Ma siiski arvan, et autoomanikul pole siiski seaduslikku voli auto küljest sinna tehases ette nähtud juppe eemaldada. Põhimõtteliselt ka küljeklaasi puudumine sõitmist ju ei sega (paned paksema palitu). Olen kunagi sõitnud 100 km köie otsas autoga, millel polnud klaase, päris radikaalne oli hammaste vahelt sääski pärast eemaldadaisakene kirjutas: ↑06 Mai, 2024 16:19 Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1 ütleb selge sõnaga, et autol peavad olema lähi-,kaug-, gabariidi,-suuna-, numbri- ja pidurituled, koos kõigi vastavate reeglite järgimisega. Päevasõidu-, udu,- jm lisatuled võivad olla. Kes tahab, vaatab ise. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#
Muideks, valgusvihu kõrguse regulaator on kohustuslik ainult üle 2000 lm laternatele ja ta peab olema automaatne.
ÜV-l on üldiselt see reegel, et kõik tuled, mis autol küljes, peavad töötama ja olema seadusega vastavuses. Kui seadusega mitte ette nähtud laternat pole, pole ka probleemi. See aga pole kellegi asi, mis nupud mul auto armatuuris on. Ma ei ole veel kunagi tuvastanud sellist koman*****imist, et "a mis see nupp siin teeb ja miks ei tööta?" ja see oleks ka illegaalne, kuna eelpooltoodud seaduslik akt ei ütle selle kohta piixugi. Ja kui see peaks juhtuma, siis ei mina, ega ka kogu tutvusringkond sinna üvpunkti enam oma jalga ei tõsta.

Tänapäeval on valdaval enamikul autodest valgusvihu korrektor (käsi) tehasest olemas ja selle "pimedaks tegemine" minu arvates päris legaalne pole. See, et mingi asi pole kohustuslik, ei anna voli seda eemaldada. Seaduses pole vist ka otsesõnu kirjas, et stabika kont peab olema, kuid kardan, et ilma selleta ülevaatust ei saa. See käsikorrektor on sellepärast, et täna on 90% autodest esisilla veoga ja auto koormamine läheb peamiselt tagasillale ehk koormatud esiveoline auto esiotsast eriti ei vaju, aga tagaotsast küll. Ja tühja auto järgi regatud tuled hakkavad pimestama. Enda õigustuseks võin öelda, et konkreetsel autol on taha pandud cargo vedrud ja erilist vajumist tavaoludes ei teki.
