Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mida kauem me venitame, seda kallimaks see kõik läheb.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eelmisel korral sama loosungiga vehkides jäi vist märkamata
croman40 kirjutas: ↑05 Jaan, 2024 11:34Kas strateegilistel projektidel hind/finantseerimine/jätkusuutlikkus ei olegi oluline ja võib nagu EA või Nordica näitel lihtsalt ressursse põletada?Kilo Tango kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 16:41 Jah, aga see ei tähenda, et see on PÕHJUS, miks seda tehakse.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kangru uue liiklussõlme ehitus Tallinna piiril algab aprillis-mais.

Ujumiskohaga läheb ka sandisti, aga järv muidugi suur ja seal leidub teisigi kohti. 20 aastat tagasi ma ujusin igal õhtul saarest vasakult üle järve ja tagasi.
Harjutusväli ka siis tulevikus kaob.Kangru liiklussõlme ehitamise käigus lahendatakse Viljandi maantee, Kurna-Tuhala tee ja Rail Balticu raudtee omavahelised lõikumised. Tööde käigus rajatakse kergliiklustee, mis viib Kangru külast Raku järveni, praegune Viljandi maantee ja Kurna-Tuhala ristumine muudetakse mitmetasandiliseks.

Ujumiskohaga läheb ka sandisti, aga järv muidugi suur ja seal leidub teisigi kohti. 20 aastat tagasi ma ujusin igal õhtul saarest vasakult üle järve ja tagasi.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sinna ujumiskohta tehakse kergliiklustee. Ujumiskoht ei kao kuhugi.Kriku kirjutas: ↑09 Mär, 2024 9:56 Kangru uue liiklussõlme ehitus Tallinna piiril algab aprillis-mais.Harjutusväli ka siis tulevikus kaob.Kangru liiklussõlme ehitamise käigus lahendatakse Viljandi maantee, Kurna-Tuhala tee ja Rail Balticu raudtee omavahelised lõikumised. Tööde käigus rajatakse kergliiklustee, mis viib Kangru külast Raku järveni, praegune Viljandi maantee ja Kurna-Tuhala ristumine muudetakse mitmetasandiliseks.
Ujumiskohaga läheb ka sandisti, aga järv muidugi suur ja seal leidub teisigi kohti. 20 aastat tagasi ma ujusin igal õhtul saarest vasakult üle järve ja tagasi.
Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Näituse ülesõit ei anna ütlemiseks mitte midagi veel. Aardla või Kabeli ülesõit, vat see oleks juba teine asi. Btw: üldjoontes "bensin ja neft" läheb siit sinnapoole tühja koosseisuna. Ja vähemalt viimasel ajal lähevad koosseisud üldse ainult Valga peale. Täis tünnidega koosseis tuleb sisse Tartusse Valga pealt (Mažeikjai). Petseri pealt juba ammu-ammu pole trehvanud. Öelda, et ma pole trehvand ehk, oleks kah liiga lihtsameelne. Üleüldse on (kauba)-rongiliiklus kuidagi hõredaks jäänud. Ja seda tõendab ka raudtee kaubavedude statistika. Ja Petseri peale minevad-tulevat (kauba)rongi on ikka väga harva näha. Aga teinekord ikka on.
P.S. Elan Tartus Ropka-Tammes ja mõlemad väljumistrassid Petseri ja Valga peale on 100 meetri peal. Vahepeal oli justkui põhiliseks kaubaveoks siin Kagusuunas mõlemale teele ainult 30-40 aastat vanade rimakate ja korduvalt ülespekstud väsinud (aga siiski kenasti värskelt üle värvitud ja värskete kontrolli tähistega) ER enda logodega puistevagunitega puitu Tallinna suunas vedada (ju RMK). Teinekord on selleks ka platvorme kasutatud. Aga see puiduvedu on nii väikese mahuga, et ei pane koosseisugi kokku. Tulevad nii 10-kuni maksimum 20 vagunikese kaupa sealt kuskilt, olgu see siis Verioralt või Vastse-Kuustest või Pukast või Tsirguliinast.
Elades juba pea "teadlikust poisikesepõlvest" alates aastast 1973 raudtee ääres ja nähes asjade pidevat aastakümnete pikkust taandarengut ei mõista mina küll kust kohast leitakse nüüd need kaubavood "reilbaltikule".
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ei puutu küll Venemaa majandusse, kui Peeter see raudtee, mis meil siin on, ongi sisuliselt Venemaa raudtee osakond. Tõime mõned aastad enne sõjategevuse intensiivistumist Ukraina partnerite käest igakuiselt mõned vagunid söödamaisi ning see asjaajamine, venekeelsed paberipakid ja templitega ringijooksmine, mis selleks tuli korraldada, tundus 21. sajandi kohta üle mõistuse. Tuli meelde vana ütlus: Seal, kus lõppeb mõistus, algab raudtee. Kui meil ei ole majanduslikke suhteid Venemaa ja Valgevenega, siis ei ole sellel praegusel raudteel ka midagi vedada, sest see ei lähe sinna, kus meie kaubanduspartnerid on. Kui soovid kaubavoogusid näha, siis asuta ennast Tallinn-Pärnu maantee äärde. Mul on selle tee ääres maakoht ning tundub, et seal liikuvate veokite hunnikust saaks ikka päris mitu rongitäit kaupa igapäevaselt.Elades juba pea "teadlikust poisikesepõlvest" alates aastast 1973 raudtee ääres ja nähes asjade pidevat aastakümnete pikkust taandarengut ei mõista mina küll kust kohast leitakse nüüd need kaubavood "reilbaltikule".
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Oi sellest saan ma väga hästi ise ka aru, ikkagi pikk staaž ju juba. Mina olen siin näinud igasuguseid sanktsioonide kehtestamise tagajärgi, nii niipidi, kui naapidi. Eriti reljeefne oli peale pronksööd. Kõigepealt alguses, aga hullem tuli paar kuud hiljem, kui plaanilised laevad olid Tallinnas teenindatud ja uued ümber suunatud, vat siis oli ikka puuks. Sinnani oli Tartus Petseri pealt tulijaist 10st rongist 9 tünnid ja üks kõike muud nodi, aga peale seda oli vaikus majas ja kui üldse midagi tuli, siis oli vastupidi: 9 tüki igatsugu segamandirongi kohta heal juhul üks koosseis tünne. Raudteel võis tantsu lüüa...
Aga sellest Läti-suunast: Ka praegu saaks kaupa saata Riia peale ja sealt edasi Euroopasse, "ümbertõste" koht ju olemas. Aga Valga tee on sisuliselt rongikoosseisudest tühi... Selleks tuleb ju kaup maanteelt raudteele saada. Ainult, et see kaup ei taha kuidagi ronida sinna raudteele. Eks siis hakatakse administratiivsete meetmetega "suunama": trahvid, seadused, piiriületuskvoodid ERAA kaudu jne jne. Maksustame kauba autodest raudteele. Ah ei taha minna, siis maska! Ma ütlen veelkord, et ma arvan, et see kauba leiutamine/suunamine "reilbaltikule" saab jälle ühiskonnale valus ja keeruline olema, nagu see praegune uus-juunikommunistide "rohemäratseminegi".
Aga sellest Läti-suunast: Ka praegu saaks kaupa saata Riia peale ja sealt edasi Euroopasse, "ümbertõste" koht ju olemas. Aga Valga tee on sisuliselt rongikoosseisudest tühi... Selleks tuleb ju kaup maanteelt raudteele saada. Ainult, et see kaup ei taha kuidagi ronida sinna raudteele. Eks siis hakatakse administratiivsete meetmetega "suunama": trahvid, seadused, piiriületuskvoodid ERAA kaudu jne jne. Maksustame kauba autodest raudteele. Ah ei taha minna, siis maska! Ma ütlen veelkord, et ma arvan, et see kauba leiutamine/suunamine "reilbaltikule" saab jälle ühiskonnale valus ja keeruline olema, nagu see praegune uus-juunikommunistide "rohemäratseminegi".
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Rail Baltic on rohkem ikka kaitseotstarbeline projekt, mida keegi eriti tunnistada ei taha. Kiirelt sõjavägi ja sõjamasinad sisse koos laskemoonaga, Läänemeri on teine kanal. Sellega nõus, et Venemaa raudteevõrgu osana on Eesti raudteed siiani toiminud. 30 aastat iseseisvust ja me pole veel läinud üle Euroopa rööpmelaiusele. Huvitav, miks? Sakslastel võttis II MS ajal see projekt aega kaks nädalat- väidetavalt. Oleme ausad, meie majandusedu on toimunud paljuski odava Vene toorme ja korruptiivse raha sissevoolul. Nüüd on sellega lihtsalt kööga ja uute põhja-lõunasuunaliste võimaluste aken ootab ärakasutamist.Sekeldaja kirjutas: ↑04 Apr, 2024 4:36 Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.
No one said survival was fun.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Pole päriselt selle teema jutt, aga RB ei ole kauabaveol konkurentsivõimeline hinna osas meretranspordiga ega kiiruse osas autotranspordiga (sest ümberlaadimised). Seega on sellele panustamine selline natuke kahe tooli vahele istumise moodi asi. Autotranspordi surnuks maksustamisega saab seda keskkonda muidugi muuta, aga faktiks jääb, et autotransport toob läbi aktsiiside eelarvesse sisse ja raudtee viib välja.ermot kirjutas: ↑04 Apr, 2024 7:49 Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Rootsi ja Taani vahel on kahesuunaline raudtee, saavad ka soomlased rongiga Lääne- ja Kesk-Euroopasse kui väga tahaksid. Rööpalaiuste vahe teeb selle muidugi ebamugavaks aga sama jama saab neil ka RB-ga olema.
RB õnnetus on veel see, et see kulgeb mereteega paralleelselt, ehk miks peaks soomlased tahtma raudteed kasutada kui on olemas odav meretransport?
Sama ka turvalisusega, kahtlustan et raudteesildu on lihtsam saboteerida kui liitlaste laevatransporti NATO sisemerel.
Üldiselt läheb vist järjekordne ring samade argumentidega.
RB õnnetus on veel see, et see kulgeb mereteega paralleelselt, ehk miks peaks soomlased tahtma raudteed kasutada kui on olemas odav meretransport?
Sama ka turvalisusega, kahtlustan et raudteesildu on lihtsam saboteerida kui liitlaste laevatransporti NATO sisemerel.
Üldiselt läheb vist järjekordne ring samade argumentidega.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Jutt on mujalt Orkide majanduse ja sanktsioonide teemast siia tõstetud. Teema hakkas kerima asjaolust, et keegi nägi Tartus Näituse ülesõidul raudteel naftatünnide koosseisu. Justkui orkiäri värk. Ja ma siis täpsutasin, et Näituse ülesõidu tünnid ei näita veel mitte midagi. Ei oleks eriline üllatus kui see koosseis Valga kaudu Mažeikjaisse läheb. Et Petseri peale ei lähe enam peaaegu midagi. Ja siis läks tema omasoodu jooksma.
-
- Liige
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Austet kaasfoorumlane, kas Sa mõtled seda tõsiselt? Käesoleva ajastu droonikasutuse aktiivsuse peaaegu püstloodse massilise kasutamise tõusu ajastul?! Kõikvõimalike ballistiliste- ja tiibrakettide, JDAM- tüüpi pommise, jt arenevate ründesüsteemide massilise sõjategevuses kasutamise tingimustes. Kui pikk võib olla Rail Balticu ja kõikvõimaliku raudtee veerevkooseisu kasutatavus ja eluiga nt venelaste poolse sissetungi tingimustes. Võivad ka ennetava löögi anda RB jt raudteeliinide pihta. Võimalik, et olen millestki väga valesti aru saanud. Ei välista seda. Aga...ermot kirjutas: ↑04 Apr, 2024 7:49Rail Baltic on rohkem ikka kaitseotstarbeline projekt, mida keegi eriti tunnistada ei taha. Kiirelt sõjavägi ja sõjamasinad sisse koos laskemoonaga, Läänemeri on teine kanal. Sellega nõus, et Venemaa raudteevõrgu osana on Eesti raudteed siiani toiminud. 30 aastat iseseisvust ja me pole veel läinud üle Euroopa rööpmelaiusele. Huvitav, miks? Sakslastel võttis II MS ajal see projekt aega kaks nädalat- väidetavalt. Oleme ausad, meie majandusedu on toimunud paljuski odava Vene toorme ja korruptiivse raha sissevoolul. Nüüd on sellega lihtsalt kööga ja uute põhja-lõunasuunaliste võimaluste aken ootab ärakasutamist.Sekeldaja kirjutas: ↑04 Apr, 2024 4:36 Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ma isiklikult oleks nõus kaitseotstarbelisuse argumenti Fail Balticu müüdis osaliselt isegi ära ostma, kui sellest oleks algusest peale ka nii räägitud. Et aga kogu seda nööpi müüakse valede, kahepalgelisuse ja turbokelbase ülikonna küljes, siis see nullib lootusetult kogu ürituse.
Vähemalt niipalju FB ametlikus ajaloos vist ei valetata, et projekti alguseks loetakse 2006. aastat. Balti riigid ei usaldanud venemaad mõistagi ka siis, aga ajal, kui vähemalt ametlik Euroopa pingutas, et pihik lõhki, orkide integreerimiseks inimtsivilisatsiooni, äri nendega käis täie rauaga ja isegi "restart" - nupp oli veel olemata, ei mõelnud keegi küll sellele, kuidas vajadusel ešelonide kaupa tehnikat ja elavjõudu mööda raudteed 160 km tunnikiirusega Varssavist Muugale paisata.
Vähemalt niipalju FB ametlikus ajaloos vist ei valetata, et projekti alguseks loetakse 2006. aastat. Balti riigid ei usaldanud venemaad mõistagi ka siis, aga ajal, kui vähemalt ametlik Euroopa pingutas, et pihik lõhki, orkide integreerimiseks inimtsivilisatsiooni, äri nendega käis täie rauaga ja isegi "restart" - nupp oli veel olemata, ei mõelnud keegi küll sellele, kuidas vajadusel ešelonide kaupa tehnikat ja elavjõudu mööda raudteed 160 km tunnikiirusega Varssavist Muugale paisata.
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist