Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Akude eluea määrab "sisikonna" vastupidavus, akupurgi põhja langev aktiivaine on elektrit juhtiv ja kui seda on seal piisavalt palju, siis võib akut lõputult laadida, ilma, et ta täis saaks ja laadimise lõppedes sama elektrijuhtivuse tõttu tühjeneb ka küllalt kiirelt.

Sama mersu aku, mis saba andis, laadis öö läbi rõõmsalt 5 ampriga ja hommikul jätkus protsess samas vaimus - ehk siis paar amprit voolu võttis tegelikult aku põhjas olev "sisering", sest 60Ah aku ei saa põhimõtteliselt 16 tundi 5A-ga laadida, selliselt laeb täitsa tühjaks tehtud 100 Ah aku.

Muide, Bauhofis müügil olevad "Power Plus" odavakud on toodetud Ukrainas
https://www.bauhof.ee/et/p/709446/autoa ... -77ah-680a
Kui poes silte vaatad, seal on kirjas.
Kel vaja parasjagu odavat akut, ehk tasub UKR majandust toetada.

Kes ehituspoest harrastab oma asju osta, siis mingi valik Varta akusid on müügil K-Rautas. Mis mudelid ja mis kvaliteet, pole süvenenud. Kui teile aga pakutakse akut, mille käivitusvool on nt 300 amprit, siis tänapäeva autodel, kui autol vähegi mootorit ka peal on, siis selline on hädavise - ehk nagu eespool kirjutasin, siis starter tõmbab pinge kõvasti alla ja kannatada võib nii sädeme tugevus kui pihustite avanemine ehk mootor ei lähe mitte törtsti käima, vaid vajab starteriga mõningast lappamist. Näiteks BMW 3.5 mootor tahab vähemalt 600 amprit käivitusvoolu, kuid aku koht lubab paigaldada max 60Ah aku - ehk siis mingid 350-450A odavakud pole seal väga mõttekad, eriti veel kui mootorit on näpitud, surveaste suurem ja klapivedrud kõvemad - ringikäimine on veel vaevalisem.

Üldiselt kasvab käivitusvool koos aku suurusega, odava aku probleemi, kui on ruumi, saab lahendada lihtsalt suurema akuga. Suurem aku hoiab ka igasugu elektriseadmeid vähe kauem töötamas. Nt Volvo V70 P2 aku kohal on võimalik panna kolme eri suurusega akut, standardne on 77Ah, on üks väiksem mõõt (ilmselt siis soojas kliimas kasutamiseks) ja on ka põhjamaade variant, umbes 100 Ah (silma järgi vaadates) akule. Suurema mahuga aku on ka mõttekas panna siis, kui teil auto sõidab perioodiliselt, näiteks kaks nädalat seisab. Väiksem võimalus, et ühel käivitamisel teeb kõõksti. Mul sõidab antud auto enamiku ajakst päeva või kaks nädalas ja 77Ah tundub käravat küll - ka -20 kraadiga läheb peale nädalast seismist törtsti käima.

Kes omab suuremat paati või autoelamut, siis olme tarbeks ei tohi käivitusakusid sinna panna. Selleks on olemas ekstra nn süvatühjenemisakud. Starteriaku eluiga saab olema napp, kui seda mõned korrad täitsa tühjaks tarvitada. Mootorile on seal eraldi starteraku, aga lampide, muusika jne jaoks peaks olema see süvatühjenemise oma. Ja noh, paadi käivitusaku pealt ei maksa kokku hoida - tulemuseks võib olla kergesti tee peale (loe merele) jäämine, kui nt mootor ei taha käivituda ja tuleb pikalt lapata.
Viimati muutis Kapten Trumm, 08 Apr, 2024 12:02, muudetud 3 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Peeter kirjutas: 08 Apr, 2024 10:10 ...
Ahjaa, lisan kaalud kah: et siis 013-akud reas-
S3 20,7;
S4 21,..midagi,
S5 juba peaaegu 22 ja lõpetuseks
L5- 23,73.
Samade mõõtude juures.
....
Tänapäeval tehakse akuplaadid pulbrilisest aktiivainest ja mida hõredam (kergem - väiksema aktiivaine massiga) ning suurema pulbri aktiivpindalaga on akuplaat, seda suuremat käivitusvoolu on uus aku tootja andmetel võimeline väljastama.

Pikemaks tühjendamiseks (suurema mahutavusega) ettenähtud püsitoite ja vabaajaakude plaadid tehakse paksemad ja raskemad aga kuna nende akude plaatide aktiivpindala on pulbriplaadist väiksem (voolutihedus plaadi aktiivpindala kohta erinev), siis ei ole mõtet nendest ülemäärast starterivoolu oodata.

Ise kasutan juba aastaid aku valikul akutestri kõrval ka (pagasi)kaalu ja kui aku kaal on tootja andmetest ikka 10% kergem, siis võib suure tõenäosusega olla tegu petukaubaga. (Valed kleepsud peal.)

Kurdetakse, et viimasel ajal on ka EU's palju piraattooteid varuosade turul liikvel.
Hiljuti tellisin "kirjus karbis" komplekti häid ja odavaid küünlaid autole aga mõõtmisel tundub, et need ei vasta NGK tooteandmetele.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küünlaid jm kriitilisi osi tasub osta poodidest, mille kohta on teada, et nad ajavad asju kohaliku maaletoojaga. Seal on vufli võimalus olematu.
Näiteks ladu24.ee pakub samale jupile mitu tarnekohta - enamasti "Poola ladu" on odavaim. Küünalde puhul ma eelistaks "Eesti ladu".

Miks vuffel levib, on süüdi inimesed ise - et pole vaja hinnaga juuksekarva peenestada ja kõige odavamast netipoest osta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 08 Apr, 2024 12:04 Küünlaid jm kriitilisi osi tasub osta poodidest, mille kohta on teada, et nad ajavad asju kohaliku maaletoojaga. Seal on vufli võimalus olematu.
Näiteks ladu24.ee pakub samale jupile mitu tarnekohta - enamasti "Poola ladu" on odavaim. Küünalde puhul ma eelistaks "Eesti ladu".
...
Ja mille alusel tekkib kindlustunne, et "kohalik maaletooja" toob küünlaid otse Jaapanist, mitte Poola laost?

Kusjuures korralikke "Made in Japan" NGK küünlaid oma antiigile olen saanud hoopis Soome laost.
Laia kasutusega "lihtsad vanemat tüüpi" küünlad on nii odavad, et nende võltsimine ei tasu ära aga teine asi on "moodsate sõnadega" kaunistatud kaubal.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 08 Apr, 2024 11:45 ....
Muide, Bauhofis müügil olevad "Power Plus" odavakud on toodetud Ukrainas
https://www.bauhof.ee/et/p/709446/autoa ... -77ah-680a
....
Siin saab võrrelda, et kui eeltoodud aku on 90eur hinnaga ja kaalub 16,3kg, siis miks teised samade mõõtude ja vooluga akud on kallimad.

Bosch S5 008 - ...18,65kg https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/a ... 190-s5-008
Yuasa YBX9096 - 19,5kg https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/e ... 78x175x190
Exide AGM - .....20,7kg https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/p ... 7-kg-ep600
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5340
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

Miks vuffel levib, on süüdi inimesed ise - et pole vaja hinnaga ...
Jep. Aga, see on "medali" üks pool.
Tegelikult Sa ostad küünla, mida pakutakse ja säde (justkui) on, aga ....

Targutamise koht (vist :) ) :
Olen sunnitud hoidma mitmeid 4-taktilise mootoriga tööriistu, parimas võimalikus töökorras (6-20 hj)
Väidan, et täna olen " jube tark" ja vähemalt minul, kõik toimib ladusalt.

- Probleemi koht minu jaoks oli just nimelt see "paari eurone" või kallim, küünal. - Säde on - mootor töötab, aga "lainetab", tühikäik nii ja naa, ehk "sureb välja", samas toimib-töötab perfektselt...
Ja otsid põhjust ja otsid ja otsid...

Küünaldest. Lihtsaim viis, ilma surve all töötamist katsetamata, on küünal tavalise testriga üle mõõta.
Kui takistus on 1 on asi pekkis. 4-taktilisel on suht ideaalne kui resistori takistus jääb 2 ja 7 vahele.

- Mõõtsin kaupluses, enne ostu - Ja hinnapõhine, meil levinud NGK, - 2 olid korras, 2 "loopisid".
Bosch - 3 pekkis, üks enamvähem.
Denso - kõik olid heas korras, väga ühtlane takistus - vist oli 6 või umbes nii.
Rohkem küünlavalikut "Motonetis" ei olnud. Denso oli kõige kallim, vist 5 eurot, teised olid paar eurot odavamad.

Väide. Tõde ei tea. - Näiteks NGK tuleb liinilt otse karpidesse ja sealt poodi - tulemuseks hinnapõhine ja odav toode.
Täpselt samad küünlad kontrollituna on üle kahe korra kallimad. Ja neid müüakse väga erineva hinnaga.
Nii mõnigi kaupmees paneb enda paari eurose küünla hinnale "sadu protsente otsa" - naaber ju müüb 3-4 korda kallimalt, seda sama küünalt.
Kõik ongi sama, aga 1 on kontrollitud, teine mitte.

Raiskasin "kümneid" tunde, et asi saaks toimima.
Aga, tänu "küünlajamale" õppisin mootori "hingeelu" põhjalikult selgeks - tühikäigud, süüted, laadimised, klapid, surved, hooldused.

Kõige saatanlikum on olukord kui "takistus loobib" 2 ja vist kuni 14 vahel - siis mootor "lainetab", "sureb" ka ise välja, samas töötab hästi, jne...
Ja Sa põhimõtteliselt "sured" viga otsides, kõiki võimalikke asju reguleerides, puhastades, vahetades, mida iganes tehes.

Töötamise mõõtmine surve all oleks muidugi lisaboonus, aga nii "täpset" mõõtmist väikemootor ei vaja - surveid netu.
Ca 10+ atm juures võivad, muidu head küünlad hakata "loopima", aga ei pruugi. 17-20 enamus loobivad.
Kindlasti eksisin miski sõnastusega-terminitega, aga minu jaoks on/oli prioriteet tulemus. Ja asja toimimine, ilma jamadeta. Tehtud.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Miks ilma takistuseta küünal tööriistal ei tööta? Takistus on küünlal vaid raadiohäirete vähendamiseks, piikvasaral peaks savi olema kuna tal pole raadiot peal.
https://www.ngkntk.com.br/site_ingles/direct/p8.html
Mõnel küünlal ongi takistus 1...2 kΩ. Kas seadme tootja järgselt ikka õiged küünlad peal?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Xender
Liige
Postitusi: 1797
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Xender »

Küünalde puhul tuleb kasutada neid, mis on mõeldud konkreetsele masinale. See, kas on made in japan või made in poland peal mängib vähem rolli.

Trumm ära aja julma jama palun.

600 amprit 12V juures on 7.2 KW - tavaline autostarter on kusagil kuni 1.5KW ehk siis isegi 400A aku on enam kui piisav (4.8KW). Isegi + 3L vanade diislite puhul pole näinud eriti üle 2.2 - 2.3 KW startereid.

Sinu BMW 535IS näiteks starter on üldse 1.1KW.

Käivitusvoolud on suuremad muidugi, kuid selle jaoks on ka vähemalt 199X autodel olemas kas käivitusreostaat või veelgi targem elektroonika. Käivitushetkel üldiselt muud tarbijad lõigatakse tagant ära.

Ainuke koht, kus 600Amprisest akust jääb väheks on kui sul on pees reostaadiga auto, ning samal ajal praeb keegi tagaistmel elektripliidil kartulit, nii et juhtmed otse toodud.

See Bemmi akusoovitused on selleks, et saaks oma kalleid ja suuri akusid inimestele pähe määrida, ei midagi enamat.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 08 Apr, 2024 13:59 Miks ilma takistuseta küünal tööriistal ei tööta? Takistus on küünlal vaid raadiohäirete vähendamiseks, piikvasaral peaks savi olema kuna tal pole raadiot peal.
https://www.ngkntk.com.br/site_ingles/direct/p8.html
Mõnel küünlal ongi takistus 1...2 kΩ. Kas seadme tootja järgselt ikka õiged küünlad peal?
Kui sama marki ja samast karbist võetud kolm küünalt on 2,5kohm ja kolm küünalt on 7,5Kohm ning 4tk 4-6kohm, siis see oleks nagu probleem?

Raadiohäirete teema on juba vana ja laialt levinud põhjendus aga seoses protsessoriga juhitavate süütesüsteemide levikuga (ka mootorrattad, veesõidukid) on olukord vähemalt 10 aastat tagasi muutunud.

Targemad süüteseadmed mõõdavad süütepooli signaalis (3,4) põlemistsüklit (silindri täituvust, rõhku silindris põlemisel, jne.) ja selle alusel arvutavad mootori töörežiime ning kui süütesüsteemi parameetrid (takistused) töötamise käigus muutuvad või on ühe mootori erinevatel silindritel erinevad, siis see võib rikkuda mootori normaalse töö.
Pilt
Pilt on illustratiivne!

Näiteks NGK kataloog soovitab mootorile ühte spetsiaalset küünalt aga masina tootja ise ütleb, et just selle süütemooduliga mootori puhul tuleb kasutada teise küünlatootja toodangut, sest NGK ei tooda just sellele süütesüsteemile sobivat küünalt.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Süüteküünaldest. Kui tegu on sõiduautoga, siis tuleb kasutada katalooge (näit. Partslink24, TecDoc) ja valida sealt õige küünal. Ka Autodata peaks näitama õiget küünalt ja tootjaid, kes sellele automargile on originaalis küünla tootnud. Mõnele meeldib veel see põhimõte, et jaapani autole jaapani tootja küünal ja saksa autole saksa tootja küünal. Näiteks Toyotale Denso, Opelile Bosch. Või siis uurida välja, millise tootja küünlaga auto tehasest väljus ja kasutada sama tootja küünalt edasi. Keegi väitis siin ennem, et NGK läheb liinilt otse karpi ja siis poodi. Tegelikult käib varuosakaubandus süüteküünalde valmistajatega (Bosch, NGK, Denso) pigem nii, et valmistajad müüvad oma toodangut erinevatele hulgimüüjatele (Balti Autoosad, Intercars, KGK, Salome jne)ja need siis omakorda siinsetele töökodadele, kauplustele, internetipoodidele.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

kaupo51 kirjutas: 08 Apr, 2024 21:54 ... Või siis uurida välja, millise tootja küünlaga auto tehasest väljus ja kasutada sama tootja küünalt edasi. ...
See soovitus teise ringi autode puhul alati ei päde, sest hilisema täienduse käigus võidakse tootja poolt varuosa soovitust muuta ja netipoed pakuvad segadust tekitavalt mõlemaid variante.

Näiteks Mazda mootoriga Focusel tuli garantiiajal tootja soovitus vahetada küünlad teise margi vastu ja täpsemal uurimisel selgus, et kuna originaal süütepoolid ei kannatanud suurt pinget (järsul gaasiandmisel hakkas mootor kakkuma), siis tootja kirjaga soovitati 1,2mm vahega küünalde asemel paigaldada 0,9mm sädevahega küünlaid.

Kuna need vähendatud sädevahega iriidiumid olid toodetud ainult selle mootori jaoks, siis olid need kordades kallimad tavalistest, ning siis oli põhjus ka uued poolid panna ja masin sai jälle originaalsete 1,2mm küünaldega normaalselt sõitma.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 08 Apr, 2024 21:09 .................
Tänud vastuse eest aga teema tekkis ehitustööriistade küünalde kohta mis pakun ei hiilga eriti mikroprotsessorite ja juhtajude rohkusega. Seega küsimus jääb miks nn. lollil raual ei võiks häiretakistitega küünlaid kasutada?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Xender kirjutas: 08 Apr, 2024 15:41 Küünalde puhul tuleb kasutada neid, mis on mõeldud konkreetsele masinale. See, kas on made in japan või made in poland peal mängib vähem rolli.

Trumm ära aja julma jama palun.

600 amprit 12V juures on 7.2 KW - tavaline autostarter on kusagil kuni 1.5KW ehk siis isegi 400A aku on enam kui piisav (4.8KW). Isegi + 3L vanade diislite puhul pole näinud eriti üle 2.2 - 2.3 KW startereid.

Sinu BMW 535IS näiteks starter on üldse 1.1KW.

Käivitusvoolud on suuremad muidugi, kuid selle jaoks on ka vähemalt 199X autodel olemas kas käivitusreostaat või veelgi targem elektroonika. Käivitushetkel üldiselt muud tarbijad lõigatakse tagant ära.

Ainuke koht, kus 600Amprisest akust jääb väheks on kui sul on pees reostaadiga auto, ning samal ajal praeb keegi tagaistmel elektripliidil kartulit, nii et juhtmed otse toodud.

See Bemmi akusoovitused on selleks, et saaks oma kalleid ja suuri akusid inimestele pähe määrida, ei midagi enamat.

Täiesti jamajutt, mul on auto tiptop korras ja mingid pees "reostaadid" on välistatud. Antud autol polegi mingeid "reostaate" starteri vooluringis.
Pannes antud autole 400A aku, tuleb autot käima lapata. Pannes 700A läheb praktiliselt poolest pöördest. lihtne.
"Suurt ja kallist" akut sinna ei saagi panna, sest vasaku esiratta ees asuv pisuke akukoht mahutab parimal juhul 70Ah aku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kaupo51 kirjutas: 08 Apr, 2024 21:54 Süüteküünaldest. Kui tegu on sõiduautoga, siis tuleb kasutada katalooge (näit. Partslink24, TecDoc) ja valida sealt õige küünal. Ka Autodata peaks näitama õiget küünalt ja tootjaid, kes sellele automargile on originaalis küünla tootnud. Mõnele meeldib veel see põhimõte, et jaapani autole jaapani tootja küünal ja saksa autole saksa tootja küünal. Näiteks Toyotale Denso, Opelile Bosch. Või siis uurida välja, millise tootja küünlaga auto tehasest väljus ja kasutada sama tootja küünalt edasi. Keegi väitis siin ennem, et NGK läheb liinilt otse karpi ja siis poodi. Tegelikult käib varuosakaubandus süüteküünalde valmistajatega (Bosch, NGK, Denso) pigem nii, et valmistajad müüvad oma toodangut erinevatele hulgimüüjatele (Balti Autoosad, Intercars, KGK, Salome jne)ja need siis omakorda siinsetele töökodadele, kauplustele, internetipoodidele.
BMW puhul räägib enamik remondiraamatuid Championi küünaldest. Ma kasutan igaks juhuks NGK-d. Ka AMG kapotialune kleeps nõuab Championi.
Kaheklapimootorite puhul on tegelikult ka oluline asend, milles küünal plokikaanes istub. Olen täheldanud, et odavküünaldel on ühtlasi keere keeratud nagu juhtub ja iga küünal vahib ise suunda. Küünal peaks kaanes olema asendis, et külgelektroodi laiem külg vaatab kolvi suunas ja külgelektroodi ots on suunatud põlemiskambri tipu suunas. Nt NGK küünaldel on keera küllalt täpselt tehtud ja pole vaja nikerdada. Densol näiteks on tulnud tihendusseibe viilida või panna teine tihendusseib lisaks.

Saadav lisaväärtus on rahulikum tühikäik. Näiteks 308 kraadise nukaga võib täitsa linnaoludesse sobiva tühikäigu saada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5340
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

Küünal peaks kaanes olema asendis, et külgelektroodi laiem külg vaatab kolvi suunas ja külgelektroodi ots on suunatud põlemiskambri tipu suunas...
Kindlasti miski teoreetiline- akadeemiline point selles on/võib olla.
Aga praktikas ei ole vahet, kuhu poole see elektroodi ots "vaatab". Küünla seibe on, vist, point aegajalt vahetada kui küünalt tihti kontrollida.

Enda eest kribades, siis 4-taktilise vahe-kiirhoolduse teen ca. iga paarikümne töötunni tagant(vajan teadmist, et tööriist on alati parimas võimalikus korras).
Esmalt eemaldan küünla - küünla seisukord annab kohe ülevaate toitesüsteemi ja õhufiltri korrasolekust, võimalikest "ummistuste algetest" või umbes nii.
Viimati muutis Turist 47, 09 Apr, 2024 9:56, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist