RT-st saad ka müranormid), aga lapsepõlves polnud Ämarist kuigi kaugel suvila, mäletan, kuidas MIG-21-d madalalt üle maja lendasid, paar korda olid formatsioonid, et kõigepealt üks, siis kaks, kolm ja siis neli korraga. Väga räige ja häiriv müra oli, klaasid klirisesid, on siiani meeles, kuigi oli polnud nagu eelhäälestust negatiivne olla, ajasid räigelt närvi. Eks siis oli neil ka poogen tsiviilidest ja lennukõrgus oli raiskadel ülimadalalt. Tänapäeval NATO lennukid ikka poole vaiksemad, klaasid ei taha eest ära kukkuda, kui mööda lendavad. Jah, müra on tõesti, aga kas nii räige, et elada ei lase, siis kahjuks pole vist paljudel MIG-21 ülelennu kogemust :D
Terve elu lennuväljade kõrval elanud. Minuarust pole mingit vahet kas veneaeg või praegu, müra ikka kõva.
Kui ülelennu ajal telefoniga rääkida, tuleb öelda, et oota nats. Ja oleks sellised vanaaegsed kolisevate klaasidega aknad siis kl need ka kliriseks.
Venelastel oli aint rohkem kütet ja lennud tihedamalt, praegu pigem harva lendavad.
Aga üldiselt jh hea õllekõrvale vaadata kes tuleb, kes läheb.
Klooga pläristamist on ka kuulda. Mingi 5 km äkki on polügonist. See ka elu ei häiri.
Maal on igasugu muid häirivaid hääli veel.
Lammas määgib, kukk kireb ja naabritüdrukule on järjekordne naga külla tulnud kes üritab näidata,
et tal on kõvem pemm kui eelmisel.
Kristo 53980192
smr
Liige
Postitusi: 930
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas smr »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Mär, 2024 13:17 Ei suuda probleemi näha.
Empaatiavõimet pole tõesti kõigile antud. Selle puudumisega foorumis edvistamine samas on juba kasvatuse küsimus
mongol
Liige
Postitusi: 1830
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Mär, 2024 13:17 Mina elan kogemata Klooga harjutusvälja selle 2 km mürakaitsevööndi piiri sees. Kõige kangem, mida seal lastakse, on vist kustid (mingi TT asi on).
Kamooon, sinu levelit foorumi põhjal teades - kuidas sa ei tee vahet CG ja C-90 vahel? 40mm jms on lahjemad, võivad tunduda ka kui suured paugud, aga Kloogal ei saa õiget värki lasta.
Ma varsti lähen Spikesid sinna laskma, vaata väljaõppe infokirja, millal, ja tee märkmeid, kui kõva pauk käib.
professional retard
Lemet
Liige
Postitusi: 20827
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Lemet »

smr kirjutas: 11 Mär, 2024 22:10
Kapten Trumm kirjutas: 11 Mär, 2024 13:17 Ei suuda probleemi näha.
Empaatiavõimet pole tõesti kõigile antud. Selle puudumisega foorumis edvistamine samas on juba kasvatuse küsimus
Paarkümmend aastat Tondil otse maandumisglissaadi all elanuna ja siiani seal töötavana ei suuda ka mina probleemi näha. Nagu tuhanded teised tallinnlasedki, kes igapäevaselt lennukite starti ja maandumist taluma peavad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Roamless
Liige
Postitusi: 4157
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Roamless »

Sai lapsepõlves elatud Tallinna Lennujaama kõrval, kui Tu-d ja Jakid startisid, siis oli müra nii kõrvulukustav, et elada ei saanud, tänapäevaseid reisilennukeid ei pane tähelegi :D
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44158
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Roamless kirjutas: 12 Mär, 2024 6:39 Sai lapsepõlves elatud Tallinna Lennujaama kõrval, kui Tu-d ja Jakid startisid, siis oli müra nii kõrvulukustav, et elada ei saanud, tänapäevaseid reisilennukeid ei pane tähelegi :D
Tänapäeva hävitajad kasutavad turboventilaatormootoreid (turbofan) (ka vene omad), mis on reisilennundusest pärit tehnoloogia - selle üks tundemärke ongi väiksem müra. Eestis kasutatud NSVL sõjalennukid olid veel turboreaktiivmootoritega (turbjet), millele on omane madal efektiivsus väikestel koormustel - seal tuleb rohkeb takka pressida.

Vene reisilennukid kasutasid ka mingist hetkest alates turboventilaatoreid (low bypass* tüüpi) nagu kasutavad hävitajad. Näiteks Tu-135/154 peal kasutatud Solovjovi D-30 mootor on kasutusel ka MiG-31 peal, lihtsalt lisati järelpõleti. Kui mäletate, siis Tu-de mootorid olid suht peenikesed - see ongi low bypass tundemärk. Tänapäeval kasutavad low bypass mootoreid hävitajad, high bypass mootoritega on tsiviil- ja transpordilennukid. Seepärast mootorid ongi "jämedad".

Ehk siis pika jutu kokkuvõte - F-16 lendab tunduvalt vaiksemalt kui MiG-23 (olen neid madallende küllalt lähedalt näinud). Lisaks on 4 gen hävitajatel (võrreldes Eestis asunud NSVL omadega) võrreldes tunduvalt parem energiavarustus (loe veojõu ja kaalu suhe), mistõttu näiteks F-16 ilma lisapaakideta stardib ilma järelpõletita ja Eurofighter peaks ka lisapaakidega ilma hakkama saama (Euroopa müraprobleemide pärast tehtud). MiG-23 lendab umbes selline mürinaga nagu lendab F-4.

Ülikooli ajal sai käidud ka ühel ekskursioonil Tallinna lennujaamas ja seal küsisin staazikalt kaptenilt (kes vanasti lendas Tu-dega), et kumb siis ka paremini edasi läheb, siis vastus tuli kiiresti - Boeing 737 (jutt oli nendest Estonian Airi omadest) ei vajagi normaalkaalus startides üldse täisgaasi ja õhku tõuseb uhke varuga, Tu-154-l aga tuli põhimõtteliselt kõik välja pigistada ja siis oli lendutõus ka üsna Tartu mnt ligidalt.
Hävituslennuki müra kindlasti ületab ülelennu ajal mürale kehtestatud piirnorme (RT-st saad ka müranormid), aga lapsepõlves polnud Ämarist kuigi kaugel suvila, mäletan, kuidas MIG-21-d madalalt üle maja lendasid, paar korda olid formatsioonid, et kõigepealt üks, siis kaks, kolm ja siis neli korraga. Väga räige ja häiriv müra oli,
Kui jutt on Ämarist, siis need olid Su-7'd, millised asusid seal umbes 1984. aastani. Sealt edasi tulid Su-24d. MiG-21 pole minuteada Eestis kunagi olnud. PVO läks siin MiG-19 pealt üle Su-9-le (näeb välja MiG-21 sarnane, aga suurem) ja sealt mindi juba MiG-23 peale. Aga teemas see eriti ei tähenda, sest mõlemad on põhimõtteliselt 1950ndate tehnoloogia, palju kära ja vähe villa.

*- bypass tähendab, et osa mootorisse sisenevat (ja ventilaatorit läbivat) õhku suunatakse turbiinist mööda ja see seguneb alles põlemisgaasidega.
Turboreaktiivmootoril läheb kõik läbi turbiini. Bypass suurendab mootori läbimõõtu, seepärast hävitaja mootor on "low bypass", et oleks peenem. Üks kaasnev hüve pidi olema väiksem müra.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44158
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Klooga pläristamist on ka kuulda. Mingi 5 km äkki on polügonist. See ka elu ei häiri.
Maal on igasugu muid häirivaid hääli veel.
Lammas määgib, kukk kireb ja naabritüdrukule on järjekordne naga külla tulnud kes üritab näidata,
et tal on kõvem pemm kui eelmisel.
Meie lähedal metsas elutseb kaelustuvi, see on väga jõhkra häälega lind. Ma pole mingi linnuekspert, aga kahtlustan, et see sama elukas (mis on umbes selline linnatuvi suurune) on küla koertelt õppinud haukumise ära ja laseb mõnikord öö läbi. Seejuures vaheldumisi, vahepeal huikab nagu öökull ja siis haugub. :dont_know:

Minu jaoks müra häiring palju suurem kui 2 km kaugusel laskmine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1711
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2024 9:26 ... mistõttu näiteks F-16 ilma lisapaakideta stardib ilma järelpõletita...
Ühe Eesti lennufirma piloodikabiin. Kapten, endine F-16 piloot, kaaspiloot noor eestlane.

"Kas F-16 kasutab mingit "vähendatud võimsusega õhtkutõusu režiimi", nagu meie CRJ?" küsis kaaspiloot.

"No, full afterburner only." kõlas kapteni vastus.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44158
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda, et F-16 läheb ilma paakideta ("without bags") lendu AB kasutamata, ütles lt-commander C "Mover" Lemoine, kel oli F-16l 1000 lennutundi ja kelle kanalit ma Youtubes regulaarselt jälgin. Lihtsalt kiirendus pole nii raju ja raja kasutus on pikem. "Suure mootoriga" F-16C kiirendus on nii räme, et kui peale lendutõusu õigel ajal AB välja ei võta, siis kipub kõrgusevõtul helibarjääri ületama (mis asulate lähedal ei pruugi akendele meeldida) :D

Ühesõnaga, see ei pruugi olla standardprotseduur (ja F16l on meil üldiselt paagid all ka), aga tehniliselt on masin võimeline lendu minema ka ilma AB-ta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20827
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Lemet »

Tallinna lennuväljalt olen aegade jooksul täheldanud F-16 ülesminekut nii järelpõletitega kui ilma. Vahe on hoomatav.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Roamless
Liige
Postitusi: 4157
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Roamless »

Kui jutt on Ämarist, siis need olid Su-7'd
Võis tõesti olla Su-7, kuna olin umbes vanusevahemikus 7-9 aastat ja omasin MIG-21 1/72 mudelit, mille järgi, siis tollal üle lennanud lennukid "kindlaks tegin".
F-16 lendab tunduvalt vaiksemalt kui MiG-23 (olen neid madallende küllalt lähedalt näinud)
Täna 17.00 ajal läks kaks F-16 madalalt üle Sõpruse pst Rimi, no ei olnud "rõve häiriv müra". :D
Unforeseen consequences
diesel
Liige
Postitusi: 942
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas diesel »

ämarist starditakse üle maja. klooga pole kaugel. ämm elab keskpolügoni kõrval. no ei ole kuskil mingit mürateemat.
eila käisin nursipalu taga. pererahva mure oli kehvad teed tümal ajal, mitte müra. eks ta "probleemiks" on vaid neile, kelle business on kaeblemisele üles ehitatud.
Ghostship
Liige
Postitusi: 455
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Nursipalust, Keskpolügoonist jm KV harjutusväljadest

Postitus Postitas Ghostship »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2024 9:40
Klooga pläristamist on ka kuulda. Mingi 5 km äkki on polügonist. See ka elu ei häiri.
Maal on igasugu muid häirivaid hääli veel.
Lammas määgib, kukk kireb ja naabritüdrukule on järjekordne naga külla tulnud kes üritab näidata,
et tal on kõvem pemm kui eelmisel.
Meie lähedal metsas elutseb kaelustuvi, see on väga jõhkra häälega lind. Ma pole mingi linnuekspert, aga kahtlustan, et see sama elukas (mis on umbes selline linnatuvi suurune) on küla koertelt õppinud haukumise ära ja laseb mõnikord öö läbi. Seejuures vaheldumisi, vahepeal huikab nagu öökull ja siis haugub. :dont_know:

Minu jaoks müra häiring palju suurem kui 2 km kaugusel laskmine.
Kaelustuvi see kindlasti ei ole. Tuvid ei oska matkida võõrast repertuaari, öösel pealegi tuvi magab.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist