GPS-i häkkimine

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

GPS segamine on Norra Kirkenese piirkonnas muutunud igapäevaseks.
Russia steps up its electronic warfare against Norway.

New figures show that Russia is engaging in GPS jamming in the area of the Kirkenes Airport practically every day now.

There have been 44 cases so far this year.

Russia recently threatened Norway over Svalbard
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 8163048580
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

Poola, Saksamaa ja Rootsi lõunaosa on olnud viimastel päevadel suurema segamise all
Poland, Sweden, and Germany absolutely blasted by (presumably Russian) GPS jamming in the past day. Again.
Pilt
https://twitter.com/lemonodor/status/17 ... 1921389747
https://twitter.com/auonsson/status/1763834498054078844
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Aspelund
Liige
Postitusi: 1219
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Aspelund »

Veidi kodumaiseid korrapäratusi.
Manused
spoofp.jpg
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

GPS-i segamine käib edasi.
Last 46 hours Baltic Jammer has been running in south Baltics.

At least 873 unique aircrafts has had their navigation equipment jammed. Each one a passenger jet filled with civilians.

E.g. Ryanairs SP-RKS has been without GPS for at least 2 hours going in and out of Vilnius.
Pilt
https://twitter.com/auonsson/status/1769101379899986224
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

Veidi keerati Poola suunale segamine peale
Today the Baltic Jammer changed. Starting with normal characteristic yesterday, after running for ~11h 0720Z there was a sudden change in area affected.

A NW sector of about 140°-180° is spared from GPS-jamming since then. It has made the problem almost exclusively Polish.
https://twitter.com/auonsson/status/1769823045147844924

Läheb uudisega kokku...

Köngisbergi ümber tiirutanud Poolast startinud relvastamata Reaper droon kaotas juhitavuse.
General Command of the Armed Forces: unarmed unmanned aerial vehicle MQ9 Reaper of the US Air Force in Europe, performing a planned quarterly training at the airport in Mirosławiec, lost contact with the base. The ship is waiting for an emergency landing. The services were put on alert.
https://twitter.com/LukaszBok/status/17 ... 5752449503
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

GPS segamine oli vahepeal Poola ja Eesti teemaline.
Baltic Jammer has been running for 47 consecutive hours making this the longest run ever.

Red dots show affected area. Yesterday at 22:00Z it changed into a new configuration, green dots.

1614 unique airplanes affected, most of them civilian airliners.
Pilt
https://twitter.com/auonsson/status/1772005344845103106
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

Veel kinnitust, et segaja asub Kaliningradi oblastis
The Baltic GPS Jammer is in Kaliningrad.

Fourth proof, refined dataset, second method.

Jammer seems to be stationary or atleast always on land.

Animated over time: radio horizons of the positions where planes first encounter the jammer.

Kaliningrad, Russia outlined.
https://twitter.com/auonsson/status/1775216532030713871
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
maskeerimisvork
Liige
Postitusi: 141
Liitunud: 30 Apr, 2014 18:53
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas maskeerimisvork »

ruger kirjutas: 02 Apr, 2024 20:07 Veel kinnitust, et segaja asub Kaliningradi oblastis
The Baltic GPS Jammer is in Kaliningrad.

https://twitter.com/auonsson/status/1775216532030713871
Nii.. ukr teeb edukaid droonirünnakuid verelaste sõjaliste obj pihta... väike käsi-peseb-kätt, mõni droon panna Königsbergi segaja suunas teele, juhuslikult sõbralike riikide õhutõrje on samal ajal hoolduses vms... andke idee edasi, autoritasu ei küsi.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas ruger »

Rootsi mereväeülem arvab, et NATO peaks hakkama tegutsema selle GPS-i segamise osas.
"it’s time for NATO to take action [against GPS-jamming in Baltics], the head of Sweden’s Navy said Monday."
https://twitter.com/auonsson/status/1778152066667430139
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Miki
Liige
Postitusi: 1508
Liitunud: 28 Jaan, 2015 16:26
Asukoht: puu otsas
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Miki »

Mark Galeotti
Miks Venemaa segab lennukisignaale kogu Euroopas?
https://www.spectator.co.uk/article/why ... ss-europe/
Zwyx
Liige
Postitusi: 153
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Zwyx »

Värsked uudised ajakirjandusest:
https://www.delfi.ee/artikkel/120288477 ... se-lendama
ning FlightRadar24 fragment lennust:
Lend AY1045
Lend AY1045
AY1045.png (83.81 KiB) Vaadatud 962 korda
Et Helsingi-Tartu õhusõiduk tegi paar ringi Põltsamaa kohal 10 000 jala kõrgusel ning suundus Helsingisse tagasi. Tartu jäi piisavalt kaugeks, tolle ILS-i signaali alasse ilmselt ei jõudnud. Märtsis Lennuliiklusteenindus kuulutas, et üle Eesti on nüüd lisatud 5 uut kaugusemõõtjat (DME) lisaks olemasolevale 2-le (Kuressaares ning Tallinnas), mis peaks aitama veidi paremini navigeerida ka GPS hädade puhul https://www.eans.ee/uudised/lennuliiklu ... vlahendust. Samas AIP-s on kirjeldatud nende tegevusraadius ülevalpool lennutasandit FL95 (ehk ~9500 jalga). Ehk saab midagi täpsemat varsti teada.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Peeter »

Muideks, eile käis suisa päevotsa vaheaegadega mingine lennukimootorit undamine Tartu piirkonnas. Häälejärgi ütleks, et ikka mingid käredamad mootorid olid, mitte need Ülenurme õppepõristajad. Ja need ei olnud "kõrgemalt käijad". Kõrva järgi ütleks, et militaarlennuvahendid ja umbes sellel kõrgustasandil, millel Finnair maanduma sättides üle Tartu tulles on.
Ja ps. Kas nüüd vaja just kirjutada, aga eile tuli ka täitsa kena silmailu pakkuv platvormidega militaarkoosseis Valga pealt Tartusse.
Qwerty226
Liige
Postitusi: 796
Liitunud: 31 Mai, 2022 11:37
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Qwerty226 »

Ei leidnud sobivat teemat (eks teadjamad tõstavad ümber).

Aga Helsingi-Tartu lennuk ei saanud Tartus maanduda GPSi segamise tõttu.
Eile õhtune Helsingi-Tartu lennuk jõudis Põltsamaa lähedusse, tegi seal paar ringi ja suundus tagasi Helsingisse. Planeeritud väljalend Helsingist oli kell 23:55, tegelik õhkutõus aga kell 00:34.

Lennuk pidi saabuma Tartu lennuväljale kell 00:40 ning veel ööselgi oli eeldatavaks saabumisajaks märgitud kell 01:45.

„Finnairi poolt kõik tegutsemine tagasi Helsingis abivalmis ja hea, aga murelikuks teeb fakt, et venelaste segamine ei lase meid koju,“ kirjutas lugeja.
https://reisijuht.delfi.ee/artikkel/120 ... dus-tagasi
Zwyx
Liige
Postitusi: 153
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Zwyx »

Ja paistab, et GPS-iga tembutamine jätkub. Ka laupäeva öine Helsingi->Tartu lend keeras otsa Põltsamaa kohal 10 000 jala kõrgusel ringi ning suundus tagasi.
27.04 tagasipöördumine
27.04 tagasipöördumine
AY1045-2.png (109.4 KiB) Vaadatud 681 korda
Vaadates ILS26 lähenemiskaarti (kättesaadav https://eaip.eans.ee/2024-04-18/graphic ... 6_4_en.pdf), peab korrektset lähenemist alustama toredast punktist ERULI lennuväljast idas, kuhu omakorda tuleb suunduda punktist NUKDU. Aga kaardil on kuri kiri - lähenemiseks on vajalik GNSS (ehk globaalne satelliitnavigatsioonisüsteem ehk GPS). Seega kui GPS kahtlaselt käitub, siis ei pruugi õhusõiduk algpunktigi ILS lähenemiseks jõuda ning viisakas on tagasi pöörduda. Vanadel aegadel olid Tartus ka raadiomajakad (NDB-d), aga need lülitati seoses moest väljaminekuga 29.12.2022 lõplikult välja. NDB lähenemised on tänapäeval antiiksed, kas Finnair oma ATR-72 neid üldse teebki?
Seega ILS süsteem võib kenasti töötada, aga selle haardesse jõudmiseks on ikkagi GPS vajalik.
Korraks jäin mõtlema, et kas lennujuht saaks anda õhusõidukile raadio teel vektoreid (et keera nüüd vasakule 30 kraadi ning nüüd paremale 20 kraadi), et õigesse punkti jõuda. Siis aga tuli meelde, et seoses irdtornile üleminekuga muudeti vist juba 2022 sügisel Tartu piirkond lennuinfotsooniks (FIZ) ning lennuinformaator Tallinna keskusest saab ainult anda piloodile infot (mitte kurje korraldusi).
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: GPS-i häkkimine

Postitus Postitas Peeter »

Päris kihvt on seda lähenemiskaarti vaadata. Just sellest aspektist, et just ükspäev tuli päevane lend otse üle Tartu, kurss oli umbes 886 ülemiste parempoolset kriipsukeste kohal ja suund alla lõunasse umbes lennuvälja juures oleva märgi 323 sihis, no vb oli siht BARVU peale. Huvitav, milline lähenemine siis meeskonna poolt valitud oli? Visuaallähenemine otse üle lennuvälja mitte madalamal kui tasand FL20?
P.S Neile, kes pole kursis- olen PVO SV väljaõppega, üks osa oli ka visuaalsihitamine, st märgi orienteeruva asimuudi, tõusunurga, kursi, kõrguse, kiiruse jne määramine. (Oluline nt Buki kasutamisel ilma ringvaatlusradarita).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist