
Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei saa löögile, 2 nädalat järjekorda kõikjal, suvi saabus vist ootamatult. Ma vahetasin 2 nädalat tagasi rattad ära, ainult sillategija soovitusel tahtsin need ümaraks kulunud rehvid korralikke vastu vahetada. 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
2024 aasta VW sisepõletajal puuduvad armatuuris õli ja aku kontrolltuled.
Kollane mootorimärk käsib esindusse pöörduda ja punane mootorimärk masin peatada ja treila kutsuda.
430 leheküljelises kasutusjuhendis on küll kõikvõimalike märgutulede seletused olemas aga faktiliselt armatuuris need ei sütti ja vist on leitavad ekraanilt vigade menüüst.
Pesol (Stellantis) on lisaks heitgaaside puhastuse süsteemi vedeliku mahuti, mida täidetakse esinduses garantihoolduste käigus. (Lisaks AdBlue'le)
Ehk ka pärast garantii lõppu peaks täitmiseks esindust külastama.
Kollane mootorimärk käsib esindusse pöörduda ja punane mootorimärk masin peatada ja treila kutsuda.
430 leheküljelises kasutusjuhendis on küll kõikvõimalike märgutulede seletused olemas aga faktiliselt armatuuris need ei sütti ja vist on leitavad ekraanilt vigade menüüst.
Pesol (Stellantis) on lisaks heitgaaside puhastuse süsteemi vedeliku mahuti, mida täidetakse esinduses garantihoolduste käigus. (Lisaks AdBlue'le)
Ehk ka pärast garantii lõppu peaks täitmiseks esindust külastama.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Miks peaks armatuuris olema aku ja õli kontrolltuled eraldi, kui neid on võimalik kuvada universaalsel infodispleil? Ning nad on reaalselt seal olemas.OLAVI kirjutas: ↑12 Apr, 2024 10:23 2024 aasta VW sisepõletajal puuduvad armatuuris õli ja aku kontrolltuled.
Kollane mootorimärk käsib esindusse pöörduda ja punane mootorimärk masin peatada ja treila kutsuda.
430 leheküljelises kasutusjuhendis on küll kõikvõimalike märgutulede seletused olemas aga faktiliselt armatuuris need ei sütti ja vist on leitavad ekraanilt vigade menüüst.
Ja miks ei peaks need üldse süttima? Oled sa kontrollinud, näiteks lastes õli välja ja käivitades auto?
Re: Autotehnikateema
Ei ole neid displeil olemas ja juht ise ei saa juhikohalt kontrollida andurite korrasolekut.
Õli nivood karteris kontrollitakse tasemeanduriga aga mitte rõhuanduriga.
Ja see on vist tehnikakauge inimene, kes anduri kontrollimiseks tühjendab karteri ning käivitab auto, kui elektrilisi asju saab kontrollida ja imiteerida ühenduspistiku kaudu?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Huvitav, huvitav. Just lasin tuttaval Möller Autost saata endale info 2024 aasta VW kohta. Vastavad sümbolid (lausa kahes värvis - kollane ja punane) on autos täiesti olemas ja töötavad.OLAVI kirjutas: ↑12 Apr, 2024 14:47Ei ole neid displeil olemas ja juht ise ei saa juhikohalt kontrollida andurite korrasolekut.
Õli nivood karteris kontrollitakse tasemeanduriga aga mitte rõhuanduriga.
Ja see on vist tehnikakauge inimene, kes anduri kontrollimiseks tühjendab karteri ning käivitab auto, kui elektrilisi asju saab kontrollida ja imiteerida ühenduspistiku kaudu?
Kas sa oled seda, et vastavad sümbolid (õli, mida sa vaid ka selle all ei mõelnud) ei toimi, kontrollinud imiteerimise teel?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
1994 C-klassi mersul on ka õlitaseme andur, kuid õlisurve kohta pole midagi, isegi tuld pole. Kuigi veel eelmise põlvkonna autodel (W124 ja W201) oli lausa õlirõhu näidik armatuuris (kas neil tuli ka oli, täpselt ei tea). 2017. a Fiati kaubikutel on nii õlitaseme kui õlirõhu märgutuli olemas.
Mersu on kole kindel oma mootorites?
Mersu on kole kindel oma mootorites?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tasemeanduri jaoks on teoreetiliselt koht olemas "väntvõlli kõrval".(pool-tuttava MB inimese väide)
Aga, reaalne õlisurvega seotud küsimuse (OM642) "lahendasin" enda jaoks, ostes teise õlifiltri korgi, millele paigaldasin õlisurve näidiku. Tehtud ja toimib.
Oleks näidik veel "toas"- armatuurlaual, aga..
Survega seotu võiks kasvõi läbi "helisignaali" olla - turvavöö "kisamise" põhimõttel. Mõtlesin selle peale - tulemust netu

MB surved on suht kõrged, aga "läheb" pump või saale "tagant ära", saaks nö ennetada päris kokkujooksmist. Või ei saa. Ei tea.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kahtlustan, et nende W124, W201 ja W126 mersu mootorite igikestvuse üks aluseid ongi see õlisurve manomeeter armatuuris, kui asjad kipuvad halvaks minema (õli jääb väheks, ummistused, mootor tahab remonti), siis manomeeter annab sellest aegsasti märku, õlisurve tuli (0,4 bar) võib ju ka siis mitte põleda, kui pööretel napp 1,5 bar survet on. Ja siis korralik omanik, vutt-vutt remonti/hooldusesse ja tehakse asi korda enne, kui pilpad lendavad.
85a 5sel BMW-l on olemas nii õlitaseme andur (lisavarustuses koos check-kompuutriga) kui õlirõhu tuli. Panin siiski sinna ka (mehhaanilise) surve kella. Ka jahutusvedeliku ja mootoriõli temperatuuri kellad. Päris hea ettekujutuse annab mootoris toimuvast.
85a 5sel BMW-l on olemas nii õlitaseme andur (lisavarustuses koos check-kompuutriga) kui õlirõhu tuli. Panin siiski sinna ka (mehhaanilise) surve kella. Ka jahutusvedeliku ja mootoriõli temperatuuri kellad. Päris hea ettekujutuse annab mootoris toimuvast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma ei kirjuta siia mitte igavusest ja vaidlemise vajadusest vaid jagan fakte.AMvA kirjutas: ↑12 Apr, 2024 14:54Huvitav, huvitav. Just lasin tuttaval Möller Autost saata endale info 2024 aasta VW kohta. Vastavad sümbolid (lausa kahes värvis - kollane ja punane) on autos täiesti olemas ja töötavad. ...OLAVI kirjutas: ↑12 Apr, 2024 14:47Ei ole neid displeil olemas ja juht ise ei saa juhikohalt kontrollida andurite korrasolekut.
Õli nivood karteris kontrollitakse tasemeanduriga aga mitte rõhuanduriga.
Ja see on vist tehnikakauge inimene, kes anduri kontrollimiseks tühjendab karteri ning käivitab auto, kui elektrilisi asju saab kontrollida ja imiteerida ühenduspistiku kaudu?
Kui elukogemus ei luba neid mõista, siis võib lugemata jätta.
See on "vanade autode liiklusest kõrvaldamiseks" taotluslik disain, et turvaseadmete ja keskkonnakaitselised kontrolllambid on olemas ning need süttivad vastavalt Sõiduki Tehnoseisundi kontrolli nõuetele aga info mootori seisukorra kohta on peidetud.
See, et märgid on olemas värviliselt trükituna kasutusjuhendis ei tähenda, et need oleks samamoodi värvilisena nähtavad ka sõidu ajal juhile.
"Ei toimi" oleks vale väljend ja õigem oleks "Ei toimi nii, et juhil oleks võimalik mootori eluiga pikendada", sest ohutuled ei sütti mitte vastavalt tekkinud olukorrale vaid siis kui auto tarkvara lubab neid juhile näidata.
Mõned näited erinevatest masinatest:
*) puudub mootori temp. näidik ja ületemperatuuri kontrolltuli ei sütti isegi mootori +129C juures.
*) õlirõhu tuld ei näidata kui mootori pöörded on alla 2000rpm. (Ühtlasel maanteekiirusel sõidab mootor oma lõpuni ja juht märkab alles siis kui masin liikuda ei jõua.)
*) õlirõhu tuli süttib 15sek viitega, mistõttu võib maanteekiirusel juht sõita autopiloodil õlirõhuta mitmeid sadu meetreid.
*) min. õli nivoo märguanne ilmub infotabloole peenes kirjas ca 5 sekundiks ja seda ei pruugi juht tihedas liiklusolus isegi märgata.
*) füüsilise õlitaseme kontrollimise varda puudumine, et omanik ikka esindust külastaks ja raha sisse tooks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Tänapäeval hinnatakse autosid "juhi rahulolu" järgi, mitte inseneri mõtte järgi.
Kui esimese omaniku probleemid (garantii ajal) lahendatakse nii, et omanik on rahul, siis ei olegi autol kontrolltulesid vaja.
Järgmiste ringide omanikele öeldakse, et "jõudsid osta auto, jõuad osta ka hoolduse või osta uus mootor".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui täna on tootja pannud autole mingid käiguvahetust nõudvad nooled armatuuri vilkuma, mis nõuavad juhilt ökonoomset sõitu ja lubavad 1200 pöördega töristada, siis W124 omanikule jääb silma, et õlirõhku pole mootoril selliste pöörete ja koormusega ollagi ja ütleks, et jama, sõbrad. 
Mõni haritum indiviid ehk kujutaks elavalt ette ka, mis juhtub väntvõlli ja saaledega, kui õlitus kehvaks jääb, samas koormus aga suur on.

Mõni haritum indiviid ehk kujutaks elavalt ette ka, mis juhtub väntvõlli ja saaledega, kui õlitus kehvaks jääb, samas koormus aga suur on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Käisin täna proovisõitu tegemas autoga, mil 1,0 turbo mootor, 3 silindrit, 110 hobust ja 200 Nm. Käsikastiga.
Taevas tule appi. Minu senine pikem kogemus bensuturbo mootoriga pärineb 24a vanuse Volvo 2,4 rida-5 turbomootoriga 147 kW, 285 Nm.
Latt oli niisiis kõrge ja pettumus suur. MIKS inimesed selliste mootoritega autosid ostavad? Pole normaalse autoga sõitnud enne?
Kui tahad, et selline mootor ka kiirendaks, oli tahhomeetri osuti püsivalt 4-5 tuhande peal, ehk meenutas lapsepõlve sõite kopikaga.
Arusaadavalt, 100 tuhat läbisõitu sellisele oleks tubli tulemus. Maanteel kogusin tükk aega julgust ja veenusin, et lähim kilomeeter vastassuunas oleks vaba, enne kui möödasõitu alustada söandasin.
Taevas tule appi. Minu senine pikem kogemus bensuturbo mootoriga pärineb 24a vanuse Volvo 2,4 rida-5 turbomootoriga 147 kW, 285 Nm.
Latt oli niisiis kõrge ja pettumus suur. MIKS inimesed selliste mootoritega autosid ostavad? Pole normaalse autoga sõitnud enne?
Kui tahad, et selline mootor ka kiirendaks, oli tahhomeetri osuti püsivalt 4-5 tuhande peal, ehk meenutas lapsepõlve sõite kopikaga.
Arusaadavalt, 100 tuhat läbisõitu sellisele oleks tubli tulemus. Maanteel kogusin tükk aega julgust ja veenusin, et lähim kilomeeter vastassuunas oleks vaba, enne kui möödasõitu alustada söandasin.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
mõttetud numbrid seni kuni pole tausta teada - näiteks mass.
mingis tonnises autos oleks OK 2,5tonnises jah mitte.
mingis tonnises autos oleks OK 2,5tonnises jah mitte.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tühimass 1360 ja täismass 1889 kg.
Küsimus ei ole isegi niipalju suutlikkuses (5000 pööret vajutades liigub küll), vaid mootori jõukõvera kulgemises ja selle (halvas) kokkusobitamisest ülekandearvudega. Kavatsen ka 7-käiku DSG-ga proovida, ehk on parem. 6 käiku manuaal ei veennud - liiga jõuetu mootor ja liiga palju kangiga vehkimist.
Sama auto ca 1,6 turbodiisliga, 80 kW oleks väga vint auto. Reaalselt võtaks ka vähem kütet kui kõnealune "ökomootor", sest tehase lubatud kulu on saavutatav üksnes aeglaselt madalate pööretega lohistades, kus kiirendusvajaduse ilmnemisel on vaja 2 käiku alla vahetada või mootor teeb lihtsalt "törr-törr".
Ma sõidan igapäevaselt 88 kW 320 Nm turbodiisliga ja maanteel on 6-ndalt käigult alla vahetamine juba tõsine juhtum, kõik möödasõidud teeb muidu ära, käiku vahetamata ja liigselt venitamata. Reedel tegin 550 km ringi maanteedel, keskmine kütusekulu oli 5,2. Ei saa aru, miks normaalseid diisleid on vaja selliste käkkidega asendada. Reaalses sõidus see käkerdis ei võta vähem bensiini, kus see öko peitub, mootori asendamises iga 100 tuhande tagant?
Küsimus ei ole isegi niipalju suutlikkuses (5000 pööret vajutades liigub küll), vaid mootori jõukõvera kulgemises ja selle (halvas) kokkusobitamisest ülekandearvudega. Kavatsen ka 7-käiku DSG-ga proovida, ehk on parem. 6 käiku manuaal ei veennud - liiga jõuetu mootor ja liiga palju kangiga vehkimist.
Sama auto ca 1,6 turbodiisliga, 80 kW oleks väga vint auto. Reaalselt võtaks ka vähem kütet kui kõnealune "ökomootor", sest tehase lubatud kulu on saavutatav üksnes aeglaselt madalate pööretega lohistades, kus kiirendusvajaduse ilmnemisel on vaja 2 käiku alla vahetada või mootor teeb lihtsalt "törr-törr".
Ma sõidan igapäevaselt 88 kW 320 Nm turbodiisliga ja maanteel on 6-ndalt käigult alla vahetamine juba tõsine juhtum, kõik möödasõidud teeb muidu ära, käiku vahetamata ja liigselt venitamata. Reedel tegin 550 km ringi maanteedel, keskmine kütusekulu oli 5,2. Ei saa aru, miks normaalseid diisleid on vaja selliste käkkidega asendada. Reaalses sõidus see käkerdis ei võta vähem bensiini, kus see öko peitub, mootori asendamises iga 100 tuhande tagant?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Andmete järgi tundub olevat volkari grupist? Proovige sama mootoriga dsg + kerghübriidi versiooni, see on täitsa normaalselt sõidetav.Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Apr, 2024 15:09 Kavatsen ka 7-käiku DSG-ga proovida, ehk on parem. 6 käiku manuaal ei veennud - liiga jõuetu mootor ja liiga palju kangiga vehkimist.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], plärmo ja 2 külalist