Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Laias laastus läheb venel UKR sõjas 1 jalaväejagu /10 vanti / maksma palkade näole min. 2,5M rutsi kuus.
Сколько стоит оккупант --https://t.me/volyamedia -24.04.2
Сколько стоит оккупант --https://t.me/volyamedia -24.04.2
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kel huvi ja vene keelega hästi, saab jälgida Vene majandusteadlase Natalja Zubarevitchi aprillikuist loengut-kokkuvõtet Vene demograafilisest ja majanduslikust olukorrast 2023 a kohta... suhteliselt objektiivne (niivõrd, kuivõrd see Venes võimalik on)
YT link: https://www.youtube.com/watch?v=nHvrVHL ... 0%BE%D0%B4
Kokkuvõte:
Demograafiline olukord (loomulik iive) - Euroopa osas tugev tagasiminek, Siberis/Kaug-idas väike tõus, Lõunaregioonides (P-Kaukaasia)... (poliitiliselt ebakorrektne väljend - sry) - islam tõuseb, valge vaob
Majandus (võrreldes 2022 a):
Toormetööstus:
Nafta ja gaas languses - 2-3%, metallurgia/maakide kaevandamine - 0%
Töötlev tööstus:
Tõus 7,5%, kuid seal on suur osa sõjatööstusel, suurim langus autotööstusel - 22-23 % (!!!)
Impordi asendamine - midagi tehakse, aga kvaliteet halvem ning kallim (näiteks põllumajanduses haigusvabade seemnete hange); nafta-õlitööstuse ja keemiatööstuse teemad - kurb...; elektrotehnikas keeruline (Siemensit netu); High-tech - täiesti null!
YT link: https://www.youtube.com/watch?v=nHvrVHL ... 0%BE%D0%B4
Kokkuvõte:
Demograafiline olukord (loomulik iive) - Euroopa osas tugev tagasiminek, Siberis/Kaug-idas väike tõus, Lõunaregioonides (P-Kaukaasia)... (poliitiliselt ebakorrektne väljend - sry) - islam tõuseb, valge vaob

Majandus (võrreldes 2022 a):
Toormetööstus:
Nafta ja gaas languses - 2-3%, metallurgia/maakide kaevandamine - 0%
Töötlev tööstus:
Tõus 7,5%, kuid seal on suur osa sõjatööstusel, suurim langus autotööstusel - 22-23 % (!!!)
Impordi asendamine - midagi tehakse, aga kvaliteet halvem ning kallim (näiteks põllumajanduses haigusvabade seemnete hange); nafta-õlitööstuse ja keemiatööstuse teemad - kurb...; elektrotehnikas keeruline (Siemensit netu); High-tech - täiesti null!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Bloomberg kirjutab, et ca 40-45% nedest, kes esimese mobilisatsioonilaine ajal venemaalt põgenesid, on tagasi tulnud.
Põhjuseks raskused elamisloa pikendamisel, kaugtöö raskus, keeruline raha üle kanda, "keegi ei oota neid" jne.
Jutt siis ennekõige spetsalistidest.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Põhjuseks raskused elamisloa pikendamisel, kaugtöö raskus, keeruline raha üle kanda, "keegi ei oota neid" jne.
Jutt siis ennekõige spetsalistidest.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Verelaste Telegraafi Agentuur TASS teatab uhkusega, et Moskvitši autosid on aprillis müüdud tervelt 2200 tükki.
Продажи автомобилей "Москвич" в апреле 2024 года составили 2,2 тыс. авто, сообщили ТАСС в пресс-службе автозавода.
Продажи автомобилей "Москвич" в апреле 2024 года составили 2,2 тыс. авто, сообщили ТАСС в пресс-службе автозавода.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Gazprom, kes on olnud läbi aegade ühes suurimaks verelaste lüpsilehmaks, on kukkunud kahjumisse.
Mingi hetk oli Gazpromi näol tegu Euroopa suurima ettevõttega.
Euroopa-suunaline eksport on kukkunud 55% - ühtpidi tore uudis, teistpidi on ca pool Gazpromi Euroopa-suunalisest müügist säilinud.
https://www.reuters.com/business/energy ... 024-05-02/
Mingi hetk oli Gazpromi näol tegu Euroopa suurima ettevõttega.
Euroopa-suunaline eksport on kukkunud 55% - ühtpidi tore uudis, teistpidi on ca pool Gazpromi Euroopa-suunalisest müügist säilinud.
https://www.reuters.com/business/energy ... 024-05-02/
https://www.err.ee/1609330764/gazprom-l ... kahjumisse"The full-year EBITDA of $7.2 billion was the worst in 22 years, since the company reported $7.6 billion in 2002," said Ronald Smith from Moscow-based brokerage BCS Global Markets.
According to Reuters' calculations, Gazprom's natural gas supplies to Europe plummeted 55.6% to 28.3 billion cubic metres (bcm) in 2023.
Gazprom has not published its own export statistics since the start of 2023.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkid lubavad Taanit karistada, kui see peaks peatama nende sanktsioneeritud nafta vedu teostavatele varilaevastiku laevadele läbipääsu Taani väinadest. Taani on juriidiliselt suutnud selle ära selgitada, millal võidakse ja on see seaduslik.
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-05- ... il-danmark
Soomes peeti kinni 3 orkist tudengit, kes tegelesid sanktsioneeritud kaupade hankimisega
https://twitter.com/HthHans/status/1786623314250674509Russia says it will retaliate if Denmark restricts ship movement (Reuters)
Russia pre-emptively and unsurprisingly tries to threaten Denmark if its dark fleet is denied transit through Danish Straits due to lack of insurance and for environmental reasons
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-05- ... il-danmark
https://twitter.com/auonsson/status/1786636827983523889Russia says it will retaliate if Denmark restricts ship movement (Reuters)
A Danish law firm has cleared up when Denmark may not (sanctions) and when Denmark may (ships posing an environmental treat) act against vessels passing Danish straits.
Soomes peeti kinni 3 orkist tudengit, kes tegelesid sanktsioneeritud kaupade hankimisega
https://twitter.com/nexta_tv/status/1786444215431422008Three Russian students have been arrested in Finland on suspicion of exporting dual-use goods
According to Yle, they were detained on April 30. The maximum term for exporting items that can be used for both civilian and military purposes from Finland is four years. The Russian Embassy demanded that the Finnish authorities provide access to the Russians.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Huvitav kuidas nad Taanit karistavad? Tundub lõvikonservi söömisjärgse kõvatamisega.(pigem saadi täpselt konnasilma pihta)
Taanil on täielik rahvusvaheline õigus pidada mistahes kahtlusalune laev kinni, läbiotsida ja arestida vajadusel.
Kui Türgi tahaks võiks sama teha Bosporuse väinades...
Taanil on täielik rahvusvaheline õigus pidada mistahes kahtlusalune laev kinni, läbiotsida ja arestida vajadusel.
Kui Türgi tahaks võiks sama teha Bosporuse väinades...
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Lasevad tankeritäie naftat merre seal samas väinas. Imestan veel, et siiani sellist terrorismi vormi ei ole kasutusele võetud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ma arvan, et seda pole võimalik teha. Selline sigadus oleks oma mainest teerulliga üle sõitmine ja kasu sellest ei saa sisuliselt mitte midagi vaid pigem kvalifitseerub see iseendale jalga tulistamisena kuulipildujast. Ilmselt leiduks küllalt palju selliseid, kes sellise sammu järel enam ei soovi mingit business as usual teemat ajada. Lisaks võib see kaasa tuua selle, et venelaste kaubatee tuleb ümber suunata ookeani sadamatesse Läänemere asemel.davidsoniharald kirjutas: ↑05 Mai, 2024 8:29 Lasevad tankeritäie naftat merre seal samas väinas. Imestan veel, et siiani sellist terrorismi vormi ei ole kasutusele võetud.
Minu arvates oleks ammu aeg venelaste jaoks Taani väinad kinni panna ja selleks pole vaja mingit seaduslikku alust. Tuleks neile öelda, et tassiga oma kaupa tiiruga või hakake rahvusvahelisi kokkuleppeid täitma, et mingi valikuline täitmine ei ole aksepteeritav. GPSi segamine on rahvusvaheliste lepete rikkumine.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
kmeesk kirjutas: ↑05 Mai, 2024 9:45
Minu arvates oleks ammu aeg venelaste jaoks Taani väinad kinni panna ja selleks pole vaja mingit seaduslikku alust. Tuleks neile öelda, et tassiga oma kaupa tiiruga või hakake rahvusvahelisi kokkuleppeid täitma, et mingi valikuline täitmine ei ole aksepteeritav. GPSi segamine on rahvusvaheliste lepete rikkumine.
No Taani asjaga tegelebki vist, kui kindlustust pole, siis väinast läbi ei saa: https://www.err.ee/1609165471/ft-taani- ... ontrollima
-
- Liige
- Postitusi: 292
- Liitunud: 28 Veebr, 2022 19:48
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Orkide ökonoomika on totaalses stagnatsioonis-Venemaa majandusega on finito.
https://www.youtube.com/watch?v=Ue7NzpK-g84

https://www.youtube.com/watch?v=Ue7NzpK-g84
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkid lubavad Baltikumi karistada sanktsioonidega, kui need vaenulikult käituvad.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1787034092279586924Russian Foreign Ministry threatened Baltic States with sanctions in response to hostility
Moscow plans to impose economic and transit sanctions on Latvia, Lithuania, and Estonia for "hostile actions" towards Russia, Foreign Ministry spokeswoman Zakharova said.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?ruger kirjutas: ↑05 Mai, 2024 17:51 orkid lubavad Baltikumi karistada sanktsioonidega, kui need vaenulikult käituvad.https://twitter.com/nexta_tv/status/1787034092279586924Russian Foreign Ministry threatened Baltic States with sanctions in response to hostility
Moscow plans to impose economic and transit sanctions on Latvia, Lithuania, and Estonia for "hostile actions" towards Russia, Foreign Ministry spokeswoman Zakharova said.

venemaalt - kaliningradi ?
-
- Liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ilmselt teab seda transiidi asja vaid ähvardamisega tegelev asjapulk ise.Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?
Ühte võin mainida - Hiina kauba läänesuunaline transiit Venemaa kaudu on elus. Uudistasin, kui Hiinast tellitud drooniakude pakk Ungari tollis venima jäi, et mis toimub. Selgus, et kaup alustas teed Shenzhenist, väljus Hiinast Xinjiangis, sisenes EL-i Lätis, läbis tollivormistuse Ungaris, sealt suunati Saksamaale, sealt tuli Eestisse. (Mitte, et selle pärast mingit poliitikat muutma peaks - küll hiinlased leiavad, kustkaudu müüdud kraam vedada.)
Ja siis on muidugi need firmad, mis saadavad (mõnikord vist isegi Venemaa kaudu) sanktsioneeritud kaupa "Kasahstani". Kaupa "ei tohi" Venemaal lahti võtta ning see "ei tohi" lõpuks Venemaale jõuda, aga kuna see Kesk-Aasia ärisuund on kümnekordselt kasvanud, siis võib tihtipeale aimata, mis sellega lõpuks juhtub. Kui hull on olukord praegu, mina ei tea. Eelmine aasta lugesin Soome ajakirjanike uurimust, kus "Kasahstani" transiidina viidud autodele pandi GPS-seadmed külge. Ei jõudnud nad Kasahstani, Lõuna-Venemaal ilmusid müüki. Ilmselt tehti järeldusi ja toll karmistas kontrolli, aga vaevalt seal null rikkumist toimub.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kui midagi oluliselt muutunud ei ole siis sanktsioonivaba kaupa (väetised?, vili) veetakse endiselt läbi Baltikumi. Eesti Operail enam ei vea aga selle turuosa võttis Läti raudtee ja kuskilt jäi ka silma et Leedu kaudu on vilja transiit oluliselt kasvanud.lennumudelist kirjutas: ↑05 Mai, 2024 19:56Ilmselt teab seda transiidi asja vaid ähvardamisega tegelev asjapulk ise.Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?
Venelased võivad muidugii transiidi lõpetamisega ähvardada kuid nad on ise samuti sundseisus. Kui oleks endal vabu sadamaid oleks Baltikumi nuumamine ammu lõpetatud. Juhtusin lugema üht artiklit venelaste kivisöe ekspordist. Sütt on ja ostjaid on ka (hind on muidugi jama) aga pole eriti võimalust kuskiltkaudu vedada sest raudteed on hõivatud ja sadamad umbes. Raudteedel on prioriteedid et milline kaup mis järjekorras liigub. Söevagunid võivad jäädagi ootama sest ka naftaproduktid on tähtsamad.
Siis veel kurdeti et Venemaal on palju monoasulaid mis sõltuvad ainult sõe kaevandamisest ja elanikkonnast terve 1% võib monoasulate tõttu sissetulekuta jääda. Siis on kaks varianti et kas hakkava näljamässud või saavad rindemehed kõva täiendust. Kaevanduses töö otsas ja palgasõduriks.
Positiivse noodina loodeti et Murmanski kanti saab laadimisvõimalusi juurde. Kuigi lähitulevikus kindlasti mitte. Ja täiesti utoopiana et võib-olla oleks vene keemiatööstusel mingit perspektiivi

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: htcmees ja 6 külalist