Minu masina kasutusjuhendis on kirjas kuidas DSG kastiga auto vabajooksu sõidul juhtida ja millistel eeltingimustel see on võimalik.tuli kirjutas: ↑21 Apr, 2024 8:15 Dsg kastiga see ümberseadistus vist sõidul ei käi? Ühesõnaga vahel on kasulik vabaltjooksu, vahel mootoriga pidurdada, manauaal parim ju.
Ja olavi mainitet pidurite roostetamisest ikka tõsi, sest ise ka manuaaliga ökotan, peab ikka väga tihti roostet puhastama. Ei tihkagi remonti viia, see võtab kaua aega ja selle ma mainisin, et see võib kätte maksta.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kirjeldad ehk? Kõigil pole sellise kastiga autot.OLAVI kirjutas: ↑21 Apr, 2024 10:31Minu masina kasutusjuhendis on kirjas kuidas DSG kastiga auto vabajooksu sõidul juhtida ja millistel eeltingimustel see on võimalik.tuli kirjutas: ↑21 Apr, 2024 8:15 Dsg kastiga see ümberseadistus vist sõidul ei käi? Ühesõnaga vahel on kasulik vabaltjooksu, vahel mootoriga pidurdada, manauaal parim ju.
Ja olavi mainitet pidurite roostetamisest ikka tõsi, sest ise ka manuaaliga ökotan, peab ikka väga tihti roostet puhastama. Ei tihkagi remonti viia, see võtab kaua aega ja selle ma mainisin, et see võib kätte maksta.
Re: Autotehnikateema
Laevade korpusel kasutatakse tsink anoodi galvaanilise korrosiooni vältimiseks, vähendamiseks...OLAVI kirjutas: ↑21 Apr, 2024 1:21Kas olete näpuga katsunud, et kui kuumad on oma auto pidurid linnasõidul ja maanteesõidul?olevtoom kirjutas: ↑20 Apr, 2024 22:19Sedan'd küll (enamasti). Aga soolalahuses toimuvad reaktsioonid jäävad kuival metallil ära. Kas suurem on kasu või kahju, peaks mõni õppin'd keemik ütlema.davidsoniharald kirjutas: ↑20 Apr, 2024 20:18 Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Kui vesi aurab ära, siis ei ole enam lahust vaid jääb kristalliline sool.
Muidugi võib süüdistada aku lähedusest tingitud elektrokeemilist korrosiooni aga samas võib lugeda ka e-auto omanike kurtmisi sotsmeedias.

Re: Autotehnikateema
Autodel millel regenereeriv pidurdus (hübriidid nt.) tuleb pidureid intensiivsemalt kasutada kuna siis on lootust, et lisaks eelmainitule rakenduvad ka tavapidurid. Tavaline asi neil on tagasuppordite kinnijäämine mis juba tavaautodel saavad vähem vatti.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Pidurdamine halvendab ökonoomsust - pidurdamisel muudetakse auto kineetiline energia soojuseks, mis läheb lihtsalt ilma kütmiseks.
Seepärast, kui teil tundub auto kütusekulu suurevõitu, vaadake korra peeglisse, kui palju piduripedaali kasutate ja kuipalju eespool toimuvat ette suudate näha. Majapidurdatud hoo üles saamiseks kulub jälle energiat.
Käisin hiljuti sõitmas selle GWM Oraga ja seal on see regeneratiivpidurdus nii jõhker, et pidureid on tegelikult vaja ainult hädaolukorras.
Seepärast, kui teil tundub auto kütusekulu suurevõitu, vaadake korra peeglisse, kui palju piduripedaali kasutate ja kuipalju eespool toimuvat ette suudate näha. Majapidurdatud hoo üles saamiseks kulub jälle energiat.
Käisin hiljuti sõitmas selle GWM Oraga ja seal on see regeneratiivpidurdus nii jõhker, et pidureid on tegelikult vaja ainult hädaolukorras.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Küll see ilmaelu on tänapäeval vastuoluline, et kui 30 aasta vanuse masina omanikul ei ole kahju oma masinale sadade euride eest juppe tellida, siis 80 000eur maksva auto liisingusse võtnul ei ole 70eur esindusest kasutusjuhendi ostmiseks.AMvA kirjutas: ↑21 Apr, 2024 12:16Kirjeldad ehk? Kõigil pole sellise kastiga autot.OLAVI kirjutas: ↑21 Apr, 2024 10:31Minu masina kasutusjuhendis on kirjas kuidas DSG kastiga auto vabajooksu sõidul juhtida ja millistel eeltingimustel see on võimalik.tuli kirjutas: ↑21 Apr, 2024 8:15 Dsg kastiga see ümberseadistus vist sõidul ei käi? Ühesõnaga vahel on kasulik vabaltjooksu, vahel mootoriga pidurdada, manauaal parim ju.
Ja olavi mainitet pidurite roostetamisest ikka tõsi, sest ise ka manuaaliga ökotan, peab ikka väga tihti roostet puhastama. Ei tihkagi remonti viia, see võtab kaua aega ja selle ma mainisin, et see võib kätte maksta.
https://www.audi.ee/ee/web/et/uudised/u ... endid.html
Oma auto tundmiseks tuleb lugeda ikka oma auto juhendit, mitte kellegi teise oma, sest see võib õnnetusega lõppeda.
(Ise kord lülitasin prooviks sõidul libedal teel mootorpidurduse sisse ja see oli nii äkiline, et tahtis kohe masina kraavi vedada.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Nu Olavi, vaevalt , et see mootoriga pidurdamine seal sees juhendis kirjas on ja libedal teel. Muideks paljud juhendid , olen ka lugenud, just mootorit puudutavad detailid, on ikka väga pealiskaudselt. Ja see ikka teeninduskoja või siis litsentsi alusel makstav programmis kirjas täpne kirjeldus.Aga jah sõidukogemused ikka tuleb endal kas autokoolis või ise turvaliselt "katsetades" läbi teha. Mingi autokooli osa juhendisse hakkab minema, siis arvata teised distantsid hakkavad sekkuma, kui tekivad vastuolud pealiskaudses infos.
Võhik automaatkäigukasti kasutamises, aga arvata see situatsioon, mis sul juhtus, seda arvata ei mainitet, et seda adaptsiooni sõidu ajal ei tohi teha?
"tõlkes kaduma läinud" olen korduvalt saanud tunnetada. Taipan , mida sakslane ütles, venelane tegi, eestlane jäi mõttesse. Sellepärast ei ostetagi ja ei võeta neid mõtetuid makulatuure. Mingit sisu ei ole ja ei tule ka. Neid ei usaldata.
Võhik automaatkäigukasti kasutamises, aga arvata see situatsioon, mis sul juhtus, seda arvata ei mainitet, et seda adaptsiooni sõidu ajal ei tohi teha?
"tõlkes kaduma läinud" olen korduvalt saanud tunnetada. Taipan , mida sakslane ütles, venelane tegi, eestlane jäi mõttesse. Sellepärast ei ostetagi ja ei võeta neid mõtetuid makulatuure. Mingit sisu ei ole ja ei tule ka. Neid ei usaldata.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Praeguse aja autokooli lõpetaja ei oska selliselt käike alla vahetada, et ei tekiks veojõu järsku muutust ja sellest tulenevat libisemise ohtu. See eeldaks tegelikult vahegaasiga allavahetust, B-kati lubade omanik oskab parimal juhul jõuga madalamat käiku sisse murda, millele järgneb auto korralik jõnksatus (mis jääl võib kaasa tuua libisemise).
Seepärast taoliste "oskuste" taseme juures on parem seda mitte õpetada, las pidurdavad ABS-iga ja loodavad, et saab pidama.
Seepärast taoliste "oskuste" taseme juures on parem seda mitte õpetada, las pidurdavad ABS-iga ja loodavad, et saab pidama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ei maksa nüüd kõiki autokooli lõpetanuid maasse tampida et nad pole gaz 52 ga õppesõitu teinud , sõidavad ja vahetavad käiku nii alla kui üles ning teevad läbi ka libedasõidu koolituse ning viimasel ajal ei ole eriti näha ka kohalt minekuga hädas olevaid õppesõiduautosi , seega tõmbaks nüüd teiste halvustamisel hoogu maha . Kusjuures nii mõnedki politsei eest ära sõitnud on olnud lubadeta ja distants mille sellised juhid läbinud on , on pikemad kui 20 kilomeetrit , mõned sellised "autosõidugeeniused" pole isegi täiealised .
Muide , auto kiirust reguleeritakse gaasipedaaliga , mitte piduripedaaliga , selline sõidustiil annab autosõitu käsitleva kirjanduse andmetel märgatava kütuse kokkuhoiu .
Muide , auto kiirust reguleeritakse gaasipedaaliga , mitte piduripedaaliga , selline sõidustiil annab autosõitu käsitleva kirjanduse andmetel märgatava kütuse kokkuhoiu .
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei tee nad midagi. Meil kulus ühele lapsele riikliku sõidueksami läbimiseks kokku umbes 100 tundi sõitu (sh autokooli 40) ja sinna sisse ei mahtunud kuidagi ei allavahetamine, ei kallakul kohaltvõtt ja tegelikult ka manööverdamine jäi pinnapealseks. Hea, kui saab enamvähem rahuldavalt selgeks sõidu mittelibedal teel. Lihtsalt tunde on selleks liiga vähe ja Tallinna liiklus nõuab oma.
Kas teate, et täna B kati sõidueksam enam ei sisalda nn platsisõitu? Hullem, mis juhtuda võib, on see, et oled eksamil viimane sõitja ja sul tuleb auto tagurdada parkimiskohale Maanteeameti ees.
Need, kes "52ga" seda tegid, sellised pisiasjad pidid hästi selged olema, muidu poleks eksamit läbinud. Mina pidin keskkoolis tegema platsisõitu vähendatud vahedega postidega, kuna õpetaja arvas, et veoauto normide järgi olnuks liiga lihtne. Gaz-52 läheb sõiduauto boksi ikka päris sentrimeetripealt sisse.
Kindlasti on mingi % andekaid ja kes on varem sõitnud, ok - aga väidan, et enamus eksamile minejatest läheb just selle minimaalse 40 tunni pealt (või misiganes, et nn "kooli eksamit" läbida) ja mitte mõmmigi ei oska. Ka olen täheldanud elus, et KV-s C kati load saanud vendadel napib tegelikult kah ja noh vahegaasist ei teata ka midagi (selle asemel murtakse käigukangiga jõuga käike alla). Muude värskete C kati meestega pole kokku puutunud.
Kas teate, et täna B kati sõidueksam enam ei sisalda nn platsisõitu? Hullem, mis juhtuda võib, on see, et oled eksamil viimane sõitja ja sul tuleb auto tagurdada parkimiskohale Maanteeameti ees.
Need, kes "52ga" seda tegid, sellised pisiasjad pidid hästi selged olema, muidu poleks eksamit läbinud. Mina pidin keskkoolis tegema platsisõitu vähendatud vahedega postidega, kuna õpetaja arvas, et veoauto normide järgi olnuks liiga lihtne. Gaz-52 läheb sõiduauto boksi ikka päris sentrimeetripealt sisse.
Kindlasti on mingi % andekaid ja kes on varem sõitnud, ok - aga väidan, et enamus eksamile minejatest läheb just selle minimaalse 40 tunni pealt (või misiganes, et nn "kooli eksamit" läbida) ja mitte mõmmigi ei oska. Ka olen täheldanud elus, et KV-s C kati load saanud vendadel napib tegelikult kah ja noh vahegaasist ei teata ka midagi (selle asemel murtakse käigukangiga jõuga käike alla). Muude värskete C kati meestega pole kokku puutunud.
Nimetatakse mootoripidurduseks. Selle üks osa (kui gaasi mahalaskmisest ei piisa, nt kiilasjääl) on allavahetustega pidurdamine. Mägedes sõites näiteks muudmoodi ei saagi, muidu on piduriklotsid otsas esimese päeva õhtuks. Veoautodel on õnneks spetsiaalne mägipidur olemas, kus suletakse väljalaskekollektor.Muide , auto kiirust reguleeritakse gaasipedaaliga , mitte piduripedaaliga , selline sõidustiil annab autosõitu käsitleva kirjanduse andmetel märgatava kütuse kokkuhoiu .
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Topelt õudus - oled eksamil niigi viimane sõitja ja pead veel lisaks ise autoga tagurdama, tagurpidi sõitma.Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Apr, 2024 9:46 Kas teate, et täna...
Hullem, mis juhtuda võib, on see, et oled eksamil viimane sõitja ja sul tuleb auto tagurdada parkimiskohale Maanteeameti ees.
Raske. Ei muud
" Tšuktši sõitis ühe mäeni ja hakkas ülesmäge tagurpidi sõitma.
"Kuule, miks sa mäkke tagurpidi sõidad?" küsib sõber.
"No võib-olla ei ole seal mäe otsas ruumi ümberpööramiseks.".....
Re: Autotehnikateema
Teinekord loe juhtimisega seotud peatükke, sest mootoriga pidurduse juhtimine on juhi tavapärane tegevus sõidul nagu tagurpidi käigu, püsikiirusehoidja või kojameeste lülitamine.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sõidutab taksojuht lõbusat peoseltskonda kõrtsist kodupoole ja taksojuht saab aru, et seltskond tähistas just juhilubade saamist.
Äkki jääb rahvas autos vaikseks ja üks julgem küsib tagapingilt, et: "Äkki taksojuht kui kogenud autojuht, seletaks neile, et mida tähendab parema käe reegel?"
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vahepeal oli ju B-kati saamiseks vajalik minimaalne sõidutundide arv 20 ja C-kati jaoks 40 tundi
Õnneks saadi sellest veast siiski aru ja neid lävendeid tõsteti mõni aeg tagasi kahekordseks. Kui juhikandidaat ENNE autokooli ei omanud suuremat pool- või mittelegaalset sõidustaazi, siis sellestki on väga vähe, minuarust peaks B-kati miinimum olema 100 ja C-kati oma 200 tundi. Ja need "automaatkasti load" peaks üldse kaduma, lihtne viis saada liiklusse auto juhtimise võimetuid indiviide (ei suuda oma jäsemete tööd koordineerida).
Legaalsuse teema selles mõttes, et legaalselt on täna vastavaid lube omaval täiskasvanul võimalik teha õppesõitu vaid siis, kui õpilane on alustanud autokooli ja sõiduõpetajaga on teatud õppesõidu tunnid tehtud. Ja (lapsevanaemast) õpetaja vormistab endale Transpordiametis 12 euro eest aasta aega kehtiva, õpilase põhise sõiduõpetaja registreeringu.

Õnneks saadi sellest veast siiski aru ja neid lävendeid tõsteti mõni aeg tagasi kahekordseks. Kui juhikandidaat ENNE autokooli ei omanud suuremat pool- või mittelegaalset sõidustaazi, siis sellestki on väga vähe, minuarust peaks B-kati miinimum olema 100 ja C-kati oma 200 tundi. Ja need "automaatkasti load" peaks üldse kaduma, lihtne viis saada liiklusse auto juhtimise võimetuid indiviide (ei suuda oma jäsemete tööd koordineerida).
Legaalsuse teema selles mõttes, et legaalselt on täna vastavaid lube omaval täiskasvanul võimalik teha õppesõitu vaid siis, kui õpilane on alustanud autokooli ja sõiduõpetajaga on teatud õppesõidu tunnid tehtud. Ja (lapsevanaemast) õpetaja vormistab endale Transpordiametis 12 euro eest aasta aega kehtiva, õpilase põhise sõiduõpetaja registreeringu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma olen ABC kategooria eksamid nõukaajal teinud ja E kategooria nii 15 a tagasi ehk uue korra ajal veel lisaks.
Kusjuures C oligi GAZ-52ga.
Ma ütleks küll nõukaajal oli eksam lihtsam, eriti veel Akat. E-harjutamise ajal olid B ja C tegijad samuti platsil . No ei tea, minu ajal osasid selliseid harjutusi kavas polnudki ja võõra autoga sellist eksamit täna lambist vist küll ära ei teeks. Veoauto oli ise juba suurem ja spetsiaalselt kõrge presentkongiga et jumala eest kuhugi tahapoole ei näeks.
E-kati auto oli küll lihtsaks tehtud , tagumised rattad pöörasid samuti ja sõitis umbes nagu käruga sõiduauto. Kooli poolt oli 8 või 10 sõidutundi hinna sees ja kes tahtis võis juurde osta. Kuigi ega kool eriti neid tunde täis ei tahtnud sõita sest auto amortisatsioon ja kütus on puhas kulu. Olid juba nõukaajal.
Aga neis kasutusjuhendites ma mingite sõiduvõtete kirjeldamist küll pole täheldanud. Oleneb raamatust, mõned seletatakse ainult kuidas klaasipesuvedelikku lisada ,mõnes umbes niimoodi et 4 käiguga maksimaalkiirus 140.
Suuremalt osalt kirjeldatakse mingite lülitite otstarvet jms. Aga ostke ise ka juhend
Kusjuures C oligi GAZ-52ga.
Ma ütleks küll nõukaajal oli eksam lihtsam, eriti veel Akat. E-harjutamise ajal olid B ja C tegijad samuti platsil . No ei tea, minu ajal osasid selliseid harjutusi kavas polnudki ja võõra autoga sellist eksamit täna lambist vist küll ära ei teeks. Veoauto oli ise juba suurem ja spetsiaalselt kõrge presentkongiga et jumala eest kuhugi tahapoole ei näeks.
E-kati auto oli küll lihtsaks tehtud , tagumised rattad pöörasid samuti ja sõitis umbes nagu käruga sõiduauto. Kooli poolt oli 8 või 10 sõidutundi hinna sees ja kes tahtis võis juurde osta. Kuigi ega kool eriti neid tunde täis ei tahtnud sõita sest auto amortisatsioon ja kütus on puhas kulu. Olid juba nõukaajal.
Aga neis kasutusjuhendites ma mingite sõiduvõtete kirjeldamist küll pole täheldanud. Oleneb raamatust, mõned seletatakse ainult kuidas klaasipesuvedelikku lisada ,mõnes umbes niimoodi et 4 käiguga maksimaalkiirus 140.
Suuremalt osalt kirjeldatakse mingite lülitite otstarvet jms. Aga ostke ise ka juhend

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline