Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Sten1111 kirjutas: 08 Mai, 2024 18:16 Kas keegi oskaks seletada mis see karvamütiside aeg tähendab? Mis jube vajadus neil oli neid vene autosid siit osta?
Karvamüts oligi idapoolt tulnud ostja tunnuseks ja kujunes ka selliste ostjate hüüdnimeks. Ja asi ise oli väga lihtne. Ma juba selgitasin milline kaubapuudus valitses, ja milline olukord turul valitses. Neil seal olukord jätkus. Meil sai üks hetk võimalikuks Euroopast autosid tooma hakata ja meil siin jäi lihtsalt müüdavat vene päritolu kaupa üle, millele nemad ise olid nõus isegi järgi tulema. Nii nagu meil olid alguses igatsugu jutte ja foobiaid ja hirme küll markide, küll automaatkastide ja jumal teab mille asjus veel, nii olid sellised suhtumised ka "karvamütsidel". Pappi hakkas ka neil tekkima ja kaupa oli vähe, kuskilt tuli midagi leida ja nii hakatigi Sigulle Venesse vedama, sest seal oli ostjaskonda. Lääne autodel olid kirved tollid seljas, ja mitte migisugust servise toe varianti ega varuosi polnud. No ega meilgi ju alguses polnud- täna tavaline laokaup oli siis kõik pikk "tellimus". Ega meilgi polnud ju alguses isegi piduriklotse ja kettaid ja muid lihtsamaidki juppe kuskilt võtta, kõik toodi kuskilt kaugelt ja kaua ja kallilt. Neil venes oli veel hullem. Ja sellepärast veetigi tuimalt sinna tagasi kaupa, mis oli tuttav ja kindel- nii ostmiseks, kui ka müümiseks. Näiteks UK-st osteti kokku laevadega neid Lada Nova-sid ja Lada Riva-sid jne. Tean, et Riias oli töökoda-tehas, kus roole ringi tõsteti ja siis kohe edasi venesse saadeti. Kuna ise tegelesin just mitme 08-09- lahti-keretööd-värv-kokku manageerimisega, siis teadsin täpselt mida vaja oleks, ja olin valmist ka UK-st sel eesmärgil auto ka ära tooma, aga kui uuesti sinna jõudsin, siis öeldi, et kus sa nüüd enam, et venelased on UK-s juba pea kõigist ostetavatest Ladadest tšistavuugi teinud, et midagi söödavat siin enam pole, et võta ikka midagi lääneoma, et need ikka paremad ja et need lääne omad on juba odavamad kah, sest vandid olid ju selle aktsiooniga ka Lada hinnad üles ajanud. 1992-93 oli UK automüügiajakirjades Ladasid meeletult (ono ja mida iganes jne), aga kui 94 kevadel (vaatasin just vanas passis templi üle) UK-sse uuesti jõudsin, öeldi juba, et Ladadega on pidu läbi.... Üht sellist ümber ehitatud autot Läti numbritega 08-t olen ise ka Tartus pärast trehvanud. Muidu nagu päris, ainult sellel eksemplaril olid kojamehed ümber tõstmata jäänud. Hind UK-s oli tol hetkel nii odav, et kannatas laevaga siia tuua, siin ümber ehitada. Selle arvestasin ära, aga venkud lükkasid neid ise UK-st otse edasi venesse. Olid ajad. Kui lääne autoga venesse tol ajal sõitsid, siis koheldi kui mingit erilist kaadrit või frukti või genosset või mafiosnikut. Kui me 3 mersuga tanklasse venes keerasime, siis elu peatus ja kõik piidlesid neid erilisi tegelasi, kes selliste autodega sõidavad- kui sellised autod, siis järelikult on erilised inimesed. Meil oli selline auto selleks hetkeks juba väärikas, aga siiski tavaline, mitte enam müstiline auto.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Töökaaslane UKs rääkis sama juttu. Omas Ladat, üks päev sibulad ukse taga, et müü maha. Ütles müstilise hinna ja selle ka sai. Sama päev läks poodi ja ostis endale uue lääne auto. Kõik ümbruskonna Ladad olevat niimoodi kokku ostetud ja ära veetud. Ma siis oskasin talle 20 aastat hiljem rääkida, kuhu neid veeti.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

90-ndate algupoole läksin ükskord Kadaka autoturule midagi otsima. Ühes osas müüdi autosid aga muidu oli see nagu praegult on Tagadi laat kus iga mees auto pagasnikust, kapoti pealt või järelkärust auto osasid või garaazikola müüs. See toimus siis igal nädalavahetusel. Panin Žiguli tee äärde ja kohe kargas mingi vend ligi et müü ära. Hind mis ta pakkus oli selline et oleks võinud joonelt minna teisele poole teed ja omale lääne auto osta. Pakkusin vanale samuti et mine võta sealt, kõik on ju müügis. Need ei kõlbavat, NSV Liidu autot on vaja. Vist tollimaksude pärast kui õieti mäletan. Ma ei raatsinud müüa, kunagi isa-ema ostetud auto ja olin ise samuti seda oma käe järgi tuuninud.

Raha väärtus oli siis ka hoopis teine. Sealtsamalt turult ostsin 1993 või 1994 a haininaga 5 seeria BMW (E28), 1982 aastast ja vist 2200 dollariga. Või oli 2300 aga igal juhul alla 2500 sest niipalju raha mul polnud :) Täitsa normaalne auto oli, müüja sõitsis sellega ise Baierimaalt Eestisse. Tänapäeval ei saa ju enam 10 a vana 5 seeria bemarit 2500 dollariga.

Genosseks keegi ei pidanud , lihtsalt keskmisest viisakam auto oli. Kõvemad mehed sõitsid siis juba E34 ehk pätibemmiga. Mina ei viitsinud aga mitmed töökaaslased -tuttavad käisid endale autot ise Saksamaalt toomas. Ja ega need autoreidid kuhugi kadunud pole. Koroonaajal sõitsid leedukad oma treileritega Soomes talust talusse ja kõik B5 diiselpassatid millega kaubale saadi viidi minema. Sellepärast tean et tahtsin endale üht doonorit ja neid oli pidevalt 200-300 EUR eest müügil. Kuni ükskord täpsemalt vaatasin ja siis polnud enam midagi.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Aasta võis olla 2003-2004. Paar aastat vana seistmeka kõrvalistmel oli päris naljaks jälgida, kuidas inimesed pilgu ära pöörasid, kui nendega silmsidet üritasid luua. Veel oli tsut-tsut maffia auto. :lol:

Ja muidugi lõputu politsei tähelepanu, kui mõne baierlasega liiklesid.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

vanahalb kirjutas: 08 Mai, 2024 21:30 1993 või 1994 a haininaga 5 seeria BMW (E28), 1982 aastast ja vist 2200 dollariga.
Genosseks keegi ei pidanud , lihtsalt keskmisest viisakam auto oli. Kõvemad mehed sõitsid siis juba E34 ehk pätibemmiga.
Ma pidasin silmas, et genosseks vmt mittestandardseks fruktiks peeti sellise masinga liiklejaid ikka sealpool idapiiri, et siin oli juba: Meil oli selline auto selleks hetkeks juba väärikas, aga siiski tavaline, mitte enam müstiline auto.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Nojah. Veel 1997 a pööritati mitme miljoni elanikuga Kiievi linnas silmi et püha taevas - inomarka (välismaine auto) . Külakohtadesse ei julgenud sisse keeratagi :) Mul oli vana ront USA Ford Taurus. Siinkandis müüdi selliseid juba kilohinnaga.

Aga kuradid on järele jõudnud ja tükati möödagi läinud. Ükskord enne sõda nägin Pihkvas Maybachi.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

davidsoniharald kirjutas: 08 Mai, 2024 21:45 Aasta võis olla 2003-2004. Paar aastat vana seistmeka kõrvalistmel oli päris naljaks jälgida, kuidas inimesed pilgu ära pöörasid, kui nendega silmsidet üritasid luua. Veel oli tsut-tsut maffia auto. :lol:

Ja muidugi lõputu politsei tähelepanu, kui mõne baierlasega liiklesid.
2003-2004 enam politsei minuarust niisama igavusest autosid ei peatanud, mingi põhjuse pidi juba leidma, et tülitada. Aga nii 1994-1999 vahemikus oli kolmese bemmiga küll tülikas sõita. Näiteks Viru väljakul ringtee juures oli väga tihti politseipatrull, sealt oli agressiivsema välimusega bemmiga nii fifty-fifty võimalus ilma politsei poolt peatamata mööda saada :D
Seal tuli siis tagantjärgi vaadates tihti naljakaid väitluseid võimuesindajatega ette, stiilis miks vahtraleht nii vähe näha on... miks sumpa nii kõvasti lõriseb jne :D Samas trahvi nagu üldiselt ei tehtud selliste pisiasjade eest mäletan, andis viisakalt välja vabandada enamasti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: 08 Mai, 2024 19:13 Jälle kelbas.
Teeme nii, et kui ikka tegelikult ei tea, siis siin foorumis pole mõtet omaloomingut leelotada - on inimesi, kes sellel samal lennuväljal ja just sellel ajal ametlikult toimetas!
:wall:
OT lõpp.
Venelaste kadumist Raadilt ma ikkagi kontrollisin allikatest enne:
Nõukogude Liidu õigusjärglase Venemaa Föderatsiooni väed lahkusid Raadilt 1992. aastal. 1993. aastal andis Eesti kaitseministeerium lennuvälja üle AS-le Tartu Raadi Lennujaam (aktsionärid Tartu linn, Tartu vald, Luunja vald).
https://et.wikipedia.org/wiki/Raadi_s%C ... uv%C3%A4li

Edaspidi teeb nii, et "tundsin lehma lellepoega, kes tundis lehma lellepoega" kehtib ka sinu suhtes, eks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2024 7:56 2003-2004 enam politsei minuarust niisama igavusest autosid ei peatanud, mingi põhjuse pidi juba leidma, et tülitada. Aga nii 1994-1999 vahemikus oli kolmese bemmiga küll tülikas sõita. Näiteks Viru väljakul ringtee juures oli väga tihti politseipatrull, sealt oli agressiivsema välimusega bemmiga nii fifty-fifty võimalus ilma politsei poolt peatamata mööda saada :D
Seal tuli siis tagantjärgi vaadates tihti naljakaid väitluseid võimuesindajatega ette, stiilis miks vahtraleht nii vähe näha on... miks sumpa nii kõvasti lõriseb jne :D Samas trahvi nagu üldiselt ei tehtud selliste pisiasjade eest mäletan, andis viisakalt välja vabandada enamasti.
Mina olen aastast 2001 sellise keskmisest agressiivsema välimisega 5se omanik olnud. Nähtud mõndagi, näiteks Õllesummeri päeval Lauluväljakust kuni Viru ringile peeti 4 korda kinni ja pandi puhuma. Või peale mõnigast kiiruseületamist sooviti kapoti alla vaadata ja pärast sooviti head teed :D Noh, kaheliitrise Mazda 626ga (85 kW) võrreldes võis kapoti all üks kole elukas küll olla.

Aga pean tunnistama, et kui akent avades harjukeskmine rullnokk vastu ei vaata, siis on ka patrull alati taltunud ja legendiks kujunenud kummikinnaste aegumistähtaega apteegis pole kordagi kontrollitud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 08 Mai, 2024 20:30 Töökaaslane UKs rääkis sama juttu. Omas Ladat, üks päev sibulad ukse taga, et müü maha. Ütles müstilise hinna ja selle ka sai. Sama päev läks poodi ja ostis endale uue lääne auto. Kõik ümbruskonna Ladad olevat niimoodi kokku ostetud ja ära veetud. Ma siis oskasin talle 20 aastat hiljem rääkida, kuhu neid veeti.
Peale turu ja piiride avamist 1991 oli vene autoturg endiselt vaakumis (kasutatud lääne autod oli tollimaksu all), vene tehased toota ei suutnud (võrreldes nõudlusega) ja sestap tekkisid kokkuostjad, kes vähe rikkamates riikides, sh Eestis ostsid hea hinnaga kokku kokku vähe uuemad Samarad ja 06-07d ning müüsid need Venemaal. Tundub, et siin makstud hind veel kahekordistus Peterburi jõudes. Ehk siis (kaitse)tollidega ülemõistuse kalliks aetud kasutatud lääne autod võimaldasid venes küsida 2108 eest poole rohkem kui siin maksti.

Sestap polnud imelikku, et enamik vahetaski nõuka aegse Samara sama tootmisaastaga lääne auto vastu (mille ostmine niisama oli toona veel enamikule ülejõu). Sama protsessi tõttu on ka täna rublaaegne heas korras, lühikese tiivaga Samara harv nagu päikesevarjutus.

Hiljem, on analoogsed kampaaniad käinud ka lääne autode osas, näiteks Kesk-Aasia endistes liiduvabariikides ülimalt populaarsed 90ndate mersud pidid olema pärit suurest just Baltikumist ja Poolast. Täna on liikluses W201 või 202 kohtamine üsna haruldane, aga kuskil Kõrgõstanis on umbes iga viies vastutulev auto selline.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Mai, 2024 8:45 Peale turu ja piiride avamist 1991 oli vene autoturg endiselt vaakumis (kasutatud lääne autod oli tollimaksu all), vene tehased toota ei suutnud (võrreldes nõudlusega) ja sestap tekkisid kokkuostjad, kes vähe rikkamates riikides, sh Eestis ostsid hea hinnaga kokku kokku vähe uuemad Samarad ja 06-07d ning müüsid need Venemaal. Tundub, et siin makstud hind veel kahekordistus Peterburi jõudes. Ehk siis (kaitse)tollidega ülemõistuse kalliks aetud kasutatud lääne autod võimaldasid venes küsida 2108 eest poole rohkem kui siin maksti.
Esimese allajoonimise kohta ma juba eile postitasin:
Ma juba selgitasin milline kaubapuudus valitses, ja milline olukord turul valitses. Neil seal olukord jätkus. Meil sai üks hetk võimalikuks Euroopast autosid tooma hakata ja meil siin jäi lihtsalt müüdavat vene päritolu kaupa üle, millele nemad ise olid nõus isegi järgi tulema. Lisaks sellistele kokkuostmistele oli veel ka kari "eksport-import" tehinguid, millele saadi tehasest mingi kas partii, või mingisse piirkonda sigulli eksportimise eest eridiil spetshinnaga. Ja siis sellised uute Vaz-id partiid saabusidki väljaspoole Venemaad, kus siis autod maha laaditi, ja seejärel peale vahepealset paberite ringi jalutamist uuesti Venemaa poole tagasi jalutati. Tulid rongiga, läksid juba ise sõites tagasi Pihkva peale. Mäletan kuidas mingi no ca 150-200 pealised monotoonsed kolonnid tutikaid Vaz-e koos oma saatemeeskondade ja bensupüttide jmt mööda maanteed Luhamaa peale lohisesid. Aga see kõik oli ju jälle defitsiidi lisakatalüsaatoriks,kui valmistoodang rahva nina alt ešelonide kaupa vahendajatele kärutati. See kõik kokku oligi seal üks suur kauba ja ostmisvõimaluse puudus... ajal kui raha väärtus pidevalt hävis.
Teise allajoonimise kohta: nii need legendid ja arvamised levivad. See on jälle selline rääkimine asjadest, millega tegelikult ise pole kokku puututud. Igal ajal on olnud võimalik mingeid üksikuid diile, kus kuskilt õnnestub midagi kohe mõnusalt 2-kordselt või isegi veel enam vahelt teha võrreldes tavalise äriga, ka meil siin Eestis. Aga see ei ole kohe kindlasti alus väitmaks, et "pandi topelt selga". Turu mass sellise kasumiga ärist veneautode transiidil Eesti-Vene küll rääida ei saanud. A´la, et siit võeti turult 2tonni-daalaga ja venes lükati kohe sõrmegi liigutamata 4-tonni baksiga tuimalt edasi. A´la, et Vaz-ide ülepiiri vahendaja võttis samapalju vahelt, kui Eestis selline auto üldse maksis. Ilmselgelt pole sa kordagi tolleaegsel ei Piiteri "Energeetikutel" autoturul käinud (mis vene siinse regiooni autode ja juppide hinna kujundas ja määras), ega Kirovski peal olnud elektroonikaturul käinud. Ja sellistest "tegija- ja teadjamehe-juttudest" siis ka sellised mahlased kõlakad tekkivadki.
Mitmekordsed või müstilised tabuunid olid autodega siis, kui õnnestus siinse hinnaga ostetud mitte-venemaist päritolu auto, nn inomarka, juba Moskva hindadega maha müüa, vat siis olid diilid. Ja diil oli ka siis, kui õnnestus "ülekolija" või krst mis muu triki abil tollimaksudest lääne sõidukile hoiduda, ka siis oli diil. Aga rääkida sikside üleviimisel topeltkäärist...? Nii need kuulujutud tekkivadki ja seejärel elavadki.

Btw veel üks täpsustus: vene lennukid ei lahkunud Raadilt siiski mitte 1992, vaid alles 1993 suvel, sinnamaani lasti IL-76-tega mõnusalt edasi-tagasi igatsugu manti ("lahkujaid" ja "nende kraami" jnejne) minema ja igatsugu manti ka siia vedades. Nii mõnedki autod tulid lennukiga, aga nii mõnedki läksid lennukiga. Siinpoolset kontrolli selle üle polnud. Kas nad nüüd just veneväed kui sellised olid, aga vene sõjaväelaste kontrolli all oli selline (ka illegaalse kauba) transpodikanal küll. Tavalisi asju veeti tendi või kuudiga. Mul üks tuttav vedas tendiga, vene poiss, ja pikalt spetsialiseeruski sellistele spetsiifilistele vene-otsadele. Ka Kesk-Aasias ja nn lähi-Siberis käis ära. Aga vat lennukiga (nb! Il-76MD) läks peenem kaup, või siis selline, millele võõras silm peale ei tohtinud sattuda...
Üks asi on wiki, teine asi on elu ise. Kui kellelgi keelepaelad valla pääseksid, siis kuuleks ikka väga huvitavaid ja pikantseid tolleaegseid seiku.
Viimati muutis Peeter, 09 Mai, 2024 23:38, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ilmselgelt pole sa kordagi tolleaegsel ei Piiteri "Energeetikutel" autoturul käinud (mis vene siinse regiooni autode ja juppide hinna kujundas ja määras), ega Kirovski peal olnud elektroonikaturul käinud. Ja sellistest "tegija- ja teadjamehe-juttudest" siis ka sellised mahlased kõlakad tekkivadki.
Sedasi need legendid tekivadki, käiakse korra Leningradi autoturul ja ongi "asi selge". Mõnel meist käis toona Za Ruljom kodus ja seal ilmusid regulaarsed ülevaated, palju üks või teine mark venes maksis (dollarites seejuures). Polnud ju raske neid arve näiteks Kuldse Börsi hindadega võrrelda. Umbes kahekordne hinnavahe oli pigem reegliks. Arvan, et palju ülevaatlikum pilt kui korra Leningadis käimise järel kõvasid järeldusi teha. :write:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Mai, 2024 10:31
Ilmselgelt pole sa kordagi tolleaegsel ei Piiteri "Energeetikutel" autoturul käinud (mis vene siinse regiooni autode ja juppide hinna kujundas ja määras), ega Kirovski peal olnud elektroonikaturul käinud. Ja sellistest "tegija- ja teadjamehe-juttudest" siis ka sellised mahlased kõlakad tekkivadki.
Sedasi need legendid tekivadki, käiakse korra Leningradi autoturul ja ongi "asi selge". Mõnel meist käis toona Za Ruljom kodus ja seal ilmusid regulaarsed ülevaated, palju üks või teine mark venes maksis (dollarites seejuures). Polnud ju raske neid arve näiteks Kuldse Börsi hindadega võrrelda. Umbes kahekordne hinnavahe oli pigem reegliks. Arvan, et palju ülevaatlikum pilt kui korra Leningadis käimise järel kõvasid järeldusi teha. :write:
Ma olen siin kuskil kirjutanud, et tol ajal oli periood, kus käisin kord nädalas Piiteris. Ja õnnestus ikka päris mitu autot siit ära kaasa ka sinna viia. Peale seda oli elus periood, kus kord nädalas käisin Riias ja harvemini sealt edasi Leedus. Üks asi on jutt ja unelmad, teine asi on kuidas sul õnnestub see kõik rahaks ümber konventeerida.
A nojah, need kodus tugitoolis Za Ruljomi juures kohvijoojad on meil need kõiksetargemad ja teadjamad, kes kui palju teenib.
P.S. Hiljuti oli mul siin kellegiga jutt, et temal näe käib "Sõdur" ja kas mina ajakirja "Sõdur" olengi üldse näinud ja ammugi siis lugenud jne, et ma siin üleüldse julgen õhutõrje-teemas niimoodi sõna võtta ja laiata. Ja siis käis veel kaasa mingine jutt siinsetest Ukraina-ÕT-süsteemide militaarspetsidest kellega see seletaja olla suhelnud... Pärast selgus, et selles "Sõduris" oli pelgalt üks või kaks hästi üleüldist populaarteaduslikku jutukest ja needki tõlkeartiklid, tehtud (tõlgitud) sõjaajaloo ja ühiskonnateaduste tundja poolt ja ammugi mitte ÕT-taustaga ja/või tehniliste teadmistega/haridusega isiku poolt. Ühtki ÕT-spetsi kah välja ei ole tulnud. Ega sa ei mäleta, kes see siin siis nende ajakirjadega vehkis?
Nüüd "Za Ruljom". Kas järgmiseks võtame "Ogonjoki" või "Radio"? Või võtame "Krokodilli"?

Lõpetame selle loba ära.

Mina tänan.
Viimati muutis Peeter, 10 Mai, 2024 9:49, muudetud 4 korda kokku.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Paneb ikka imestama mõne mehe ülbus rääkida kindlas kõneviisis asjadest, mis toimusid ajal kui ta ise veel oli teismeline poisike. Samas paneb ka imestama kui rahulikult ja viisakalt suudavad vanemad mehed siin peenelt vihjata, et aeg oleks oma möga ära lõpetada.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eriti kõva moraalilugeja on veel see, kes tollal parimal juhul mähkmesse alles lasi.....?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist