Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isakene kirjutas: 06 Mai, 2024 16:19 Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1 ütleb selge sõnaga, et autol peavad olema lähi-,kaug-, gabariidi,-suuna-, numbri- ja pidurituled, koos kõigi vastavate reeglite järgimisega. Päevasõidu-, udu,- jm lisatuled võivad olla. Kes tahab, vaatab ise. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#
Muideks, valgusvihu kõrguse regulaator on kohustuslik ainult üle 2000 lm laternatele ja ta peab olema automaatne.

ÜV-l on üldiselt see reegel, et kõik tuled, mis autol küljes, peavad töötama ja olema seadusega vastavuses. Kui seadusega mitte ette nähtud laternat pole, pole ka probleemi. See aga pole kellegi asi, mis nupud mul auto armatuuris on. Ma ei ole veel kunagi tuvastanud sellist koman*****imist, et "a mis see nupp siin teeb ja miks ei tööta?" ja see oleks ka illegaalne, kuna eelpooltoodud seaduslik akt ei ütle selle kohta piixugi. Ja kui see peaks juhtuma, siis ei mina, ega ka kogu tutvusringkond sinna üvpunkti enam oma jalga ei tõsta.
Ma siiski arvan, et autoomanikul pole siiski seaduslikku voli auto küljest sinna tehases ette nähtud juppe eemaldada. Põhimõtteliselt ka küljeklaasi puudumine sõitmist ju ei sega (paned paksema palitu). Olen kunagi sõitnud 100 km köie otsas autoga, millel polnud klaase, päris radikaalne oli hammaste vahelt sääski pärast eemaldada :D

Tänapäeval on valdaval enamikul autodest valgusvihu korrektor (käsi) tehasest olemas ja selle "pimedaks tegemine" minu arvates päris legaalne pole. See, et mingi asi pole kohustuslik, ei anna voli seda eemaldada. Seaduses pole vist ka otsesõnu kirjas, et stabika kont peab olema, kuid kardan, et ilma selleta ülevaatust ei saa. See käsikorrektor on sellepärast, et täna on 90% autodest esisilla veoga ja auto koormamine läheb peamiselt tagasillale ehk koormatud esiveoline auto esiotsast eriti ei vaju, aga tagaotsast küll. Ja tühja auto järgi regatud tuled hakkavad pimestama. Enda õigustuseks võin öelda, et konkreetsel autol on taha pandud cargo vedrud ja erilist vajumist tavaoludes ei teki. :write:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Peeter kirjutas: 06 Mai, 2024 18:42 Ja nüüd tekibki olukord, kus auto specsis on nii tootja andmetel, kui ka arvutiga kontrollitavalt nii "Front Fog Light- Yes" ja "Auxiliary Light- Yes" ja ka nupud on faktiliselt salongis olemas aga tulesid küljes ei ole.
Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 18:47 Küsimus nüüd on, kuidas need põleda võivad. Ühed ütlevad, et plokklaternates olevad põlevad omapäi, aga tagumiste udukate sisselülitamisel hakkavad põlema need stangealused (ja plokklaternates olevad kustuvad). Minu autol põlevad need koos (ees 4 udutuld). Kord hakati õiendama - ma viisin neile seepeale ühe MB ajalooraamatu, kus mingil 90ndatel tehtud testis põlesid fotol mõlemad esimesed korraga. Seepeale jäädi vaikka. Esitulede pistikus saab neid pinne vabalt ringi tõsta ja panna neid põlema nagu ise tahad. Muidu Eesti seadus ütleb ka, et ees võib olla kuni 4 udutuld või kuni 4 kaugtuld, kuid lähitulesid võib olla 2.
Tsiteerin veelkord Riigi Teatajat:
Kood 207. Eesmine udutulelatern
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib vastavalt E-reegli nr 48 või direktiivi
76/756/EMÜ nõuetele paigaldada kaks E-reegli nr 19 või direktiivi 76/762/EMÜ
nõuetele vastavat eesmist udutulelaternat.
See tähendab, et armatuuris võib kümme lambikest põleda, aga udutulesid olema ei pea.
Sama tsitaat käib ka isand Trummile. Tõenäoliselt tohib ta oma nelja udulambitulega sõita vaid seetõttu, et mingi aastanumbrini valmistatud autod peavad/tohivad olla tehasekonditsioonis, ehket kui auto on sellisena tehasest välja veerenud, ei pea teda ümber ehitama hakkama. Tõenäoliselt on see info sealsamas seaduses olemas, mul lihtsalt pole aega praegu otsida.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

isakene kirjutas: 06 Mai, 2024 21:33
Peeter kirjutas: 06 Mai, 2024 18:42 Ja nüüd tekibki olukord, kus auto specsis on nii tootja andmetel, kui ka arvutiga kontrollitavalt nii "Front Fog Light- Yes" ja "Auxiliary Light- Yes" ja ka nupud on faktiliselt salongis olemas aga tulesid küljes ei ole.
Tsiteerin veelkord Riigi Teatajat:
Kood 207. Eesmine udutulelatern
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib vastavalt E-reegli nr 48 või direktiivi
76/756/EMÜ nõuetele paigaldada kaks E-reegli nr 19 või direktiivi 76/762/EMÜ
nõuetele vastavat eesmist udutulelaternat.
See tähendab, et armatuuris võib kümme lambikest põleda, aga udutulesid olema ei pea.
....võib kümme lambikest põleda...
Teeme siia väikese paranduse/täpsustuse. armatuuris võib valgustite viga põleda, aga udutulesid olema ikka ei pea.
Ma lihtsalt pakun, et kui kümme pirni armatuuris põlema panna, siis no ei leia kokku kümmet sellist "süütut pirnikest" kellaplokist, mille põlemine ülevaatajat ülevaatust katkestama ei pane. :dont_know: Neid süütukesi võib küll olla mitu tükki, aga kas kümmet kokku tuleb... Aga see selleks. Ma olen isakesega sama meelt, et udukaid olema ei pea. Need ei ole kohustuslikud. Aga udutulede lüliti armatuuris võib mul sellegipoolest olla. Ja ma tõin ka täiesti argise näite, kuidas niimoodi võib juhtuda, et udukaid, lisakaugeid, parktronikut vmt pole, kohtagi pole auto küljes (enam), aga lüliti salongis on ikkagi alles.

Aga Trumm.... Seesama näide. Ma räägin, Trummile et inimene ostab asenduseks komplektse stange, ilma udutuledeta versiooni. Mingeid uduka auke sellel ei ole ja inimene udutulesid ei ostma, ega udutulede auke lõikuma ei kavatse hakata, ükskõik mis põhjused need siis ka ei ole. Neid olukordi on mitmeid erinevaid, miks keegi udukatega ei viitsi jändama hakata. Ta isegi seletab näitena mingitest oma mersu dehvkadest tuledest, mis on päris jaburate hindadegagi, ja ise veel seletab... Ja siis küsib Trumm, et "kas see inimene läheb siis ülevaatusele tühjade uduka aukudega või? Et kole ju" :wall:
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Peeter kirjutas: 06 Mai, 2024 22:38 Aga Trumm.... Seesama näide. Ma räägin, Trummile et inimene ostab asenduseks komplektse stange, ilma udutuledeta versiooni. Mingeid uduka auke sellel ei ole ja inimene udutulesid ei ostma, ega udutulede auke lõikuma ei kavatse hakata, ükskõik mis põhjused need siis ka ei ole. Neid olukordi on mitmeid erinevaid, miks keegi udukatega ei viitsi jändama hakata. Ta isegi seletab näitena mingitest oma mersu dehvkadest tuledest, mis on päris jaburate hindadegagi, ja ise veel seletab... Ja siis küsib Trumm, et "kas see inimene läheb siis ülevaatusele tühjade uduka aukudega või? Et kole ju" :wall:
Kle igaühel võib juhtuda, et paned mingi rämedalt pika teksti ja siis selle jooksul vaidled iseendaga ja unustad lõpuks ära mida üleüldse tahtsid öelda.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 9:48
OLAVI kirjutas: 03 Mai, 2024 10:08 5 töötava silinriga 6 silindrilist autot sai ka müüa, sest ega ostjad ei teadnud, et millist häält peab 6 silindriline mootor tegema.
Lekkiva plokikaanemõra puhul täideti jahutussüsteem müügiks mootoriõliga.
Jne.
Ma olen nt BMW 6seid mootoreid omajagu näppinud, gaasi andmisel, kui ühe silindri küünlajuhe on maha võetud, hakkab koheselt puterdama ja tühikäigul lonkab päris tuntavalt.
...
Jah, kui töötaval mootoril ühe silindri töö katkestada, siis tekkibki märgatav erinevus.

Aga kui 6 või 8 silindrilise mootori üks kolb fikseeritakse ülemisse seisu, klapid fikseeritakse kinnisesse asendisse ja vändakaelale pannakse poolik keps tasakaalustuseks, siis sellist erinevust vilumatu kõrv ei erista, eriti kui auto on automaatkastiga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 19:02Tänapäeval on valdaval enamikul autodest valgusvihu korrektor (käsi) tehasest olemas ja selle "pimedaks tegemine" minu arvates päris legaalne pole. See, et mingi asi pole kohustuslik, ei anna voli seda eemaldada.
Postitas Kapten Trumm » 06 Mai, 2024 10:05
Mina just sain käe valgeks. Autol puuduvad nimelt korrektorite mootorid. Puuduvad seepärast, et autol on DOT (USA) esituled, 12 aastat polnud keegi märganud. Euroopa esitulede korrektori mootorid sinna tulede külge ei sobi ja USA omi kuskilt osta pole. Kaks uut laternat on pea 400 eurot pluss mootorid juurde.
Üks põhjus, miks neid DOT tulesid pole märgatud, on asjaolu, et valgusjaotus on neil samasugune nagu euroopa tuledel, ilmselt mingi unifitseerimise teema, latern sama, aga ühe turul ühe ja teisel teise tähisega. Aga regulaatorite kinnituskohad erinevad, olen kontrollinud. Selleks, et panna sinna saadaolevad regulaatorid, tuleb osta Euroopa tuled.


Oot-oot, ma nüüd ei saa aru.
Kas sellel sinu probleemsel autol on ikka siis originaaltuled ja tuleregulaatorit pole töötaval kujul sellel autol kunagi olnudki (ja siis pole justkui alust ka nõudagi asja mida pole kunagi olnudki), või on sul sinna ikkagi mingi "väikese probleemi" ajendil ise esituledega mingit samkompunni kokku aretatud niimoodi, et korrektorit peale seda enam toimivana pole. Ja sa oled nüüd 12 aastat seda autot niimoodi kasutanud ja nüüd lihtsalt jäid ülevaatusel sellise omavolilise tegevusega pihku? Kumb variant siis on?
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Fuchs kirjutas: 06 Mai, 2024 11:47
OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 9:33 Esmapilgul tundub tulepesuri tõrge tühine viga olema, aga kui autol on ksenoontuled, siis tehnilist ülevaatust selline auto ei tohiks läbida ja seega on teeliikluseks kõlbmatu.
Ksenoonid olid tal jah. ...
... Pidasin seda autot vist kokku 6 aastat ja selle aja jooksul ei tekkinud kordagi tunnet, et tuled nüüd jube kehvasti näitavad.
Lisaks veel infoks, et ei ole linnainimene, vaid sõidan igapäevaselt 25km tööle ja tagasi ehk siis kottpimedas sõitu ikka tuleb ette. ...
Ksenoonlaternate pesur ei ole mitte selleks, et "juht ise näeks teed" vaid saastunud laternaklaas murrab valgust liiga palju kõrvale (hajutab) ja selline valgusti pimestab vastusõitjat ning seepärast lülitub laternapesu koos esiklaasipesuga, sest ega juht ei märka sõidu ajal oma laternaklaaside puhtust.

(Koonrist autoomanikel on tavaline klaasipesuvedeliku säästmiseks laternapesurite kaitsme väljavõtmine, et pesuvett liigselt ei kuluks.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 13:25 See on tavaline viga, et vanadusest tuhmunud laternaid "uuendatakse" suure valgusjõuga pirnide või hiina ksenoonidega. Paraku kiirendab see laterna vananemise protsessi topelt. ...

... Olen näinud sellist uut TYC-i laternat (Opel Omega), kus reflektor tundus olevat lihtsalt kõver ja kui tuli oli lähitule järgi õigesti reguleeritud, siis näitas kaugtuli lakke, ning kui panna kaugtule järgi, näitas lähituli auto nina ette. Taiwani laternad tunduvad küll meeldivalt odavad, kuid säilitagem kriitilist meelt. ...

... Selleks, et kasutada suurema võimsusega (100W) pirne, peab laterna reflektor olema metallist ja klaas klaasist, kuna suurema võimsusega eraldub ka topelt kuumust ja plastmasslaternad surevad ruttu. 100W pirnide kasutamine avalikul teel on muidu illegaalne, kuna laterna valgusjõud ületab tublisti lubatut. ...
Plast klaasiga laternas peab kasutama UV filtiga varustatud lampi (vastavusmärge pakendil).
Kuna 100W lambid ei ole lubatud teeliikluses kasutamiseks, siis nendel tavaliselt puudub UV filter ning neid ei tohi plastklaasiga laternas kasutada.

Väga paljudes riikides ei sõideta põlevate sõidutuledega ja nende tulede kasutatavust arvestatakse ca 20% auto kasutatavusest.
Kui selline "lõunamaa latern" sattub põhjamaale, kus tulede kasutatavus on 100%, siis on täitsa tavaline kui "öötaksojuhil" on ühe nädalaga reflektorid kõveraks sulanud.
Kusjuures ei kõverdu mitte ainult plastist reflektor vaid ka alumiiniumilaadsest metallist pirnikinnituskrae.

Lisapäevasõidutuled aitavad originaallaternate eluiga pikendada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 23:07
Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 9:48
OLAVI kirjutas: 03 Mai, 2024 10:08 5 töötava silinriga 6 silindrilist autot sai ka müüa, sest ega ostjad ei teadnud, et millist häält peab 6 silindriline mootor tegema.
Lekkiva plokikaanemõra puhul täideti jahutussüsteem müügiks mootoriõliga.
Jne.
Ma olen nt BMW 6seid mootoreid omajagu näppinud, gaasi andmisel, kui ühe silindri küünlajuhe on maha võetud, hakkab koheselt puterdama ja tühikäigul lonkab päris tuntavalt.
...
Jah, kui töötaval mootoril ühe silindri töö katkestada, siis tekkibki märgatav erinevus.

Aga kui 6 või 8 silindrilise mootori üks kolb fikseeritakse ülemisse seisu, klapid fikseeritakse kinnisesse asendisse ja vändakaelale pannakse poolik keps tasakaalustuseks, siis sellist erinevust vilumatu kõrv ei erista, eriti kui auto on automaatkastiga.
:lol:
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Peeter kirjutas: 06 Mai, 2024 23:13
Oot-oot, ma nüüd ei saa aru.
Kas sellel sinu probleemsel autol on ikka siis originaaltuled ja tuleregulaatorit pole töötaval kujul sellel autol kunagi olnudki (ja siis pole justkui alust ka nõudagi asja mida pole kunagi olnudki), või on sul sinna ikkagi mingi "väikese probleemi" ajendil ise esituledega mingit samkompunni kokku aretatud niimoodi, et korrektorit peale seda enam toimivana pole. Ja sa oled nüüd 12 aastat seda autot niimoodi kasutanud ja nüüd lihtsalt jäid ülevaatusel sellise omavolilise tegevusega pihku? Kumb variant siis on?
Kapten Trummi probleem oli selles, et tal puudub laternatel E tähis ja selle asemel on DOT. Tähise kontrollimiseni viis puuduvate tuleregulaatori puudumine, mis ülevaatajale silma jäi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 23:07 Aga kui 6 või 8 silindrilise mootori üks kolb fikseeritakse ülemisse seisu, klapid fikseeritakse kinnisesse asendisse ja vändakaelale pannakse poolik keps tasakaalustuseks, siis sellist erinevust vilumatu kõrv ei erista, eriti kui auto on automaatkastiga.
Hea huumor hommikusse on alati teretulnud! :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 07 Mai, 2024 7:47
Peeter kirjutas: 06 Mai, 2024 23:13
Oot-oot, ma nüüd ei saa aru.
Kas sellel sinu probleemsel autol on ikka siis originaaltuled ja tuleregulaatorit pole töötaval kujul sellel autol kunagi olnudki (ja siis pole justkui alust ka nõudagi asja mida pole kunagi olnudki), või on sul sinna ikkagi mingi "väikese probleemi" ajendil ise esituledega mingit samkompunni kokku aretatud niimoodi, et korrektorit peale seda enam toimivana pole. Ja sa oled nüüd 12 aastat seda autot niimoodi kasutanud ja nüüd lihtsalt jäid ülevaatusel sellise omavolilise tegevusega pihku? Kumb variant siis on?
Kapten Trummi probleem oli selles, et tal puudub laternatel E tähis ja selle asemel on DOT. Tähise kontrollimiseni viis puuduvate tuleregulaatori puudumine, mis ülevaatajale silma jäi.
Ei viinud tähise kontrollimiseni. E ja DOT laternatel on erinevad regulaatorid (kinnituskoht erineb oluliselt). Selleks, et paigaldada meil poes saadaolevad (e-laternate) regulaatorid, tuleb vahetada ka laternad. Laternad aga ÜV-l probleemiks polnud. Ma e-bayst ei ole neid regulaatoreid otsinud (veel).

Olen 12 aastat seda autot sedasi kasutanud ja eelmine omanik veel paar aastat enne mind. Ja sedasi on auto ka registrisse saadud. Ainus, mida ma tegin omanikuks saades, koristasin ära need kollased gabariidituled (suunatule üks niit põleb) ja panin pealaternatese gabariiditule pirni (koht on seal olemas). Selline kollaste tuledega sõitmine tõmbab tähelepanu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 07 Mai, 2024 8:06
OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 23:07 Aga kui 6 või 8 silindrilise mootori üks kolb fikseeritakse ülemisse seisu, klapid fikseeritakse kinnisesse asendisse ja vändakaelale pannakse poolik keps tasakaalustuseks, siis sellist erinevust vilumatu kõrv ei erista, eriti kui auto on automaatkastiga.
Hea huumor hommikusse on alati teretulnud! :mrgreen:
Tänapäeval on see huumor aga 90'ndatel oli selline elu. :lol:

Toodi masin jutuga, et "Tagusime kolvi alt kiiludega üles kinni aga mootor ikkagi lonkab. Tee midagi müügiks."
Ma tegin selle masina müügikõlbulikuks ilma "rauast asju asendamata".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need autod, mis ma 90ndatel ostsin, sai veetud töökotta ja muu kontrolli hulgas käisid küünlad maha ja sai kompressioon ka mõõdetud.
Igasugu "pimedaks tehtud" silindrid oleks kohe välja tulnud. Tollast petmiste taset arvestades "kõrva järgi" polnud mõistlik midagi osta.
See polnud siis muidugi täiesti petmise kindel võte (alati võis ka mingit ülipaksu õli kasutada), aga noh, silindrid "pimedaks tehtud" oleks välja tulnud.
Sedasi talitades pole ma petta mootori osas saanud. Tõsi, on olnud müüjaid, kes seda kuuldes on "ära kadunud".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Walter2 kirjutas: 07 Mai, 2024 8:06
OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 23:07 Aga kui 6 või 8 silindrilise mootori üks kolb fikseeritakse ülemisse seisu, klapid fikseeritakse kinnisesse asendisse ja vändakaelale pannakse poolik keps tasakaalustuseks, siis sellist erinevust vilumatu kõrv ei erista, eriti kui auto on automaatkastiga.
Hea huumor hommikusse on alati teretulnud! :mrgreen:
Kui vanasti oli varuosade nii kättesaadavuse, kui ka hindadega ikka väga tuuga lugu, siis oli juhtumeid, kus müügiks treiti kolbe isegi tammepuust. Kannatas ära müüa ja kui siis tiba sõitmise järel mootor kloppima hakkas, siis leiti probleemi põhjusena selliseid kolbe. Lisaks veel mootorisse tagasilla Tad-17 ja mootor enam ei suitsenud kah. Ja nagu eespool kirjutasin: õlituli läks laadimise alla kokku.
Tol ajal oli juppidega nii tuuga, et isegi raha või vastuteene eest ei pruukinud saada, hoopis suure raha eest, või suure vastuteene eest. Ja siis ei olnud ka kuni mootori lahtivõtmiseni teada (võis eeldada ehk) millisesse remondigruppi õnnestub nii kolvigruppi kui vändagruppi taastada. Juppe lihtsalt ei olnud, ammugi siis mitte õige remgruppi juppe. Kõik oli dehvka. Nukad lihviti üle ja olid sigullil reguleeritavad, aga 2108-l oli juba seibidega lahendus, mis vajas ohtrat vahetusvalikut. Alles kooperatiivide lubamisega algas mingine kaubaliikumine, aga siis läks ka see viimanegi kvaliteet lappama- võis saada nii nii-, kui ka naapidise asja.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist