Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas: 25 Juun, 2024 9:40 Need jalgrattatulede normeerimised johtuvad muteada pigem sellest et vanad panevad endale suvalisi laternaid mis autojuhti pimestavad.
Muideks, ka autode päevasõidutulede suurus on normeeritud. Riigi Teataja: "6) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2"
Fuchs kirjutas: 25 Juun, 2024 10:19
Ghostship kirjutas: 25 Juun, 2024 10:06 Kuangi iidsel ajal mäletan, et Eestis sõitsid ringi mõned E30ned millel kogu esituli oli kollane. Superudu pakett?
see on 70ndate ja 80ndate "Prantsuse pakett". Mingil põhjusel nemad eriti armastasid neid kollaseid tulesid, saab ka täna osta kalli raha eest:
https://www.ebay.com/itm/126267398757
Miski viisteist aastat tagasi käisin Prantsusmaal, siis olid kõigil esituled kollased. Huvitav oleks teada, palju seal praegu kollaseid alles on?

Oma esimese Nissan Patroli tõin Soomest aastal 1995, sellel olid uhked kollased päevatuled ees. Mõned aastad hiljem käskis uduülbe ülevaataja parastava häälega need maha kruvida, polevat enam lubatud. Juba tükimat aega lubab aga seadus taas kollaseid päevatulesid, aga näinud küll kusagil pole...?
Riigi Teataja: 7) lubatud on kasutada E tähisega päevatulelaternat ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule valgusvihk peab olema valge või valikkollase värvusega
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas taara »

Olete te kindel, et olete samal lainel? Päevatuli ja lähituli ei ole samad asjad. Ei tahaks uskuda, et 1995 aastal kasutatuna toodud Patrolil päevatuled olid. Päevatuli on siiski suhteliselt hiljutine lisa autodele.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 25 Juun, 2024 9:40 Mu sõnastuses ei ole eredat täpi mitte kaugemalt näha vaid see on paremini näha.
See on oluline vahe. ...
Ongi vahe, sest "paremini märkamine" ei pruugi muuta objekti kauguse hindamist, mis liikluses (möödasõidul, ettesõidul) on vajalik, täpsemaks.
Need jalgrattatulede normeerimised johtuvad muteada pigem sellest et vanad panevad endale suvalisi laternaid mis autojuhti pimestavad.
Tallinnas olid samuti üksvahe eredate ledidega tõuksid.
Nüüd pole enam märganud.
Probleem oli just "sportlastega", kes teeliikluses kasutasid rattakaalu ja õhutakistuse vähendamiseks algelisi, hästi väikseid ja eredaid tulesid ning seetõttu hakkasid autoalla jääma.
Kaasaegsete heade teeliikluses kasutatavate jalgrattatulede valgusvihk sarnaneb auto lähitule valgusvihule ja kitsam valgusvihk säästab ka lambi akut.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

taara kirjutas: 25 Juun, 2024 10:41 Olete te kindel, et olete samal lainel? Päevatuli ja lähituli ei ole samad asjad. Ei tahaks uskuda, et 1995 aastal kasutatuna toodud Patrolil päevatuled olid. Päevatuli on siiski suhteliselt hiljutine lisa autodele.
2013.a Fiat Doblo kaubikul olid veel automaatselt süttivad lähituled, eraldi päevatuled puudusid. Automaatselt süttisid ka tagumised gabariidituled ning armatuuri valgustus. Kuskil nende aastate paiku tekkis see vabadus, et tagatuled ei pidanud päevasel ajal enam põlema.

Mingi mudeliuuendusega (kas äkki 2016) tulid sinna ka päevatuled ning tagumised tuled ja armatuuri valgustus päevatulede reziimis ei töötanud. Päevasõidutuli on lahendatud nii, et esimeses gabariiditules on kahe niidiga (21W/5W) pirn, päevatulede reziimis põleb võimsam niit, lähitulede süütamisel vahetatakse seal niit automaatselt nõrgema (st gabariidi) vastu ning süttivad ka tagumised gabariidid ning armatuuri valgustus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

taara kirjutas: 25 Juun, 2024 10:41 Olete te kindel, et olete samal lainel? Päevatuli ja lähituli ei ole samad asjad. Ei tahaks uskuda, et 1995 aastal kasutatuna toodud Patrolil päevatuled olid. Päevatuli on siiski suhteliselt hiljutine lisa autodele.
Kollased UDUtuled olid kasutuses juba nõukaajal, nliidus.

Kuna eesmine UDUtuli on ka sõidutuli, mis peab põlema koos ääretuledega ja kuna sõidutulesid võib kasutada päevasõidutuledena, siis kollaste UDUtulede põledes koos ääretuledega saab neid kasutada päevatuledena.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 25 Juun, 2024 11:06 ....
2013.a Fiat Doblo kaubikul olid veel automaatselt süttivad lähituled, eraldi päevatuled puudusid. Automaatselt süttisid ka tagumised gabariidituled ning armatuuri valgustus.
Kuskil nende aastate paiku tekkis see vabadus, et tagatuled ei pidanud päevasel ajal enam põlema. ...
Ääretuli on pidanud alati põlema, kui põlevad eesmised sõidutuled ja kunagi ei ole olnud, et sõidutuled võivad põleda ilma gabariitideta.
(Seadusi mitteaustavad kodanikud panid vanasti autosse lüliti tagatulede väljalülimiseks, et raskendada tagaajamist miilitsa poolt.)
Päevasõidutuli on lahendatud nii, et esimeses gabariiditules on kahe niidiga (21W/5W) pirn, päevatulede reziimis põleb võimsam niit, lähitulede süütamisel vahetatakse seal niit automaatselt nõrgema (st gabariidi) vastu ning süttivad ka tagumised gabariidid ning armatuuri valgustus.
Sellisel suunatulel peab olema ka päevasõidu tule märgistus ja alles siis muutub see seaduslikuks päevatuleks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

taara kirjutas: 25 Juun, 2024 10:41 Olete te kindel, et olete samal lainel? Päevatuli ja lähituli ei ole samad asjad. Ei tahaks uskuda, et 1995 aastal kasutatuna toodud Patrolil päevatuled olid. Päevatuli on siiski suhteliselt hiljutine lisa autodele.
Mitte originaalid, vaid hiljem paigaldatud. Päevatuled, vastava markeeringuga, ma ei mäleta kas tollal oli juba RL tähis või miskit muud. Pidid põlema koos gabariitidega (tollal gabariidid, praegu ääretuled). Soomes liikus neid isepaigaldatud päevatulesid palju.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ääretuli on pidanud alati põlema, kui põlevad eesmised sõidutuled ja kunagi ei ole olnud, et sõidutuled võivad põleda ilma gabariitideta.
(Seadusi mitteaustavad kodanikud panid vanasti autosse lüliti tagatulede väljalülimiseks, et raskendada tagaajamist miilitsa poolt.)
Päevatuled võivad praegu (mingist esmaregistreerimisaastast, kas 2014 või midagi sellist) põleda ilma gabariitideta.
Mis tekitab tragikoomilisi juhtumeid pimedal ajal linnas, kus autod sõidavad ilma, et ükski tuli taga põleks.
Sellisel suunatulel peab olema ka päevasõidu tule märgistus ja alles siis muutub see seaduslikuks päevatuleks.
Loomulikult on tähistus see igal autotootjal olemas. Ükski tootja ei vaheta paljalt pirne - aga lahendus võib olla üllatavalt lihtne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isakene kirjutas: 25 Juun, 2024 11:46
taara kirjutas: 25 Juun, 2024 10:41 Olete te kindel, et olete samal lainel? Päevatuli ja lähituli ei ole samad asjad. Ei tahaks uskuda, et 1995 aastal kasutatuna toodud Patrolil päevatuled olid. Päevatuli on siiski suhteliselt hiljutine lisa autodele.
Mitte originaalid, vaid hiljem paigaldatud. Päevatuled, vastava markeeringuga, ma ei mäleta kas tollal oli juba RL tähis või miskit muud. Pidid põlema koos gabariitidega (tollal gabariidid, praegu ääretuled). Soomes liikus neid isepaigaldatud päevatulesid palju.
See päevatulede üksinda põlemine seadustati üsna hiljuti, kas 2014 või midagi juhtus see meil. Seadustati see auto esmasregistreerimise aastast X alates, vanadel peavad endiselt ka gabariidid põlema. Ilmselt ei keela sul keegi ka gabariitidega päevasel ajal sõita, kuid milleks pirnide eluiga ja elektrit raisata, kui vajadus puudub. Eriti mõttetu on päeval veel raisata lähitulede ressurssi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas taara »

OLAVI kirjutas: 25 Juun, 2024 11:14 Kollased UDUtuled olid kasutuses juba nõukaajal, nliidus.

Kuna eesmine UDUtuli on ka sõidutuli, mis peab põlema koos ääretuledega ja kuna sõidutulesid võib kasutada päevasõidutuledena, siis kollaste UDUtulede põledes koos ääretuledega saab neid kasutada päevatuledena.
Lõpeta kelbas ja räägi asjadest nii nagu need on. Udutuli ei ole päevatuli. Vahet ei ole kuidas sa seda kasutad. Ja sellist asja, nagu sõidutuli, ei eksisteeri.

Meil on olemas ääretuled, lähituled, kaugtuled, lisa kaugtuled, suunatuled/ohutuled, päevatuled, pidurdustuled, eesmised ja tagumised udutuled, tagurdustuli, seisutuled, töötuled, vilkurid/märgutuled ja reg.nr valgustus. Vist mingi noname tuli eksisteeris veel. Sõidutulesid kui selliseid pole olemas. On olemas erinevate tulede kasutamise viisid ja põhjused. See kui sa kasutad kaugtulesid või udutulesid päeval ei tee nendest päevatulesid ja öösel kasutades ei ole need öötuled. Öötuli võib sul olla magamistoas laes või kapi peal.

Kui sa räägid lähituledest või udutuledest, siis räägigi nendest. Kui sa räägid päevatuledest, siis räägigi nendest. Ei ole vaja ajada kelbast ja igasuguseid erinevaid asju üheks kokku segada ja segadust tekitada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Päeva nael on see, et presindent jättis automaksu seaduse välja kuulutamata. Tõsi, mingi puuetetega inimeste finessi tõttu, aga noh, president on ennegi selles suuna näppu viibutanud.

https://www.delfi.ee/artikkel/120302970 ... uulutamata
„Seaduse järgi ei maksustata mootorsõidukimaksuga füüsilisele isikule kuuluvat mootorsõidukit, mis on spetsiaalselt ümber ehitatud või kohandatud puuetega inimeste transpordiks või puuetega inimestele kasutamiseks. Samuti ei pea niisuguse sõiduki eest tasuma registreerimistasu. Kumbki vabastus ei laiene inimesele, kelle liikumispuue on sellist laadi, et ta ei vaja sõiduki ümber ehitamist või kohandamist,“ kirjutab riigipea seadust tagasi lükkavas otsuses.
Kogu asja põhjus paistab olevat suurt kartus maksusoodustuste kuritarvitamise ees, eks inimestele ebaõiglasena tunduv maks ju sunnibki paljusid sellest kõrvale hiilima.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Ja täiesti käsitlemata on jäänud teema, mida peaks tegema sügava liitpuudega isiku (kes omab "sinist kaarti" ja kes pidevalt vajab sõidutamist) perekonnaliikmest eestkostja. Kuna tema ise tulenevalt oma puuetest ei saa mitte iilagi juhiluba, siis pole ka põhjust autot ümber ehitad, samas pole ka mingit põhjust registreerida tema nimele sõiduk, sest see tekitaks kohe suure poleemika eestkoste aruande teemal. Miks on soetud isikule, kellel pole mingit selles mõõtes arvestatavat sissetulekut, mootorsõiduk juhtumil kui temast ei ole mitte kunagi selle juhtijat ja kuskohast on pärit finantsid. Ja kas see on ikka põhjendatud vajadus ja selline kohustuste võtmine, ka peresisene laen tuleks eestkoste aruandes deklareerida. (Selgituseks ma peaksin talle kas oma konto pealt kandma või mõne teise pealt laenu orgunnima (koos korrektsete juriidiliste lepingutega) ja siis raha üle kandma ja siis sõiduki tema nimele soetama ja siis peaks ümber ehitama, et kvalfitseeruda vabastuse saamiseks. Kuigi pole vajadust midagi ümber ehitada.... Ja siis kui selline niimoodi eestkostetava nimel olev sõiduk on mingilgi põhjusel vaja ära müüa või ringivahetada rohkem sobiva vastu vm põhjusel välja vahetada, siis selliste tehingute tegemiseks (eestkostetava varaga seotud toimingud), siis on selleks vaja kohtu luba, kes siis kõrvalseisjana vaatab ja kontrollib, et eestkostetava varaga käitutaks eestkostetava huvide järgi (hoidku sind jumal, kui sa näiteks peaksid selle sõiduki veel Kuusaoskisse ära utiliseerima...) . Ehk siis minusugune pereliikmest eestkostja saab kohe ülelennu kuigi jutt on, et ühiskonna nõrgemate huvidega arvestatakse. Ja selliseid peresid on kah palju. Ja see jutt, et "aga kuskilt teistpidi saab ju" unustage kohe ära, ma sellest taksosõidu kompenseerimisest parem ei räägi.

Kui on nii, siis on nii, eks me saame hakkama, aga pole mõtet kireda, kuidas "automaksu kehtestamisel toetame ka ühiskonna nõrgemaid liikmeid"
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ühiskonna nõrgem liige pole ainult puudega isik, vaid ka nt pensionär või muidu väiksepalgaline maainimene. Kui väga hästi poliittehnologiseerida, siis penskari VAZ 2106 täie rangusega maksustamise (CO2 tuleb mis kole) asemel peavad nad maksma 50 eur aastas. Aitamiseks vähe liialdatud, aga noh, hea et niigi läits, roheröökurid röökisid ju alguses, kuidas automaks peaks Eestis "uue lehekülje pöörama". :wall:

Kui meil on 600 tuhat kergsõidukit, millest valdav enamus on vanemad kui 10a ja millest tubli pool on veel vanem kui 20 aastat, siis on selge, et "Euroopa automaksu parimate praktikate" rakendamiseks oleme lootusetult liiga vaesed. Inimesed ei sõida 20 aasta vanuse autoga mitte sadistlikult saastamisrõõmust, vaid enamike autoostu eelarve ongi alla 5000 euro ja neid hakata nüüd "parima praktika" kohaselt surnuks maksustama - no ka mina võtaks hangu ja läheks Stenbocki maja ette siis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 24 Juun, 2024 22:03
vanahalb kirjutas: 24 Juun, 2024 20:18 ...
Päevasõidutuli on terav täpp ja seda näeb ka möödasõitja udupilves ja nii edasi.
Võib ka nii öelda et kui mingis sopas tulevad vastu päevasõidutuledega auto ja sõidutuledega auto siis päevasõidutulede kasutajat on paremini näha. ...
Minu kogemuse järgi, et isegi kui eredat täppi on kaugemalt näha, siis vastusõitjad hindavad autode vahemaa suuremana olema, kui see on tegelikult.
(Hollandis näiteks on normeeritud tänavaliikluses jalgratta tulede min pindala, sest väikse täpi kaugust on autojuhil raske õieti hinnata.)

Kas sa selle Hollandi tänavaliikluses jalgratta normeeritud tule kohta ka mingi viite võid anda?
Ma nii uudishimust uursin ja ei leidnud muid norme kui see, et ees ja taga peab olema valgusti, tagumine ei tohi vilkuda ja lubatud on isegi nn. "loose lighting", elik selline mis ei ole raami külge jäigalt kinnnitatud.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

taara kirjutas: 25 Juun, 2024 12:19
OLAVI kirjutas: 25 Juun, 2024 11:14 Kollased UDUtuled olid kasutuses juba nõukaajal, nliidus.

Kuna eesmine UDUtuli on ka sõidutuli, mis peab põlema koos ääretuledega ja kuna sõidutulesid võib kasutada päevasõidutuledena, siis kollaste UDUtulede põledes koos ääretuledega saab neid kasutada päevatuledena.
Lõpeta kelbas ja räägi asjadest nii nagu need on. Udutuli ei ole päevatuli. Vahet ei ole kuidas sa seda kasutad. Ja sellist asja, nagu sõidutuli, ei eksisteeri.

Meil on olemas ääretuled, lähituled, kaugtuled, lisa kaugtuled, suunatuled/ohutuled, päevatuled, pidurdustuled, eesmised ja tagumised udutuled, tagurdustuli, seisutuled, töötuled, vilkurid/märgutuled ja reg.nr valgustus. Vist mingi noname tuli eksisteeris veel. Sõidutulesid kui selliseid pole olemas. On olemas erinevate tulede kasutamise viisid ja põhjused. See kui sa kasutad kaugtulesid või udutulesid päeval ei tee nendest päevatulesid ja öösel kasutades ei ole need öötuled. Öötuli võib sul olla magamistoas laes või kapi peal.

Kui sa räägid lähituledest või udutuledest, siis räägigi nendest. Kui sa räägid päevatuledest, siis räägigi nendest. Ei ole vaja ajada kelbast ja igasuguseid erinevaid asju üheks kokku segada ja segadust tekitada.
Ma ei olegi kuskil väitnud, et nagu eesmine udutuli oleks "päevatuli" vaid eesmisi udutulesid võib päevatuledena kasutada lähitulede asemel.
Loe Liiklusseadust:
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled.
(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.
§ 42. Udutulede kasutamine
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline