Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Madis Reivik kirjutas: 23 Mai, 2024 20:26 Kas see arvutuskäik ikka on läbi tehtud ?
Rekka lapatakse logistikeskuses erinevaid aluseid täis ja see sõidab teise logistikakeskusesse, seal lapatakse alused maha.
Sama asi konteineriga tähendaks seda et logistikakeskus topiks konteineri täis, veaks selle raudteeterminali rekkaga, rong veaks kohale, siis terminalis kont maha, rekkaga logistikeskusesse.

Ma kahtlustan et nt Varssavist jõuaks rekka igal juhul enne kohale kui konteiner.
Ei kannata mingit kriitikat see lugupeetava arvestus. Esmalt ajast- korraga Tallinnast liikuma hakkav vagun ja rekka, mõlemal konteiner peal. Vahemaa ca 1500 km. Kiirusega 100 km tunnis on rong kohal 15 tunni pärast. Rekka sätib end esimese päeva õhtuks magama Leedu-Poola piiril, teise päeva õhtuks Poola- Saksa piiril ja jõuab Saksa terminali alles kolmanda päeva lõunaks.
Nüüd kütusest- rekka peab arvestama 30-35 liitrit sajale, see teeb Berliini ca 450-500 liitrit. Võtame 50 konteineri vedamiseks vajaliku kütuse- 22-25 tonni. Vedur kulutab tunnis ca 300 liitrit, 15 tunniga siis 4,5 tonni.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Lemet kirjutas: 24 Mai, 2024 9:09 ... Kiirusega 100 km tunnis on rong kohal 15 tunni pärast. ...
Keskmine kiirus sada kilomeetrit tunnis? Kaubarongil? Mida vahepealsetes jaamades kokku-lahti komplekteeritakse?
Kremli troll.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Keskmine kiirus sada kilomeetrit tunnis? Kaubarongil? Mida vahepealsetes jaamades kokku-lahti komplekteeritakse?
Saksas on muideks kaubakoosseisude kiirus piiratud 120 km/h. Aga isegi kui me võtame topelt aja, on see ikkagi märksa kiirem rekka ajast. Lisaks ei piira rongi Saksamaal valitsevad piirangud nädalavaheks. Mille tõttu Tallinnast Berliini külje alla minev koorem võib kohale jõuda alles neljandal päeval.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

Dr.Sci kirjutas: 24 Mai, 2024 7:18
Lemet kirjutas: 23 Mai, 2024 20:01
keskkonnasääst on tõest kaugel ,
Tagelikult ei ole, sama koguse kauba Tallinnast Berliini saamise juures autode või rongiga on kütusekulu rongil kordades väiksem, see arvutuskäik on mitmel korral läbi tehtud.
Laevaga on veel väiksem. Ja ... praegu projekteeritakse/ehitatakse Ülemiste terminali, Pärnu oma tuleb kohe järgmiseks. Mõlemad projektid on ka minu laualt ja arvutist läbi käinud - üht teist ka mõlemasse panustatud. Sõnad mida ma neid projektides ei leidnud olid kaup ja konteiner.

...
Hea inimene, kui sa annad hinnanguid reisijateveo terminalide kohta, siis on üsna kohatu kurta, et seal kaubaveo kohta mitte sõnagi ei ole. See ei tähenda, et seal kaupa ei veetaks. Ma muide ei tea ka mujal maailmas eriti näiteid, kus kaubaveo- ja reisijate terminal oleksid samad. Kaubaveo terminal tuleb Muugale.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

Dr.Sci kirjutas: 24 Mai, 2024 7:18 ...
- rongidega Virumaalt fosforiiti
...
Mitu korda peab sama müüti ümber lükkama? Mitte keegi ei hakka rongiga puisteaineid vedama mitte kusagile mujale, kui lähimasse sadamasse. See oleks logistiline nonsens. Mõttetus. Jabur totrus.
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

ühe soojaga sõitmine eeldab terve koosseisu liikumist samade punktide vahel.
päriselus peab kaubajaamades koosseise ringi lappama. huvitav oleks teada,
millised on kasvõi riia-berliin raudteevedude ajad praegu. ja palju kulub poola piiril teisele
rööpalaiusele ringi tõstmisele aega. (riia seepärast, et meil siin räägitakse, kui eestist lätti
kohe kuidagi ei saa rongiga minna)
ma kohe kuidagi ei usu, et asi saaks ka rb puhul olla kiirem ja/või odavam mereveost.
ja kui veo üks ots on pigem poolast "otse alla" suunas, siis võiks juba praegu kaup suures osas
rongiga liikuda, vaatamata poola piiril ringi laadimisesle. ometigi sõidavad rekkad, mitte rongid.
rb pidi ju oluliselt kallim tulema võrreldes "tavalise" raudteega, kuis ta siis konkurentsivõimeline peaks olema?
mulle tundub, et kui kaubavedu reaalselt tahetaks eurolaiusega raudteele viia, siis rahaliselt oleks
kõige jumekam ligemast õige laiusega kohast hakata ühe niidi kaupa olemasolevat trassi mööda tulema.
küllap jõutaks kümnekonna aastaga siia välja ka.
ehitamise hind ilmselt oleks rb-ga võrreldes komakoha jagu odavam.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Castellum »

diesel kirjutas: 24 Mai, 2024 10:59rööpalaiusele
Veelkord seletades üle:
- mitte rööbas pole lai, vaid rööbe (=rööbaste vahekaugus) on kas:
- kitsas (<1435 mm)
- normaalne (standard) 1435 mm
- lai (<1435 mm)
https://et.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6%C3%B6pmelaius
diesel kirjutas: 24 Mai, 2024 10:59eurolaiusega raudteele
1435 mm ei ole 'eurolaius'. Maailma raudteedest on ~60% standardrööpmelised - suur osa Euroopat, Ameerikat, Aafrikat ja Aasiat hõlmates.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

Paar ebaolulist märkust.
Rail Baltic tuleb elektriraudtee.
Fossiilsed kütused (s.h. laevakütus) maksustatakse (lähi?)tulevikus ilmselt surnuks.

2014
Juba varem oli teada, et 2015. aasta algusest hakkab Põhja- ja Läänemerel sõitvate laevade suhtes kehtima ELi direktiiv, mille järgi ei tohi laevakütuste väävlisisaldus ületada 0,1 protsenti. Pommina mõjus Soomes aga 2013. aastal valminud Lahti ülikooli uuring, mille järgi toob direktiivi nõuete täitmine aastas Soome väliskaubandusele 600 miljonit eurot kahju ja mõjutab oluliselt riigi konkurentsivõimet. 80 protsenti Soome väliskaubandusest ehk 80 miljonit tonni aastas kulgeb meritsi.
https://www.aripaev.ee/uudised/2014/04/ ... s-tunnelit
2020
Keskkonnanõuded laevadele ja sadamatele karmistuvad. Rahvusvaheline Mereorganisatsioon on seadnud eesmärgiks vähendada laevanduse süsinikuheidet 2050. aastaks 50% võrra. Praeguseks ei ole veel selge, kuidas selle eesmärgini jõutakse. Muuhulgas vajab kokku leppimist see, milliseks kujuneb tulevikus kasutatav laevakütus – ambitsioonikate kliimaeesmärkide täitmine tänapäevase kütuseseguga on välistatud.

Investeeringuvajadus on olenemata kütusevalikust väga suur. Hiljuti avaldatud uuringu kohaselt51 maksab CO2 vähendamise eesmärgi saavutamine ajavahemikus 2030–2050 vähemalt 50 miljardit dollarit aastas. Enamik investeeringutest ei ole seotud mitte laevade uuendamisega, vaid kütuste tootmisvõimsuste loomisega (uuringus leiti, et kõige kuluefektiivsemalt oleks võimalik süsinikueesmärke täita siis, kui uueks kütuseks oleks ammoniaak).

Terviklikku lahendust ei ole veel olemas ja mitmed rahvusvahelised organisatsioonid ja huvigrupid on pakkunud välja erinevaid võimalusi süsinikuvabale laevandusele üleminekuks vajalike lahenduste loomise rahastamiseks. Rahvusvaheline Laevanduskoda avaldas koos teiste esindusorganisatsioonidega hiljuti raporti, milles soovitatakse süsinikuneutraalsele meretranspordile ülemineku kiirendamiseks luua teadus- ja arendusfond, mida rahastatakse laevakütuse tonnilt kogutavatest maksudest (viidatavas ettepanekus soovitatakse teadus- ja arendustegevuse rahastamiseks koguda ca 5 mld dollarit ning selleks tuleks rakendada laevakütusele maksu 2 dollarit tonni kohta). Fondi eesmärgiks oleks jõuda nii kaugele, et aastal 2030 saaksid hakata turule tulema süsinikuvabal kütusel sõitvad laevad....

...Kütuste väävlisisalduse vähendamiseks on olulised seadusemuudatused vastu võetud juba mõne aasta eest ning alates 1. jaanuarist 2020 ei tohi laevad, millel puuduvad puhastusseadmed (scrubbers), kasutada kütust, mille väävlisisaldus on kõrgem kui 0,5%.55 See on 2019. aastal kehtinud reeglitega võrreldes seitsmekordne nõuete karmistumine.
https://www.riigikogu.ee/wpcms/wp-conte ... anne-1.pdf
2023
Laevakütuse hinnad tõusid ajavahemikul 2020–2021 kokku 48 % ja hiljem veelgi, jõudes 2022. aastal rekordiliselt kõrgele tasemele, kusjuures tipuhinnad olid tunduvalt kõrgemad kui 1,00 eurot liitri kohta. 2022. aasta esimesel üheksal kuul oli laevakütuse keskmine hind ligikaudu 1,00 eurot liitri kohta ehk enam kui kaks korda kõrgem kui 2021. aasta keskmine hind.
https://secure.ipex.eu/IPEXL-WEB/downlo ... 684971147a
Laeva heitgaasides CO2 vähendamise lühi- ja pikaajalised strateegiad 2021-2050
https://digikogu.taltech.ee/et/Download ... 4d138a6213

*
parkija kirjutas:Ma oleksin kaunis rahul kui keegi põhjendaks selle projekti vajalikkuse , milleks see ikkagi on , keskkonnasääst on tõest kaugel , julgeolekukaalutlused ka mitte esikohal
Julgeolekukaalutlused vbl pole esikohal aga on olulisel kohal.
Igatahes arvestab EKV sellega, et ka raudteed mööda liigutatakse korraga suuremas koguses vahendeid. Liitlased ehitasid siin paar aastat tagasi Tapal ka vastavad raudteelõigud juurde, et saaks nänni mööda raudteed otse sõjaväelinnakusse vedada. Järelikult on mida vedada ja veetakse ka.
Tapa valla varade hulka kuulub muuhulgas ka kaks raudteeharu kogupikkusega 1357 meetrit. Raudteeharude ainus kasutaja on kaitsevägi.
https://www.laanevirumaauudised.ee/uudi ... udteejuppi
Prantsuse üksuse relvastusse kuuluvad viis tanki Leclerc ning paarkümmend jalaväelahingumasinat, sealhulgas ka kolmteist VBCI-d. Varustus transporditakse Eestisse mööda raudteed.
https://www.err.ee/930718/prantsusmaa-u ... al-nadalal
Siin teemas tundub vaadeldakse ja kritiseeritakse üldse seda Rail Baltic teemat kitsalt ainult Eesti vaatevinklist ja "oma mätta otsast".
Aga meie oleme sellest ainult üks väike osa ja (vähemalt esialgu ainult) "viimane ots".
Nt. Poolast Leetu (sisemaale, mitte piirile) suurema koguse träni vedamine on kõige kiirem mööda raudteed. Samuti Lätis nt. Daugavpilsi ja Rezeknesse. Ja kui oletada või prognoosida kohvipaksu pealt tulevase võimaliku rindejoone asukohta esimeste päevade kuni nädala (või ka sealt edasi) jooksul, siis jõuaks vajalik kraam Poolast vähemalt Leedu ja Läti rindele kõige kiiremini ilmselt just maismaad mööda (raudtee + maanteed). + Raudtee moodustaks tõenäoliselt omamoodi rokaadi. Eestis tekiks kaks võimalikku liikumismaršruuti: Otse ilma ümberlaadimata Tallinnani (ja sealt siis edasi kas maanteed mööda (lühemad otsad) või ümberlaadimisega teise rööpmelaiusega ešeloni ja edasi Tallinn-Tapa-Narva või Tartu), või Riias ümberlaadimisega Rail Balticult vana rööpmelaiusega ešelonile ja edasi Tartu-Tapa. Ja kui Poola, Läti ja Leedu teeks Rail Balticu (Riiani?) ära, siis meil oleks mõistlik kõrvale jääda, sest "see ei tasu ennast ära"?

Liitlaste baasid Poolas
Pilt

Poola armee logistikabaasid 2012 kaardil (WOG - Wojskowy Oddział Gospodarczy)
Pilt

Kui meretransport lahendaks kõik probleemid, siis poleks vaja teha jõupingutusi selleks, et Suwalki koridori iga hinna eest lahti hoida.
Baltimaade varustamisel maismaad mööda läbi Suwalki koridori on jätkuvalt oma kindel ja ülitähtis roll.

Hidden Tracks: Rail Baltica and the Suwałki Gap
24.11.2023
NATO’s rail convoys from Central Europe supplying mentioned Battle Groups in the Baltic States come to a halt at Šeštokai transshipment yard, a mere 10 kilometres after crossing the Polish-Lithuanian border.

Here, in the middle of the Suwałki Gap, their freight is either loaded onto Russian Gauge trains or unloaded and subsequently transported by road. In other words, outdated rail infrastructure forces NATO to perform time-consuming and resource-intensive logistic procedures in the centre of its most vulnerable choke point.
An insider I spoke to, who serves the German defence forces and prefers to remain anonymous, describes this status quo as “not exactly rosy”. After all, NATO’s regional deterrence strategy is based on credible defence capabilities and, as such, on the alliance’s perpetuous access to all its members.

The new railway will not only serve as a fast and environmentally friendly high-speed public transport link between Poland and the Baltic States. Due to the heated regional security context, Rail Baltica intends to meet NATO-standards for military rail transport. To gain insight into Rail Baltica’s military potential, I spoke to German General J. Vollmer (retd.), former commander of NATO’s Allied Joint Forces Command in Brunssum, which lies about 20 kilometres north-east of Maastricht. The conversation was held in July 2023.

According to General Vollmer, Rail Baltica’s military-logistic capacities will support NATO’s deterrence endeavours vis-à-vis Belarus and Russia, for example by eliminating the aforementioned transshipment procedures at Šeštokai. He moreover anticipates that direct rail branches will be installed between Rail Baltica and the NATO Battle Groups’ bases in the Baltic States; “Anything else would be ludicrous!”. The four-star-General is convinced that a swift rail transport of heavy military goods, especially of Western tanks weighing up to 80 metric tons, will lend additional credibility to NATO’s regional deterrence.

After establishing Rail Baltica’s significant military benefit during peacetime, our conversation turns to the case of armed conflict. “Rail Baltica’s (military-logistic) capacity will play a central role in case of war. Everything within the framework of conventional warfare will be done to protect that (capacity).”, Vollmer is convinced and moves on to play through a range of possible scenarios of attack on Rail Baltica, from air strikes to sabotage. And, despite the evident vulnerabilities of any immobile infrastructure, he concludes: “As long as Russia does not entirely conquer the Suwałki Gap, it cannot permanently suspend the local railway lines.”

https://ecamaastricht.org/blueandyellow ... suwaki-gap
The Missing Link: Railway Infrastructure of the Baltic States and its Defence-related Implications
12.01.2024
The Baltic States and NATO should immediately address these risks for military logistics and defence planning by adjusting the infrastructural asymmetry in the Baltics to serve NATO’s - not Russia’s - interests. An immediate progress on the implementation of the “Rail Baltica“ is crucial to install the European standard railway gauge in the Baltic States and connect them with Continental Europe....

...lthough the current “boots on the ground“ posture of NATO sends a strong signal of its readiness to defend the Baltics from the onset of a military crisis, the Alliance also recognises that “credible deterrence and defence relies on adequate logistics capability.“[5] NATO’s logistics in the Baltics are, however, hampered by Lithuania’s, Latvia’s, and Estonia’s persisting complex infrastructural bounds with Russia and Belarus that are making them vulnerable to potential sabotage, political and military blackmailing, and hybrid attacks. This is particularly true for their railway infrastructure being an area in which the Baltic States are still better integrated with Russia and Belarus than with its NATO allies in Central and Western Europe. This interconnectedness poses two types of challenges: easier access for the Russian troops to the territory of the Baltic States and hampered logistics for NATO allies for transferring reinforcements and military supplies for their defence....

... The main brakes for the implementation of the project include initial prolonged disagreements among Lithuania, Latvia, and Estonia regarding the route plan, financial constraints as the project is only partially EU-funded[11], and, most importantly, serious mismanagement issues in the Baltic States[12] resulting in the recent postponement of the finalisation of the project from 2026 to 2030. The Baltic States’ inability to push for a rapid implementation of this strategically important project is surprising knowing their principled position toward ending dependence on Russia in other security-related areas....

...To achieve progress in reforming the Baltic States’ railway infrastructure to correspond to the standards needed for smooth NATO’s military logistics in the region, the current critical vulnerabilities in their railway infrastructure should be addressed on both - national and NATO levels.

https://www.globsec.org/what-we-do/comm ... ce-related
Why the Suwalki Gap plays a crucial role in NATO's conflict with Russia - NATO General Breedlove
https://www.youtube.com/watch?v=-G223747690
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

kas on ka teada, mitu silda rb trassil on näiteks sealsamas suwalkis?
ja kui mitut neist tibIa ulatab katki tegema?
võhikuna arvan, et rahuajal viimast minutit taga ei aeta ja seetõttu saab vajalikud raudteeveod
ka praeguste teede ja ümberlaadimistega tehtud. ja kui madin juba käib, siis pigem
võiks eelduslikult arvestada, et sillad on katkised.
maantee on parem, alternatiivseid teid on rohkem ja hädaga saab ka ilma teedeta liigeldud.
meri on veel parem, katki minevaid sildu pole ja pealegi on tegu nato sisemerega.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Madis Reivik »

Lemet kirjutas: 24 Mai, 2024 9:09
Madis Reivik kirjutas: 23 Mai, 2024 20:26 Kas see arvutuskäik ikka on läbi tehtud ?
Rekka lapatakse logistikeskuses erinevaid aluseid täis ja see sõidab teise logistikakeskusesse, seal lapatakse alused maha.
Sama asi konteineriga tähendaks seda et logistikakeskus topiks konteineri täis, veaks selle raudteeterminali rekkaga, rong veaks kohale, siis terminalis kont maha, rekkaga logistikeskusesse.

Ma kahtlustan et nt Varssavist jõuaks rekka igal juhul enne kohale kui konteiner.
Ei kannata mingit kriitikat see lugupeetava arvestus. Esmalt ajast- korraga Tallinnast liikuma hakkav vagun ja rekka, mõlemal konteiner peal. Vahemaa ca 1500 km. Kiirusega 100 km tunnis on rong kohal 15 tunni pärast. Rekka sätib end esimese päeva õhtuks magama Leedu-Poola piiril, teise päeva õhtuks Poola- Saksa piiril ja jõuab Saksa terminali alles kolmanda päeva lõunaks.
Nüüd kütusest- rekka peab arvestama 30-35 liitrit sajale, see teeb Berliini ca 450-500 liitrit. Võtame 50 konteineri vedamiseks vajaliku kütuse- 22-25 tonni. Vedur kulutab tunnis ca 300 liitrit, 15 tunniga siis 4,5 tonni.
Ära lahmi. Mida tähendab et hakkab liikuma vagun ja rekka, MÕLEMAL KONTEINER PEAL ?

Ma oma näites kirjeldasin teistsugust olukorda, nimelt vedu logistikakeskuste vahel. Kõik logistikakeskused EI ASU raudteeterminalis, seega lisandub kaks etappi.

Ja ma kirjeldasin marsruuti Varssav-Tallinn, pole vaja selleks Poola-Saksa piiri ületada :)
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Ära lahmi. Mida tähendab et hakkab liikuma vagun ja rekka, MÕLEMAL KONTEINER PEAL ?

Ma oma näites kirjeldasin teistsugust olukorda, nimelt vedu logistikakeskuste vahel. Kõik logistikakeskused EI ASU raudteeterminalis, seega lisandub kaks etappi.

Ja ma kirjeldasin marsruuti Varssav-Tallinn, pole vaja selleks Poola-Saksa piiri ületada
Pole siin mingit lahmimist- pole mingit vahet, kas konteinerite sisu veetakse kokku autovedajate terminali või raudtee omasse. Kas Pärnu mnt algusesse DSV omasse või Muugale raudtee omasse. Täpselt samuti tuleb koorem sihtpunktis ka laiali vedada. Nii et siin pole mingit vahet. Konteinereid veetakse nii vagunitel kui haagetel, nii et ka siin pole vahet. Varssavini on maanteed mööda ca 1000 km(980???), mille rong on suuteline läbima 10 tunniga. Hakkab koosseis liikuma Tallinnast kell 8 hommikul ja on kohal kell kuus pärastlõunal. Ja kulutab selleks kolm tonni kütust. 50 konteinerit. Sama koguse konteinerite autoga Varssavisse vedamine kulutab kütust 15-20 tonni ja koormad jõuavad kohale alles järgmise päeva lõunaks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Madis Reivik »

Paljukest meil on autovedajate terminale ?

Kuidas liigub õlu ?

Rekka silmini täis, tehasest hulgilattu (nt alecoqist BLSi). Võimalik et hooajal mõni suur pood võtab terve rekka.

Hulgilaos komplekteeritakse ümber, nt tagaluugile läheb 3 alust õlut ja 4 alust leiba jms.

Kui nüüd on eksport, siis alecocist pannakse konteiner täis ja viiakse kuhu ? Raudteeterminali ? See teeb siis 180 km. Saku puhul.. 40km ?

Seal siis rongile ja rongiga varssavisse. Sealt konteiner maha ja hulgilattu, kus komplekteeritakse ümber. Terminalist hulgilattu.. noh ikka mingi 40km tuleb ära.

Nii et igal juhul raudteele tuleb 100+km puhast rekkavedu ka juurde. Kusjuures konteiner tuleb peale-maha tõsta ka, see ka maksab.


Selles et raudtee on ökonoomsem, ma ei kahtlegi. Lihtsalt kahtlen et kas meil on sellist eksporti-importi mida kogukulu arvestades tasub rongiga lohistada.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Kehv on see et kõik need kaubakogused ja reisijate arvud on oletuslikud , mingit kindlust pole , kas euroopa liit püsib , kas meid või teisi rb ga liitunud riike kistakse sõtta , kui läheb sõdimiseks , mis siis sellest projektist saab ?
Mul isiklikult pole seda megaprojekti vaja , ei plaani ma sõita ei Riiga ega Berliini , mul on mure , et tehakse tohutu innovaatiline raudtee , mis end kunagi kasumisse ei teeni , mis koormab me eelarvet , muidugi , rohehullude eestvõttel võib autotranspordi surnuks maksustada ja selle rb kasumlikuks "värvida", on siin olnud väiteid skp st ja majanduse elavdamisest , majandust peaks elavdama läbi droonitehase , padrunite tootmine oli kunagi Arsenalis , kas nüüdsel ajal oleme nii maoli et ehitame rb aga , padruneid toota ei suuda .
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas: 24 Mai, 2024 18:10 Varssavini on maanteed mööda ca 1000 km(980???), mille rong on suuteline läbima 10 tunniga. Hakkab koosseis liikuma Tallinnast kell 8 hommikul ja on kohal kell kuus pärastlõunal. Ja kulutab selleks kolm tonni kütust. 50 konteinerit. Sama koguse konteinerite autoga Varssavisse vedamine kulutab kütust 15-20 tonni ja koormad jõuavad kohale alles järgmise päeva lõunaks.
Päris huvitav lugemine, juba oleme jõudnud rohelise tee ja muu prioriteediga süstik-kaubarongideni. Alles otsime kaupu, mida üldse autodelt raudteele ära rääkida ja nüüd juba peatumatud otsekoosseisud Tallinn-Warssawa? Ehk üritaks kõigepealt üldse koosseisu Riianigi kokku munsterdada? Praegu mina Tartus kaupa Riia peale minemas küll ei näe.... Või ongi juba planeeritud, et Rail Baltika on naguniigi liiklusest nii tühi pidevalt, et võibki täitsa suvalisel ajal kasvõi otsejoones Varssavisse välja põrutada, kui vaid vähegi soovi peaks olema, nagunii ju kedagi pole? Kas siis nii või? Mina praegu raudteel küll kaupa Riia peale minemas ei näe- kuigi siin mõningate jutu järgi on see kõik palju odavam (ja ka kiirem :lol: :twisted: ) kui autotransport. (Juba kasutuses oleva infrastruktuuri kasutamine peaks olema ju sitaks odavam, kui uue alles loodu ja soetatu kasutamine). Vahel harva tuleb toiduõlikoosseis, ja hiljuti tuli Mažeikiu/Orleni vaguneid nii 50 tk, aga siin käib jutt juba (igapäevastest) Tallinn-Varssavi süstikrongidest...
P.S. Kaup ei hakka kuskilt logistikakeskusest või raudteejaamast liikuma. Kõigepealt ikka kauba omaniku laost või tootmisest ja läheb tihti monokoormana kohe minema, mingit logistikakeskuste vahelist sinna-tänna loksutamist ei pruugi üldse ollagi. Ehk siis kauba omanik valib hinna alusel kes kui kiiresti ja millega kauba tema laost tema kliendi lattu toimetab või vastupidi. Ja stopper läheb käima siis, kui kaup tema laost lahkub ja läheb kinni siis, kui see lähetuspaika saabub. Ja teda üldsegi ei koti kes kuskohas oma aega lugema hakkab, oluline on kauba lahkumise-saabumise koguaeg ja koguhind, mitte kes kuskil midagi oma kasuks näidata üritab.
Ja samas räägitakse veel reisirongidest ja terminaalidest. Praegu tundub vägisi nii, et kui administratiivseid jõumeetodeid kasutusele ei võeta, siis pole ei kaupa ega pole ka reisijaid.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

parkija kirjutas: 24 Mai, 2024 20:53 Kehv on see et kõik need kaubakogused ja reisijate arvud on oletuslikud , .
Nii hull see asi ka pole. Rekade (ja muu transpordi)hulka mis ööpäevas Via Balticat läbib loendatakse ju regulaarselt (päris hull kogus) , pluss veel muu igasugune majanduse statistika.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline