Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Tulede kasutamine on paljudele raketiteadus.
Udutuli põleb päeval ees sest on äge, jah on ka lubatud aga ikkagi alati pole nad reguleeritud või on kõverad.
Tagumine udutuli jääb paljudel sisse lülitamata kui vaja ja paljudel ununeb see välja lülitada kui jõutakse asulasse.
Keset päeva leidub neid kes sõidavad kaugtuledega.
Päevasõidutuled ja nende kasutamine automaadis ja manualis on ka arusaamatu.
Kui väljas piisavalt valge et automaatsed rakenduvad ja tagumised välja lülitatakse aga väljas on udu ja udutule lüliti on teadmata asukohas siis on päris huvitav.
Isiklikult olen kohanud valgeid sebe liinibusse ootamatult ees kui udus tagumik täiesti pime. Võimalik et polnud ka automaatsed vaid manuaal reziimis. Sama ka päeval kui on vihmane ja auto taga on veepilv. Automaatsed päevatuled hoiavad perse pimeda aga ei mõelda.
Paljud kasutavad päevasõidu tulesid manualis s.t. tagumised on välja lülitatud aga ootamatult valgustatud asulast maanteele jõudes ununeb see ära. Ees põlevad ise näeb aga tagumik pime. Savi onju ?
Peatudes teeääres ja parktulede kasutamine peaaegu kõik eksivad. Jah ohukad pannakse vahest peale aga esituled ikka säravad. Päris mitu hukkunut on selle jama tõttu olnud !
Suunatule kasutamine on iganenud mure. Väljasirutatud näpp liigutab kangi koos rooli liikumisega siis kui manööver juba käib mitte ei lülitata enne manöövrit sisse
Ei mõelda. Pannakse robotit.
Aga olles ise mõtlev ja kogemustega olen ka pidevalt neid asju ette näinud ja teab juba hoiduda juhtumitest.
Udutuli põleb päeval ees sest on äge, jah on ka lubatud aga ikkagi alati pole nad reguleeritud või on kõverad.
Tagumine udutuli jääb paljudel sisse lülitamata kui vaja ja paljudel ununeb see välja lülitada kui jõutakse asulasse.
Keset päeva leidub neid kes sõidavad kaugtuledega.
Päevasõidutuled ja nende kasutamine automaadis ja manualis on ka arusaamatu.
Kui väljas piisavalt valge et automaatsed rakenduvad ja tagumised välja lülitatakse aga väljas on udu ja udutule lüliti on teadmata asukohas siis on päris huvitav.
Isiklikult olen kohanud valgeid sebe liinibusse ootamatult ees kui udus tagumik täiesti pime. Võimalik et polnud ka automaatsed vaid manuaal reziimis. Sama ka päeval kui on vihmane ja auto taga on veepilv. Automaatsed päevatuled hoiavad perse pimeda aga ei mõelda.
Paljud kasutavad päevasõidu tulesid manualis s.t. tagumised on välja lülitatud aga ootamatult valgustatud asulast maanteele jõudes ununeb see ära. Ees põlevad ise näeb aga tagumik pime. Savi onju ?
Peatudes teeääres ja parktulede kasutamine peaaegu kõik eksivad. Jah ohukad pannakse vahest peale aga esituled ikka säravad. Päris mitu hukkunut on selle jama tõttu olnud !
Suunatule kasutamine on iganenud mure. Väljasirutatud näpp liigutab kangi koos rooli liikumisega siis kui manööver juba käib mitte ei lülitata enne manöövrit sisse
Ei mõelda. Pannakse robotit.
Aga olles ise mõtlev ja kogemustega olen ka pidevalt neid asju ette näinud ja teab juba hoiduda juhtumitest.
Re: Autotehnikateema
Juhi poolt sõidutulede põlema jätmine peatumisel kaasneb kehtiva Liiklusseaduse mittetundmisega ja kui tulede automaatika ei kustuta peatumisel liigseid tulesid, siis peab juht seda ise käsitsi tegema.olevtoom kirjutas: ↑21 Juun, 2024 0:18Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled.davidsoniharald kirjutas: ↑20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi.
Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega.
Tuled süttivad ja kustuvad ise.
Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.
Kui juht ei oska vihmasajus (tagasõitev juht ei näe läbi udupilve eessõitjat 300m kauguselt) tagumisi ääretulesid sisse lülitada, siis peab ta lülitama sisse vilkuvad ohutuled või kui need ka ei toimi, siis halva nähtavusega või pimedal ajal on ilma toimivate tagumiste märgutuledeta sõiduki teeliikluses kasutamine keelatud.
Ainult tulede automaatrežiimi kasutamine juhi poolt näitab, et juht ei ole tutvunud auto kasutusjuhendiga ja kõrge kaarega kusemist Liiklusseadusele ning kaasliiklejatele.
Autode kasutusjuhendites on kirjutatud hoiatused, et juht vastutab sõiduki ja selle tulede liiklusnõuete kohase kasutamise eest ning automaatseaded on ainult abistavas rollis ning abilised tuleks piiratud nähtavuse korral (udu, vihma-, lumesadu) välja lülitada.
§ 2. Mõisted
10) halb nähtavus on ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutine olukord, kui teel vaadeldavat objekti ei ole võimalik taustast eristada kaugemalt kui 300 meetrit;
§ 39. Juhi märguanded
(7) Sõitval sõidukil peavad põlema ohutuled pimeda ajal või halva nähtavuse korral, kui üks lähituli või vähemalt üks tagumine ääretuli ei põle.
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(5) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled.
Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel.
Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled.
Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.
Arusaadavalt on enamusele "pooletuhande leheküljega kasutusjuhendi" või Liiklusseaduse sõna-sõnaline läbilugemine üle võimete aga vähemalt liiklusohutust ja oma tervishoidu puudutavaid märksõnu võiks vast suuta iga juht ikka uurida?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See sõltub automargist. Volvodel põlevad ka tagumised tuled.Marvin kirjutas: ↑21 Juun, 2024 6:08Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.olevtoom kirjutas: ↑21 Juun, 2024 0:18Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled. Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.davidsoniharald kirjutas: ↑20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Re: Autotehnikateema
Renault scenic automaat asendis, ainult esimesed päevasõidu ja Opel Insignia eesmised kui ka tagumised tuled.
Re: Autotehnikateema
Tulede põlemise algoritm kaasaegsetel autodel sõltub auto hooldusmenüüs tehtud seadistustest ja vanematel autodel nende registrisse kandmise ajal kehtinud tehnokontrolli nõuetest.
Ehk tulede automaatse toimimise algoritm ei ole jäigalt seotud auto tootja margiga ja sama margiga autodel võib tegelik abiseadmete kasutus, sõltuvalt auto esmase müügi maast ja registreerimise ajast erineda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ma ei tea kuidas demokraatlikus Eestis on asi seatud , mina ensv ajal juhiload saanuna pidin juhitunnistuse kättesaamisel oma allkirjaga kinnitama et tean ja täidan liikluseeskirja nõudeid .
See et teeveeres peatunud autol põlevad ohutuled ja näiteks lähituled , tavapärane , et halva nähtavuse / pimeda ajal autol tagatuled ei põle on ka masslevinud , kahjuks .
See et teeveeres peatunud autol põlevad ohutuled ja näiteks lähituled , tavapärane , et halva nähtavuse / pimeda ajal autol tagatuled ei põle on ka masslevinud , kahjuks .
Re: Autotehnikateema
On ka neid kes seisavad mingil X põhjusel vahel asulavälisel teel n.ö. "valelpool teeservas" ja lähituled ka veel sisse lülitatud, kuigi see on keelatud. Pimeda ajal või väga halva nähtavuse korral, eriti võõral teel/võõras kohas ja/või hästi käänulisel teel üliohtlik, sest esimese hooga automaatselt tahaks sellisest paremalt mööda sõita...
Nii "Pimeda aeg" kui "halb nähtavus", millal peavad sõidukil põlema lähituled hakkas siis, kui nähtavus oli alla 300m.
Venemaal aga sõitsid kõik viimase võimaluseni ka juba hämaras-pimedas ainult gabariittuledega, eriti asulates ja linnades ning nende ümbruses. Kui sina sõitsid lähituledega, hakati sulle vastusõitjate poolt tuledega vilgutama, et kustuta ära...
Kui siis ei tahetud kuidagi sõidutuledelülitit üles leida ega kasutada, siis nüüd jällegi ei leita ülitihti üles oma suunatule lülitit.
Igasugu juhiabide, automaatkastide ja värkideta mittehakkama saavad juhid jõuavad lõpuks sinnamaale, et ka suunatuled peavad automaatselt hakkama sisse lülituma... mõttejõul...
Siis sõitsid kõik päevasel ajal üldse ilma tuledeta ja tulede sisselülitamise kohustus n.ö. "valge ajal" oli juhul, kui nähtavus vähemalt ühes suunas oli alla 300m....ensv ajal...
Nii "Pimeda aeg" kui "halb nähtavus", millal peavad sõidukil põlema lähituled hakkas siis, kui nähtavus oli alla 300m.
Venemaal aga sõitsid kõik viimase võimaluseni ka juba hämaras-pimedas ainult gabariittuledega, eriti asulates ja linnades ning nende ümbruses. Kui sina sõitsid lähituledega, hakati sulle vastusõitjate poolt tuledega vilgutama, et kustuta ära...

Kui siis ei tahetud kuidagi sõidutuledelülitit üles leida ega kasutada, siis nüüd jällegi ei leita ülitihti üles oma suunatule lülitit.
Igasugu juhiabide, automaatkastide ja värkideta mittehakkama saavad juhid jõuavad lõpuks sinnamaale, et ka suunatuled peavad automaatselt hakkama sisse lülituma... mõttejõul...


+ meil nendel tibatillukestel "idioodiringidel" liigeldes polegi võimalik suunatuld (ei 3, 2 ega isegi 1 sekundit) ENNE manöövrit sisse lülitada. Selleks peab kolmeks sekundiks enne õiget teeotsa kuhu maha keeratakse seisma jääma siis...Suunatule kasutamine on iganenud mure. Väljasirutatud näpp liigutab kangi koos rooli liikumisega siis kui manööver juba käib mitte ei lülitata enne manöövrit sisse
Re: Autotehnikateema
On küll , ka idioodiringidel ja jätkuvalt propageerin seda sest kui suunamärguannet ei ole / ei tule siis sunnib see mind oma sõiduki peatama , pahatihti küll põhjendamatult , sellest tulenevalt lisandub täiendav saastamine ja kulub sidur ja rehvid ja kütus ja aeg ja üleüldse on see kaasliiklejate koinimine .
Re: Autotehnikateema
Suunda on võimalik näidata ja peabki näitama, aga seda totruseni pedantlikku sekundilugemist, mida mõned vähemalt sõnades harrastavad, ei ole võimalik teha.
Re: Autotehnikateema
Mäletamist mööda oli siiski 80ndatel kohustus mõnel puhul ka päevasel ajal lähituledega sõita.Siis sõitsid kõik päevasel ajal üldse ilma tuledeta ja tulede sisselülitamise kohustus n.ö. "valge ajal" oli juhul, kui nähtavus vähemalt ühes suunas oli alla 300m.
Propageerima hakkas tuledega sõitu Ringliikluse saates Rein Karemäe ja alguses oli see kõigile kohustuseks vaid septembri esimesel nädalal. Lisaks veel kolonnides sõites, vihma ja madala päikese korral etc. Üldiselt ja seadusena kõigile vist 90ndate esimestel aastatel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui sa nüüd tõsiselt läbid selle "idioodiringi" ühe sekundiga siis sa ilmselgelt ei suuda püsida valitud suunas. Muidugi kui otse üle lennata siis vasta saab hakkama aga üldiselt kipub siis midagi masina küljest maha pudenema.
Re: Autotehnikateema
viewtopic.php?p=567458#p567458_dumbuser_ kirjutas: ↑21 Juun, 2024 16:42Kui sa nüüd tõsiselt läbid selle "idioodiringi" ühe sekundiga siis sa ilmselgelt ei suuda püsida valitud suunas. Muidugi kui otse üle lennata siis vasta saab hakkama aga üldiselt kipub siis midagi masina küljest maha pudenema.
Re: Autotehnikateema
Jah, see alates 1 septembrist vähemalt nädal tuledega sõitmine tuleb meelde küll.Lemet kirjutas: ↑21 Juun, 2024 16:27Mäletamist mööda oli siiski 80ndatel kohustus mõnel puhul ka päevasel ajal lähituledega sõita.Siis sõitsid kõik päevasel ajal üldse ilma tuledeta ja tulede sisselülitamise kohustus n.ö. "valge ajal" oli juhul, kui nähtavus vähemalt ühes suunas oli alla 300m.
Propageerima hakkas tuledega sõitu Ringliikluse saates Rein Karemäe ja alguses oli see kõigile kohustuseks vaid septembri esimesel nädalal. Lisaks veel kolonnides sõites, vihma ja madala päikese korral etc. Üldiselt ja seadusena kõigile vist 90ndate esimestel aastatel.
Siis oli vist? teemaks see, et lapsed lähevad kooli ja tuledega sõidukid on paremini nähtavad ja ohutumad just lastele

Re: Autotehnikateema
Tuledega sõitmine vist algas 1979 või 1980 aastal , algul 3 päeva ja siis 5 päeva , vedasid seda teemat ETV s Rein Karemäe ja Eesti Raadios Johannes Pirita , liikluskasvatust tehti ja resultaat oli ka , ülekäigurajad ja liiklusviisakus ja Laulupeo ajal Tallinnas kiirus 40 km/h , kuidagi nagu mingi solidaarsus toimis ja oli viisakas see liiklus .
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tulede automaatikaga kaasneb ju ka hämaraandur nii et suht võimatu on pimedas ilma tagatuledeta sõita . Piisab isegi sellest , et päevasel ajal näiteks viadukti altläbi sõita kui tuled korra põlema lööbMarvin kirjutas: ↑21 Juun, 2024 6:24Selgitan - kui automaatika on sisse lülitatud, siis lähitulede põledes loomulikult põlevad ka tagatuled. Kuniks aga automaatika pole tulesid süüdanud, pole ka tagatulesid. Päevasõidutuledega need ei põle.maksipoiss kirjutas: ↑21 Juun, 2024 6:17Millistel autodel see süsteem niimoodi töötab, seda ei saa ju automaatikaks nimetada? Hiluxil valgel ajal sõitma hakates lähevad põlema päevasõidutuled ja hämaras lähi-ja tagatuled
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist